Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

28 minutter siden, Krutsi skrev:

Bedre enn bergans sin? 

Etter min mening ja, men det finnes vel flere Bergans modeller, jeg har bare vært borti de enkleste tror jeg.

Mannen min bar i 6t her forrige helg og det var ikke noe problem. Altså han var sliten i ryggen etterpå, men det hadde han vært med en god ryggsekk med samme vekt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, SiriEveline skrev:

Etter min mening ja, men det finnes vel flere Bergans modeller, jeg har bare vært borti de enkleste tror jeg.

Mannen min bar i 6t her forrige helg og det var ikke noe problem. Altså han var sliten i ryggen etterpå, men det hadde han vært med en god ryggsekk med samme vekt.

Vi har denne: https://www.xxl.no/bergans-kids-trekking-baremeis-blue-grey/p/1088478_1_style

men jeg sliter litt med å få ungen til å sitte behagelig. Eller, det ser i alle fall ikke særlig behagelig ut.. men hun hjelper jo ikke mye til heller da vel og merke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Krutsi skrev:

Vi har denne: https://www.xxl.no/bergans-kids-trekking-baremeis-blue-grey/p/1088478_1_style

men jeg sliter litt med å få ungen til å sitte behagelig. Eller, det ser i alle fall ikke særlig behagelig ut.. men hun hjelper jo ikke mye til heller da vel og merke :P

Ikke den jeg har prøvd, men kan jo anbefale å prøve Poco Premium, de selges ofte på Antonsport feks.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Krutsi skrev:

Men jeg hater å kjøpe sko til barna på nettet :P spesielt når hun stadig forandrer størrelser (føles det ut som) og størrelsene i skoene er vanskelig osv.. 

vi har bergans bæremeis :) 

Prøv i skobutikk så du vet str og deretter bestill på nettet om den er billigere der. Jeg må prøve sko før jeg kjøper, for synes mange er trange å få på. Orker ikke bomkjøp, så liker best å se/prøve/ta på fysisk før jeg kjøper. Støtter gjerne (lokale) butikker så langt det lar seg gjøre, men 200kr rabatt på sko kunne jeg ikke la gå. 

3 timer siden, SiriEveline skrev:

Vi har Osprey Poco Premium bæremeis, helt fantastisk meis!!

 

1 time siden, Lillekrapyl skrev:

Vi! Kjempefornøyde :)

Så bra. Vet dere om reimene/selene rundt barnet kan justeres? Frøkna er over 2 år og med tjukk dress etc så må den passe. Den vi har nå (Bergans) begynner å bli for liten for henne. Bar henne 7 timer forrige helg og det gikk greit. Men vi trenger en ny meis som passer henne bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra. Vet dere om reimene/selene rundt barnet kan justeres? Frøkna er over 2 år og med tjukk dress etc så må den passe. Den vi har nå (Bergans) begynner å bli for liten for henne. Bar henne 7 timer forrige helg og det gikk greit. Men vi trenger en ny meis som passer henne bedre. 

Både det som går under barnet (det det sitter i) kan justeres, og reimene over skuldrene på barnet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Krutsi skrev:

Hahahha still deg i kø! Vi har hatt frost-feber LENGE! den har vært et høydepunkt i ca 1 år nå :P 

Det er bare å nyte det. Snart går det over til Lego Friends, og prinsesse Lillefe. I tillegg til Frost. Og de episodene er så korte at man kan se de mange ganger ila en dag. De samme filmene. Mange ganger. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, MonicaT skrev:

Prøv i skobutikk så du vet str og deretter bestill på nettet om den er billigere der. Jeg må prøve sko før jeg kjøper, for synes mange er trange å få på. Orker ikke bomkjøp, så liker best å se/prøve/ta på fysisk før jeg kjøper. Støtter gjerne (lokale) butikker så langt det lar seg gjøre, men 200kr rabatt på sko kunne jeg ikke la gå. 

 

Så bra. Vet dere om reimene/selene rundt barnet kan justeres? Frøkna er over 2 år og med tjukk dress etc så må den passe. Den vi har nå (Bergans) begynner å bli for liten for henne. Bar henne 7 timer forrige helg og det gikk greit. Men vi trenger en ny meis som passer henne bedre. 

Man kan justere setet opp og ned, så er det stropper over skuldrene som kan justeres, og man kan gjøre åpningen noe større.

Så er det stigbøyler til beina som også kan justeres endel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Krutsi skrev:

Hahahha still deg i kø! Vi har hatt frost-feber LENGE! den har vært et høydepunkt i ca 1 år nå :P 

Yay :P Jeg har blitt ettertrykkelig dritt lei av Brannmann Sam også, så greit at de har glemt han litt :P Men hvorfor MÅ de slite ut filmer på den måten? Hvorfor kan de ikke se litt forskjellig? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Yay :P Jeg har blitt ettertrykkelig dritt lei av Brannmann Sam også, så greit at de har glemt han litt :P Men hvorfor MÅ de slite ut filmer på den måten? Hvorfor kan de ikke se litt forskjellig? :lol: 

Hehehe det skulle ha tatt seg ut :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Wednesday skrev:

Yay :P Jeg har blitt ettertrykkelig dritt lei av Brannmann Sam også, så greit at de har glemt han litt :P Men hvorfor MÅ de slite ut filmer på den måten? Hvorfor kan de ikke se litt forskjellig? :lol: 

Her var det Cars i lange, lange tider. Kunne hele filmen på rams :| Men men, jeg var jo akkurat lik da jeg var liten. Kunne se den samme My Little Pony-filmen og Løvenes Konge tjue ganger på rad uten å bli lei. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Mi vil ikke se samme om igjen og om igjen, og frozen (eller filmer i det heletatt) gidder hun hvertfall ikke. Så her er det mest doktor mcstuffins, lille spøkelset laban, isbjøernen bernhard, masha og mishka, postman pat, pokoyo, sangvideoer på youtube og en hel haug med andre jeg har glemt :lol: Kjenner det er greit at hun er ubesluttsom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skikkelig lyst å la barnet mitt se ting som nature says yes med albert, men vet ikke helt hvor jeg finner det... Hvorfor kan ikke FOX kids gjenoppstå med hvorfor-familien, naturvern osv? Det er jo det som formet meg som person! Ikke sånnt skvip hvor de bare synger og daller og pynter seg *kremt*
Er det ingen andre som har vokst opp med fox kids som har samme tanken? :P 

Og kykkeli-kokos! Jeg vil ha sånt frokost-tv til barnet mitt!! Med bowler som lærer deg om resirkulering!! Og blekkulf-klubben som drar ut på turer i skogen for å lære om bærekraftighet. Herregud, er det rart jeg ble som jeg ble, alt var jo bare mas om miljø rundt meg :lol: Muttern gjorde en skikkelig god jobb.

Og hakkespettklubben, de bøkene FORGUDET jeg.

I tillegg husker jeg det var litt kult det programmet som hadde spøkelsesbyen OHOY (var det ikke det? edit: nei det var spøkelsene i flaskeby :D ) og DILEMMAS (reine radioresepsjonen junior  :lol: ) - og anna banana.

*muttre noe om at alt var bedre før*

 

Herregud den dukka var støgg :lol: 

120085485220.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Jeg har skikkelig lyst å la barnet mitt se ting som nature says yes med albert, men vet ikke helt hvor jeg finner det... Hvorfor kan ikke FOX kids gjenoppstå med hvorfor-familien, naturvern osv? Det er jo det som formet meg som person! Ikke sånnt skvip hvor de bare synger og daller og pynter seg *kremt*
Er det ingen andre som har vokst opp med fox kids som har samme tanken? :P 

Og kykkeli-kokos! Jeg vil ha sånt frokost-tv til barnet mitt!! Med bowler som lærer deg om resirkulering!! Og blekkulf-klubben som drar ut på turer i skogen for å lære om bærekraftighet. Herregud, er det rart jeg ble som jeg ble, alt var jo bare mas om miljø rundt meg :lol: Muttern gjorde en skikkelig god jobb.

Og hakkespettklubben, de bøkene FORGUDET jeg.

I tillegg husker jeg det var litt kult det programmet som hadde spøkelsesbyen OHOY (var det ikke det? edit: nei det var spøkelsene i flaskeby :D ) og DILEMMAS (reine radioresepsjonen junior  :lol: ) - og anna banana.

*muttre noe om at alt var bedre før*

 

Herregud den dukka var støgg :lol: 

120085485220.jpg

 

 

 

815 493 00 :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, rosinbolle skrev:

Det nummeret kommer jeg aldri til å glemme...

Ikke jeg heller :lol:  Husker bare det og det gamle fasttlf nr vi hadde når jeg var liten, mitt eget mobil nr og samboers monil nr :P 

Ikke kykkeliklemmetid heller :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det blitt skrevet mye siden sist gitt, rekker ikke å følge med i det hele tatt. Dagene flyr av gårde og det går i et :P Koselig å slitsomt på samme tid. Mini har snart blitt 3 uker alt :o gikk litt ned i vekt i sin andre uke da jeg mistet mye melk etter at det ble infeksjon i såret, men heldigvis rettet det seg raskt etter jeg fikk begynt på antibiotika så nå er melka på plass igjen, infeksjonen borte og vekta på tur oppover <3 Tirsdager er veiedag på helsestasjonen her, sist tirsdag var han 3555, da hadde han vært nede i 3450 helgen før, og i dag var han 3875 :D Så det spises. Spiser nesten hele tiden ila dagen, men jeg tar gjerne den så lenge han sover litt lengre strekker på natten. Ting går nå bare bra selv om det er mye nytt og veldig travelt, men vi har da både fått prøvd oss litt ut både på shopping, hundetrening, tur og litt forskjellig :) 

 

 

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, vi må ha oss ny babycall - og jeg er visst kravstor. Har philips avent dect 506  og liker den veldig godt, men ønsker meg bedre rekkevidde. Fant en med langt rekkevidde til en veldig hyggelig pris, men den kan man ikke snakke til barnet i, og det syns jeg er fint om jeg er ute og det dermed tar litt tid før jeg kommer meg inn og opp til henne.  trenger ikke noe mer fancy enn langt rekkevidde og snakke tilbake-mulighet. Tips? Fortrinnsvis godt under 1000 kr i pris... optimist? oh yes. :aww: 

Vi bruker babycall hver eneste kveld/natt - må ha det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Raksha skrev:

Æsj, vi må ha oss ny babycall - og jeg er visst kravstor. Har philips avent dect 506  og liker den veldig godt, men ønsker meg bedre rekkevidde. Fant en med langt rekkevidde til en veldig hyggelig pris, men den kan man ikke snakke til barnet i, og det syns jeg er fint om jeg er ute og det dermed tar litt tid før jeg kommer meg inn og opp til henne.  trenger ikke noe mer fancy enn langt rekkevidde og snakke tilbake-mulighet. Tips? Fortrinnsvis godt under 1000 kr i pris... optimist? oh yes. :aww: 

Vi bruker babycall hver eneste kveld/natt - må ha det. 

Den er litt dyrere, men jeg har denne http://www.jollyroom.no/babyutstyr/barnesikring/babycalls/neonate-babycall-bc-6900d

og elsker den! Vi hadde en billig avent (til 700kr eller noe), og neonate slår den LETT i både rekkevidde (både utendørs og innendørs) og batteritid.. 

men hvis du vil ha ny avent, så kan du få min gamle. De oppladbare batteriene i foreldreenheten er gåen, men de skal vistnok gå an å skiftes.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...