Gå til innhold
Hundesonen.no

Sminketips


Margrete
 Share

Recommended Posts

Råd fra en som IKKE er noe sminkeguru og som til daglig ikke har tid til sånt:  Det kommer så klart an hvor mye man vil gjøre av det, men man kommer langt med mineral foundation pudder (ev. bb krem under) (jeg bruker Body shop), en eyeliner og maskara, (og ev øyenskygge om man gidder :P). Jeg gjør det lett da og gidder ikke bruke mye tid og energi på det :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, såpass ja :lol: 

Hvis du vil ha noe helt enkelt og greit, ville jeg gått for maskara og leppestift. Kanskje med litt øyeskygge i bruntoner, og en eyeliner hvis du vil. 

Du kan jo ta en kikk på disse her. Youtube er fantastisk når det kommer til det aller meste.

 

Jeg tenker at naturlige, enkle stiler er fint når du ikke vanligvis bruker noe særlig sminke. :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker nesten aldri sminke selv, pga parfymeallergi. Men jeg har funnet et merke jeg kan bruke og har endelig fått kjøpt litt sminke :-)

Om du vil ha det enklest mulig: mascara, eyeliner(kan finpusses med fuktet q-tips etterpå om strekene blir ujevne) og leppestift.

Om du vil gjøre litt mer ut av det og virkelig føle deg fresh:

dekkstift eller en kombipakke med concealer for å fjerne blått under øynene og jevne ut hudtonen

Mineralpudder eller solpudder (velg noe nært din egen hudtone)

Mascara og eyeliner

Leppestift og øyenskygge, fargevalg etter antrekk/hudtone/hårfarge.

Spør på parfymeri, de bør vite en del om hvilke produkter som passer bra til dine fargetoner :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt ikke flink på sånt, fjestet trives best i naturlig utgave. Men flere parfymerier osv har gratis sminking. Hvis du klarer å finne et sånt sted samme dagen som julebordet?.. Det hender de vil at en skal kjøpe en leppestift eller noe som gjenytelse, men de gjør mye bedre jobb med å få meg til å se ut som en anna utgave av meg selv enn jeg klarer på egne labber

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Jeg er absolutt ikke flink på sånt, fjestet trives best i naturlig utgave. Men flere parfymerier osv har gratis sminking. Hvis du klarer å finne et sånt sted samme dagen som julebordet?.. Det hender de vil at en skal kjøpe en leppestift eller noe som gjenytelse, men de gjør mye bedre jobb med å få meg til å se ut som en anna utgave av meg selv enn jeg klarer på egne labber

Det var lurt, men siden jeg er vanskelig: De har ikke parfymeri der vi skal være :P Bare frisør og de sminker ikke *himle* Skal klare det selv, med slike fine tips jeg har fått her i dag :D

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer mot forslaget om eyeliner! Jeg ville heller gått for: 

- Mascara på øyevippene 

- BB-creme i ansiktet for å jevne ut huden uten å se for tildekka ut. Mange merker har dette, men pass på at du kjøper riktig fargetone til din hud.

- Rouge i en ferskenfarget-mørk rosa tone, f.eks. en stift, så slipper du tenke på kost. Påføres lett der du naturlig får "bollekinn" når du smiler. 

- Hvis du tør; en leppestift i en litt mørk, lett glanset, tone. Da kan leppene være fokus i stedet for øynene. Eventuelt en lipgloss i naturlige toner. 

Jeg mener eyeliner er dumt hvis man ikke vet hvordan man bør bruke det. Du kan f.eks. heller kjøpe en øyenskygge i bronsetoner eller bruntoner som du fordeler jevnt på øvre øyelokk - det blir glam nok. Feil eyeliner kan se hvem som helst til å se eldre ut :P 

Jeg eeeelsker sminke. Haha. Skulle nesten kommet og sminket deg! Det hadde vært gøy :D 

Og du! Den nye sminkeserien på Hennes og Mauritz er faktisk ganske så bra! Og ikke minst rimelig - sånn hvis du ikke skal bruke det så mye senere. :) 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha det veldig enkelt hadde jeg tatt mascara og litt rouge eller solpudder i kinna for litt glød. :) 

Hvis du vil ha det litt mer avansert hadde jeg brukt concealer på røde flekker, under øynene o.l. for å gjevne ut hudfargen, og eventuelt brukt en bb-krem med litt farge over i tillegg. 

Skal du dra den enda lengere, leppestift og litt øyeskygge :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anette skrev:

Mitt beste tips er i første omgang å kjøpe sminken :aww: 

Helst da riktig farge og sånt, få total angst og gå hjem igjen :D eller spør de i butikken :P

Hysj! Det er jo angst nr 1! Kjøpte driten!
 

1 time siden, Maria skrev:

Jeg stemmer mot forslaget om eyeliner! Jeg ville heller gått for: 

- Mascara på øyevippene 

- BB-creme i ansiktet for å jevne ut huden uten å se for tildekka ut. Mange merker har dette, men pass på at du kjøper riktig fargetone til din hud.

- Rouge i en ferskenfarget-mørk rosa tone, f.eks. en stift, så slipper du tenke på kost. Påføres lett der du naturlig får "bollekinn" når du smiler. 

- Hvis du tør; en leppestift i en litt mørk, lett glanset, tone. Da kan leppene være fokus i stedet for øynene. Eventuelt en lipgloss i naturlige toner. 

Jeg mener eyeliner er dumt hvis man ikke vet hvordan man bør bruke det. Du kan f.eks. heller kjøpe en øyenskygge i bronsetoner eller bruntoner som du fordeler jevnt på øvre øyelokk - det blir glam nok. Feil eyeliner kan se hvem som helst til å se eldre ut :P 

Jeg eeeelsker sminke. Haha. Skulle nesten kommet og sminket deg! Det hadde vært gøy :D 

Og du! Den nye sminkeserien på Hennes og Mauritz er faktisk ganske så bra! Og ikke minst rimelig - sånn hvis du ikke skal bruke det så mye senere. :) 

Pass deg du! Jeg skal være hos frisør kl 13 og må kjøre hjemmenifra kl 12, har du tid mellom 11 og 12, 19 des.? :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor har sammr dilemmaet, hun sier hun ikke kan å sminke seg. Noe som er sant siden hun aldri øver :P 

Min søster og jeg har kjøpt en bb cream, en maskara, en rouge og endel forskjellige lebestifter og lebepomader med farge. Også har hun selv kjøpt neglelakker.

Bare det at hun tar på lebestift gjør veldig mye :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser alle skryter av BB cream, men jeg syns sånt kliss bare gjør porer, linjer og (unnskyld :P ) rynker verre. Og jepp, det er selv når det påføres av proffer.

For ei som aldri bruker sminke, så burde det holde med maskara, en forholdsvis nøytral øyeskygge og lipgloss, syns jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Mardina skrev:

Apropos julebord :) Noen som har tips til en nettside, som selger fine kjoler, som ikke koster flesk? Helst en nettbutikk som fører store størrelser. Finner ingenting jeg liker(er nok litt kresen.... :P) og skal på julebord med jobben den 12 desember :D 

Det finnes mange butikker for store størrelser.. Cellebes er en feks.. Ellers har du zivenna(?) som er en fysisk butikk i alle fall.. Ellos har blant annet også.. zalando har også.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mardina skrev:

Apropos julebord :) Noen som har tips til en nettside, som selger fine kjoler, som ikke koster flesk? Helst en nettbutikk som fører store størrelser. Finner ingenting jeg liker(er nok litt kresen.... :P) og skal på julebord med jobben den 12 desember :D 

Hvis du får til så ville jeg tatt en tur på nærmeste Zizzi-butikk. Der finner du garantert noe du kan ha på deg! Den på Liertoppen har veldig bra service, men Gulskogen i Drammen ikke har så veldig bra service. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Hva pokker er BB cream? :aww: 

Og jeg er forøvrig enig med 2ne - det holder vel i massevis med litt maskara, skygge og lipgloss... jeg synes heller ikke det er pent når folk er spakla til det ugjenkjennelige :aww:

På godt norsk er det en farget dagkrem. En bra slik krem skal ikke lage kake-look i ansiktet. Da er den feil/dårlig. 

For øvrig er Bare minerals sin foundation min sminkefavoritt. Det er pudder som ligger helt lett på huden, og man ser litt fresh ut, ikke kakete. 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Krutsi skrev:

Det finnes mange butikker for store størrelser.. Cellebes er en feks.. Ellers har du zivenna(?) som er en fysisk butikk i alle fall.. Ellos har blant annet også.. zalando har også.. 

 

Cellbes, Ellos og Zalando har jeg sjekket. Men har foreløpig ikke funnet noe jeg har elsket ved første øyekast.... :P Mulig jeg er kresen, men har ikke lyst å kjøpe en kjole jeg ikke selv synes er fin :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mardina skrev:

Cellbes, Ellos og Zalando har jeg sjekket. Men har foreløpig ikke funnet noe jeg har elsket ved første øyekast.... :P Mulig jeg er kresen, men har ikke lyst å kjøpe en kjole jeg ikke selv synes er fin :P 

Hvilke typer kjoler liker du da og størrelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...