Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Kan noen tolke det her for meg?

Hvorfor står det 05.2016 på klistremerkene, mens det er skrevet for hånd noe helt annet..?

Må hun vaksineres på nytt før utstilling 6 desember?

Ser at det er skrevet det samme på Timmy sitt, vaksinert 9.2, revaksineres om 1 år, men på klistremerket står det 07.2016.

1234.jpg

hun må revaksineres 12.01.16, så du trenger ingen nye vaksiner for å utstillingen :)

en slik kombivaksine kan være 3 år gammel før du må vaksinere mtp utstilling :)

• Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Har vært på en vannvittig flott tur i dag, se så fin utsikt vi hadde!

Posted Images

Skrevet

Hvorfor er det et problem at hunden ikke er isds registrert?

Det er ikke er problem, ei heller noe avgjørende for mitt valg. Men ISDS-registrering er et ønske for min del, godt pluss kan man si :)

Guest Klematis
Skrevet

Best før-dato på klistremerket, og revaksinasjonsdato med håndskrift?

Ja, det kan hende det er det.:)

Guest Gråtass
Skrevet
Det er ikke er problem, ei heller noe avgjørende for mitt valg. Men ISDS-registrering er et ønske for min del, godt pluss kan man si [emoji4]

Jeg har tydeligvis litt tungt for det, så jeg spør igjen, hvorfor det? Hva er det som gjør at det er et godt pluss?

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Guest Klematis
Skrevet

hun må revaksineres 12.01.16, så du trenger ingen nye vaksiner for å utstillingen :)

en slik kombivaksine kan være 3 år gammel før du må vaksinere mtp utstilling :)

Så bra:-) Takk!

Skrevet (endret)

Jeg har tydeligvis litt tungt for det, så jeg spør igjen, hvorfor det? Hva er det som gjør at det er et godt pluss?

Jeg liker at det er mulighet for å følge hundene bakover i stamtavla enklere, man får ikke hentet frem like mye om meritter, CEA-status og opprinnelige navn og registreringsnummer i Dogweb eller Hunddata. Samt at det beholder litt av opphavet og videreføringen av den 'opprinnelige' gjeterhunden :)

Men dette er kun mine preferanser.

Edit: Får man ikke varsler når noen siterer deg via Tapatalk?

Endret av maysofie
Skrevet

Kan noen tolke det her for meg?

Hvorfor står det 05.2016 på klistremerkene, mens det er skrevet for hånd noe helt annet..?

Må hun vaksineres på nytt før utstilling 6 desember?

Ser at det er skrevet det samme på Timmy sitt, vaksinert 9.2, revaksineres om 1 år, men på klistremerket står det 07.2016.

1234.jpg

Vaksine har best før dato på klistrelappen (må brukes før da).

Guest Michellus
Skrevet

Du kan ta banen opp til Forskningsparken og drikke en kopp te med meg om du vil, mens jeg hamrer løs på tastaturet. Jeg har med to røde sirkusartister... ;)

åååå jeg så ikke før nå, men jeg var i Særp, så det hadde blitt vanskelig :(

Skrevet

Katten gikk lei av å sitte bamse, hunden sovnet endelig, jeg har fått levert den norrønoppgaven, og egentlig er jeg på en måte fri til slutten av november nå. Skolemessig, i hvert fall. Da får jeg sitte her og blomstre mensj eg prøver å forhåndsbestemme meg for neglelakk og sminke til i morgen. Kjøpte øl for nesten 2000 kroner etter surølslippet til spesialpolene, og kjenner kontoen angret litt på det. :P

Guest Klematis
Skrevet

Det er viktig å ta livet med ro

t_1.jpg

Andre lurer på om ikke vi kan ut å hoppe litt snart?

b1.jpg

22.jpg

Skrevet

Jeg stiller ikke ut hunder, men jeg har jo deltatt ved ganske mange utstillinger i 20 år + og det har forandret seg merkbart de siste 3-4 årene. Nå synes jeg at om folk vil stille i Canada skjorte, fleeceklær, blyantdrakter eller Mariusgenser så skal de kunne det. Det bør ikke være slik at om "uniformen" på handleren er feil, så ryker bikkja ut av ringen, uansett kvaliteten på rasen. Det er da dommerens jobb å sørge for at nyansene avgjør.

Sånn en betraktning fra sidelinjen.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Nei, det var da ikke slikt mas om handling og klær før? I hvertfall ikke for jakthunder, der er den klesgreia helt ny. Gubben har forøvrig stilt på WW i slitte tøfler... Og ble nr 2 i en diger juniorklasse (nr 1 ble også BIR)

Skrevet

Nei, det var da ikke slikt mas om handling og klær før? I hvertfall ikke for jakthunder, der er den klesgreia helt ny. Gubben har forøvrig stilt på WW i slitte tøfler... Og ble nr 2 i en diger juniorklasse (nr 1 ble også BIR)

jakthunder henger generelt etter enda :lol: 

• Like 2
Skrevet (endret)

Glemte helt at det var utstilling i helga. Men hadde jo planlagt å dra med noen som skal stille, så da gjør jeg det. Første gang i ringen, blir nok gøy :) Men så hadde jeg lyst til å se dalmatinerne og, men orker ikke dra begge dagene, så gøy er det heller ikke... hvorfor kan ikke ting være på samme dag!

edit. hva koster det å komme inn på utstilling nå til dags?

Endret av Lola Pagola
Skrevet

Folk påstår at jeg ringer dem. De får ubesvarte anrop fra meg uten at jeg har ringt! Hva i huleste? I går ringte ekssvigermor og lurte på hvorfor jeg hadde ringt, og nå var det mamma som påstår at jeg har ringt. Har ikke ringt noen! 

Jeg så at ordføreren i Malvik hadde ringt meg to ganger for noen dager siden, jeg var VELDIG spent på hva hun ville, men da jeg traff henne og spurte så hadde hun ikke ringt til meg. :|

Ellers har jeg hatt musikkaften i heimen. Joan Armatrading + rødvin + litt sjokkis = perfekt fredagskveld. Nå skal vi tisse litt i hagen og legge oss. Ok, jeg kan nesten ikke tisse i hagen da, det tar seg ikke ut, vil jeg påstå.

• Like 1
Skrevet

Seeee! "Orca" har tatt så fine bilder av hundene våre på Ekeberg i dag. Likte spesielt godt dette av Chess :wub:  Er ikke gamla mi ganske så fin, eller?? 

image.jpeg

• Like 13
Skrevet

Nå har jeg gjort klar Tia og Pim til utstillingen i morgen! Det tok to timer å bade, tørke, børste og klippe Tia. Tilsvarende tok 5 minutter på Pim :D

Akkurat nå ser jeg på "Vinterveiens helter Norge", og det som er underholdende med programmet er jo engelsken til disse karene [emoji38]" "I said that he needed kjetting!"

Også er jeg glad for at min samboer rekker t-banen hjem i dag, siden han slapp å jobbe overtid. Og tro meg, det er mye overtid natt til lørdag... Men nå slipper jeg å reise meg fra sofaen og kjøre inn til skumle Oslo :D Jeg hater å kjøre i Oslo sentrum, og det er alltid veiarbeid der på natten!

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

Skrevet

Seeee! "Orca" har tatt så fine bilder av hundene våre på Ekeberg i dag. Likte spesielt godt dette av Chess :wub:  Er ikke gamla mi ganske så fin, eller?? 

*klipp bilde*

Ååååh, det er noe eget med disse portugiserne :wub:

Nå kom jeg på at vår kjæreste portis fylte 12 år i år, gleder meg veldig til å se han i jula!

• Like 1
Skrevet

Hah! Slitt med mekanikk i noen timer nå, og jeg fikk det til!! :D Må bare fikse litt småtteri, men det kan jeg gjøre i morra, for nå skal jeg belønne meg sjøl med is! 

• Like 4
Guest Klematis
Skrevet

Å,jeg er visst litt treg i oppfattelsen. Pesing,graving, og vil gjerne sove i senga og sofaen. To måneder etter løpetid. Noen innbiller seg saker og ting. Trur eg. Humøret,matlysten og turgleden virker å være på topp,da. 

Da skjønner jeg hvorfor hun er så opptatt av å grave i hundegården for tiden. 

Da får jeg vel være litt streng og ikke la henne holde på, så kanskje det gir seg snart.  

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...