Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppgraderte hundesonen


Recommended Posts

36 minutter siden, Raksha skrev:

Nei i utgangspunktet ikke, men når det er slike summer det spekuleres i, så syns jeg det er litt greit å si at det ikke er saken. Jeg har som tidligere moderator fremdeles taushetsplikt, men jeg kan jo si at sonen ikke er i millionklassen, med god margin. 

 

Jeg skjønner presiseringen. Jeg bare skjønner ikke hvorfor det var et tema i utgangspunktet ;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ingen som klarer å være takknemlig for at noen faktisk ønsker at sonen skal bli bedre og klare å yte maksimalt?  Greit nok at det har oppstått problemer. Men det er slikt som skjer når man tar 5-6 å

Jeg vet du synes vi har litt tungt for det altså 2ne, men du trenger ikke å gjenta det FIRE ganger altså - det hadde kanskje holdt med to...  

Har det vært noe problem tidligere med slettede bilder? Ja, gamle tråder kan ha mange ødelagte bildelinker, men er det egentlig så farlig? Er det ikke viktigst at forumet er levende her og nå (og at t

Posted Images

Ikke at jeg syns det er noe tema hva de har betalt for forumet, men da det TIDLIGERE var snakk om å selge det, for noen år siden, så var det godt under 100 000,- ... så jeg syns egentlig det er forferdelig spekulativt å kaste ut av seg at de som eier det "nok tjener masse" og er på grensen til å fremstille dem som grådige konger på haugen som vil bruke minst mulig tid her og ikke bryr seg om at de leverer en "dårlig" tjeneste. 

Jeg husker at AnetteH og jeg en gang ble spurt av Espen om å hjelpe til med å finne folk til å annonsere på forumet, for å hjelpe til å tjene litt penger for å dekke serverkostnader. Jeg husker ikke hvor mange annonsører vi måtte ha for å dekke server OG tjene noe ekstra i tillegg, men det var mer enn to-tre for å si det sånn..

 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som kunne vært gjort bedre er å gjøre grundig research om serverne man flytter et forum som dette til, for det skal ikke mye graving til før man finner ut at Serve The World er et elendig valg av server. Men de er jo veldig billige, da...

Og det server-byttet skjedde ikke før forumet byttet eiere. 
 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Margrete skrev:
4 timer siden, Mirai skrev:

Ikke at jeg syns det er noe tema hva de har betalt for forumet, men da det TIDLIGERE var snakk om å selge det, for noen år siden, så var det godt under 100 000,- ... så jeg syns egentlig det er forferdelig spekulativt å kaste ut av seg at de som eier det "nok tjener masse" og er på grensen til å fremstille dem som grådige konger på haugen som vil bruke minst mulig tid her og ikke bryr seg om at de leverer en "dårlig" tjeneste. 

Jeg husker at AnetteH og jeg en gang ble spurt av Espen om å hjelpe til med å finne folk til å annonsere på forumet, for å hjelpe til å tjene litt penger for å dekke serverkostnader. Jeg husker ikke hvor mange annonsører vi måtte ha for å dekke server OG tjene noe ekstra i tillegg, men det var mer enn to-tre for å si det sånn..

 

 gilemir oj re teD

Wtf? Nå kommer faktisk ting jeg skriver SPEILVENDT?! Dette er jo en ny rekord :lol:

Jeg prøver på nytt: Det er jo rimelig spekulativt av deg å "vri" tingene man skriver til at "man framstiller noen som grådige konger på haugen" osv osv.... Det er det ingen som har skrevet. Det er forferdelig lite konstruktivt å debattere når folk bare sitter på barrikadene og skal kaste dritt på hverandre, framfor å lese det som blir skrevet og forholde seg til det.

 

Takk til @Aussieglis som har et nøkternt og oppegående forhold til FAKTA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kangerlussuaq skrev:

 gilemir oj re teD

Wtf? Nå kommer faktisk ting jeg skriver SPEILVENDT?! Dette er jo en ny rekord :lol:

Jeg prøver på nytt: Det er jo rimelig spekulativt av deg å "vri" tingene man skriver til at "man framstiller noen som grådige konger på haugen" osv osv.... Det er det ingen som har skrevet. Det er forferdelig lite konstruktivt å debattere når folk bare sitter på barrikadene og skal kaste dritt på hverandre, framfor å lese det som blir skrevet og forholde seg til det.

 

Takk til @Aussieglis som har et nøkternt og oppegående forhold til FAKTA.

Det er å dra ting veldig ut av proposjoner å tro/synse om at dette forumet kanskje har blitt solgt for millioner av kroner. Jeg kan avkrefte at det har en eneste rot i virkeligheten. Det er ingen av oss som bidrar til at noen andre kan leve av å drive dette forumet. 

Er forøvrig enig i at valget av servertjeneste kanskje ikke var det beste, men jeg syns det en annen sak enn økonomien. Går sikkert an å bytte server hvis det fortsetter å være ræl (?).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Mirai skrev:

Det er å dra ting veldig ut av proposjoner å tro/synse om at dette forumet kanskje har blitt solgt for millioner av kroner. Jeg kan avkrefte at det har en eneste rot i virkeligheten. Det er ingen av oss som bidrar til at noen andre kan leve av å drive dette forumet. 

 

Igjen, da er det du som helt på egenhånd får "det er ikke usannsynlig" til å bli mye, mye mer enn det det er ment som.

 

Irrelevant av hva forumet ble solgt for (for det ble det) - så er det vi brukere som skaper verdien. Uten brukeraktivitet, hva er forumet? Absolutt nada. Det er ingen forside, ingen artikler, det er bare et forum. Med brukere. Så jo, det er vi som bidrar til at noen tjener på forumet. Det er relativt enkelt å søke opp bedrifters offentlige regnskap og se at de nåværende eierene av hundesonen gjør det bra på å sende bokser med hundestasj til folk hver måned - så jeg tror ikke hundesonen er noen "make or break" i månedsbudsjettet til herr og fru doggiebag. Jeg tipper man anser forumet for å ha et visst potensiale til å gi en grei biinntekt og passer til hundeimaget. Det er bare virkeligheten, om det er "ubehagelig å prate om" for folk så har politisk korrekthet begynt å spre seg alvorlig fra Sverige mot Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Irrelevant av hva forumet ble solgt for (for det ble det) - så er det vi brukere som skaper verdien. Uten brukeraktivitet, hva er forumet? Absolutt nada. Det er ingen forside, ingen artikler, det er bare et forum. Med brukere. Så jo, det er vi som bidrar til at noen tjener på forumet. Det er relativt enkelt å søke opp bedrifters offentlige regnskap og se at de nåværende eierene av hundesonen gjør det bra på å sende bokser med hundestasj til folk hver måned - så jeg tror ikke hundesonen er noen "make or break" i månedsbudsjettet til herr og fru doggiebag. Jeg tipper man anser forumet for å ha et visst potensiale til å gi en grei biinntekt og passer til hundeimaget. Det er bare virkeligheten, om det er "ubehagelig å prate om" for folk så har politisk korrekthet begynt å spre seg alvorlig fra Sverige mot Norge.

Det blir vel litt som høna og egget... Uten brukere, intet forum, uten forum ingen brukere... Det er ikke vanskeligere enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

 

Irrelevant av hva forumet ble solgt for (for det ble det) - så er det vi brukere som skaper verdien. Uten brukeraktivitet, hva er forumet? Absolutt nada. Det er ingen forside, ingen artikler, det er bare et forum. Med brukere. Så jo, det er vi som bidrar til at noen tjener på forumet. Det er relativt enkelt å søke opp bedrifters offentlige regnskap og se at de nåværende eierene av hundesonen gjør det bra på å sende bokser med hundestasj til folk hver måned - så jeg tror ikke hundesonen er noen "make or break" i månedsbudsjettet til herr og fru doggiebag. Jeg tipper man anser forumet for å ha et visst potensiale til å gi en grei biinntekt og passer til hundeimaget. Det er bare virkeligheten, om det er "ubehagelig å prate om" for folk så har politisk korrekthet begynt å spre seg alvorlig fra Sverige mot Norge.

Men hvorfor er det relevant for brukere av en gratistjeneste hva de måtte tjene på det? :icon_confused: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Hvordan man skal løse problemer vet jeg ikke for jeg har ikke en PhD i forumdrift - men endringen ble framstilt som en liten bagatellmessig oppdatering og endte opp med å nesten velte hele lasset. Man trenger ikke en PhD for å forstå at det antakeligvis hadde vært andre måter å gjøre ting på. Hvor mange timer de bruker på hundesonen vet jeg ikke, men siden du tydeligvis har fått tak i timeslistene hadde det vært kjekt å fått sett :) Vet du hvor mange timer, per dag, per uke, de bruker? Siden du påstår de bruker timesvis, så får en håpe du har grunnlag for å si det. Det er ikke noen som har sagt at ingen skal få lønn for det, men nettopp fordi VÅR tilstedeværelse er det som SKAPER lønna (aka inntekter gjennom reklamer, hvis det var et "nullinntekts-prosjekt" så hadde ikke hundesonen blitt solgt for hundretusenvis av kroner/millioner av kroner. Det er kommers business. Og VI er innholdet, VI skaper verdien). Da krever jeg at til skal fungere. Og at ting blir gjort på en ordentlig måte hva gjelder andre saker som ikke nødvendigvis er synlig for alle sonens medlemmer. Sistnevnte er kanskje viktigst av alt, men tiden får vise hvordan det utarter seg.

I utgangspunktet skulle det jo vært null stress. Men når det er snakk om årevis med oppdateringer, så ble det litt mer enn man gjerne trodde. Nå har vi hvertfall eiere som gjør en innsats. Vi så jo ikke så fryktelig mye til de forrige eierene som hadde store planer. 

Jeg prøvde å starte et forum, jeg vet hvor mange timer jeg la i det, og det med få brukere. Grunnen til at jeg tror de bruker mange timer er pga de sjekker tråden her, de sjekker feilene, de sjekker instillinger, de sjekker kodinger, de prøver å hjelpe oss med våre problemer, de sjekker opp i de problemene som er gitt beskjed om, og andre problemer som evt kan eller har oppstått, hvorfor det oppstår, og feilsøker mtp hvorfor det har skjedd i utgangspunktet. Det tar ganske mange timer. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig bra dersom eierne kan tjene penger på forumet, for da er det større sannsynlighet for at det blir ivaretatt på en god måte. Det koster penger, det koster tid, og det koster engasjement.

Sammenlignet med andre forum med samme layouten synes jeg hundesonen har fått det bedre til. Jeg var nettopp inne på KG for første gang på lenge, og ser de har fått samme greia der. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg synes det var kjempe ubehagelig å lese der inne, mens det er bedre her. Mildere for øynene, av en eller annen grunn.

Og reklamen er perfekt størrelse! Veldig diskret og fin, synes jeg. Var mye mer plaget av den før.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mange småproblemer med sonen etter eierskifte, og jeg har dem til en viss grad enda. Men jeg forstår jo at det ikke er noen sin skyld, og at RAH prøver å fikse opp i det så godt han kan :) Mener ikke å være klagete, for det er jo såklart bra at forumet oppgraderes og holdes ved like. Selv om denne oppdateringen kanskje var den minst heldige hittil så går det seg sikkert til, det tar bare litt lengre tid en før.

Jeg bruker det mindre enn før, da jeg synes det er veldig uoversiktlig, så ender ofte med at jeg klikker meg inn, sjekker et par tråder som ligger i høyre marg, også klikker jeg meg ut igjen. I går leste jeg en bok på 400 sider, det hadde jeg ikke fått gjort om jeg hadde vært her inne :lol: så noen fordeler er det jo og :P Vi får bare leve med at dette tar litt lenger tid en før, også får vi håpe at forumet kommer ut enda bedre, finere og raskere enn noen gang når alt dette er ferdig! :) 

Fint for eierne om de tjener penger på forumet, skulle jo bare mangle egentlig, når det legges mye tid og arbeid ned i det. Og som Eloise sier så er jo bare det positivt for forumet. Det er ingen som gidder drive en underskuddsbutikk. 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lola Pagola skrev:

Jeg har hatt mange småproblemer med sonen etter eierskifte, og jeg har dem til en viss grad enda. Men jeg forstår jo at det ikke er noen sin skyld, og at RAH prøver å fikse opp i det så godt han kan :) Mener ikke å være klagete, for det er jo såklart bra at forumet oppgraderes og holdes ved like. Selv om denne oppdateringen kanskje var den minst heldige hittil så går det seg sikkert til, det tar bare litt lengre tid en før.

Jeg bruker det mindre enn før, da jeg synes det er veldig uoversiktlig, så ender ofte med at jeg klikker meg inn, sjekker et par tråder som ligger i høyre marg, også klikker jeg meg ut igjen. I går leste jeg en bok på 400 sider, det hadde jeg ikke fått gjort om jeg hadde vært her inne :lol: så noen fordeler er det jo og :P Vi får bare leve med at dette tar litt lenger tid en før, også får vi håpe at forumet kommer ut enda bedre, finere og raskere enn noen gang når alt dette er ferdig! :) 

Fint for eierne om de tjener penger på forumet, skulle jo bare mangle egentlig, når det legges mye tid og arbeid ned i det. Og som Eloise sier så er jo bare det positivt for forumet. Det er ingen som gidder drive en underskuddsbutikk. 

 

Og så er du ikke usynlig lenger!!! :D

Det meste fungerer greit hos meg også, på jobb er det fortsatt en lenke der jeg må trykke for å finne smileyer og det øyet til høyre mangler, men hjemme på mac'en er det riktig. Men jeg skjønner at jeg er en 'enkel' bruker, for jeg bruker ikke aktivitetsstrømmer og nytt innhold og slikt. Jeg klikker meg rundt i det vanlige forumoppsettet jeg.... kanskje derfor jeg slipper billig unna? :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Line vi beklager dette! Vi jobber med å finne et nytt hjem til hundesonen. Serveren hundesonen ligger på i dag har overrasket imponerende mye når det gjelder svak ytelse.

Dessverre er ikke denne prosessen gjort i en fei, men vi håper alt er løst innen kommende uke. Vi kommer ut med en offisiel post når vi har detaljene klare.

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Fri Oct 30 2015 22:16:07 GMT+0100, Lene_S skrev:

 *klippet*

Nytt ønske: I lista over nye/uleste innlegg så man tidligere sidetallene også. Altså små knapper med 1, 2 og siste side på. Da kunne man klikke seg direkte inn på siste side, som man jo ofte gjør, fremfor å først måtte åpne tråden og så klikke seg videre. Ikke noe stort problem, men småirriterende likevel. Noen mulighet for å få sidetallene tilbake?

Jeg og savner sidetallene,  er det mulig å få disse tilbake igjen, @RAH? :)

 

Det er fortsatt litt "morsomheter" når jeg bruker mobil. Markøren flytter seg litt på egenhånd, og "spiser" litt bokstaver her og der, men det skjer betraktelig sjeldnere enn det gjorde tidligere. Får stort sett rettet opp I det selv, men oppdaget et innlegg i dag som manglet litt. Har rapportert det og håper det er greit siden jeg ikke får redigert det selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@mokken jeg har ikke mulighet til å se på dette nå, og du har kanskje lest svaret mitt til utsnittet.

Første pri er å få forumet raskt og fritt for feil. Deretter kan vi se på ønskede endringer :)

Ønsker du sidetallet for å gå til siste post, eller for å kunne gå til vilkårlig side? Om førstnevnte så kan du trykket på den blå sirkelen/stjernen til venstre for tittelen for å gå til siste post (så du slipper å bla deg gjennom alt).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, RAH skrev:



Ønsker du sidetallet for å gå til siste post, eller for å kunne gå til vilkårlig side? Om førstnevnte så kan du trykket på den blå sirkelen/stjernen til venstre for tittelen for å gå til siste post (så du slipper å bla deg gjennom alt).

 

Men sirkel/stjerne funker ikke om man alt har lest siste post. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, RAH skrev:

@mokken jeg har ikke mulighet til å se på dette nå, og du har kanskje lest svaret mitt til utsnittet.

Første pri er å få forumet raskt og fritt for feil. Deretter kan vi se på ønskede endringer :)

Ønsker du sidetallet for å gå til siste post, eller for å kunne gå til vilkårlig side? Om førstnevnte så kan du trykket på den blå sirkelen/stjernen til venstre for tittelen for å gå til siste post (så du slipper å bla deg gjennom alt).

 

For å kunne gå til vilkårlig side :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, jeg vet ikke om det bare er jeg som er treig og ikke har oppdaget det før nå, men jeg har hatt et lite problem med å fjerne quoter jeg ikke vil ha i tekstboksen min.

MEN!
 

For å fjerne eller redigere en quote er det bare å holde ctrl (tror jeg på pc, jeg har Mac så der er det cmd) og så høyreklikke! Da får man opp alternativer for quoteboksen :) . 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...