Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

11 minutter siden, SiriEveline skrev:

Skal sjekke ut Skalldress fra Nøstebarn også, skal defintivt kjøpe noe ulltøy derfra fikk låne av en venninne på tur når C viste seg å være litt kaldere enn vi hadde sett for oss og ikke hadde med ekstra...:icon_redface: Og det varmet tydeligvis lillegutt godt og han så ut til trives i det. Det var det ribbestrikkede settet da, men alt derfra er vel veldig bra etter som jeg har forstått.

 

Mente ikke skalldress fra Nøstebarn altså, den har jeg ikke erfaring med, pluss at jeg tror ikke den er vanntett. Men ullfleecen fra Nøstebarn synes jeg faktisk er verdt den lille formuen den koster. Den ultimate skalldressen har jeg fortsatt ikke funnet, for ungen sliter klær helt sykt hardt. Men den ene som var litt opp i pris fra Didriksons var ganske bra. HH ble det slitt hull i på null komma niks, Polarn&P synes jeg ikke holdt vannet godt nok ute (selv om ullfleecen hjelper veldig til å holde tørt), Bergans synes jeg var så dyr, hadde prøvd Stormberg i år om vi skulle hatt ny. Men vi kjører bare Hellytech bukse og skalljakke fra Stormberg i år.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

1 minutt siden, Krutsi skrev:

Min erfaring er at ull fra polarn og pyret er veldig godt å ha på også i forhold til feks spar kjøp sitt..

Her spiller ikke det så mye rolle, hun har hatt fra de meste stedene, men det meste ender i lillebror sin skuff og blir brettet opp :P 

Hun har jo også litt krav til farger og slikt nå. Hun nekter noe som helst fra polarn og pyret nå om dagen :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SiriEveline skrev:

Hva er forskjellen på tjukk dress og bobledress egentlig? For for meg er det samme greia..

 

Softshell eller skalldress er tenkt med tjukk ullgenser/bukse under (som det ribbestrikkede fra Nøstebarn), og da er det lettere å variere utover dagen tenker jeg..

 

Da er jeg ikke helt på jordet i tankene mine, har sett på Name It sine :) Veldig fornøyd med NameIt generelt, der bobledressen er fra og den var super ifjor når han bare krabbet, og er sikkert fin når vinteren virkelig setter inn (tenker den er fin når han skal sitte i meisen også), men syntes den er overkill nå.

Skal sjekke ut Skalldress fra Nøstebarn også, skal defintivt kjøpe noe ulltøy derfra fikk låne av en venninne på tur når C viste seg å være litt kaldere enn vi hadde sett for oss og ikke hadde med ekstra...:icon_redface: Og det varmet tydeligvis lillegutt godt og han så ut til trives i det. Det var det ribbestrikkede settet da, men alt derfra er vel veldig bra etter som jeg har forstått.

Lanulva skal også sees på :)

 

Jeg er også hardbarka ullfantast, og guttungen min er jo atopiker (dog har vi sett veldig lite av det i det siste) og han går med ull fra topp til tå stort, gjerne også om sommeren for jeg syntes det regulerer temperaturen utrolig godt.
Min morfar forteller jo historier om utrolig varme sommerdager og høyslått, da gikk de i langermet ull for det var beste beskyttelsen mot sola, samtidig som det transporterte svetten vekk fra kroppen utrolig effektivt.

 

 

Takk for svar folkens!

"Alle" i bhg til frøkna her har enten softshelldress eller skalldress nå, så vil si det virker som det er sånn man gjør det på denne tiden av året, i hvertfall her :P merker jeg er litt ny på det feltet selv, men fikk litt rådføring av mamma som har jobbet i bhg og småskolen i alle år :D 

veldig kjekt å kunne variere lagene under for tempen svinger jo sikkelig om dagen og i løpet av dagen :blink: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Perfect Image skrev:

Oslo er oslo i våre øyne, liksom :aww: Ja, det går ann... Men jeg er så j*** dårlig på det der med å returnere, kjenner meg selv litt :aww: Blir liggende på gjesterommet :lol: Får se hvordan joha tøyet fungerer på henne så vurdere om jeg skal bestille noe ullsilke :)

:lol: Ja, det skjønner jeg veldig godt. Joha har grei ull iallfall, så tipper ull/bomullen er innafor også. 

2 minutter siden, Krutsi skrev:

Min erfaring er at ull fra polarn og pyret er veldig godt å ha på også i forhold til feks spar kjøp sitt..

Enig! Jeg synes også P&P ulla er god. Vi kjøpte ull fra Bergans på vårsalget i fjor, og hittil er den min desiderte favoritt av tynnull. Med 50% var prisen grei. Den virker helt super altså. Vurderte å kjøpe mer, men da fant jeg ikke den rene ulla, bare noe blandingsgreier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mari skrev:

Mente ikke skalldress fra Nøstebarn altså, den har jeg ikke erfaring med, pluss at jeg tror ikke den er vanntett. Men ullfleecen fra Nøstebarn synes jeg faktisk er verdt den lille formuen den koster. Den ultimate skalldressen har jeg fortsatt ikke funnet, for ungen sliter klær helt sykt hardt. Men den ene som var litt opp i pris fra Didriksson var ganske bra. HH ble det slitt hull i på null komma niks, Polarn&P synes jeg ikke holdt vannet godt nok ute (selv om ullfleecen hjelper veldig til å holde tørt), Bergans synes jeg var så dyr, hadde prøvd Stormberg i år om vi skulle hatt ny. Men vi kjører bare Hellytech bukse og skalljakke fra Stormberg i år.

Jeg har brukt en reimatec-dress og vært veldig fornøyd! 

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Her spiller ikke det så mye rolle, hun har hatt fra de meste stedene, men det meste ender i lillebror sin skuff og blir brettet opp :P 

Hun har jo også litt krav til farger og slikt nå. Hun nekter noe som helst fra polarn og pyret nå om dagen :aww: 

Hahaha festlig.. Ho mi får sitte nå og peke på hva hun liker.. Og dermed bruker hun klær jeg kjøper også :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Vi har også hatt ullfleece fra nøstebarn til ungene når de var mindre og jeg synes den var virkelig gull :) verdt investeringen, og her lønte det seg å kjøpe i nøytral farge for det gikk i arv.

Ullfleecen er årsaken til at jeg sitter med lynfingre på kjøp-knappen når Nøstebarn kjører salget sitt. :D Jeg har SÅ lyst på ullfleecejakka til voksen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mari skrev:

Mente ikke skalldress fra Nøstebarn altså, den har jeg ikke erfaring med, pluss at jeg tror ikke den er vanntett. Men ullfleecen fra Nøstebarn synes jeg faktisk er verdt den lille formuen den koster. Den ultimate skalldressen har jeg fortsatt ikke funnet, for ungen sliter klær helt sykt hardt. Men den ene som var litt opp i pris fra Didriksons var ganske bra. HH ble det slitt hull i på null komma niks, Polarn&P synes jeg ikke holdt vannet godt nok ute (selv om ullfleecen hjelper veldig til å holde tørt), Bergans synes jeg var så dyr, hadde prøvd Stormberg i år om vi skulle hatt ny. Men vi kjører bare Hellytech bukse og skalljakke fra Stormberg i år.

Ahh skjønner :P

Men ullfleece fra Nøstebarn blir det, om vi så ønsker oss det til jul. Skal følge litt med fremover på tilbud. Vi har ulldress fra Devold også, og kjøpte ny og større på supertilbud på Norwegian Outlet (men tror ikke den kommer til å passe i år, kanskje senvinters)! Så vi har jo så det holder litt fremover :) 

4 minutter siden, Krilo skrev:

"Alle" i bhg til frøkna her har enten softshelldress eller skalldress nå, så vil si det virker som det er sånn man gjør det på denne tiden av året, i hvertfall her :P merker jeg er litt ny på det feltet selv, men fikk litt rådføring av mamma som har jobbet i bhg og småskolen i alle år :D 

veldig kjekt å kunne variere lagene under for tempen svinger jo sikkelig om dagen og i løpet av dagen :blink: 

Helt genialt, svinger veldig hos oss også, Vestfold og Buskerud er vel ikke så forskjellig.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sånn ellers, det er faktisk under en mnd igjen til termindatoen :blink: og har masse kynnere og nedpress og annet artig, og han ligger laaaaaaaaaangt nede i bekkenet og gjort det lenge :P 

og jeg er ikke veldig fan av å være midtpunkt og sånne ting, og har ikke flust av venninner jeg omgås så veldig ofte, så jeg ble rimelig overasket når ei jeg er med veldig mye sto på døra i går og ba meg bli med hun og hun kjørte oss til peppes (min lille cravings for tiden :lol: ) og der var bestevenninna mi, med litt gaver og bleiekake til lillebror, og det var så hyggelig å bare få skravlet og kost meg med de to som alltid er her for meg og omvendt, og veldig veldig riktig "babyshower" for meg altså, hadde det vært større saker og med flere hadde jeg bare blitt super flau og følt det helt kleint :P men kvelden i går satte jeg så utrolig stor pris på kjenner jeg :wub:

 

også blir lille frøkna så veldig stor om dagen, det er så gøy å få ta del i utviklinga hennes, det skjer noe nytt hver dag kjennes det ut som :D 

og i dag skulle hun være fe fant hun ut :P 

 

IMG_9797.JPG

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Krutsi skrev:

Vi har også en reimatec dress, veldig gode dresser de også :) nå var den hun hadde før sommeren for liten og den nye reimatecen i str over altfor stor, så den får henge på vent :P 

(hun har altfor mye klær, både av yttertøy og innetøy :aww: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Lanullva-gensere, og de er myke og gode og ikke "ull-aktige" i det hele tatt, syns jeg :ahappy: De er også så varme at selv jeg, som er frossen fra nå av og til mai, bare bruker de på de aller kaldeste dagene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vant "månedens nyfødte" på radioen idag! :)

Premiedryss til Månedens Nyfødte 2016:

• Fotoopptak i 30 minutter, 5 valgfrie bilder
Depui (Verdi kr 2750,-)

• Gavekort
Barneland (Verdi kr 500,-)

• Gavekort på weekenopphold for mor og far
Kragerø Resort (Verdi kr 4200,-)

• Gavekort på kake til åtte personer
Drømmeplassen (Verdi kr 290,-)

 

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Vant "månedens nyfødte" på radioen idag! :)

Premiedryss til Månedens Nyfødte 2016:

• Fotoopptak i 30 minutter, 5 valgfrie bilder
Depui (Verdi kr 2750,-)

• Gavekort
Barneland (Verdi kr 500,-)

• Gavekort på weekenopphold for mor og far
Kragerø Resort (Verdi kr 4200,-)

• Gavekort på kake til åtte personer
Drømmeplassen (Verdi kr 290,-)

 

Så morro Lillekrapyl!! Gratulerer!! Fine premier da!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Vant "månedens nyfødte" på radioen idag! :)

Premiedryss til Månedens Nyfødte 2016:

• Fotoopptak i 30 minutter, 5 valgfrie bilder
Depui (Verdi kr 2750,-)

• Gavekort
Barneland (Verdi kr 500,-)

• Gavekort på weekenopphold for mor og far
Kragerø Resort (Verdi kr 4200,-)

• Gavekort på kake til åtte personer
Drømmeplassen (Verdi kr 290,-)

 

Omg!  Grattis! 

Jeg likte spesielt "weekendopphold for mor og far " :lol:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor fortalte at hun ikke vil i barnehagen pga guttene. Fikk utav henne to navn, så må ta det opp med ped.leder. Håper egentlig hun bare bruker dem som unnskyldning,  at det ikke egentlig er noe stor greie... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sverget til Didrikson sine parkdresser i alle år og de har fungert utmerket til tross for tøft bruk. 

A er jo ikke bare ute i barnehagen,  vi er mye ute generelt , og de har tålt klatring i trær og aking på stein.  

I år var jo parkdress plutselig ut så da tester vi skalljakke og bukse fra Bergans.  HH har ikke holdt mål tidligere,  og Didrikson sine synes jeg virket for tynne i stoffet faktisk.. 

Ellers har jeg vært skikkelig fornøyd med Skogstad tidligere også . Da todelt , Har ikke prøvd dress.  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere foreldre noen tanker om rusmidler og barna deres? En ting er alkohol, men når jeg får barn kommer vi til å bo på grensa til Nederland. I hele området røyker mer eller mindre alle en joint i ny og ne (da snakker vi om 100% naturlig marijuana, ikke hasj) -  alt fra oldeforeldre til 12åringer, fra ordførere, politiet og alt som er. Det er vel også rett rundt hjørnet med legalisering i Tyskland, men for de som ikke gidder vente så er det en 10 minutter kjøretur på mopped'n for fri, lovlig bruk av weed as much as you like.  Så det blir jo en interessant situasjon hvordan håndtere det, med egne barn... Allerede begynt å tenke på det :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Har dere foreldre noen tanker om rusmidler og barna deres? En ting er alkohol, men når jeg får barn kommer vi til å bo på grensa til Nederland. I hele området røyker mer eller mindre alle en joint i ny og ne (da snakker vi om 100% naturlig marijuana, ikke hasj) -  alt fra oldeforeldre til 12åringer, fra ordførere, politiet og alt som er. Det er vel også rett rundt hjørnet med legalisering i Tyskland, men for de som ikke gidder vente så er det en 10 minutter kjøretur på mopped'n for fri, lovlig bruk av weed as much as you like.  Så det blir jo en interessant situasjon hvordan håndtere det, med egne barn... Allerede begynt å tenke på det :P  

De kommer ikke til å ane hva deres mor er i stand til når det gjelder å gjøre livet dems surt hvis det prøves her i huset :aww: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Krutsi skrev:

De kommer ikke til å ane hva deres mor er i stand til når det gjelder å gjøre livet dems surt hvis det prøves her i huset :aww: 

Det er jo enkelt å si, men problematikken er jo at ALLE gjør det. Hvilket vil si at om man slår seg vrang hjemme så vil følgende scenarioer være relevante:
1) Barnet blir sint, frustrert og ønsker å være en del av det lokale samfunnet. Du stenger barnet ute fra samholdet i samfunnet, og skaper en outsider. Oddsen for at barnet havner på skråplanet øker.

2) Barnet blir innesluttet og driter i å være hjemme, skjuler ting fra sine foreldre og får et forbruk av rusmiddel (det være alkohol eller en joint eller to) som er skjult.

En joint er ikke noe verre enn alkohol for mitt vedkommende, men jeg har ikke så veldig lyst at barnet mitt skal bruke MYE av dette før det er voksent/eldre. Ferdig utviklet. Men inntil da er det en åpning på 8 år hvor jeg helst har lyst å ha en viss innsikt og samtale med barnet mitt om forbruket. Fåkk. Ikke så lett :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...