Gå til innhold
Hundesonen.no

Levere tilbake valp pga allergi?


Carolineee
 Share

Recommended Posts

Hei! 

Jeg solgte en valp for noen uker siden som  nå er godt over 4 mnd. Jeg har hatt en åpen dialog med valpe kjøperne siden de kjøpte han, og alt har gått fint. De har hatt problemer med litt tissing inne, men ellers har alt vært bra. 

Vi ble opplyst om allergi når de kjøpte han, og de fikk ha den på prøve 3 dager, noe som gikk veldig bra og de ønsket valpen, og hørte ikke noe mer om dette. Men nå flere uker senere har det seg sånn at hun ønsker nå å levere tilbake valpen pga allergi. 

Vi må jo da eventuelt ta tilbake valpen, for valpen sitt beste. Men har hun da krav på å få tilbake hele kjøpssummen? Prøvd å lest til om dette, men det er jo ingen mangler eller sykdommer på hunden. Og eventuelt hvor mye av 10000,- bør jeg da gi tilbake? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel uansett ikke pliktig å kjøpe valpen tilbake, men skal du ha den tilbake til deg, og ikke risikere at den omplasseres til fremmede, må du nok betale for det. MEN! Jeg synes ikke full kjøpesum er rettferdig å skulle betale tilbake med mindre du vet valpen er lett å selge igjen til full pris. Du skal ikke sitte med tap fordi de har ombestemt seg mener nå i alle fall jeg.. Hva jussen sier er jo noe annet. Hvis du kan kjøpe den tilbake til full pris er kanskje det det beste for valpen hvis alternativet er omplassering fra nåværende eier til en fremmed. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt hode er en 4 mnd valp verd like mye som en på 8 uker. Så raskt hadde jeg ikke redusert prisen om jeg ble sittende med en ekstra ;) 

Ergo jeg betaler full pris til kjøperne som vil selge den tilbake til meg.

En annen ting er at jeg VIL at mine valpekjøpere finner det mest attraktivt og selge hunden, uansett alder, tilbake til meg om den må bytte hjem. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leverte tilbake valp til oppdretter pga allergi da han var 3 mnd gammel, vi hadde hatt ham 1 mnd. Vi fikk tilbake full pris minus utgifter for 12ukersvaksine fordi det kom brått på og det var lett å se omfanget av det vi da trodde var kontakteksem på min samboers hender. Det viste seg senere å ikke være allergi likevel selv om han fikk positivt utslag på allergitest (blodprøve). 

Uansett, den valpen ble solgt videre for full pris selv om han rakk å bli nesten 4 mnd før han fikk ny eier, og en kullbror av ham ble solgt til full pris selv om han var nesten 5 mnd før han fikk eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...