Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember

Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

• Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

Åh, jeg liker veterinæren vi har fått i bygda. Helt selvsagt for henne at jeg kan komme oppom en lørdag ettermiddag for småting, og hun ville absolutt ikke at jeg skulle betale noe ekstra, hun sa tilogmed at hvis jeg fant canikur billigere noen plass måtte jeg si ifra, så skulle jeg få avslag neste gang jeg kom innom. Hun sier det er sånn hun ønsker at praksisen hennes skal være, så da klager ikke jeg, trivelig er hun også :D Så da har rennaræv-Thorvald fått seg canikur :teehe: Jeg tror egentlig det hadde gått bra uten, men siden jeg sover så tungt for tida tror jeg det er greit at han får seg noen tabletter før natta in case. Thorvald syns canikur smaker godteri, så han sleika seg håpefulltrundt munnen når jeg åpnet pakken :lol: 

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA er jeg endelig ferdig å lage baileyskuler, mozartkuler og oreokuler. Brakk meg da jeg skulle helle oppi alkoholen, og den eimen som hang i på kjøkkenet minnet meg på hvor ****** det kan være å være fyllesyk! Oreokulene er selvfølgelig uten alkohol, men det andre er "special for" farmor, som skal få det i morgen når vi kommer på søndagsmiddag :) Er heelt alene i huset i kveld, så jeg må nok benytte meg av muligheten til å pakke inn noen gaver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ingvild skrev:

Takk for gratulasjoner! Det er alltid hyggelig å ha bursdag på sonen. :D

Nå skal jeg stikke til sentrum en tur. Har fått tusen kroner av mamma og pappa for å kjøpe rødvin til i kveld. Føler det er veldig voksent å ha kommet dit at jeg serverer gjesten mine vin (så de slipper å ha med selv). Ikke fullt så voksent at det er mamma og pappa som betaler for det. :lol: 

Gratulerer med dagen Ingvild! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, 2ne skrev:

I dag har jeg lært hunden min noe kjempenyttig! Hun har lært å hoppe når jeg hopper :lol: 

Hun er litt sånn :jump: Fineste dokka mi :heart:  

Ooh jeg har en tobent toårigen som elsker å hoppe. Tror herved en medhoppende puddel havnet på ønskelista :lol: 

Begynner å bli lei av å ikke ha nett :( ville jo begynne å se serier på hbo og Netflix bare jeg ble ferdig med eksamen!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Ooh jeg har en tobent toårigen som elsker å hoppe. Tror herved en medhoppende puddel havnet på ønskelista :lol: 

Alle burde da ønske seg en sånn en? :lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg har blitt så sjarmert av små pudler,jeg. Kanskje jeg ønsker meg en når Timmy sjekker ut.

Har besøk av den skjønne niåringen fra Oslo og pappaen.  Timmy er jo så glad i pappaen,og har ligget limt til han i hele kveld. Han på ni har hjulpet meg med å bade og børste Bizi,han støvsugde opp pelsen etterpå og rydda på gjesterommet så jeg skulle slippe det før jeg la meg. For en flink gutt. Ganske koselig når han spør om han kan sitte sammen med meg i den minste sofaen,sier 'jeg er glad i deg jeg,tante',og kommer tre ganger for å si natta til meg. Jeg er glad jeg lot gjestene sove i senga mi,for sovesofen på gjesterommet hvor jeg ligger sammen med T og B er faktisk nesten som å sove på planker.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen falt virkelig i smak, så det er bra! Lagde altfor masse komper, så gjestene fikk med seg hjem noe også :P

Og ellers er jeg litt glad jeg ikke er i Flekkefjord nå. Voldsomt til regnvær der. Vet ikke hvordan det er o selv Flekkefjord, men i Egersund må de evakuere flere hus, og brua ved hytta vår var nesten oversvømt tidligere idag, sikkert helt oversvømt nå.. og der pleier det være ganske langt ned til vannet fra brua! Helt vilt rett og slett. Tror jeg må ringe mamma imorgen å høre hvordan det er der.

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Å, er ikke sånne visdomsord med vakker bakgrunn glupe greier heller nå?!

http://www.dagbladet.no/2015/12/05/nyheter/forskning/sprak/sitater/vitenskap/42260229/

:P

Har flira for hver sånne oppdatering i newsfeeden min før jeg så den saken først beskrevet, nå flirer jeg enda mer :teehe: 

_____

enten smaker canikur innmari godt, ellers er det et tegn på at vi virkelig har trent for lite, når Thorvald mer enn gjerne vil gjøre noen momenter for hver canikur-tablett :lol: 

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, HeleneFS skrev:

Tomt!!! Var ikke så mye :(

Nedsig :P 

Vi dro å så siste hunger game filmen i kveld. Likte slutten veldig godt :ahappy: 

Casper ødela litt mer i bilen, og jeg er glad jeg bestilte sånn grind :P 

nesten litt godt at valpen ikke er så perfekt som han har vist utrykk for hittil :P han kommer ikke lenger når jeg roper på han og det er andre hunder han leker med, og han ødelegger billige ting. Huff for en ille hund jeg har :lol: han kommer btw når jeg roper, bare ikke helt med en gang. Kan jo være noe som er gøyere enn å komme til mor :D unghundtiden er fullt i gang! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Å, er ikke sånne visdomsord med vakker bakgrunn glupe greier heller nå?!

http://www.dagbladet.no/2015/12/05/nyheter/forskning/sprak/sitater/vitenskap/42260229/

:P

Jeg skulle ønske dette var min forskning,  for da ville jeg laget en oppfølgingsstudie om pseudo-philosophical banalities in books by Paolo Coelho :D 

(sorry, vet jeg er slem nå)

Endret av Mona
Mente banalities, ikke trivialities
  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mona skrev:

Jeg skulle ønske dette var min forskning,  for da ville jeg laget en oppfølgingsstudie om pseudo-philosophical trivialities in books by Paolo Coelho :D 

(sorry, vet jeg er slem nå)

Det er vel ikke slemt når det har faglig grunnlag...

Akkurat nå, maysofie skrev:

Må man til veterinær for å få tak i tannskrape eller har de det på vanlige dyrebutikker? :)

Nei, dyrebutikker har. I alle fall velassorterte sådanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man burde legge seg.. men er splitter våken jeg. Har vasket gang, bad og vaskerom og er fortsatt splitter våken. Det er noe med å gjøre rent sent på kvelden, mye enklere enn å gjøre rent på formiddagen!

Idag fikk vi hengt opp siste julegardinen også.. sukk.. gubben insisterer på julegardiner men vi bruker en uke på å få dem opp og snart skal de pilles ned igjen også. Og så var det dette med julegaver.. vanskelig det er, like vanskelig hvert år. Jeg er blitt så inspirert av sonen at jeg ønsker meg dampvasker til jul, og gubben sier at i år skal jeg få en fin gave - den er hard og så spruter det noe ut av den.. og det er jo litt tvetydig, men satser på dampvasker!

Her er mesteparten av holke etter underkjølt regn etc borte. I fjor hadde vi 2 dager med underkjølt regn, og da hadde vi ikke hatt det på flere år. Men de siste 2 ukene har det virket som det har vært nesten konstant. 

Nei, skulle man vurdere å legge seg kanskje? Biskene har lagt seg for lengst de.

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Turb skrev:

Yey fikk klipt frampotene til Pigg uten kamp :D
Med heavy belønningshånd og et bra for hver klipp gikk det greit. Tar de to bakpotene imorgen :) 

tar heller en kamp enn valpis som blir laaaangsur på meg :P type to dager vil hun ikke være i sofaen hvor vi klippet med meg for det kan jo hende jeg er slem og gjør det igjen :o

Idag ble alle planer skrinlagt og endte hos veterinæren med venninna mi sin hund, nå er de hjemme trygt og jeg passer hund nr 2. eller vel..altså.. den sover oppå thorstein og har bare inntatt sofaen som om den bor her så passe er vel kanskje ikke det beste ordet :P er også valpis sin beste kosevenn i verden :wub:

566380df55215_2015-12-0519.11.23.thumb.j

Og brått så valpis så voksen ut :o Hun burde hete Vips har vi funnet ut, ikke viPPS, men vips.. eller Flink :P men så flink er hun ikke :Aww: 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, supert! Da skal vi finne en skrape på mandag, samtidig se om jeg finner sånn gel. Får ikke av siste rest bak med neglen :)

Keo har jo så dyrisk hvite og fine tenner, samme hadde Bonnie. Besøket derimot trenger en liten oppfriskning. Heldigvis kjøpte jeg 20 grisører og 10 okseører i dag, det ene grisøret hun har fått ser ut til å ha gjort underverker på jekslene. Greit med hund som ikke sluker ørene på høykant! *mumle noe om at Keo er vandt til fingre i halsen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Noterer en nydelig dag med no stress. Virker som lysterapi, magnesium og lakseolje begynner virke. Ble bekymret da han begynte trekke i selen i forrigårs. Han har gått så naturlig pent i bånd hele tiden, som om programvaren var preinstallert da han kom ut av esken. I forrigårs begynte han plutselig trekke med viten og vilje. Flaks da, at vi hadde en privattime i går.  Hjemmeleksen vi fikk, med metoden for å reinforce krav om å holde seg bak skotuppene mine, den er litt i konflikt med stress-ned-prosjektet vårt, fordi Ede går høyt i stress når hans autonomitet blir utfordret. Peser og får virkelig vondt av det. Å bli stilt absolutte krav til er noe annet for ham å forholde seg til enn å bli tilbudt frivillige oppgaver mot god betaling.  Fordi jeg måtte ta en selvstendig avgjørelse i hva jeg oppfatter som et dilemma: belaste det nevroendokrine stressystemet ved å kreve disiplin i halsbånd, eller prioritere stress-ned-prosjektet, så valgte jeg utsette hjemmeleksene og gå rolig tur med "ikke trekke" og "ikke gå i veien for meg" som eneste krav, og så være veldig bevisst på å bare belønne når han selvstendig gjør de riktige valgene uten å bli bedt, uten godbit i hånda eller hånda i lomma.  Jeg har nemlig ikke nok erfaring til å føle meg sikker på å klare gjennomføre hjemmeleksene fra privattimen alene uten å forårsake mer stress på det endokrine systemet hans enn godt er.  Det viste seg å være en god vurdering. Foruten noen få barnlige byks av glede som i korte øyeblikk strammet båndet mer enn akseptabelt, så var Ede SÅ flink og rooolig og grei hele veien. Naturlig slak line. Når han vimser bytter han i de aller fleste tilfellene side bak meg. Kun noen få uakseptable avskjæringer rett foran meg, og de kom helt på slutten av turen, tett på hverandre, antakelig fordi han er sliten og i bakhodet husker at det der var måten å få bli plukket opp i bæreslynge på. Han velger å gå pent og pyntelig på min venstre side mesteparten av tiden, uten å forvente belønning for det. Det går nå an å hale tiden ganske lenge uten at det stresser ham når han selv velger å gå fot for å se om det kommer en utbetaling. Selv hjemveien gikk rolig og avslappet. Først 10 meter fra porten hjemme kom første stressutbrudd med trekking. Gladstress de siste meterne av en timelang spasertur i mitt tempo. En klar forbedring. Han ble skuffa og såret av grensesettingen de siste meterne, for det virket helt sykt autoritært og tyrannisk og uten mål og mening for ham å bli hindret i å gladbykse gjennom porten og døren, inn til godis og myk og varm seng, men han tok det til seg at kravet "ikke trekk" gjelder de siste meterne av turen også. Ingen raptus da vi kom inn heller. Det var en milepæl. Bare la seg rolig og pyntelig til å sove. Perfect day. ..og det er før vi har fått noen CBD i posten.  Vi fikk forøvrig mail om å huske båndtvang fra i dag. Det har Edeward tydeligvis fått med seg.  Snudde seg utålmodig mot lykkeland mens muttern fomlet med kamera:   Oppdaget at muttern begikk en kriminell handling!! Reiste seg og kom inn hver gang muttern forsøkte gå lenger unna enn båndlengden for å få tatt et godt bilde. Her har han til slutt gitt opp å få muttern på rett kjøl og bare håper hun får tatt det ***** bildet før han svimer av i bekymring for å bli tatt og få et kriminelt rulleblad. Genetikk er ingen spøk. Ede identifiserer seg som sikkerhetspersonell og tjenestehund, og han tar de oppgavene alvorlig.   
    • Ja ikke den største oppfinnelsen 😂 Men kanskje noen hadde erfaringer å komme med; kanskje de elsker det kanskje hunden ble dårlig i magen på det. Kanskje det er bløtere enn annen v&h, kanskje noen opplever å måtte fôre dobbelt så mye på det som på en annen variant. Kanskje noen var superfornøyd og andre missfornøyd. I want to know it all 😂
    • Det finnes alltid unntak, men det bør aldri være grunnlag for anbefaling av en rase. Vil man helst ikke ha lyd/røyting/whatever så velger man en rase som vanligvis ikke har tendensene til det. Oppdragelse, trening og miljø kan påvirke, men genetikken kan ikke overstyres. Lyd på riesen er ingen overraskelse for meg, det er jo en hund med mye driv.
    • Er en del med god helse og super mentalitet også? Vår golden var på ingen måte taus, han bjeffet forholdsvis mye. Cavalieren vår var helt ekstremt gneldrete med vakt som sin selvpålagte hovedoppgave. Mest savage villdyr jakt-, vakt- og trekkhund jeg har hatt. Understimulert.  Ingen lyd på finsk lapphund og chihuahua, som begge fikk over gjennomsnittet med oppmerksomhet og stimuli. Begge rasene kjent som gneldrebikkjer, begge individene så og si tause, i motsetning til de to kjent for å være verdens enkleste og greieste, som i bunn og grunn var veldig hundete hund på mange måter, bl.a. ressursforsvar. Såfremt en skal trene og aktivisere hunden er oppdragelse og aktivisering vel så viktig som rase og genetikk, tror jeg. En golden som kjeder seg er ingen plysjhund, den vil bjeffe og ødelegge ting. En spisshund som får tilfredsstilt behov og blir trent trenger verken lage lyd eller ugagn. Kan lyd handle vel så mye om hvordan ulike raser blir valgt av ulike typer hundeeiere til ulike typer hundehold? Hvilke raser vil ikke bli gneldrebikkjer om en ofte og lenge av gangen plasserer dem i en kjedelig hundegård alene, hvor de kan se/høre/lukte forbipasserende? En gjenganger med små, såkalte gneldrebikkjer av selskapsraser er at eierne verken forstår dem eller trener dem, og så retter det seg når de får hjelp til å tolke hunden og interaktere bedre med den.  Jeg har forøvrig hatt store problemer med LYD på riesenvalpen jeg har nå (ikke en rase for trådstarter). Ikke noe jeg forventet, og er pga generelt konsensus om bjefferaser usikker på om det er genetisk lyd eller om det i hovedsak er miljøpåvirkning fra den individuelle mammaen. Fra mitt eget anekdotiske erfaringsgrunnlag tror jeg egentlig det siste. Det har tatt to mnd å bli kvitt problemet hjemme, ved å forstå mer av hva han vil når det kommer lyd, og hvordan respondere på det. Ikke super lystbetont oppgave å jobbe med, for jeg forventet ikke det problemet.  Den personlige efaringen min er altså at rase is like a box of individuals i litt større grad enn mange andre mener.
    • En del lyd og dårlig helse og mentalitet på dem.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...