Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppgraderte hundesonen


Recommended Posts

7 timer siden, Kristiin skrev:

Skjermbilde_zpsuyddphfj.png

 

5 timer siden, Lola Pagola skrev:

hvordan fikk du nytt innhold til å se slik ut? Jeg har forhåndsvisning av innlegg, og det er bare rotete og irriterende. 

vet ikke om andre har svart..

Hvis du ser på de to firkantene i øvre høgre hjørne akkurat over trådene? En grå og en svart? Prøv å trykk på de? Var der jeg byttet visningstype i alle fall.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ingen som klarer å være takknemlig for at noen faktisk ønsker at sonen skal bli bedre og klare å yte maksimalt?  Greit nok at det har oppstått problemer. Men det er slikt som skjer når man tar 5-6 å

Jeg vet du synes vi har litt tungt for det altså 2ne, men du trenger ikke å gjenta det FIRE ganger altså - det hadde kanskje holdt med to...  

Har det vært noe problem tidligere med slettede bilder? Ja, gamle tråder kan ha mange ødelagte bildelinker, men er det egentlig så farlig? Er det ikke viktigst at forumet er levende her og nå (og at t

Posted Images

Jeg får varsel på klokka, og antall varsler. Og så får jeg samme røde, runde varsel med hvitt tall i ved siden av søk feltet. Den ser ut til å være statisk i form av at den bare er der men ikke kan klikkes på. Men antallet endrer seg selv. Antallet stemmer dog ikke alltid med det virkelige antallet varsler som viser seg ved klokka.

Endret av LXT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Nymeria skrev:

Jeg får varsel på klokka, og antall varsler. Og så får jeg samme røde, runde varsel med hvitt tall i ved siden av søk feltet. Den ser ut til å være statisk i form av at den bare er der men ikke kan klikkes på. Men antallet endrer seg selv. Antallet stemmer dog ikke alltid med det virkelige antallet varsler som viser seg ved klokka.

Hvis du holder pekeren over det røde varselet som er ved søkefeltet så endrer fargene seg på chat-fanen. Jeg antar det tallet et antallet personer som er logget på chatten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mari skrev:

Hvis du holder pekeren over det røde varselet som er ved søkefeltet så endrer fargene seg på chat-fanen. Jeg antar det tallet et antallet personer som er logget på chatten. :)

*panneklask*
Takk, da er det ikke så rart at antallet ikke stemmer med varsel :P 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wachita skrev:

Ingen som klarer å være takknemlig for at noen faktisk ønsker at sonen skal bli bedre og klare å yte maksimalt? 
Greit nok at det har oppstått problemer. Men det er slikt som skjer når man tar 5-6 år med oppdatering på en gang, i tillegg til serverflytting for å prøve å få forumet til å bli bedre. At de som driver serveren ikke klarer å gi det som dem har lovet er ikke eierne av sonen sin feil. De gjør så godt de kan til tross for alt som har skjedd. 

 

Hadde det blitt utført på en annen måte, så kanskje. I stedet ble det et voldsverk av en masse-implementering av reklamer i huet og rævva på oss - samt en del andre forhold som jeg ikke er uten videre imponert over... Hvorfor skal man sitte og bøye seg fram og ta i mot alt man utsettes for "bare fordi"? Dette er penger det er snakk om. Ved å være her genererer jeg inntekter til de som har kjøpt hundesonen for cold-hard-cash. Hvis jeg er misfornøyd med et produkt fra f.eks Netcom, så klager jeg til de. Jeg er en forbruker. Man sitter da aldri og sier "Netcom prøver så godt de kan på tross av at mobilnettet deres ikke fungerer....".

 

Det være sagt; jeg får ikke svart på tråder i linux.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wachita skrev:

Ingen som klarer å være takknemlig for at noen faktisk ønsker at sonen skal bli bedre og klare å yte maksimalt? 
Greit nok at det har oppstått problemer. Men det er slikt som skjer når man tar 5-6 år med oppdatering på en gang, i tillegg til serverflytting for å prøve å få forumet til å bli bedre. At de som driver serveren ikke klarer å gi det som dem har lovet er ikke eierne av sonen sin feil. De gjør så godt de kan til tross for alt som har skjedd. 

Jo, jeg er takknemlig for det. Men foreløpig er det ingenting som tyder på at det kommer til å bli bedre. Brukergrensesnittet er forferdelig. 
Jeg føler ikke at jeg er på hundesonen lengre når jeg går inn på siden. Får ikke oversikt og ender med å gå ut igjen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de aller fleste uttrykker at de er takknemlige for alt det arbeidet som blir gjort for at sonen skal fungere bra jeg. Vi påpeker hva som ikke funker, det må vi jo få lov til, og siden vi ikke orker å lese hele tråden så blir en del feil påpekt mange ganger, men jeg synes da ikke det er så mange som sutrer?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

 

Hadde det blitt utført på en annen måte, så kanskje. I stedet ble det et voldsverk av en masse-implementering av reklamer i huet og rævva på oss - samt en del andre forhold som jeg ikke er uten videre imponert over... Hvorfor skal man sitte og bøye seg fram og ta i mot alt man utsettes for "bare fordi"? Dette er penger det er snakk om. Ved å være her genererer jeg inntekter til de som har kjøpt hundesonen for cold-hard-cash. Hvis jeg er misfornøyd med et produkt fra f.eks Netcom, så klager jeg til de. Jeg er en forbruker. Man sitter da aldri og sier "Netcom prøver så godt de kan på tross av at mobilnettet deres ikke fungerer....".

 

Det være sagt; jeg får ikke svart på tråder i linux.

Eh.. nei. Du er ikke forbruker, for du betaler ikke en dritt for å være her. Dette er et tilbud som du fritt kan benytte deg av dersom du ønsker, et tilbud der andre betaler for at du skal kunne utfolde deg. De trenger faktisk ikke å føye deg på noen som helst slags måte. Og å sammenligne et nettforum med mobilleverandøren din? Seriøst, du ser forskjellen der, eller?

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mud skrev:

Jeg er fornøyd!  Selv om jeg har blitt rammet av sånn ca hvert eneste problem med oppdateringen,  så løser det meste seg etterhvert,  og jeg synes det nye designet er mye mer oversiktlig via mobil :) 

Enig! Jeg har dog ikke hatt så veldig mye trøbbel, men siden jeg bruker mobilen mest liker jeg at den også nå er funksjonell med ordentlige siteringsmuligheter etc :) God mobilversjon har jeg savna, siden jeg ikke liker tapatalk noe særlig, og nå har jeg det endelig :) 

men det skal og sies at jeg sjelden bryr meg så hardt rundt slike oppdateringer, så jeg er nok ikke den rette til å si noe, jeg blir stort sett fort vant til det uansett :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
7 timer siden, Lene_S skrev:

Eh.. nei. Du er ikke forbruker, for du betaler ikke en dritt for å være her. Dette er et tilbud som du fritt kan benytte deg av dersom du ønsker, et tilbud der andre betaler for at du skal kunne utfolde deg. De trenger faktisk ikke å føye deg på noen som helst slags måte. Og å sammenligne et nettforum med mobilleverandøren din? Seriøst, du ser forskjellen der, eller?

Vel, det er jo ett poeng og hva man sammenligner et nettforum med vil jo avhenge av hvordan det driftes. Hvem andre er det du sier som betaler for at vi kan være her? Sonen er gjennom flere eierskifter blitt ett produkt som består fordi noen (forbrukere) bruker det.Tror du virkelig folk har kjøpt hundesonen.no for å drive veldedighet og betaler for at DU skal kunne utfolde deg? Vel, det kunne jo vært det og hadde kanskje vært det beste om sonen besto og ble oppretthold av sine egne men nå har de jo selv gått ut med at det er langtifra tilfelle. Nå gidder ikke jeg klage men det er greit å være klar over hva man går til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

 

Hadde det blitt utført på en annen måte, så kanskje. I stedet ble det et voldsverk av en masse-implementering av reklamer i huet og rævva på oss - samt en del andre forhold som jeg ikke er uten videre imponert over... Hvorfor skal man sitte og bøye seg fram og ta i mot alt man utsettes for "bare fordi"? Dette er penger det er snakk om. Ved å være her genererer jeg inntekter til de som har kjøpt hundesonen for cold-hard-cash. Hvis jeg er misfornøyd med et produkt fra f.eks Netcom, så klager jeg til de. Jeg er en forbruker. Man sitter da aldri og sier "Netcom prøver så godt de kan på tross av at mobilnettet deres ikke fungerer....".

 

Det være sagt; jeg får ikke svart på tråder i linux.

Hvilken annen måte skulle de gjort det på da? De kunne selvfølgelig stengt hele forumet til alle problemer var fikset, men da hadde det tatt enda lenger tid.

og de som har kjøpt hundesonen har brukt ganske mange timer etterhvert for å hjelpe oss. Skal ikke de få lønn av jobben de gjør på lik linje som du får lønn for jobben du gjør?

11 timer siden, KristinR skrev:

Jo, jeg er takknemlig for det. Men foreløpig er det ingenting som tyder på at det kommer til å bli bedre. Brukergrensesnittet er forferdelig. 
Jeg føler ikke at jeg er på hundesonen lengre når jeg går inn på siden. Får ikke oversikt og ender med å gå ut igjen.

Hvordan vet du at det ikke blir bedre? Har du lest svarene dere har fått? Det som er planlagt med server, all hjelpen og guidende som er lagd i forbindelse med de nye oppdateringene?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hvertfall fornøyd med det nye, selv om jeg ALLTID setter meg på mentale bakbein når det er forandringer som skjer :P . Jeg "liker ikke" nye ting og det å måtte venne seg til noe. 
Når det er sagt så liker jeg faktisk hvordan det nye fungerer, både utseendemessig, nye profiler, aktivitetsstrøm og de tingene der. Mobilversjonen er jo helt fantastisk, jeg kan til og med moderere på mobilversjon! 

Skjønner at det er frustrerende med alle barnesykdommene som ikke er borte enda, men det er jo noe jeg bare tar for gitt at eier av forumet kommer til å fortsette å jobbe med. De har jo ganske stor egeninteresse av at ting fungerer 100% :) . 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Wachita skrev:

Hvilken annen måte skulle de gjort det på da? De kunne selvfølgelig stengt hele forumet til alle problemer var fikset, men da hadde det tatt enda lenger tid.

og de som har kjøpt hundesonen har brukt ganske mange timer etterhvert for å hjelpe oss. Skal ikke de få lønn av jobben de gjør på lik linje som du får lønn for jobben du gjør?

Hvordan vet du at det ikke blir bedre? Har du lest svarene dere har fått? Det som er planlagt med server, all hjelpen og guidende som er lagd i forbindelse med de nye oppdateringene?

Hvordan man skal løse problemer vet jeg ikke for jeg har ikke en PhD i forumdrift - men endringen ble framstilt som en liten bagatellmessig oppdatering og endte opp med å nesten velte hele lasset. Man trenger ikke en PhD for å forstå at det antakeligvis hadde vært andre måter å gjøre ting på. Hvor mange timer de bruker på hundesonen vet jeg ikke, men siden du tydeligvis har fått tak i timeslistene hadde det vært kjekt å fått sett :) Vet du hvor mange timer, per dag, per uke, de bruker? Siden du påstår de bruker timesvis, så får en håpe du har grunnlag for å si det. Det er ikke noen som har sagt at ingen skal få lønn for det, men nettopp fordi VÅR tilstedeværelse er det som SKAPER lønna (aka inntekter gjennom reklamer, hvis det var et "nullinntekts-prosjekt" så hadde ikke hundesonen blitt solgt for hundretusenvis av kroner/millioner av kroner. Det er kommers business. Og VI er innholdet, VI skaper verdien). Da krever jeg at til skal fungere. Og at ting blir gjort på en ordentlig måte hva gjelder andre saker som ikke nødvendigvis er synlig for alle sonens medlemmer. Sistnevnte er kanskje viktigst av alt, men tiden får vise hvordan det utarter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Hvordan man skal løse problemer vet jeg ikke for jeg har ikke en PhD i forumdrift - men endringen ble framstilt som en liten bagatellmessig oppdatering og endte opp med å nesten velte hele lasset. Man trenger ikke en PhD for å forstå at det antakeligvis hadde vært andre måter å gjøre ting på. Hvor mange timer de bruker på hundesonen vet jeg ikke, men siden du tydeligvis har fått tak i timeslistene hadde det vært kjekt å fått sett :) Vet du hvor mange timer, per dag, per uke, de bruker? Siden du påstår de bruker timesvis, så får en håpe du har grunnlag for å si det. Det er ikke noen som har sagt at ingen skal få lønn for det, men nettopp fordi VÅR tilstedeværelse er det som SKAPER lønna (aka inntekter gjennom reklamer, hvis det var et "nullinntekts-prosjekt" så hadde ikke hundesonen blitt solgt for hundretusenvis av kroner/millioner av kroner. Det er kommers business. Og VI er innholdet, VI skaper verdien). Da krever jeg at til skal fungere. Og at ting blir gjort på en ordentlig måte hva gjelder andre saker som ikke nødvendigvis er synlig for alle sonens medlemmer. Sistnevnte er kanskje viktigst av alt, men tiden får vise hvordan det utarter seg.

Fullstendig ot. Men hundretusenvis/millioner av kroner - vet ikke helt om DET er helt reelle summer da. 

Men altså, oppdateringene skulle jo være plankekjøring, det ble det ikke. Sånt skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Raksha skrev:

Fullstendig ot. Men hundretusenvis/millioner av kroner - vet ikke helt om DET er helt reelle summer da. 

Men altså, oppdateringene skulle jo være plankekjøring, det ble det ikke. Sånt skjer. 

 

Nylig ble et forum jeg deltar på i Sverige solgt for 10 millioner svenske kroner. Det var relatert til reiseliv, men hadde aktivitet som var kanskje 1-2 ganger større enn hundesonen. Det er derfor ikke utenkelig at hundesonen kan ha blitt solgt for 1-2 millioner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

 

Nylig ble et forum jeg deltar på i Sverige solgt for 10 millioner svenske kroner. Det var relatert til reiseliv, men hadde aktivitet som var kanskje 1-2 ganger større enn hundesonen. Det er derfor ikke utenkelig at hundesonen kan ha blitt solgt for 1-2 millioner.

Tror nok du overvurderer verdien av sonen, hvertfall slik den er pr i dag.  Mulig det er et potensiale for å nå de summene i fremtiden da. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2015, 21.32.23, Siri skrev:

Jeg vet du synes vi har litt tungt for det altså 2ne, men du trenger ikke å gjenta det FIRE ganger altså - det hadde kanskje holdt med to... :lol::lol::lol: 

Best å være på den sikre siden, syns jeg :aww::lol: 

4 minutter siden, Raksha skrev:

Tror nok du overvurderer verdien av sonen, hvertfall slik den er pr i dag.  Mulig det er et potensiale for å nå de summene i fremtiden da. 

Det tviler jeg litt på, et hundeforum har nok ikke det samme potensialet i inntjening som et reiseforum har, tenker jeg. Hund er mer snevert, vil jeg tro :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

21 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Nylig ble et forum jeg deltar på i Sverige solgt for 10 millioner svenske kroner. Det var relatert til reiseliv, men hadde aktivitet som var kanskje 1-2 ganger større enn hundesonen. Det er derfor ikke utenkelig at hundesonen kan ha blitt solgt for 1-2 millioner.

En antakelse basert på en annen antakelse basert på et enkelteksempel fra en helt annen bransje i et annet land. Så nei, det er vel ikke utenkelig, men ikke akkurat basert på god informasjon heller. :)

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Joachim skrev:

Vel, det er jo ett poeng og hva man sammenligner et nettforum med vil jo avhenge av hvordan det driftes. Hvem andre er det du sier som betaler for at vi kan være her? Sonen er gjennom flere eierskifter blitt ett produkt som består fordi noen (forbrukere) bruker det.Tror du virkelig folk har kjøpt hundesonen.no for å drive veldedighet og betaler for at DU skal kunne utfolde deg? Vel, det kunne jo vært det og hadde kanskje vært det beste om sonen besto og ble oppretthold av sine egne men nå har de jo selv gått ut med at det er langtifra tilfelle. Nå gidder ikke jeg klage men det er greit å være klar over hva man går til. :)

Hvem som betaler? De som eier forumet, selvfølgelig. Tror du det er gratis å ha et forum på nettet? Forumprogram av denne kaliberen koster penger, hosting koster penger, domene koster penger. For ikke å snakke om mange, mange timer arbeid. Da er det kanskje ikke så rart at til prøver å få igjen de penge ved hjelp av reklame. Og hvis du tror man blir rik av sånne google ads som de som er her, så tar du feil. Man tjener noen øre hver gang siden lastes, og noen øre til dersom noen skulle være så greie å klikke på dem. 

Jeg har drevet forum på denne størrelsen, jeg, så jeg vet faktisk hva jeg snakker om her. Det er ikke til å leve av, spesielt ikke om man regner med timene som legges ned. Så det er mer veldedighet enn noe annet. 

Uansett: Noen blir alltid misfornøyde uansett hva man gjør. De folka får enten: Holde kjeften lukka og akseptere de forandringer som kommer, for sutring fører bare til sur stemning og dårlig motivasjon hos de som gjør jobben (trust me!), slik at man ødelegger for alle andre også; eller bruke sin rett til å la være å benytte seg av et gratistilbud. 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Line skrev:

Er det virkelig interessant hvor mye forumet er solgt for? Det er i alle fall fullstendig irrelevant for meg som bruker av en gratistjeneste.

Nei i utgangspunktet ikke, men når det er slike summer det spekuleres i, så syns jeg det er litt greit å si at det ikke er saken. Jeg har som tidligere moderator fremdeles taushetsplikt, men jeg kan jo si at sonen ikke er i millionklassen, med god margin. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Raksha skrev:

Nei i utgangspunktet ikke, men når det er slike summer det spekuleres i, så syns jeg det er litt greit å si at det ikke er saken. Jeg har som tidligere moderator fremdeles taushetsplikt, men jeg kan jo si at sonen ikke er i millionklassen, med god margin. 

 

Det tror jeg faktisk at alle med en smule fornuft og realitetsbegrep forstår ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...