Gå til innhold
Hundesonen.no

Hoftebelte som holder seg på hofta


Recommended Posts

Prolapsen har inntatt meg helt og jeg innser at mitt elskede gaupa belte må gi tapt, under tur glir det opp, hele tiden, og ryggen tåler ikke det minste lille napp eller rykk, hofta derimot greier det helt fint.

Har sett litt på nonstop sitt, men er usikker, har noen hoftebelter med stropper? Gnager de? Er de komfortable?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også Baggen, uten stropper. Må feste det godt på hofta for at den ikke skal gli opp, men det justerer jeg før jeg går og så holder den seg der. Til og med under løpeturer.

Edit: Jeg har den vel egentlig litt lavere enn hofta jeg når jeg tenker meg om, så det blir mer på rumpa for at den ikke skal gli opp. Eller noe litt i mellom der. Kom til å tenke på det etter at Teserere nevnte det :)

Endret av LXT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal bruke belte uten stropper må jeg feste det på rumpa for at det ikke skal skli opp, så det tror jeg har litt med kroppsfasong å Gjøre. Etter å ha prøvd 2 forskjellige uten stropper kjøpte jeg baggenbelte med stropper og er veldig fornøyd! Syns ikke stroppene gnager, gått inntil 1 mil med det foreløpig. Sent fra min SM-G850F via Tapatalk Edit jeg kjøpte mitt på 4 Poter i sandvika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal bruke belte uten stropper må jeg feste det på rumpa for at det ikke skal skli opp, så det tror jeg har litt med kroppsfasong å Gjøre. Etter å ha prøvd 2 forskjellige uten stropper kjøpte jeg baggenbelte med stropper og er veldig fornøyd! Syns ikke stroppene gnager, gått inntil 1 mil med det foreløpig. Sent fra min SM-G850F via Tapatalk Edit jeg kjøpte mitt på 4 Poter i sandvika.

Hva betalte du for det? Ser de ligger litt over nonstop sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Baggen og har nå NonStop, sistnevnte holder seg nede på rundt hoften om jeg går i lite krevende terreng og har på bukse med litt motstand i stoffer, førstnevnte skled opp uansett.

Jeg er dermed mer fornøyd med NonStop til min kroppsform, dog må jeg ty til stroppene når jeg har på tights, jogger eller går i krevende terreng. Dvs jeg pleier vel egentlig å gå med det ofte uten stropper og heller bare dytte ned iblant.

Dog må man ha demping i båndet med NonStop sitt, det slipper man med Baggen og kan således bare bruke vanlig kobbel på hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha noe med stropper, problemet nå er når vi går tur, noe skjer, de rykker til og beltet fyker opp på ryggen og gir meg en skikkelig dytt. Det ligger på hoftene største delen av tiden :) Får ta meg en runde i morra å sjekke. Trenger ny trekksele til minsten, derfor jeg tenkte non-stop siden XXL har pakketilbud :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha noe med stropper, problemet nå er når vi går tur, noe skjer, de rykker til og beltet fyker opp på  ryggen og gir meg en skikkelig dytt. Det ligger på hoftene største delen av tiden :) Får ta meg en runde i morra å sjekke. Trenger ny trekksele til minsten, derfor jeg tenkte non-stop siden XXL har pakketilbud :)

Glemte å skrive at jeg syntes NonStop stroppene er bedre på meg enn baggen sine siden de samles i midten foran. Men prøv den og gå litt rundt med den, syntes du kan få en av de ansatte til å leke hund jeg :P Lol!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har baggen sitt med stropper og hadde nonstop sin med stropper. Ingen av de gnagde. Personlig liker jeg baggen sitt best.

Vil legge til at ingen av beltene jeg har hatt har sklidd opp når jeg ha brukt stroppene. Uansett hvor mange hunder (opp til 3 hunder på 30 per hund) jeg har gått med, hvor mye hunden(e) har trukket, om jeg har gått i bratte bakker (hallingskarvet) osv. Beltene har holdt seg på hoften der den skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Kennel,og er tålig fornøyd, det sitter godt, men kan skli oppover i bratte bakker eller glatte klær. Dæven for en pris det er på de beltene..

Har også Richo sitt, og ja jeg er vel ikke egentlig fornøyd. Det sitter, men hater festeanordningen, og baggene på ryggen er bare i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Baggen, og er veldig fornøyd. Sklir opp når jeg løper, men ikke med stropper. Har ikke somlet meg til å kjøpe stropper enda, så har bare knytt på et par slakke stumper med paracord, og det holder, så er tydeligvis ikke så mye som skal til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Jeg har zero dc sitt belte nå. Hadde baggen før. Begge er gode og sklir ikke opp med hoftestropper (alt sklir opp på min kropp uten), men zero sitt er mye mer solid og er bredere. Den ekstra bredden er kanskje ikke så dum om man har ryggtrøbbel (hehe hoftebelte og trekkende hunder høres ut som en dårlig kombo med ryggvondt uansett). Baggen var veldig godt i starten, men ene "spenna" på siden røk ganske tidlig, strikken ble slapp etterhvert som den ble godt brukt og til slutt røk hele greia, så jeg ville vært litt skeptisk om jeg hadde hunder som stikker av om de kommer løs. Zero sitt har ikke strikk i seg da, men det er like greit. Mer solid og det er bare å bruke strikkbånd, så får du omtrent samme effekten (hehe nå sist røk baggen strikkbåndet mitt i oppstart på sparkesykkel, så nei, jeg er ikke superimponert over baggen - jeg har ikke så store hunder).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...