Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar

Recommended Posts

• Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

Skrevet
5 minutter siden, Line skrev:

Mulig jeg leser med feil briller, men med den :aww: på slutten så virker det som den kommentaren din er ironisk. Og ja, det er litt allment akseptert, det er derfor man lager slike grupper: https://www.facebook.com/rikogprivilegert/ Og så kan man få det bekreftet i kommentarfeltet her http://www.dagbladet.no/2016/02/10/kultur/meninger/kronikk/43099316/

Det var ironisk :P Ser ikke helt hvordan innlegget mitt er mobbing likevel. Det er å ta hardt i. Og selvsagt kommer det reaksjoner på et slikt blogginnlegg. 

Skrevet
Akkurat nå, Wednesday skrev:

Det var ironisk :P Ser ikke helt hvordan innlegget mitt er mobbing likevel. Det er å ta hardt i. Og selvsagt kommer det reaksjoner på et slikt blogginnlegg. 

Men du gjør narr av henne, sant? Sammen med veldig mange andre. 

Hvor går streken for mobbing da?

• Like 1
Skrevet
1 minutt siden, Line skrev:

Men du gjør narr av henne, sant? Sammen med veldig mange andre. 

Hvor går streken for mobbing da?

Synes du det var slemt det jeg skrev? 

Skrevet
15 minutter siden, Krutsi skrev:

Episode 3 og jeg kjenner at jeg dør på meg...... Trenger støttekontakt her for en sart sjel ?

Hva ser du? :o 

Funderer på om jeg gidder å gå opp for å hente strømpepinner til å fortsette lueprosjektet mitt. Tiltak :aww:  

Skrevet

Symra begynner å bli langhåra. Spare til full pels og bruke tid på å holde den fin eller klippe? Lang pels er finest og mest "riktig" på en beardis, kort er velsignet lettvint.

Skrevet
8 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Thai er kjempebra :)  Hadde lett flydd de, det er bare det at jeg ikke har noe interesse for sør-øst asia :P  hehe. Har dere eurobonuspoeng kan dere jo sjekke om dere kan oppgradere :)  Thai har en kjempebra businessclasse, ikke den beste i bransjen, men kjempekurant. God mat.

5 timer siden, mokken skrev:

@Emmy

Nå har jeg ikke mye erfaring med Thailand air, kun 1 reise. Men jeg er superfornøyd! Med unntak av KLM har jeg aldri opplevd maken  til super service, god mat og ikke minst plass til beina! :D

Åh, så godt å høre :D Denne gangen reiser vi i regi av jobben til mannen, så får ikke endret noe eller oppgradert, selv om det hadde vært mulig. Føles veldig rart for en planleggingsfreak som meg, fikk ikke velge reisemål, hotell eller noe :frantics:

• Like 1
Skrevet
2 timer siden, Line skrev:

Det er jo litt sånn allment tillatt å mobbe de som er rike og vakre, er det ikke? 

Nei, det er ikke det. Å gjøre narr av klyser som bagatelliserer fattigdom og faktisk forventer at vi skal synes synd på dem fordi de har penger, er derimot ganske greit. Dette handler om klysefaktor og det å ikke se skogen for bare trær, ikke penger eller utseende. 

• Like 5
Skrevet
13 minutter siden, Raksha skrev:

Hva ser du? :o 

Funderer på om jeg gidder å gå opp for å hente strømpepinner til å fortsette lueprosjektet mitt. Tiltak :aww:  

Jordskott.. Og den treffer omtrent alle mine svake punkter.. 

Jeg kommer aldri til å tørre og gå i skogen igjen..

Skrevet
1 minutt siden, Krutsi skrev:

hvor? Hva? Hørtes ut som noe jeg liker :P 

Skrevet
34 minutter siden, Line skrev:

Mulig jeg leser med feil briller, men med den :aww: på slutten så virker det som den kommentaren din er ironisk. Og ja, det er litt allment akseptert, det er derfor man lager slike grupper: https://www.facebook.com/rikogprivilegert/ Og så kan man få det bekreftet i kommentarfeltet her http://www.dagbladet.no/2016/02/10/kultur/meninger/kronikk/43099316/

Mens jeg leste bloggen hennes og tenkte hun var ironisk, helt til hun skreiv dette:
Jeg ser ikke ned på dere og dømmer dere fordi dere er fattigere enn meg, jeg vil hjelpe dere. Det er det jeg lever for.

Og så hva hun svarte i kommentarfeltet i bloggen sin. Hun er ikke ironisk. Hun mener det seriøst. 

De usikkerhetene hun sliter med, har ikke noe med penger å gjøre, det er en grunnleggende usikkerhet i folk flest, om vi blir likt for den vi er. Om vi kan stole på vennene våre. Så jeg syns jo synd på henne, sånn egentlig, disse usikkerhetene er ikke noe ålreit å leve med. Men når hun avslutter med "det er vondt å være rik", så kjenner jeg at jeg får skikkelig lyst til å riste henne litt. Hvis det er så ****** vondt, er det veldig enkelt å gjøre noe med - kvitt deg med pengene, det er flust av organisasjoner som kunne trengt noen donasjoner. Du trenger heller ikke å opplyse folk om at du har mye penger. Jeg tipper at jeg ikke er et unikum der, jeg spør sjeldent folk om hvor mye penger de tjener eller hvor stor formue de har før jeg blir venner med dem, så hvis hun ikke flagger rikdommen sin, så trenger ikke det å være et tema før hun har blitt kjent med folk, eller? Men for henne er det åpenbart viktig nok til at hun flasher det i all offentlighet, så hvor vondt er det egentlig? 

Og da, Line, blir det bare ekstra nedlatende, og det fortjener man faktisk litt pes for. 

Skrevet
23 minutter siden, Wednesday skrev:

Synes du det var slemt det jeg skrev? 

Problemet var vel ikke din kommentar i seg selv, men jeg har sett denne kommentert av veldig mange. Til sammen blir alle de små kommentarene ganske så ufine. 

6 minutter siden, Argyr skrev:

Nei, det er ikke det. Å gjøre narr av klyser som bagatelliserer fattigdom og faktisk forventer at vi skal synes synd på dem fordi de har penger, er derimot ganske greit. Dette handler om klysefaktor og det å ikke se skogen for bare trær, ikke penger eller utseende. 

Okei, så det fortjener faktisk at man oppretter en egen FB-gruppe for å gjøre narr av vedkommende?

Nei, det var ikke så smart skrevet, men jeg tviler på at hun mente noe vondt med det, og det som florerer synes jeg er mobbing ja. Her må også Dagbladet ta sin del av ansvaret, som publiserer et slikt innlegg med åpent kommentarfelt, når de må vite hva dette resulterer i.

Skrevet
Akkurat nå, Line skrev:

Okei, så det fortjener faktisk at man oppretter en egen FB-gruppe for å gjøre narr av vedkommende?

Nei, det var ikke så smart skrevet, men jeg tviler på at hun mente noe vondt med det, og det som florerer synes jeg er mobbing ja. Her må også Dagbladet ta sin del av ansvaret, som publiserer et slikt innlegg med åpent kommentarfelt, når de må vite hva dette resulterer i.

Jeg synes ikke det er å gå over streken, nei. Dette er faktisk et voksent (for ikke å snakke om priviligert) menneske som har skrevet dette i håp om at flest mulig skal lese det. Da får man jaggu tåle motbøren. Jeg har ikke lest kommentarfeltet, for der er det sjelden noe intelligent å finne uansett hva det dreier seg om. Bør Dagbladet beskytte rike, vakre, priviligerte, voksne mennesker mot "mobbing" fra "bermen"? Næh, synes ikke det jeg. Kanskje hun lærer noe. Det er andre ting jeg ville angrepet hos Dagbladet før jeg kritiserer dem for å ikke beskytte eliten mot seg selv.

• Like 6
Skrevet
6 timer siden, Line skrev:

Du kan få våre 3-4 cm med hardpakket snø og is?..

Nei takk :D

6 timer siden, Tekopp skrev:

Fine brukshundene :wub:

Og om du absolutt vil, så kan du godt komme hit og måkke snø altså :) Må nok ta det i dag også siden det har snødd hver dag i det siste. Og nå begynner det å bli såpass mildt at det sikkert blir å bli blankpolert is også.

Nå er det maks 2.5måneder igjen av vinteren. Syns det er litt lenge..

Nå er de sofahunder. Det var litt slitsomt å følge med på all vomma som ble fraktet til fryseboksene. De skal jo følge med på alt som skjer, må vite. På et tidspunkt gikk jeg inn i huset og ned i kjelleren for å åpne kjellerdøra, siden fryseboksene står der - men fjompene sto jo igjen ved utgangsdøra og skjønte ikke at jeg kom ut på andre siden av huset. Men sååå glad de ble da de fant meg. Senere gjorde jeg motsatt, når siste vomblokk var i fryseren sendte jeg de ut av kjelleren, låste døra, og gikk opp for å ta de inn oppe. Men da også sto de ved kjellerdøra og ventet.

De er kan hende ikke de skarpeste i skuffen, men de er lojale og søte.

Snømåking er jo ikke morsomt. Aking, derimot, er morsomt :D

1 time siden, Argyr skrev:

...sitter jeg og vurderer om jeg skal dusje nå eller etterpå. Viktig ting å lure på, det. Og så lurer jeg på hva han heter (eller het, kan jo hende han er dau), han fyren fra Vestlandet (tror jeg) med grått, krøllete hår som jeg har fra NRK et sted (tror jeg, igjen). Fjollete fyr. Jeg så noen som likna for et par dager siden og det plager meg enda at jeg ikke husker hvem han er.

Per Inge Torkildsen?

• Like 3
Skrevet
Akkurat nå, Argyr skrev:

Jeg synes ikke det er å gå over streken, nei. Dette er faktisk et voksent (for ikke å snakke om priviligert) menneske som har skrevet dette i håp om at flest mulig skal lese det. Da får man jaggu tåle motbøren. Jeg har ikke lest kommentarfeltet, for der er det sjelden noe intelligent å finne uansett hva det dreier seg om. Bør Dagbladet beskytte rike, vakre, priviligerte, voksne mennesker mot "mobbing" fra "bermen"? Næh, synes ikke det jeg. Kanskje hun lærer noe. Det er andre ting jeg ville angrepet hos Dagbladet før jeg kritiserer dem for å ikke beskytte eliten mot seg selv.

Så mobbing er greit, bare det rammer de privilegerte? Seriøst?

Skrevet

Synes ikke mobbing er greit, men lurer veldig på hva slags reaksjoner hun forventet seg med det blogginnlegget...

• Like 3
Skrevet
Akkurat nå, Line skrev:

Så mobbing er greit, bare det rammer de privilegerte? Seriøst?

Jeg reagerte ikke fordi hun er rik, jeg reagerte fordi hun er dum. Korttenkt. Sneversynt. For som en av hennes likemenn har skrevet i sitt svar til henne, så er det ikke vondt å være rik. Seriøst. Selv du ser at det er en idiotisk påstand å komme med? 

Skrevet
17 minutter siden, JeanetteH skrev:

hvor? Hva? Hørtes ut som noe jeg liker :P 

Jordskott som ligger ute på Sumo.. 

Handler om barn som forsvinner, merkelige ting som skjer i skogen osv.. 

Jeg personlig venter bestandig på at noe skal sprette frem og skremme meg osv, så når det plutselig spretter opp et menneske fra et vann.. Så treffer det meget bra her man sitter alene :lol: 

Skrevet
Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg reagerte ikke fordi hun er rik, jeg reagerte fordi hun er dum. Korttenkt. Sneversynt. For som en av hennes likemenn har skrevet i sitt svar til henne, så er det ikke vondt å være rik. Seriøst. Selv du ser at det er en idiotisk påstand å komme med? 

Jeg har ikke påstått at det var smart skrevet heller ;) Men jeg synes ikke mobbingen er greit av den grunn.

Skrevet
Akkurat nå, Line skrev:

Jeg har ikke påstått at det var smart skrevet heller ;) Men jeg synes ikke mobbingen er greit av den grunn.

Når man stikker frem hodet i media, så må man regne med å få reaksjoner på det man skriver. Om man ikke ønsket de reaksjonene, så tar man sånt på privaten. Det er ikke nødvendigvis mobbing av den grunn..

Guest *Kat84*
Skrevet
33 minutter siden, Krutsi skrev:

Nå gleder jeg meg til å få TV2 Sumo! :D

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...