Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

Så bra!!!! Du tror ikke du kan lure inn kostnadene med ei tann til tror du??? a020.gif

:lol: Du får ta en tlf til han Texmoen. 

....har jeg vært å jogget med Talli. 2,5 km i våt og tung sand. Trodde jeg skulle dø litt. Trodde ikke det kunne bli så løpe"forfall" på 14 dager. :|:wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....har jeg lyst på sånn

 

Hurtta_LG_Visibility_padded_collars_autu

 

og sånn

Hurtta_LG_Visibility_harness_orange_autu

 

Til valpen. Selv om jeg sikkert ikke trenger det...

Halsbåndet var fint, men selen var dumme fester på som de andre nye de har i serien. i små størrelser og ja valper og kelpier er små :P så sklir justeringen bare ut hele tiden så valpis endte opp løs en god del. Har en slik i orange i butikken om du vil evnt prøve :P Men jeg så på det som et realt bomkjøp :P prøvd både den på bildet og en lignende en i sort som kom i våres. 

 

..har jeg sittet mange timer på et verksted og hørt på at bilen hadde basicly diare i oljesystemet til hydraulikken. Men det fungerer til slutt og nå er det sofa :yawn: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, bare en vakt neste uke også - 6 til sammen denne måneden. Lønninga blir ikke noe å se frem til med andre ord.  Enda godt jeg liker havregrøt :P Satser på at det blir mer å gjøre neste mnd, to som slutter nå i slutten av oktober. 

Nå skal jeg straks forlate pauserommet og ta mine tre timer bak kassa :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Bizi er flink! I går krøp hun sammen, og smalt rumpa i bakken når vi kom brått på henne, eller tok på rumpa eller halen hennes. I dag står hun stille, og logrer med halen.

Instruktøren vår,som bor nesten rett rundt svingen her, skulle si fra hvis hun skulle trene med hundene sine i morgen, så kunne vi få bli med. Hun er veldig grei. Vi kunne komme på utstilingen på lørdagen til ringen hun stiller i, så skulle hun vise meg hvordan det hele foregår, og hva det forskjellige betyr. Så skulle hun kjøpe med utstillingsbånd til meg på neste utstilling hun skal på. 

Skal nok på flere kurs med hun der, ja.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for advarselen!*låse døren*

Haha!

Sterkt etterlengta hos oss, parabolen har det med å miste signalene når det regner og nettet er treeegt. Hadde underskriftssamling for å få noen til å levere her for noen år siden

 

spiser kake, burde ikke ha bakt

Endret av Kokospaniel
La til litt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterkt etterlengta hos oss, parabolen har det med å miste signalene når det regner og nettet er treeegt. Hadde underskriftssamling for å få noen til å levere her for noen år siden

 

spiser kake, burde ikke ha bakt

Vi har kutta ut tv pga crappy parabol her og, har bare nettstreaming nå. Tror vi er interessert i fiber bredbånd, men ikke nettkanaler. Han var forøvrig nettopp her han karen :) . Sambo er ikke hjemme, så jeg måtte sende han videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå sjekket jeg postkassa mi på jobbnorge.no, og tar det ikke som et godt tegn når ei statlig stilling har fått flere søknader enn de hadde forventet, og dermed må bruke lengre tid på ansettelsesprosessen. Ser ikke for meg at jeg med "bare" bachelor og lite erfaring stør først i køen. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og plukker hjortelus jeg.. igår var jeg hos frisør for en sårt tiltrengt klipp og satt på nåler av skrekk for at det skulle være uoppdagede hjortelusfluer i håret mitt.. satt bare og ventet på at frisøren skulle sette i et vræl og skremme opp alle og peke på meg og rope "LUS LUS GÅ!" og at jeg ville måtte krype ut med luseskammen hengende over meg. Heldigvis skjedde ikke noe slikt.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gitt opp elektronisk innsending av skjema hos nav. Fått brev for andre gang på samme skjema, om at det var blankt. sist vet jeg helt sikkert at det ikke var blankt da det dro fra meg, så tilogmed så det på forhåndsvisningen av skjemaet. :gaah: Så nå har jeg fyllt ut på papir. Så da så. 

Bonden er kommet hjem, akkurat tidsnok til å bli overfalt av overtrøtt 2åring. Glad i pappan sin hun :wub: Desverre har hun fått feber, så dagen i morgen blir ikke helt som den var planlagt, men sånt skjer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gitt opp elektronisk innsending av skjema hos nav. Fått brev for andre gang på samme skjema, om at det var blankt. sist vet jeg helt sikkert at det ikke var blankt da det dro fra meg, så tilogmed så det på forhåndsvisningen av skjemaet. :gaah: Så nå har jeg fyllt ut på papir. Så da så. 

Bonden er kommet hjem, akkurat tidsnok til å bli overfalt av overtrøtt 2åring. Glad i pappan sin hun :wub: Desverre har hun fått feber, så dagen i morgen blir ikke helt som den var planlagt, men sånt skjer. 

 

Det skjedde her også. Veldig irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi någon här inne som är väl bevandrad i arbetsrätt som vet följande:
Har en arbetsgivare rätt att göra stora förändringar på min arbetstid utan att diskutera ev ny skiftplan med mig?

bli fagorganiserte! 

Nå jobber jeg statlig, men store endringer skal godkjennes av verneombudet og fagforening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Du får ta en tlf til han Texmoen. 

....har jeg vært å jogget med Talli. 2,5 km i våt og tung sand. Trodde jeg skulle dø litt. Trodde ikke det kunne bli så løpe"forfall" på 14 dager. :|:wacko:

Hehehehe, jeg får vel bare holde meg til tannlegen min her på Hamar vel... Jeg er voksen, jeg får vel betale sjøl :)
Joggeform forsvinner veldig fort - men kommer veldig fort tilbake også :)

Sitter her og plukker hjortelus jeg.. igår var jeg hos frisør for en sårt tiltrengt klipp og satt på nåler av skrekk for at det skulle være uoppdagede hjortelusfluer i håret mitt.. satt bare og ventet på at frisøren skulle sette i et vræl og skremme opp alle og peke på meg og rope "LUS LUS GÅ!" og at jeg ville måtte krype ut med luseskammen hengende over meg. Heldigvis skjedde ikke noe slikt.

:lol: :lol: 

Har vi vært på sykkeltur igjen. Må få opp kondisjonen på begge hundene. Willy har vel knapt vært i dårligere form enn han er nå (men det betyr vel ikke at han er i DÅRLIG form liksom, bare dårlig form til Willy å være - vi brukte 50 min på 11 km liksom - det er ikke veldig fort). Yasmine er jo bare rar - hun henger og henger og er litt sånn Northug på ei 5-mil (ser helt uinteressert ut og slenger bare avgårde liksom), men hun er jo over hodet ikke sliten når vi er ferdig med turen (nei, hun legger ikke inn slike sluttspurter som Northug gjør :lol:). 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bli fagorganiserte! 

Nå jobber jeg statlig, men store endringer skal godkjennes av verneombudet og fagforening. 

Sorgligt nog är vi det, nästan allihopa faktiskt, inte för att vi sett ett uns av nytta av det än så länge... :no:

Tack för svar, då har jag i vart fall det att komma med om det blir nödvändigt. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi någon här inne som är väl bevandrad i arbetsrätt som vet följande:
Har en arbetsgivare rätt att göra stora förändringar på min arbetstid utan att diskutera ev ny skiftplan med mig?

Ja, arbeidsgiver kan gjøre endringer, men om det er ny turnusplan så skal verneombud og tillitsvalgt være med på utarbeidelsen. Om jeg ikke husker feil så skal man ha to ukers varsel, om ikke annet står i tariffavtalen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig! 

 

Hjortelus ja, aldri sett :o Aner ikke om det er her engang. Går åpenbart ikke nok i skogen. :o 

 

De finnes på steder med mye hjortedyr. Har dere det? Isåfall kommer den til dere også, leste jeg i avisa :P (Ekle ekle kryp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, arbeidsgiver kan gjøre endringer, men om det er ny turnusplan så skal verneombud og tillitsvalgt være med på utarbeidelsen. Om jeg ikke husker feil så skal man ha to ukers varsel, om ikke annet står i tariffavtalen.

Tack.
Det blir liksom hela min anställning som förändras som det ser ut just nu. Jag har jobbat en vecka på och en vecka av och bara natt. Nu hotar de med att ta bort nattskiftet och klart blir jag fundersam på vad de tänker göra med oss då. Livrädd att tex bli påtvingad att bara jobba kvällar framöver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...