Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange hunder er maks antall for deg?


Angelina
 Share

Recommended Posts

Vi har egentlig en "smertegrense" på 3,  men trives best med 2 slik situasjonen er nå.
Hadde 4 i en periode (før vi fikk egne barn) og det var merkbart over smertegrensen. Vi vil kunne gi alle kos, oppmerksomhet, trening og turer uten at det går utover barna eller de hundene vi har. 2 stk. kan vi ta med oss på ferieturer, langturer med barna etc uten at det blir FOR mye. 
Pr. nå har vi to, og det er ideelt. Særlig mtp. at vi stadig har hunder på pass her, eller tar med andre (deleide) hunder på utstilling. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jo, men da hadde han Snusern, var aldri noe tegn til sepersjonsangst av særlig grad på han da. Tror tilogmed han var helt alene noen ganger da han mente det var for kaldt til å være med ut. Men etter

Det kommer veldig an på hunden(e) og hva de ulike krever. Akkurat nå, én. (Ja, jeg har to... )

ca. 10. Er styrt av økonomi, tid og hvor stort spann jeg ønsker å kjøre. Ønsker å kjøre 8-spann noen sesonger fra neste år, da er det greit å ha ca 10, siden noen er unge og noen er antagelig pensjoni

Har en nå, men trenger en til. Smertegrensa mi tenker jeg er fire, dersom to av de ikke krever trening utenom hverdagslydighet. Trenger ikke flere enn to, selv om jeg innimellom fantaserer om noen småtasser :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så er 1 mer enn nok akkurat nå. På grunn av helse og økonomi. 
Har søsteren mine like ved som har hund, pluss mamma og pappa har to hunder. Så muligheten for å treffe andre hunder er på topp per dags dato. Bor også mange hunder i området. 

Har innekatt, så for meg så er det perfekt nå. For hunden og katten underholder hverandre. De leker og tøyser sammen, sover og koser sammen. Det å kun ha 1 hund (og ingen katt) hadde vært ufattelig slitsomt. 
Hadde først 2 katter men måtte gi ifra meg en fordi han ikke passet som innekatt. Det å ha 1 innekatt var et marerit! Klengete og masete, han kjedet ræva av seg, for å si det mildt. 
Så sto valget mellom en katt til eller hund og da ble det hund. 
De to har det tipp topp sammen og de kjeder seg ikke, og de plager meg ikke :P 

Skal ha en hund til senere hvis jeg flytter til noe eget. 
2 hunder er det meste tror jeg. Katter er også 2, så 4 til sammen. 
Har aldri hatt mer enn 2 hunder samtidig, og føler det er mer enn nok. Flere blir bare slitsomt og kaos. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...