Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

Det skulle vært fluer på veggen i bilen vår når Tuva og jeg kjører øst-vest dere. Åtte timer allsang :D

 

Og hun ELSKER sangbøkene sine, vi kan sitte i evigheter og bla i de og synge noen vers her og der. 

 

Til slutt synes jeg nesten det blir kjedelig men når jeg leder alle innleggene her så lover jeg å nyte det enda litt mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Krutsi skrev:

haha kjempe.. Særlig når man sitter i bilen og høre "mamma!!! jeg må tisse!!!" og det er ingen busslomme i nærheten.. 

mhm.. særlig.. 

Vi tisser før vi kjører noe sted vi (dagens mest belærende?) :P:P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, soelvd skrev:

Vi tisser før vi kjører noe sted vi (dagens mest belærende?) :P:P 

Haha det funker jo knall i teorien, men ikke hvis hun slekter på mammaen sin..

jeg gikk alltid på do før jeg dro noen steder da jeg var liten, etter tvang fra mamma, men det var ikke bestandig jeg fikk til noe.. Men du kunne ta f på det at når hadde kjørt i 25 min ell no, særlig hvis vi tok bussen, så måtte jeg tisse.. Så bussen måtte flere ganger stoppe fordi jeg måtte tisse :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, soelvd skrev:

Det skulle vært fluer på veggen i bilen vår når Tuva og jeg kjører øst-vest dere. Åtte timer allsang :D

 

Og hun ELSKER sangbøkene sine, vi kan sitte i evigheter og bla i de og synge noen vers her og der. 

 

Til slutt synes jeg nesten det blir kjedelig men når jeg leder alle innleggene her så lover jeg å nyte det enda litt mer ;)

Åh vi synger masse vi og, i kveld satt hun og spilte på grytene sine mens jeg måtte synge blinke blinke stjernelill :lol: Jeg får bare ikke synge når det er musikk/sang hun vil høre andre synge :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ligger ikke brevene fra NAV elektronisk inne på min side? Jeg aner ikke hvor jeg skal finne brevet hvor det står datoene for permisjonen min. Jeg har panikk for jeg tror jeg skal begynne å jobbe igjen i i påsken. Sjefen min har satt meg opp med fjorårets og årets ferie rett etter dette. Mannen har sagt til jobben sin at han skal ut i pappaperm rett etter påske. Jeg er iallefall ikke klar til å gå fra babyen min allerede til påske! Jeg vil dessuten ha ferie i juli for da er bhg stengt. Dette må ordnes oppi asap! (dessuten vil ikke mannen flytte på sin permisjon :gaah: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fillerya skrev:

Hvorfor ligger ikke brevene fra NAV elektronisk inne på min side? Jeg aner ikke hvor jeg skal finne brevet hvor det står datoene for permisjonen min. Jeg har panikk for jeg tror jeg skal begynne å jobbe igjen i i påsken. Sjefen min har satt meg opp med fjorårets og årets ferie rett etter dette. Mannen har sagt til jobben sin at han skal ut i pappaperm rett etter påske. Jeg er iallefall ikke klar til å gå fra babyen min allerede til påske! Jeg vil dessuten ha ferie i juli for da er bhg stengt. Dette må ordnes oppi asap! (dessuten vil ikke mannen flytte på sin permisjon :gaah: )

Ring nav i morgen så får du kopi av brevet i posten :) Surra på det der jeg og. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen våkenperiode i natt og bare en amming mellom midnatt og kl 6. 30 :) Yey!  Morgen kl 7, er vel godkjent det.

Edit: Og så har vi søkt på barnehageplass! Visste ikke at de hadde åpnet for søknader vi :icon_redface: Når pleier Trondheim kommune å sende ut svar på søknadene?

Edit igjen: Nå ljuger jeg jo! Amming VED midnatt og kl 6.30. Ingen imellom. Veldig interessant for dere sikkert, men rett skal være rett :P

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad Bonden er litt mer tålmodig enn meg om natta... De to siste nettene har hun hatt en laang våkenperiode, og jeg orker bare ikke så jeg tar henne bare inn til oss, men han? Neida, han sitter der han og venter, i et par timer, til hun eeendelig sovner ordentlig igjen. Han er min helt :aww:  :wub:  I dag henta jeg henne inn til oss ti min før vekkerklokka ringte, så vi lå og prata og kosa litt før vi stod opp :ahappy: 

 

Det er ganske udramatisk våkning, bare at hun våkner og ikke får sove igjen, så ligger og slapper av men trenger at vi er der. Går jeg inn så vil hun opp og inn i storesenga, mens med han har hun ikke helt de samme forventningene til fordi han holder lenger før han tar henne med inn til oss. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Raksha skrev:

Glad Bonden er litt mer tålmodig enn meg om natta... De to siste nettene har hun hatt en laang våkenperiode, og jeg orker bare ikke så jeg tar henne bare inn til oss, men han? Neida, han sitter der han og venter, i et par timer, til hun eeendelig sovner ordentlig igjen. Han er min helt :aww:  :wub:  I dag henta jeg henne inn til oss ti min før vekkerklokka ringte, så vi lå og prata og kosa litt før vi stod opp :ahappy: 

 

Det er ganske udramatisk våkning, bare at hun våkner og ikke får sove igjen, så ligger og slapper av men trenger at vi er der. Går jeg inn så vil hun opp og inn i storesenga, mens med han har hun ikke helt de samme forventningene til fordi han holder lenger før han tar henne med inn til oss. 

 

Hørtes ut som hos oss det!

I tillegg har jeg lettere for å ty til puppen selvom han kanskje kunne drøyd den en time eller to egentlig.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan løser man egentlig kontroller på helsestasjonen og jobb? 

Jeg jobber egentlig 07.30-15.30, og barnehagen er åpent 07.00-17.00. Så det rekker jeg akkurat siden jeg bruker 30-40 min.. Men nå har jeg fått time 09.15, og helsestasjonen er 10-15 hjemmefra helt motsatt vei.. 

Så for å løse det, må jeg nesten ta halve dagen fri jeg.. Er det virkelig vanlig? Jeg har tenkt å ringe og få time tidligere.. For jeg kan ikke bruke en halv dag på slikt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Krutsi skrev:

Hvordan løser man egentlig kontroller på helsestasjonen og jobb? 

Jeg jobber egentlig 07.30-15.30, og barnehagen er åpent 07.00-17.00. Så det rekker jeg akkurat siden jeg bruker 30-40 min.. Men nå har jeg fått time 09.15, og helsestasjonen er 10-15 hjemmefra helt motsatt vei.. 

Så for å løse det, må jeg nesten ta halve dagen fri jeg.. Er det virkelig vanlig? Jeg har tenkt å ringe og få time tidligere.. For jeg kan ikke bruke en halv dag på slikt.. 

Er det kontroll av ungen eller svangerskapskontroll? :)

Selv har jeg løst sånt med fleksitid. Kommet litt tidlig, dratt på kontroll og så kommet tilbake. Men hvis dattera di skal være med nytter det kanskje ikke å dra på jobb først...

Du kan jo evt prøve å legge det nærme lunsjtid eller slutten av arbeidsdagen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Krutsi skrev:

Hvordan løser man egentlig kontroller på helsestasjonen og jobb? 

Jeg jobber egentlig 07.30-15.30, og barnehagen er åpent 07.00-17.00. Så det rekker jeg akkurat siden jeg bruker 30-40 min.. Men nå har jeg fått time 09.15, og helsestasjonen er 10-15 hjemmefra helt motsatt vei.. 

Så for å løse det, må jeg nesten ta halve dagen fri jeg.. Er det virkelig vanlig? Jeg har tenkt å ringe og få time tidligere.. For jeg kan ikke bruke en halv dag på slikt.. 

Hos oss har vi av og til fått søke velferdspermisjon til sånt (når det gjelder barna) (og jeg sier av og til fordi det har vært litt forskjellig praksis mellom ulike ledere), ellers har jeg brukt av fleksitid og samtidig prøvd å legge timen så tidlig eller seint som mulig, evt kombinert med litt hjemmekontor før vi kjører først på hs, og så i bh, og så til jobb;p

Når det gjelder egne timer til jordmor og lege (vet ikke om du mener det eller for barn) får vi det "betalt av jobben" hos oss, det er en egen kode vi logger ut på. Noe som er veldig kjekt når man blir fulgt opp veldig tett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskapskontroll er fri med lønn hos oss (og @Krutsi), men de vil helst at vi får time på ettermiddag eller morgen, vil tro du kan bruke velferdspermisjon på helsestasjon, tilsvarende egne legetimer opp til et visst antall ganger i året :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Lillemor har skjønt koblingen kake = bursdag. Så fikk kake etter middag siden jeg feirer karakter. Da så hun på meg "mamma bursdag kanskje?" fikk avkrefta det da. Nå sa jeg hun skulle ta med seg kake inn til bestemor og bestefar. Da gikk det litt tid. "kanskje... kanskje bestemor bursdag?" :lol: 

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, rosinbolle skrev:

Er det kontroll av ungen eller svangerskapskontroll? :)

Selv har jeg løst sånt med fleksitid. Kommet litt tidlig, dratt på kontroll og så kommet tilbake. Men hvis dattera di skal være med nytter det kanskje ikke å dra på jobb først...

Du kan jo evt prøve å legge det nærme lunsjtid eller slutten av arbeidsdagen også. 

Det er kontroll av barnet..svangerskapskontroll er jeg ikke stresset for ;) 

men da skal jeg sjekke ut velferdspermisjon.. Jeg kan heldigvis fleksitid, men ikke like enkelt når gubben ikke har A4-arbeidstid :P 

det ordner seg selvfølgelig, men synes det blir så mye styr :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Krutsi skrev:

Det er kontroll av barnet..svangerskapskontroll er jeg ikke stresset for ;) 

men da skal jeg sjekke ut velferdspermisjon.. Jeg kan heldigvis fleksitid, men ikke like enkelt når gubben ikke har A4-arbeidstid :P 

det ordner seg selvfølgelig, men synes det blir så mye styr :lol: 

Det går vel på den kvoten av velferdspermisjon hvor det er litt opp til sjefen hva de gir for, men i bunn og grunn har man jo sin pott med velferdspermisjon som man må "forvalte" som best man kan... Er ikke alltid så lett når man får barn som skal til hs, og man får planleggingsdager, og sykedager osv osv. Er veldig spent på hvordan det går opp med to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, *Marianne* skrev:

Det går vel på den kvoten av velferdspermisjon hvor det er litt opp til sjefen hva de gir for, men i bunn og grunn har man jo sin pott med velferdspermisjon som man må "forvalte" som best man kan... Er ikke alltid så lett når man får barn som skal til hs, og man får planleggingsdager, og sykedager osv osv. Er veldig spent på hvordan det går opp med to...

Jeg får spørre sjefen.. Jobber heldigvis statlig og i et kvinneyrke, så det er nok helt vanlig hos oss :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde dere at man ble mindre nervøs for barna sine når de blir store? Jeg fikk nettopp hjertestans da jeg hørte at en mann i tjueårene var funnet død på Møllenberg i Trondheim. Min sønn er riktignok i tredveårene og bor i en annen bydel, men likevel liksom. :aww:

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...