Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

28 minutter siden, Stine skrev:

 

C mener jeg skal få SH i morgengave, jeg er helt med på den! Men svarte søren ta fornuften som sier at vi ikke kan ha de 3 vi har nå + en SH :( Også er jeg så livande redd for at jeg ikke klarer å gi den det den trenger.

SH er ikke en vanskelig rase. De krever mosjon, men det kan man jo fikse med sparkesykkel, sykkel, ski e.l. 

Kjøper du fra oppdretter som legger vekt på å ha rolige og greie bikkjer (men som jobber når de skal det) så får du en fin hund. Det er forskjeller på individer og linjer.  De som kjører mye med hundene liker hunder med en god av- knapp. 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

37 minutter siden, Stine skrev:

Jeg er skikkelig glad for at formen min ikke er så dårlig som jeg trodde! Jeg har jo gått tur hver bidige dag i jula (bortsett fra 1 dag tror jeg) og det har hendt at jeg har svetta litt og, så den burde jo egentlig ikke være så forandret, men det er alltid positivt når ting er bedre enn man så for seg :lol: Det som irriterer meg er at jeg blir så kald på rompa når jeg går tur, men jeg kan ikke kle på meg mer heller (har på stilongs og turbukse liksom) for da blir jeg altfor varm når jeg tar i oppoverbakkene.... Jaja, da er det ikke noe annet å gjøre enn å fyre i peisen, sette seg under pleddet og drikke varm kaffe :D

C mener jeg skal få SH i morgengave, jeg er helt med på den! Men svarte søren ta fornuften som sier at vi ikke kan ha de 3 vi har nå + en SH :( Også er jeg så livande redd for at jeg ikke klarer å gi den det den trenger.

Kan du ikke få en i morgengave og så "hente den ut" når du føler du er klar da? :) 

Ellers enig med @Meg at de ikke er spesielt vanskelige hunder.  Og det er ikke bare de som kjører mye som vil ha rolige hunder når de ikke brukes ;)
Jeg f.eks. kjører jo ikke noe som kan kalles for mye overhodet, men ingen av mine er stressa av den grunn og alle tåler rolige dager uten å fly på veggene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yep, frosset vann i gamlefjøset - hurra. Det betyr bæring av vann, og da vil vel ikke oppstalløren gi vann heller... Sendte melding til Bonden og spurte om han kunne se om han fant noen litt store plastkanner som vi kan ha stående i gamle tankrommet, så får de bære vann derfra. Det er ikke lange biten... Nope jeg er fremdeles ikke spesielt imponert over dem, gleder meg til de tar hesten hjem og får sett hvor mye arbeid det egentlig er med disse firbente. 

Har dampvasket badet oppe, ikke helt ferdig men måtte ha en pause. Fysj så mye dritt som samler seg i kriker og kroker i dusjkabinett. Dog litt spent på hvor hard medfart silikonen fikk, kan hende vi må fulle på litt silikon *fnis* Dampvaske ferdig gulvet, gå over skapdører, benk og vask, så er det bra. :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Snoffe skrev:

Kjøp en ullboxer å ha utenpå stilongsen (eller under) i tillegg til den trusen du har på fra før. Det hjelper for meg :)   

Dere kan jo sjekke ut om det er noen i området som har huskyer (AH eller SH) og høre om dere kan låne en :) De som har mange har stort sett en eller to å låne bort til i ny og ne :) 

 

Det var lurt! :D Du får fonuften min til å vakle!!

7 minutter siden, Meg skrev:

SH er ikke en vanskelig rase. De krever mosjon, men det kan man jo fikse med sparkesykkel, sykkel, ski e.l. 

Kjøper du fra oppdretter som legger vekt på å ha rolige og greie bikkjer (men som jobber når de skal det) så får du en fin hund. Det er forskjeller på individer og linjer.  De som kjører mye med hundene liker hunder med en god av- knapp. 

 

 

Du og! *Skal ikke ha, skal ikke ha*

"Problemet" er jo at da må jeg dele opp mer enn det jeg gjør nå (nå deler vi Trym og jentene siden de trenger forskjellig mosjon) det er det som stopper meg :( 

1 minutt siden, Snøfrost skrev:

Kan du ikke få en i morgengave og så "hente den ut" når du føler du er klar da? :) 

Ellers enig med @Meg at de ikke er spesielt vanskelige hunder.  Og det er ikke bare de som kjører mye som vil ha rolige hunder når de ikke brukes ;)
Jeg f.eks. kjører jo ikke noe som kan kalles for mye overhodet, men ingen av mine er stressa av den grunn og alle tåler rolige dager uten å fly på veggene.

Da ender det med at han får seg en før meg :lol: Ja, vi er begge lystne på å ha hver vår SH :D

En gang skal jeg ha! Jeg digger staffene mine, men kjenner de begrenser oss litt...Vi liker vi å sitte ute med bål og kaffe, er det snø og - så orker ikke staffene å sitte i ro (selv om vi kler på med sokker, fleece og har reinsdyr de kan sitte på) og når vi vil gå på ski utenfor preparerte løyper så har de for korte bein hvis snøen gir litt etter, og vi må ploge i nedoverbakke og vi kan ikke ta lange pauser pga det samme som over. Frøken negativ idag ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Det var lurt! :D Du får fonuften min til å vakle!!

Du og! *Skal ikke ha, skal ikke ha*

"Problemet" er jo at da må jeg dele opp mer enn det jeg gjør nå (nå deler vi Trym og jentene siden de trenger forskjellig mosjon) det er det som stopper meg :( 

Da ender det med at han får seg en før meg :lol: Ja, vi er begge lystne på å ha hver vår SH :D

En gang skal jeg ha! Jeg digger staffene mine, men kjenner de begrenser oss litt...Vi liker vi å sitte ute med bål og kaffe, er det snø og - så orker ikke staffene å sitte i ro (selv om vi kler på med sokker, fleece og har reinsdyr de kan sitte på) og når vi vil gå på ski utenfor preparerte løyper så har de for korte bein hvis snøen gir litt etter, og vi må ploge i nedoverbakke og vi kan ikke ta lange pauser pga det samme som over. Frøken negativ idag ja :P

Ja, men da må dere jo ha det. :D
Siberians er som sagt greie og enkle bikkjer, stort sett :)

og dere er jo mye på tur allerede, så hundene hadde sikkert fått de de trenger uten så mye ekstra arbeid. Siberians kan bli med jentene :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Kjenner igjen det. Jeg vil definitivt ikke at Beauceron skal bli ekstremt populære. Det er da dårlig avl starter, så jeg gjør mitt ytterste for å gjøre dem så lite forlokkende for hvem som helst som jeg kan :P 

Det er en balansegang. Få hunder i avl er et minst like stort problem.

 

Får fanken ikke tak i Møller, og må til vet med Smula i ettermiddag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snøfrost skrev:

Ja, men da må dere jo ha det. :D
Siberians er som sagt greie og enkle bikkjer, stort sett :)

og dere er jo mye på tur allerede, så hundene hadde sikkert fått de de trenger uten så mye ekstra arbeid. Siberians kan bli med jentene :)

Du er fryktelig lite hjelpsom :lol: Fasiken ta altså, jeg klarer det her hvis jeg vil! Trym teller jo egentlig ikke, og hvis vi satser på 2017 valp så er jo Tuva over 8 år når valpen er stor nok til å bli med på lange sykkel/skiturer så da er hun sikkert litt pensjonert og fritatt fra sånne turer, og det er jo ikke brått sikkert Vigdis er her lengre da, men hvis hun er så er ikke hun noe problem å slenge med på tur!

Får bruke 2016 på å fundere :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Du er fryktelig lite hjelpsom :lol: Fasiken ta altså, jeg klarer det her hvis jeg vil! Trym teller jo egentlig ikke, og hvis vi satser på 2017 valp så er jo Tuva over 8 år når valpen er stor nok til å bli med på lange sykkel/skiturer så da er hun sikkert litt pensjonert og fritatt fra sånne turer, og det er jo ikke brått sikkert Vigdis er her lengre da, men hvis hun er så er ikke hun noe problem å slenge med på tur!

Får bruke 2016 på å fundere :lol:

Høres ut som en god plan  :thumbs: 

Lurer på hvor lenge mine to eldste holder jeg. Når kan jeg forsvare å skaffe "en ekstra" fordi de er pensjonister tro? :whistle:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Høres ut som en god plan  :thumbs: 

Lurer på hvor lenge mine to eldste holder jeg. Når kan jeg forsvare å skaffe "en ekstra" fordi de er pensjonister tro? :whistle:

du må jo ha litt overlapp? :innocent:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tøfflus skrev:

Det var de to dagene jeg var i byen for å sette ned urnen til mamma det, da var det strålende sol hele tiden, ikke en eneste regndråpe :) Sånn var det også det året jeg bodde der, lite regn, og mye snø på vinteren. Burde kanskje komme oftere jeg :yes:

Åååå, jeg har så lyst på baggle, de er så søte :wub: Forvillet meg bort i ringen deres på Crufts i fjor og kom nesten ikke derifra igjen. Men rasen passer nok ikke helt i mitt hundehold så jeg får nok heller beundre dem på avstand.

 

Hjemme igjen etter nyttårsfeiring hos familien i Sverige. Lukrativ tur tror jeg, ble "kvitt" 2, kanskje 3, av de valpene Mocca ikke har, men som kanskje blir noe av om noen mnd. Her er de vakre foreldrene, fotet 1. nyttårsdag, derav en noe blurrete kvalitet, men kan da fint brukes i en "valper ventes" annonse, ikke sant *flir*

1918511_1087322254651854_917046886504043


De har sin sjarm. :wub: Er så mange kvaliteter i Rocky som jeg elsker, utrolig nervesterk og et vanvittig bra språk. Når han bare ble voksen og ikke overivirg lenger så er han vanvittig flink med valper og usikre hunder. Og kjempegrei rundt barn. (Minus eventuell matstjeling da. :lol: Er ikke matvrak for ingenting) Og ikke minst så er de noe av det søteste som finnes. :wub: 
Blir ikke flere hos meg heller, staheten, selvstendigheten, radiusen og aktivitetsnivået passer meg ikke. (Eller hadde jeg turt å ha han løs hadde det gått bedre, men det tørr jeg ikke. meget selektiv døvhet) 
Men finner jeg interesse for jakt så vet jeg hvilken rase det blir. :aww: 
12194691_10153177038145423_4030874882600

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
24 minutter siden, Line skrev:

Det er en balansegang. Få hunder i avl er et minst like stort problem.

Ja så klart. Men jeg anbefaler dem ikke hvis jeg ikke vet ganske sikkert ut fra informasjon jeg får at de faktisk er aktive nok og interesserte nok i å sette seg inn i rasen og de særtrekkene de har :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husky til folket! Juhu :icon_clapping:

Neida. Hadde alle AH vært som Toddy hadde jeg lett anbefalt de til "hvem som helst" forsåvidt,  men jeg ville muligens heller gått for ren SH enn AH hvis jeg var redd for å få en stressa arbeidsnarkoman.

 

Sambo har ingen tiltro til meg, Toddy og miniski gitt. Han sendte meg link til en selfiestang for actionkamera.  Han mener Toddy er livsfarlig å gå på ski med siden han ikke har bremser. Så negativ *sukk* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...er det 13 minus ute og det snør. Igjen. Bare små dryss som gjør det hvitt og fint. :wub: Hundene deler på et gevir og bedriver litt tannfekting. Må visst skaffe meg flere sånne biter med gevir, for det var populært.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mail fra megler i stad. Vi skal ikke selge, men ønsket en verdivurdering siden vi og borettslaget har pusset opp så mye siden vi flytta inn. I følge megler har verdien steget med ca. 450 000!!! Det er helt vilt! Det er jo riktignok ikke penger vi har tjent på ordentlig, men det er gøy å vite at vi gjør noe rett når vi pusser opp :)

...og så lurer jeg på hvorfor jeg ikke får til å koble meg opp mot webcamet der hjemme mot slutten av dagen. Det står jo og lader og det funker bra om morgenen. Hm.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, rosinbolle skrev:

Fikk mail fra megler i stad. Vi skal ikke selge, men ønsket en verdivurdering siden vi og borettslaget har pusset opp så mye siden vi flytta inn. I følge megler har verdien steget med ca. 450 000!!! Det er helt vilt! Det er jo riktignok ikke penger vi har tjent på ordentlig, men det er gøy å vite at vi gjør noe rett når vi pusser opp :)

...og så lurer jeg på hvorfor jeg ikke får til å koble meg opp mot webcamet der hjemme mot slutten av dagen. Det står jo og lader og det funker bra om morgenen. Hm.

Det er gøy! 

Min far tror hans leilighet har steget mye også, men der er bad og toalett i sin opprinnelige standard *grøsse* og resten ble pusset opp i 1995-96 :P Litt store forventninger om hva folk faktisk gidder å betale for utsikt :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
6 minutter siden, rosinbolle skrev:

Fikk mail fra megler i stad. Vi skal ikke selge, men ønsket en verdivurdering siden vi og borettslaget har pusset opp så mye siden vi flytta inn. I følge megler har verdien steget med ca. 450 000!!! Det er helt vilt! Det er jo riktignok ikke penger vi har tjent på ordentlig, men det er gøy å vite at vi gjør noe rett når vi pusser opp :)

 

Har ikke så mye igjen i kontanter, men fordeler på lånet har du :) Og et pent overskudd OM du skulle solgt i forhold til tidligere takst :)

2 minutter siden, Snoffe skrev:

Det er gøy! 

Min far tror hans leilighet har steget mye også, men der er bad og toalett i sin opprinnelige standard *grøsse* og resten ble pusset opp i 1995-96 :P Litt store forventninger om hva folk faktisk gidder å betale for utsikt :P  

Nok en gang noe som jeg kjenner igjen i min far. Badet har hauggammalt gulv. Sikkert 30 år gammelt gulvbelegg som er ruglete. Den type som ikke blir skikkelig reint om det skrubbes aldri så mye. Og det er gråspettete... 
I tillegg har han skikkelig juletregrønn tapet i stua som har hengt der siden midten av 90 tallet. Og samme fargesprakende gardiner også :o

I entreen er det rød/mørkrosa tapet, trehvitt/marmoraktig gulvbelegg, og grønt teppe. 

Han mener at det skal være mulig å få like mye for sitt hus som andre har fått. Selv om de har pusset opp før salg. For folk river bare ut alt og pusser opp likevel, så det er jo ikke vits å bruke penger på sånn. Prisen blir den samme likevel... Har gitt opp å prøve å forklare dette nå! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Mud skrev:

Sambo har ingen tiltro til meg, Toddy og miniski gitt. Han sendte meg link til en selfiestang for actionkamera.  Han mener Toddy er livsfarlig å gå på ski med siden han ikke har bremser. Så negativ *sukk* 

Bikkja trenger jo ikke brems så lenge man har den "store bremsen" (= ræva) :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Har ikke så mye igjen i kontanter, men fordeler på lånet har du :) Og et pent overskudd OM du skulle solgt i forhold til tidligere takst :)

Nok en gang noe som jeg kjenner igjen i min far. Badet har hauggammalt gulv. Sikkert 30 år gammelt gulvbelegg som er ruglete. Den type som ikke blir skikkelig reint om det skrubbes aldri så mye. Og det er gråspettete... 
I tillegg har han skikkelig juletregrønn tapet i stua som har hengt der siden midten av 90 tallet. Og samme fargesprakende gardiner også :o

I entreen er det rød/mørkrosa tapet, trehvitt/marmoraktig gulvbelegg, og grønt teppe. 

Han mener at det skal være mulig å få like mye for sitt hus som andre har fått. Selv om de har pusset opp før salg. For folk river bare ut alt og pusser opp likevel, så det er jo ikke vits å bruke penger på sånn. Prisen blir den samme likevel... Har gitt opp å prøve å forklare dette nå! :P 

Tror leilighetene ble bygget på 70-tallet. Og det er masse fukt skader på badet, og mugg på bad og toalett. Pappa mener det ikke er noe sånt der.

Er faktisk så ekkelt å gå på do, pussetenner og dusje at jeg utsetter det så lenge som mulig. Sykt ekkelt.

Ikke er det vasket ordentlig sin min mor flyttet i februar 2000. 

Driver å presser for at han skal beggynne å pusse opp, men han ville vente siden borettslaget har drevet å pusset opp utvendig og litt sånn. Skulle trodd det var greit å ta alt i en engang, men nei da.

Godt fyren ikke skal selge med det første :P Tipper han hadde fått det laveste budet i borettslaget :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Line skrev:

Smula måtte ut i morres også hun, og en time senere kastet hun opp. Ringe veterinær og høre hva jeg gjør..

Og i tillegg lager bilen krøll igjen. Godt nyttår liksom!

God bedring til Smula! Og håper bilen er noe billig og kjapt å fikse...

2 timer siden, Snoffe skrev:

Første hannhunden min ble ikke husrein før han var 9 mnd, Han jeg har nå har tisset inne 2 ganger (og vi bor i 3 etasje).  Tispen jeg hadde ble aldri ordentlig husrein, hun flyttet da hun var 1,5 år (ikke pga. det :P ).  

Tror det utsagnet er en sannhet med modifikasjoner :P 

Ja, det er jo så mye som kan påvirke - X'en var vanskelig å få stueren, men hun slet jo med UVI i over en måned før vi fant riktig antibiotika til å ta knekken på dritten. Så da hadde hun fått etablert mønster på å tisse der hun var når hun måtte. Noen sommervalper blir veldig fort tørre, fordi en er mye ute og har verandadør mye åpen - men så kommer vinteren og en oppdager at valpen faktisk ikke er stueren likevel... Det eneste vi vet, er at vi ikke kan si noe sikkert. 

Hannhunden Foenix skal parres med har vært hos veterinær i dag for å ta en sædtest, og veterinær beskrev ham som "en farlig mann" :D 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Siri skrev:

Bikkja trenger jo ikke brems så lenge man har den "store bremsen" (= ræva) :D

My point excactly!  Og det er lettere å bremse med ræva på miniski enn med store ski!  Så det så :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, SoppenCamilla skrev:

Ååååå, nam! :heart: Jeg har så sykt lyst til å lære alt man kan lære om kaffe, og bli supermesterkaffemaker! :D Men jeg vet ikke åssen jeg skal bli det, haha. :P 

Tja. Det er stort sett bare å begynne en plass! Masse bøker og sånn som kan gi en god start. Svart kaffe eller espressoting som interesserer? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, *Kat84* skrev:

Hva skjer på Bryne når? 
Palmeutstillingen i mars? Eller noe annet? :) Tenkte meg på palmeutstillingen. 

Vi skal å få paret ei tispe, så det blir når hun står, sånn omtrent rundt helgen en gang :) 

18 timer siden, Siri skrev:

Det blir det helt sikkert vøtt :D 

Selvsagt! :D 

-- 

AN har jeg kommet hjem fra jobb, og om vi ser bort fra at jeg tenkte litt feil da jeg stilte klokka i går og derfor fikk en kræsjstart på dagen, så har det gått greit-ish. Magen er småsur og tarmen streiker, armer og fingre driver og stivner, men beina er i det minste ikke vonde :P Det går seg vel til etterhvert :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...