Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken hundeseng skal jeg kjøpe?


Recommended Posts

Aska har aldri hatt sin egen seng :icon_redface:

Hun har riktignok en wet dog eller hva de heter nå igjen-matte som hun liker ganske godt å ligge på. Hun ligger for det meste i sofaen og når kjæresten er borte får hun til og med sove i sengen. Men jeg tenkte å kjøpe en hundeseng til henne nå, så kanskje hun ligger litt mindre i sofaen. 

Jeg har egentlig tenkt å kjøpe canelana, men synes de ser litt tynne ut - er de det? Hun har jo allerede en matte..

Har også tenkt på biabed med saueskinn oppi - men selve saueskinnet er jo ganske dyrt. 

Vil helst ha noe i ull. Er det noen som har noen gode tips? Jeg ønsker en som ser forholdsvis fin ut, og ser for meg at Aska ønsker en med en kant rundt - hun ligger ALLTID med hodet inntil kanten på sofaen og på puten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset har vi biltema sin biabed kopi med noe oppi, feks saueskinn. Senga er ganske tynn i seg selv, men med noe oppi blir den jo veldig bra. :) Mine bruker ikke senga uansett da, det er enten sofaen eller gulvet :P På natten har de egen madrass og egen dyne :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en billig memoryfoam seng på wish.com. Regner med den kommer om ikke altfor lenge, håper den har noenlunde kvalitet. Den er helt flat da, så ser for meg å ha den i sofaen eller ta inn buret igjen og ha den inni der og lage "kanter" av noen tepper eller noe. Han skulle vel helst hatt gamlesenga si, men den var helt tygget i stykker etter valpe og unghundtiden hans. Dritgod seng da med fuskepels på innsiden og skinn på utsiden. Mamma som kjøpte den en gang i verden, kosta vel rundt 2 lapper. Troooor den var fra Karlie, men skal ikke si det sikkert. 
Kan i hvert fall anbefale senger som er noe ala dette. 

12186380_10153177038545423_3563981801650

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Jeg har biltemas senger som jeg bruker håndklær, fake saueskinn fra Ikea eller ekte skinn i (flere på en gang i den største han har). Kommer innimellom over ekte skinn veldig billig, men vet ikke om de gjerne er store nok til å passe i en Schæferseng, da. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har biltemaseng med teppe i, biabed med teppe i og i buret har de en vanlig dyne med dynetrekk. Har også vetbed på gulvet foran sofaen. De veksler på å ligg overalt, selv om de har tilgang til sofaen :) 

jeg synes det er greit å ha "løse" tepper i sengene isteden for trekk, da begge to (spesielt Aron) gjerne tar tak i teppet med munnen og går rundt og rundt til det blir en slags topp, så legger han seg med hodet på den, og bruker den som pute :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig har hun ikke lagt seg frivillig i senga en eneste gang. Hun legger seg heller i sofaen. 

Hun har vetbed i gangen og det ligger hun gjerne på, men bare hvis jeg er på badet, soverommet eller ute. Når jeg er hjemme sitter er jeg jo oftest på stua, og tenkte hun skulle hatt sengen på stua. Kanskje jeg burde flytte sengen feks til gangen, og se om hun ligger litt i den da? Kanskje hun må skjønne at den er behagelig. For nå legger hun seg jo bare i sofaen som hun pleier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Sofie & Aska skrev:

Foreløpig har hun ikke lagt seg frivillig i senga en eneste gang. Hun legger seg heller i sofaen. 

Hun har vetbed i gangen og det ligger hun gjerne på, men bare hvis jeg er på badet, soverommet eller ute. Når jeg er hjemme sitter er jeg jo oftest på stua, og tenkte hun skulle hatt sengen på stua. Kanskje jeg burde flytte sengen feks til gangen, og se om hun ligger litt i den da? Kanskje hun må skjønne at den er behagelig. For nå legger hun seg jo bare i sofaen som hun pleier. 

Min la seg nesten aldri i biltema sengen med mindre jeg hadde stoort fake saueskinn i, før jeg fikk Canelana trekket. Nå ligger hun en god del der. Tror det ble for kaldt uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, WelshenNemi skrev:

Min la seg nesten aldri i biltema sengen med mindre jeg hadde stoort fake saueskinn i, før jeg fikk Canelana trekket. Nå ligger hun en god del der. Tror det ble for kaldt uten.

Her er teorien motsatt, men ull regulerer jo begge veier. Vår ene som ikke vil ligge i noen senger og sånn fordi det er for varmt ligger gladelig i sengen om det har ulltrekket til canelana på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, soelvd skrev:

Her er teorien motsatt, men ull regulerer jo begge veier. Vår ene som ikke vil ligge i noen senger og sånn fordi det er for varmt ligger gladelig i sengen om det har ulltrekket til canelana på.

Min er generelt ekstremt frossenpinn:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stor ekte biabed som jeg kjøpte i Sverige for noen år siden, den har nå overlevd to valpetider, det er jeg ganske fornøyd med. Blitz har tygget litt på det ene hjørnet men. Nemi ligger litt i den, Blitz bruker den stort sett bare til å leke i. I tillegg har de en molly mutt seng med fakepelsmadrass oppå. Den bruker de også litt. Sofaen er dog mest brukt. Nemi har også en madrass kjøpt på Hööks som ligger på gangen som hun ligger mye på når hun er alene hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...