Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

41 minutter siden, Vimsan skrev:

Då var det min tur att joina er :icon_redface: jag har termin runt 3 augusti.

Det var inte planlagt och jag blir dessvärre ensamstående mamma. Inte precis vad jag drömt om...

Jag är rädd, chockad och väldigt hormonell. Mår illa hela dagarna och är extremt trött. Längtar till jag blir mer mig själv igen.

Passar inte in på sånna typiska föräldraforum då det är lite för extremt, alla verkar ha planlagt allt ut i minsta detalj och använder sig av ord och begrepp jag inte har en aning om vad är. Det blir för hysteriskt för min del som varken är planlagt gravid, salig eller glödande. Tänkte därför att jag kanske kan passa lite bättre in här som det inte är så hysteriskt.

 

Gratulerer så masse, og så må jeg si at jeg forstår følelsene dine.. Jeg hadde en mann som var borte halve året, og med tre hunder, følte jeg meg veldig som en alenemor som hadde tatt seg vann over hodet.. 

Det gikk på en måte.. Mitt beste tips er å mote seg opp til å tørre og spørre om hjelp fra dag 1.. Bruk en person du stoler på til å bli godt kjent med barnet, som barnet roer seg hos, og utnytt de så godt du kan.. 

Ellers så ordner det seg skal du se :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

23 minutter siden, *Marianne* skrev:

Jeg har også holdt meg til dette som "litt mer jordnært mamma-forum" og utelukket alt annet... Her er vi vel ivertfall ikke så hysteriske lenge av gangen?

Også sender jeg en stor klem, det er liksom "sjokk" nok når alt er planlagt, men en enda større omstilling selvsagt når man ikke hadde tenkt helt i de baner...

Haha, fint att ni förstår vad jag menar. Tack :hug:

22 minutter siden, Perfect Image skrev:

 

Gratulerer så masse og velkommen inn hit :D Dette klarer du fint fint, og vi er mange her til å gi råd og støtte :) Det er kjempetøft men det er også det mest fantastiske som er (jeg er ikke egentlig inne i klisjeer altså, men jah! Uten tvil!) 

 

Tack för det :)

8 minutter siden, Krutsi skrev:

Gratulerer så masse, og så må jeg si at jeg forstår følelsene dine.. Jeg hadde en mann som var borte halve året, og med tre hunder, følte jeg meg veldig som en alenemor som hadde tatt seg vann over hodet.. 

Det gikk på en måte.. Mitt beste tips er å mote seg opp til å tørre og spørre om hjelp fra dag 1.. Bruk en person du stoler på til å bli godt kjent med barnet, som barnet roer seg hos, og utnytt de så godt du kan.. 

Ellers så ordner det seg skal du se :) 

Tack ska du ha :)

Ja alltså det som är ännu en jobbig del av detta är ju att jag inte har någon sånn person, så just nu känns allt bara helt övermäktigt. Det är inte mycket jag förstår just nu annat än att jag vill göra så gott jag kan för att min bebis ska ha det så bra som överhuvudtaget är möjligt. Men känner på att det är ett gedigent ansvar att ha helt själv och jag har redan prestationsångest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vimsan skrev:

Då var det min tur att joina er :icon_redface: jag har termin runt 3 augusti.

Det var inte planlagt och jag blir dessvärre ensamstående mamma. Inte precis vad jag drömt om...

Jag är rädd, chockad och väldigt hormonell. Mår illa hela dagarna och är extremt trött. Längtar till jag blir mer mig själv igen.

Passar inte in på sånna typiska föräldraforum då det är lite för extremt, alla verkar ha planlagt allt ut i minsta detalj och använder sig av ord och begrepp jag inte har en aning om vad är. Det blir för hysteriskt för min del som varken är planlagt gravid, salig eller glödande. Tänkte därför att jag kanske kan passa lite bättre in här som det inte är så hysteriskt.

 

Gratulerer og stor stor klem :hug: 

Forhåpentligvis blir du bedre snart. Hvor langt er du på vei, omtrent tre måneder nå? De fleste blir bedre utover andre trimester, håper det gjelder deg og!

Mammaforum er for det meste bare underholdning, jeg og foretrekker å være her selv om jeg leser der og :) Her er det rom for blivende mammaer som ikke har planlagt fargenyansene på barnevogna siden før de slutta på prevensjon også :) 

Håper du har noen rundt deg som du kan støtte deg på i tida fremover ihvertfall, både før og etter at barnet kommer :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle dere en liten historie jeg hørte på venninneparty i går. En av venninnene er ganske så barmfager og har en skikkelig kløft. Nevøen hennes satt på fanget hennes og kikket ned i utringingen, så utbrøt han plutselig: Tante, hvorfor har du rumpa di der?

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Må bare fortelle dere en liten historie jeg hørte på venninneparty i går. En av venninnene er ganske så barmfager og har en skikkelig kløft. Nevøen hennes satt på fanget hennes og kikket ned i utringingen, så utbrøt han plutselig: Tante, hvorfor har du rumpa di der?

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vimsan skrev:

Då var det min tur att joina er :icon_redface: jag har termin runt 3 augusti.

Det var inte planlagt och jag blir dessvärre ensamstående mamma. Inte precis vad jag drömt om...

Jag är rädd, chockad och väldigt hormonell. Mår illa hela dagarna och är extremt trött. Längtar till jag blir mer mig själv igen.

Passar inte in på sånna typiska föräldraforum då det är lite för extremt, alla verkar ha planlagt allt ut i minsta detalj och använder sig av ord och begrepp jag inte har en aning om vad är. Det blir för hysteriskt för min del som varken är planlagt gravid, salig eller glödande. Tänkte därför att jag kanske kan passa lite bättre in här som det inte är så hysteriskt.

 

Først av alt, gratulerer så mye! :) 

Jeg kjenner meg veldig igjen i hva du føler, jeg var riktignok ikke alene, men jeg var ikke klar for å bli mamma, og var kjemperedd og sjokkert i lang tid, men det roet seg etter hvert. Var så absolutt ikke klar for å planlegge alt ned i detalj. 

Men det blir forhåpentligvis bedre snart, og da har du fortsatt masse av tid til å glede deg og begynne å planlegge litt. Det kommer nok til å gå helt fint. Ikke vær redd for å spørre om hjelp, og jordmor er veldig god å snakke med. Masse lykke til, kjære deg! :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi nådd en milepæl, utedressen som var ganske romslig går IKKE igjen over magen. Og herregud som jeg slet og prøvde. Og i morgen er jeg 20+0 og det føles også som en milepæl. Hun inni magen er fullstendig bananas i alle fall, og trikset med å drikke noe kaldt og søtt funker alltid. Koselig :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, soelvd skrev:

Her har vi nådd en milepæl, utedressen som var ganske romslig går IKKE igjen over magen. Og herregud som jeg slet og prøvde. Og i morgen er jeg 20+0 og det føles også som en milepæl. Hun inni magen er fullstendig bananas i alle fall, og trikset med å drikke noe kaldt og søtt funker alltid. Koselig :)

Gubben fikk engang ei boblebukse som ble alt for stor i midjen til han for at den skulle passe i beina, men den bor her enda i huset bare for at jeg skal ha bukse til å putte magen i :lol: 

jeg er dog ekstremt lekker i sånn ordentlig sele-boblebukse, med en halvmeter for lange bein :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Vimsan skrev:

Då var det min tur att joina er :icon_redface: jag har termin runt 3 augusti.

Det var inte planlagt och jag blir dessvärre ensamstående mamma. Inte precis vad jag drömt om...

Jag är rädd, chockad och väldigt hormonell. Mår illa hela dagarna och är extremt trött. Längtar till jag blir mer mig själv igen.

Passar inte in på sånna typiska föräldraforum då det är lite för extremt, alla verkar ha planlagt allt ut i minsta detalj och använder sig av ord och begrepp jag inte har en aning om vad är. Det blir för hysteriskt för min del som varken är planlagt gravid, salig eller glödande. Tänkte därför att jag kanske kan passa lite bättre in här som det inte är så hysteriskt.

 

 

2 timer siden, Perfect Image skrev:

 

Gratulerer så masse og velkommen inn hit :D Dette klarer du fint fint, og vi er mange her til å gi råd og støtte :) Det er kjempetøft men det er også det mest fantastiske som er (jeg er ikke egentlig inne i klisjeer altså, men jah! Uten tvil!) 

 

Gratulerer :hug: 
...og det hun sa! *peke opp* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer @Vimsan  Sender en :hug:, jeg også. Jeg synes også det er skummelt å skulle få barn, selv om det var litt mer planlagt-ish for oss. Jeg tror du kommer til å klare dette helt fint! Du er akkurat like kvalifisert som alle oss andre som får sine første barn, og du kommer til å bli en god mor. Bare det at du allerede har bestemt deg for å gjøre ditt beste beviser det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Vimsan skrev:

Då var det min tur att joina er :icon_redface: jag har termin runt 3 augusti.

Det var inte planlagt och jag blir dessvärre ensamstående mamma. Inte precis vad jag drömt om...

Jag är rädd, chockad och väldigt hormonell. Mår illa hela dagarna och är extremt trött. Längtar till jag blir mer mig själv igen.

Passar inte in på sånna typiska föräldraforum då det är lite för extremt, alla verkar ha planlagt allt ut i minsta detalj och använder sig av ord och begrepp jag inte har en aning om vad är. Det blir för hysteriskt för min del som varken är planlagt gravid, salig eller glödande. Tänkte därför att jag kanske kan passa lite bättre in här som det inte är så hysteriskt.

 

Gratulerer og :hug: 

Det kommer til å gå bra , jeg lover :) .

Jeg fikk også sjokk og var vel egentlig forberedt på at jeg kom til å bli alenemor,  men alt har faktisk gått mye bedre og vært mye gøyere enn jeg så for meg. Jeg var faktisk usikker på om jeg ville like ungen :P 

Nå 5 år etter fødselen, kan jeg ikke forestille meg at jeg noensinne var skikkelig lykkelig uten han :D 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble barnehage på snuppa i dag, hun våknet blid som ei sol. Så da så. Litt "neei mamma være med!" da de dro, men levering i barnehagen blir bare verre om jeg er med, så likegreit å ikke bli med. Jeg skal hente i dag. :ahappy:  Mandager er alltid verst! Savner henne så absurd på mandager :o 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer @Vimsan Lykke til :) Håper formen din blir bedre snart! 

 

Siden barnehagen ikke viser noe særlig interesse til å følge opp bleieslutten, så er vi nesten tilbake til start her hjemme også. Hun har begynt og glemme seg og har hatt masse uhell. Frustrert :gaah: Det fungerer forresten ikke å ha trusen innenfor bleien heller :( Hun var hjemme fra barnehagen fredag og først på søndag ettermiddag var hun tilbake i vanlig dogåing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fillerya skrev:

Gratulerer @Vimsan Lykke til :) Håper formen din blir bedre snart! 

 

Siden barnehagen ikke viser noe særlig interesse til å følge opp bleieslutten, så er vi nesten tilbake til start her hjemme også. Hun har begynt og glemme seg og har hatt masse uhell. Frustrert :gaah: Det fungerer forresten ikke å ha trusen innenfor bleien heller :( Hun var hjemme fra barnehagen fredag og først på søndag ettermiddag var hun tilbake i vanlig dogåing.

Vi leverte bare E uten bleie, vi. En stund etter at hun var tørr hjemme, nektet hun jo å få på bleie uansett. Da tok de heller på i bhg når de skulle ut. Også hadde jeg sikkert bare lagt en kladd eller noe i bilstolen. Så lenge hun hadde på seg bleie, så gadd hun ikke å gå på do... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er fryktelig irriterende at de ikke er like postive til bleieslutt som oss! Jeg er jo enig i at det er et upraktisk tidspunkt, med sprengkulde og alt, men det er ikke noe vi kan overstyre synes jeg. Frister å levere henne uten bleie og med en stabel med tights. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Vimsan - jeg sier gratulerer jeg også :) Men jeg skjønner godt følelsene dine. Jeg var vettskremt de første fire månedene, til tross for at det var helt planlagt hos oss. Dette er jo så uhorvelig stort, skummelt og utrolig på en gang, og jeg har vært og er redd for at ikke jeg skal være god nok som mor. Men jeg tror det går seg til :) Det kommer til å gå bra for deg og!

-------

Vel, ny kontroll i dag, som ikke gikk noe bra. Hun er altfor liten, og jeg er lagt inn på ubestemt tid. Har fått lungemodningssprøyte og beskjed om å ta utgangspunkt i å bli her til termin. På onsdag er jeg 30+0 - vi håper vi klarer å holde henne inne en stund til!

Jeg synes det her er skikkelig tøft egentlig. Føler meg godt ivaretatt, og folkene er supre, men jeg vil jo ikke være her. Jeg vil være hjemme med mann og hunder og passe stor baby i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aya skrev:

@Vimsan - jeg sier gratulerer jeg også :) Men jeg skjønner godt følelsene dine. Jeg var vettskremt de første fire månedene, til tross for at det var helt planlagt hos oss. Dette er jo så uhorvelig stort, skummelt og utrolig på en gang, og jeg har vært og er redd for at ikke jeg skal være god nok som mor. Men jeg tror det går seg til :) Det kommer til å gå bra for deg og!

-------

Vel, ny kontroll i dag, som ikke gikk noe bra. Hun er altfor liten, og jeg er lagt inn på ubestemt tid. Har fått lungemodningssprøyte og beskjed om å ta utgangspunkt i å bli her til termin. På onsdag er jeg 30+0 - vi håper vi klarer å holde henne inne en stund til!

Jeg synes det her er skikkelig tøft egentlig. Føler meg godt ivaretatt, og folkene er supre, men jeg vil jo ikke være her. Jeg vil være hjemme med mann og hunder og passe stor baby i magen.

Å nei:no: Krysser fingrene for at hun får være inne en god stund til:hug:
Men dere er i allefall i gode hender:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer @Vimsan !

Selvom det kanskje ikke føles som det mest passende. Men bare ta kontakt om du trenger å prate.

 

 

Og @Aya da, var jo ikke sånn det skulle være for dere. Håper ting går seg til og at du får så tilnærmet normalt svangerskap videre som mulig. Krysser fingrene for at det også innebærer å komme seg hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Aya skrev:

@Vimsan - jeg sier gratulerer jeg også :) Men jeg skjønner godt følelsene dine. Jeg var vettskremt de første fire månedene, til tross for at det var helt planlagt hos oss. Dette er jo så uhorvelig stort, skummelt og utrolig på en gang, og jeg har vært og er redd for at ikke jeg skal være god nok som mor. Men jeg tror det går seg til :) Det kommer til å gå bra for deg og!

-------

Vel, ny kontroll i dag, som ikke gikk noe bra. Hun er altfor liten, og jeg er lagt inn på ubestemt tid. Har fått lungemodningssprøyte og beskjed om å ta utgangspunkt i å bli her til termin. På onsdag er jeg 30+0 - vi håper vi klarer å holde henne inne en stund til!

Jeg synes det her er skikkelig tøft egentlig. Føler meg godt ivaretatt, og folkene er supre, men jeg vil jo ikke være her. Jeg vil være hjemme med mann og hunder og passe stor baby i magen.

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fillerya skrev:

Ja det er fryktelig irriterende at de ikke er like postive til bleieslutt som oss! Jeg er jo enig i at det er et upraktisk tidspunkt, med sprengkulde og alt, men det er ikke noe vi kan overstyre synes jeg. Frister å levere henne uten bleie og med en stabel med tights. 

Jeg syns det er skikkelig dårlig gjort jeg av barnehagen. 
Der jeg jobber har vi ei som er midt i bleieslutt. Vi spurte om hun måtte på do selv med bleie, og en dag kom hun i barnehagen og vi fikk bare beskjed om at hun ikke har bleie på, og da er vi flinke å spør om hun må på do. 
Samme med et annet barn og, hun er dog noe yngre, men foreldre mener det er riktig å starte litt, så da prøver vi også. 
Jeg ville levert i barnehagen, sagt at hun har ikke bleie på.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...