Gå til innhold
Hundesonen.no

valp i bur, er det fyfy?


Gjest
 Share

Recommended Posts

Jeg har en liten tass som kom hit på Mandag. Han sover nå i buret sitt om natten. Buret står i sengen min (jeg har dobbelseng, bare jeg som sover der). Og det har gått kjempe fint. Ingen piping, så fort jeg legger han inni der så legger han seg ned og sovner. Han skal få sove i sengen min når han blir stueren, før den tid så blir det bur om natten.

Men, jeg har en katt, innekatt.

Han er ganske ung, 10 måneder og er vandt til hunder som herjer med han. Kun møtt valper (opp til 1 år). Han er ganske brutal med valpen, så jeg kan ikke la de to gå alene.

Jeg jobber ikke og går ikke skole på ubestemt tid. Men jeg er jo ute på div ting. Det blir da 2-3 ganger i uken maks, og opp til 4 timer. Ofte et sted mellom 2-3 timer, aldri over 4.

Buret er stort, det er for mellomstor hund, og han er papillon og chihuahua blanding.

Jeg kan legge pleddet på halve siden og kun et tisseunderlag på andre siden, slik at han kan bytte om det blir for varmt også er det plass til vannskål der. Det er da mer enn nok plass til at han kan snu seg alle veier og ligge rett ut, uten å være borti gitteret, så det er ganske stort.

Går det greit å la valpen ligge i buret på dagtid (ikke over 4 timer) frem til katten roer seg? Tenker da rundt et halvt år til et år kanskje.

Jeg er ikke vandt til hund i bur, alle mine tidligere hunder har gått fritt i huset. Aldri sovet i bur heller. Men det var da jeg bodde hjemme hos foreldrene mine, og vi var 4 personer der, så det var alltid noen hjemme. Første tiden så var valpene sjeldent alene hjemme.

Dette er min første egne hund, og jeg bor alene med en katt.

Går det greit å la valpen ligge i bur, frem til han blir så stor at han kan si ifra når katten blir for hardhent? Katten tar kvelertak på han, slik som katter gjør når de leker, og han sier ikke ifra ved å bite eller noe. Han piper bare, så jeg må passe på hele tiden.

Katten kan IKKE sperres inne i gangen eller soverommet. Har prøvd det før og fikk klager av naboene (bor i blokk) på grunn av bråk, han MÅ gå fritt.

Er det "dyreplageri" og ha valpen i bur? Det er som sagt maks 4 timer, aldri over 4 timer og ikke vær dag heller. Han liker buret sitt nå og piper ikke eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I såppas begrensede perioder ser jeg ikke det store problemet. Men kan du ikke heller skille hund og katt på to forskjellige rom?

Og det er veldig lite sannsynlig at valpen vil gjøre fra seg i sengen i løpet av natten, så jeg ville kanskje droppet buret da hvis han skal få sove i sengen uansett.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I såppas begrensede perioder ser jeg ikke det store problemet. Men kan du ikke heller skille hund og katt på to forskjellige rom?

Og det er veldig lite sannsynlig at valpen vil gjøre fra seg i sengen i løpet av natten, så jeg ville kanskje droppet buret da hvis han skal få sove i sengen uansett.

Jeg skal kjøpe større matter og legge de på ene siden av sengen. Men jeg tenker mest på katten, for han får panikk om soverommet er lukket om natten. Han sover i fotenden min. Jeg prøvde å lukke døren første dagen, fikk naboen på døra klokken 4 om natten, fly forbannet fordi katten mjauet og bråket. Han sto å skrapte på døren min, så det å sperre han ute eller inne går ikke.

Han er ganske hardhent med valpen, og er ganske stor, veier 8kg og valper er knøttliten.

Jeg sover ganske tungt, så om valpen piper fordi katten har lagt seg på han, så hører jeg det ikke! Jeg våkner ikke av at røre seg heller, jeg sover ufattelig tungt.

Det er det som er største problemet, katten. Han er snill og grei, men kan bli litt ivrig under lek.

Så det å bruke buret i et par måneder, eller uker til katten har roet seg ned og blitt vandt til valpen, så kan jeg la valpen ligge i sengen og kun ha den i bur når jeg er ute (opp til 4 timer), frem til den blir så stor at han klarer å ta tilbake når katten blir for ivrig.

Må nevne at jeg har aldri planlagt og bruke bur i lang, lang tid! Det er snakk om en liten periode, frem til katten har blitt vandt til han. Dersom jeg er borte lengre enn 4 timer så har jeg familie som kan passe valpen, men det er snakk om år før jeg er så lenge borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøpe større matter og legge de på ene siden av sengen. Men jeg tenker mest på katten, for han får panikk om soverommet er lukket om natten. Han sover i fotenden min. Jeg prøvde å lukke døren første dagen, fikk naboen på døra klokken 4 om natten, fly forbannet fordi katten mjauet og bråket. Han sto å skrapte på døren min, så det å sperre han ute eller inne går ikke.

Han er ganske hardhent med valpen, og er ganske stor, veier 8kg og valper er knøttliten.

Jeg sover ganske tungt, så om valpen piper fordi katten har lagt seg på han, så hører jeg det ikke! Jeg våkner ikke av at røre seg heller, jeg sover ufattelig tungt.

Det er det som er største problemet, katten. Han er snill og grei, men kan bli litt ivrig under lek.

Så det å bruke buret i et par måneder, eller uker til katten har roet seg ned og blitt vandt til valpen, så kan jeg la valpen ligge i sengen og kun ha den i bur når jeg er ute (opp til 4 timer), frem til den blir så stor at han klarer å ta tilbake når katten blir for ivrig.

Må nevne at jeg har aldri planlagt og bruke bur i lang, lang tid! Det er snakk om en liten periode, frem til katten har blitt vandt til han. Dersom jeg er borte lengre enn 4 timer så har jeg familie som kan passe valpen, men det er snakk om år før jeg er så lenge borte.

Men hvorfor kan ikke valpen være i gangen? Evt sett en grind i døråpningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor kan ikke valpen være i gangen? Evt sett en grind i døråpningen.

Det er ganske lytt i gangen, om han da bjeffer så får jeg klage med en gang. Det er ganske strengt med husdyr her, så om han da bjeffer og bråker så får jeg klage med en gang. For han gjøken ved siden av er fæl til å klage, han ringer rett opp til firmaet som eier blokken og klager. Han har gjort det slik at to stykker har måtte flyttet på grunn av klager fra han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gangen er det eneste stedet som er ganske lytt. Soverommet er for lite for han, jeg må ha buret i sengen av en grunn. Det går ikke på gulvet.

Jeg lager ikke problemer for å være vrang. Tro meg, jeg har tenkt frem og tilbake, har øvd med katten men det endte opp med en klage, har to igjen.

Har allerede begynt på å trene valpen på å ikke bjeffe.

Det å sperre han inne på badet gjør jeg ikke, verken katten eller valpen! Det kommer ikke på tale. Der er det glovarmt, det kommer varme fra kjelleren, gangen og badet er ganske varmt og det blir fort alt for varmt hvis døren er igjen. Den står åpen 24/7 for å spre varmen litt.

Jeg bruker ikke varme inn der, ikke på vinteren heller, for det blir stygg varmt av seg selv. Det er så varmt at jeg trenger ikke å varme opp leiligheten om vinteren en gang, trenger bare å åpne mellomdøren så blir det varme over alt. Det er ikke forsvarlig å la verken valpen eller katten være innesperret på det lille badet. Katten kan være i gangen (med badedøren åpen) i maks en halvtime (om vinteren) Men som sagt, det er lytt og kan bråker fælt når han er sperret inne, også på soverommet (som er for lite for han også).

Nå som det er sommer så er det ekstremt varmt, så det kommer ikke på tale. Ingen av de skal sperres inne på gangen/badet.

Jeg har ingen valg. Enten så må begge gå fritt sammen... ellers så må valpen i buret.

Og det å la de gå fritt sammen de neste 2-3 ukene er ikke smart gjort, katten kan skade valpen ved uhell. Katten veier 8kg og valpen er bitteliten, aner ikke hvor mye han veier.

Så hvis jeg lar valpen sove i sengen om natten, og kun bruker buret om dagen. Går det greit? Det er da snakk om 2-3 dager i uken hvor det blir maks 4 timer. Og noen uker er det kun en dag på 2 timer. Så det er ikke snakk om 4 timer VÆR DAG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik burbruk du beskriver syns jeg ikke virker skadelig for noen valp. Gjør det om det fungerer for deg. På natta derimot hadde jeg likesågodt skippet buret. Han vil høyst sannsynlig sove i lag med deg i senga vel så godt uten buret.

Problemet er jo at katten også er på soverommet, og at TS sover så tungt at hun ikke nødvendigvis våkner om det blir problemer mellom katt og hund.

Synes du virker veldig reflektert rundt burbruk, og ser ingen problemer med å gjøre ting sånn som du beskriver:) Men;du har ikke tenkt å dra fra valpen 2-4 timer helt enda? Litt usikker pga formuleringen din, men reg er med du vet at valper trenger tid på å vennes til å være alene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik burbruk du beskriver syns jeg ikke virker skadelig for noen valp. Gjør det om det fungerer for deg. På natta derimot hadde jeg likesågodt skippet buret. Han vil høyst sannsynlig sove i lag med deg i senga vel så godt uten buret.

Det tror jeg også. Hilsen hun som har hatt sin papillonblanding i senga siden hun ble hentet hjem som 8 uker gammel valp! :whistle: Nå er hun liksom snart 9 år. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg også. Hilsen hun som har hatt sin papillonblanding i senga siden hun ble hentet hjem som 8 uker gammel valp!  :whistle: Nå er hun liksom snart 9 år. :o

Og jeg, som har en papillon som er "født" i senga til oppdretter og som aldri har sovet noe annet sted :P Det går så fint så. Hun flytter seg når jeg flytter meg, og har aldri tisset i senga. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo at katten også er på soverommet, og at TS sover så tungt at hun ikke nødvendigvis våkner om det blir problemer mellom katt og hund.

Synes du virker veldig reflektert rundt burbruk, og ser ingen problemer med å gjøre ting sånn som du beskriver:) Men;du har ikke tenkt å dra fra valpen 2-4 timer helt enda? Litt usikker pga formuleringen din, men reg er med du vet at valper trenger tid på å vennes til å være alene :)

Vet det ble komplisert. Skal gjøre det kort og enkelt.

- Jeg har tatt meg fri i 3 uker.

- De ukene må jeg bruke til å trene Mio til å være alene, og i bur.

- Verken mio eller katten kan være i gangen/badet. Det er uforsvarlig på grunn av temperaturen. Soverommet er alt for liten, sengen tar opp hele rommet, jeg må krype i sengen for å komme meg opp til puten, ingen plass å gå på sidene, få CM foran sengen (når du går inn døren).

- Har diverse ting jeg må gjøre i løpet av ei uke, det tar aldri lengre enn 4 timer. Skal jeg noe som tar lengre enn 4 timer så kan søsteren min passe Mio.

- Mio sover i buret om natten, fordi katten er brutal og ivrig under lek. Jeg sover tungt og får det ikke med meg når jeg sover. Katten bruker å ta kveletak og sette seg på Mio. Mio er for liten og for svak til å komme seg løs, jeg må følge med vært sekund de er på gulvet sammen om dagen, jeg har ikke mulighet til å følge med om natten. Derfor MÅ Mio være i bur om natten.

Buret er en midlertidig løsning. Når Mio blir stor og sterk nok til å komme seg vekk fra katten, og når han begynner å ta igjen og sier ifra at det blir for mye, DA kan de gå løs her inne sammen, og Mio kan sove trygt i sengen sammen med meg.

Katten er vandt til hunder, en valp på 9 måneder og en på 1 år. Han på 1 år biter når katten blir for ivrig og brutal, etter et par ganger med varsel så har han sluttet å sette seg på han og kvele han. Han på 9 måneder sier ikke ifra ved å bite, men han kommer seg løs selv uten noen problemer. Han er en Tibetansk spaniel, så ikke så mye større enn det Mio blir.

Det å la Mio og katten være alene uten tilsyn er uforsvarlig. Han kan bli skadet eller i verste fall dø. Katten flytter seg ikke når han sitter på han, jeg må løpe bort og fysisk løfte han av. Jeg følger som sagt med vært et sekund de leker og herjer, så han har enda ikke klart å sette seg på han *bank i bordet*. I starten måtte jeg sitte ved siden av og fysisk dytte katten unna når han var på vei til å sette seg på valpen. Nå er det nok å rope "EY!", men når de leker og herjer så setter jeg meg ned ved siden av dem, for å være på den sikre siden. Når katten er ivrig så lukker han ørene. Men om de leker normalt så kan jeg fint sitte i sofaen, men jeg følger med!

Jeg vet at bur ikke er det beste for en hund. Jeg har vokst opp med 4 hunder, ingen av de brukte bur, ever! (kun i bil) Verken dag eller natt. Da hadde vi stort hus, så valpene hadde da stoort område hvor de fikk gå fritt de første måneden, når vi var på skole og jobb. Så valpen var da alene i første etasjen (stue og kjøkken) og eldste hundene lå oppe og sov, slik som de alltid gjorde. Vi lukket bare døren slik at de ikke skulle komme seg inn til valpen.

På grunn av at katten er så ivrig og leker så brutalt så jeg nå bruke bur. Vil aller helst ikke bruke det om natten, men jeg må. Føler meg som verdens dårligste hundeeier som putter lille valpen min i et bur. Han var alene i buret på dagen i dag, for første gang, jeg løp til butikken, kjøpte melk og kom meg hjem så fort som fy, tok meg 4 minutter og 16 sekunder :D Tok på lydopptak og la det ved buret, Mio lagde ikke en lyd, hørte han rørte på seg, men da jeg listet meg inn igjen så lå han og sov. Han løftet opp hodet og så på meg, så la han seg ned for å sove igjen. Jeg åpnet buret og lot han ligge der mens jeg lagde middag.

Han så da at jeg åpnet buret, så han kunne ha kommet ut om han ønsket det.

Han har ligget i buret når jeg er oppe og går på do om natten. Da ser han bare på meg, også legger han seg ned å sover når jeg kommer tilbake. Så det går kjempe fint. Skal øve mer på å komme å gå.

Som sagt, bur er en midlertidig løsning, jeg har 3 uker på å trene på å la han være alene. Vet ikke hvor lenge han må være i bur, kommer an på katten og når jeg kan stole på han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heftig burmotstander, men her synes jeg faktisk det er ok, sånn som du beskriver situasjonen. En av grunnene til at jeg synes det er ok er at det virker som at du velger bur som siste alternativ når andre ting ikke fungerer, og at du kommer til å slutte med buret så snart valpen blir stor nok til at den er trygg sammen med pus.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heftig burmotstander, men her synes jeg faktisk det er ok, sånn som du beskriver situasjonen. En av grunnene til at jeg synes det er ok er at det virker som at du velger bur som siste alternativ når andre ting ikke fungerer, og at du kommer til å slutte med buret så snart valpen blir stor nok til at den er trygg sammen med pus.

Jeg er nemlig også burmotstander. Har ikke kjøpt buret heller, låner det av pappa.

Men jeg har ingen andre valg. Tenkt kompostgjerdet, men det forhindrer jo ikke katten i å komme seg oppi. Har flere barnevakter de neste månedene, så han kommer ikke til å være alene så ofte den første tiden. Vil ha han minst mulig i buret. Men når det er snakk om 5-15 minutter så går det greit, det er fin trening.

Vi tok oss en liten dupp i sta, sov i 2 timer. Våknet opp og så at katten lå i buret og valpen på hodeputen min, hadde vist ikke lukket buret helt! Fikk litt panikk da jeg snudde meg og så den feite katten ligge i buret. Første jeg tenkte var "Fader nå ligger han oppå Mio!". Så jeg løftet han opp med all min makt, men valpen var søkk vekke! så reiste meg opp og der lå han på hodeputen min haha. Gikk heldigvis bra denne gangen. Jeg verken hørte eller merket at katten kom inn, døren var bare på gløtt, i håp om at han ikke kom inn. Bruker vanligvis ikke å komme inn når jeg sover på dagen.

Valper vokser opp ganske fort, så det tar vell ikke så lang tid før Mio tørr å ta tilbake og setter pus på plass :) Så fort jeg er trygg på at han klarer å komme seg løs når katten tar tak i han, og katten viser mindre interesse for han, da skal buret ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er noe farlig om Mio sover i buret på natten og er der når du må ut de få gangene i uka når det er en midlertidig løsning fordi han er liten + diger katt - regner med det er en MCO eller noe i den duren med den vekta der :) Hadde heller ikke pus og BC valp alene første tiden. Og jeg har en bitteliten pus på 4kg.

At du er borte 2-3 ganger i uka og valpen sitter i bur der er jo ikke så mye som veldig mange andre hunder på igjennom, det er jo ikke akkurat en hel arbeidsdag du skisserer.

Styret klarer ikke å se at den gjøken som klager for alt bare er en grinebiter da? De fleste som klager for hver minste lille lyd blir jo ikke tatt så veldig alvorlig med mindre andre også klager på samme tingen liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tenker også, jeg hadde aldri forlatt han i buret 8+ timer, aldri i livet. Da hadde jeg planlagt godt og brukt hele sommeren til å trene opp valpen. De to forrige valpene jeg har hatt, de kom til oss første uken av sommerferien. Vi var da 3 ungdommer som var hjemme, og mamma tok en ekstra uke ferie på slutten av uken. Hun likte vell å være alene ei uke, mens vi barna var på skole :P

De to andre hundene vi har hatt var omplasseringshunder og kom til oss da de var 1-2 år.

Men nå så er jeg jo alene. På grunn av sykdom så kan jeg ikke jobbe på ihvertfall et år. Det blir da sykehus og div møter 1 gang i uken, shopping for å kjøpe mat 1 gang og kjøretimer 1 dag i uken. Det er jo ikke allverden det heller, men har tatt 3 uker fri fra alt (har ikke hatt ferie på grunn av planlegging av valp). Blir det over 4 timer så kan mamma og søsknene mine passe Mio. Men det skal godt gjøres at jeg er lengre borte enn 4 timer.

Prøver å overtale meg selv nå :P Får så dårlig samvittighet, han har ikke vært alene i buret enda, kun 5 min i går.

I natt så gikk det kjempe bra! Ikke en eneste pipe lyd, var oppe i 7 tiden for å tisse også gikk han inn i buret selv. Tenkte han skulle få ligge i armkroken min i et par timer, men han gikk i buret helt selv :D

Han som bor vegg i vegg med meg er fæl til å klage på dyr. Han misliker dyr. Ei gammel dame ble kjeftet på fordi hun gikk på en sti (som er stein belagt og er tilrettelagt for å brukes!) rett utenfor vinduet hans. Han hang i vinduet og ropte og kjeftet, for hunden KUNNE bæsje utenfor vinduet hans! Han er ikke helt rett nagla. Om barna bråker klokken 11 om "morgningen" i helgene så kjefter han på dem og sender inn en klage.

Firmaet, eller han megleren som styrer blokken her, om han får en klage på bjeffing eller bråk så kontakter han de nærmeste naboene og spør. Han har sagt at det blir dobbelsjekket når klagen kommer fra den mannen, siden det skal ikke så mye til å gjøre han forbannet. Den første klagen innrømte jeg selv, den står i papiret, men den gjelds på en måte ikke. For han forsto at jeg måtte jo prøve ut å la katten være i gangen eller stenge han ute fra et rom, jeg må jo prøve ting ut for å se om det funker eller ikke. Han var heldigvis forståelsesfull og sa den klagen ikke "gjelder" men den står i papiret som en liten notat. Slik at HVIS det skjer igjen så blir den klagen reel. For da blir jo bråket et problem. Men om det ikke skjer igjen så står den som en liten notat, som fjernes når jeg flytter. Slik at om jeg skal leie et annet sted, og de ringer firmaet for å sjekke hvordan jeg er som leietaker, så står ikke den filleklagen i papirene mine.

Så om han idioten klager så kontakter utleiermegleren naboene for å høre om det virkelig er et problem, og ikke bare han som er idiot.

Jeg har varslet naboene og sagt at jeg har en valp, og det KAN bli litt småbjeffing i starten. Jeg jobber med saken og han bjeffer litt under lek, men aldri om natten eller når han er alene. Jeg har sagt ifra til naboene at OM det blir bråk når han er alene, så kan de kontakte meg og jeg vil prøve ut nye ting for å unngå at det skjer igjen. Om jeg ikke er hjemme så har de fått mobilnummeret mitt og jeg får ei venninne eller søsteren min til å komme innom og stoppe bråket. Begge bor i blokken ved siden av. Slik at Mio ikke står å bjeffer i 3 timer.

Utrolig flaut og kleint å banke på til alle naboene i 1. og 2. etajse. Jeg har Sosial angst, men hva gjør man ikke for dyrene sine :P

Vil jo ikke at de skal bli hatet av naboene heller. Om de ringer firmaet så er det ikke noe de kan gjøre, de kan ikke låse seg inn i leiligheten og stoppe bjeffingen, så jeg mener det er bedre at de ringer meg direkte.

Har også sagt ifra at tilbakemeldinger settes stor pris på, om de hører bjeffing så kan de enten ringe, sende SMS eller legge en lapp i postkassen. Bedre at jeg får vite det, enn at de går rundt og irriterer seg over det, og jeg aner ingenting om bråket som foregår her hjemme når jeg er ute.

Når jeg forlater leiligheten for å hente posten eller dra på nærbutikken, da legger jeg igjen mobilen og setter på lydopptak. Slik at jeg får sjekke om han lager mye lyd. Skal øve vær dag, skal få det opp til 30 minutter uten at han reagerer med lyd. Da kan jeg begynne å prøve 1 time en liten stund, så 2 timer også 3 timer. Målet er at han skal få være løs i leiligheten sammen med katten når jeg begynner med å dra ifra han i 1 time. Vil ikke at han skal være i buret lengre enn 30 minutter på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes burbruken din er helt innafor. Ville ikke tenkt noe mer på det. Du har jo, ut i fra det du skriver, ikke noe valg egentlig.

Ang. valp i senga, helt fint med bur i senga. Ang det som ble nevnt tidligere at valper ikke tisser i senga...så kan jeg bare fortelle at det har begge mine valper gjort :P Jeg sover ikke spesielt tungt i starten med valp. Den eldste tissa først og sa i fra etterpå. Hun varte ikke lenge i senga. Valpen jeg har nå peip i starten. Men så fant hun jo ut at hun måtte stå skikkelig OPP når hun måtte på do, og hun var så trøtt nemlig, så hun sneik seg lydløst bort og tissa i senga og kom tilbake og sov videre. Så det så :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes burbruken din er helt innafor. Ville ikke tenkt noe mer på det. Du har jo, ut i fra det du skriver, ikke noe valg egentlig.

Ang. valp i senga, helt fint med bur i senga. Ang det som ble nevnt tidligere at valper ikke tisser i senga...så kan jeg bare fortelle at det har begge mine valper gjort :P Jeg sover ikke spesielt tungt i starten med valp. Den eldste tissa først og sa i fra etterpå. Hun varte ikke lenge i senga. Valpen jeg har nå peip i starten. Men så fant hun jo ut at hun måtte stå skikkelig OPP når hun måtte på do, og hun var så trøtt nemlig, så hun sneik seg lydløst bort og tissa i senga og kom tilbake og sov videre. Så det så :P

Valper ass :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes burbruken din er helt innafor. Ville ikke tenkt noe mer på det. Du har jo, ut i fra det du skriver, ikke noe valg egentlig.

Ang. valp i senga, helt fint med bur i senga. Ang det som ble nevnt tidligere at valper ikke tisser i senga...så kan jeg bare fortelle at det har begge mine valper gjort :P Jeg sover ikke spesielt tungt i starten med valp. Den eldste tissa først og sa i fra etterpå. Hun varte ikke lenge i senga. Valpen jeg har nå peip i starten. Men så fant hun jo ut at hun måtte stå skikkelig OPP når hun måtte på do, og hun var så trøtt nemlig, så hun sneik seg lydløst bort og tissa i senga og kom tilbake og sov videre. Så det så :P

Har opplevd at valp har tisset i sengen jeg også. Så den regelen gjelder vist ikke for alle :P

Buret går kjempe bra nå. Ikke en eneste lyd. Han bråket litt ene kvelden, men det var min feil. La han i buret for tidlig, han hadde ikke lekt ifra seg all energien :P Så jeg ga han et tyggebein og en time senere så sov han :)

Katten har roet seg litt, men fortsatt voldsom under lek. Tørr ikke å la de gå fritt sammen enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hilse på Izuba. Henter i juni.)  
    • Jeg har en eldre hund som ikke kan konkurre eller trene så mye lenger. Hun får lengere turer, masse bad og er mer på hengekøyetur. Hun blir også lånt ut til andre, hun er  med en som jogger korte strekninger , og elsker det. Får jo valp nå, og er utrolig fornøyd med den ordningen.
    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
×
×
  • Opprett ny...