Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Lager eplekake! En av de få tingene jeg faktisk klarer på kjøkkenet. Det og muffins. Så jeg har laget muffins også! :P Skal ha familiebursdag for guttene i dag.

• Like 5
  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Skrevet

Det finnes ingen som foredler sånt i området ditt da?

Vi leverte x antall kg hos en oppi her, og fikk ferdig grovpølse og spekepølse blant annet.. Det var elg riktig nok, men :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jo, det gjør det. Takk for idéen, det må jeg sjekke priser og slikt på! Hadde vært delig å bare levere fra seg jobben. Mistenker at det kan bli mye bikkjemat ellers...

• Like 1
Skrevet

Alt dette pratet om viltkjøtt fikk meg til å kjøpe reinsdyr file i dag :P Men den middagen får bli en annen dag. Det fine med reinsdyrfile er jo at de ofte selges i passe porsjoner i fryst tilstand. 250 grams indrefile er helt passe til sånne som meg :D

Hunder turet, handlet for helgen (men klarte glemme V&H til Arya. Hun klarer seg til mandag, men ser at hun begynner med med samme tendensen som hun fikk litt tidligere sist "det er fult, klarer ikke spise mer")

Nå klippe gress så skal pensjonisten ha middag :lol:

Skrevet

Mugg på hest, hva gjør man? ser stygt ut. Hest som kom hjem fra sommerbeite, eier har sprayet blåspray på. Har ikke allverdens remedier og har aldri vært borti mer enn bare småskorper.

• Like 1
Skrevet

Mugg på hest, hva gjør man? ser stygt ut. Hest som kom hjem fra sommerbeite, eier har sprayet blåspray på. Har ikke allverdens remedier og har aldri vært borti mer enn bare småskorper.

Hibithane, fåes på apotek :)

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Skrevet

Hibithane, fåes på apotek :)

Takk! Noe nødhjelp jeg kan gjøre før det? Rekker ikke apotek i dag om det ikke står om liv.
Skrevet

Takk! Noe nødhjelp jeg kan gjøre før det? Rekker ikke apotek i dag om det ikke står om liv.

Ville bare holdt det tørt jeg :) Eventuelt vasket med grønnsåpe og tørket godt etterpå og holdt beina tørre :)

• Like 1
Skrevet

Mugg på hest, hva gjør man? ser stygt ut. Hest som kom hjem fra sommerbeite, eier har sprayet blåspray på. Har ikke allverdens remedier og har aldri vært

borti mer enn bare småskorper.

Snikleser litt AN i dag.. Har prøvd alt mulig mot mugg, det som har tatt det på mine er Optima PH hudspray for dyr. Sprayer to ganger pr dag til det har gått over :)

• Like 1
Skrevet

Vi fikk tips fra vår dyrlege om å blande Aselli sårsalve (ca. 10 cm stripe) og medisinsk parafin (halv-1 dl ca.). Smørre det på to ganger om dagen. Ganske klissete og guffent, men det hjalp VELDIG!

Hesten min var så full i mugg på bakbeina etter sommerbeite at hun var hovven og hadde sår. Etter en ukes tid eller så med den behandlingen så ble hun helt bra.

• Like 1
Skrevet

Takk! Optima tror jeg svigerfar har. Skal høre med han :) heldigvis tørt her, så ikke noe problem å holde tørt. Hele koden og nef mot høvene på bakbeina er en stor skorpe.

• Like 1
Skrevet

Takk! Optima tror jeg svigerfar har. Skal høre med han :) heldigvis tørt her, så ikke noe problem å holde tørt. Hele koden og nef mot høvene på bakbeina er en stor skorpe.

Æsj, trasig! Har prøvd så mye for å bli kvitt den dritten, har ei slekt på isisene her som er veldig utsatt for å få det, og de får det hver eneste høst. Har prøvd grønnsåpe etter råd fra en gammel veterinær, og siden fått oppløyst av andre veterinærer at det er veldig fy-fy siden det gjør den type sår værre. Canesten er prøvd, ingen varig effekt. En type salve vi fikk på respet (husker ikke navnet) er prøvd, ingen varig effekt. Hibiskrubb og hibisan behandlig med bandasjer over natta i flere uker er prøvd, kortvarig effekt, men ikke varig. Så, nå er det Optima som gjelder, og hestene har aldri vært så fine før :)

NIHF hadde en artikkel ute på sidene sine om behandlig av mugg, finner den ikke på nett i farta, men har den lagret på PC så kan sende den til deg på face om du vil?

Skrevet

Æsj, trasig! Har prøvd så mye for å bli kvitt den dritten, har ei slekt på isisene her som er veldig utsatt for å få det, og de får det hver eneste høst. Har prøvd grønnsåpe etter råd fra en gammel veterinær, og siden fått oppløyst av andre veterinærer at det er veldig fy-fy siden det gjør den type sår værre. Canesten er prøvd, ingen varig effekt. En type salve vi fikk på respet (husker ikke navnet) er prøvd, ingen varig effekt. Hibiskrubb og hibisan behandlig med bandasjer over natta i flere uker er prøvd, kortvarig effekt, men ikke varig. Så, nå er det Optima som gjelder, og hestene har aldri vært så fine før :)

NIHF hadde en artikkel ute på sidene sine om behandlig av mugg, finner den ikke på nett i farta, men har den lagret på PC så kan sende den til deg på face om du vil?

Det hadde vært supert! han har ikke hatt noe de to åra han har bodd her, men har vært på sommerbeite hjemme hos eier, sikkert vått der i forhold til her. :/ her har de alltid tørre plasser å stå.
  • Like 1
Skrevet

Hjort og/eller rein kanskje :)

Fått jentene hjem, og litt mat i magen. Litt skjelven i dag - skjønner ikke hvorfor... :lol: 

Du kan sjekke Stenaas reinsdyrslakteri og om de leverer noe i Trondheim :) de har masse :)

Hjort ville jeg ha lagt ut en annonse i salgsgrupper rundt Orkdal og utover mot agdenes.. De har som oftest mye hjort på kvoten.. Evt sjekke ut oppdrettet på Oppdal er oppe og går enda :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 1
Skrevet

Alene hjemme da T er i tyskland, hunder turet og er i butikken og har pakket ordrer. Ikveld skal jeg se på film og ha bena på bordet etter to dager med litt for mye som skjer :P

Guest Christine
Skrevet

Mener vi lagde Biola-omslag. Altså vanlige bandasjer og Biola.

Guest Belgerpia
Skrevet

Sikker på at det er mugg og ikke sår?

Skrubb rent med litt mer enn lunkent grønnsåpevann, klipp vekk hår, tørk godt og strø på potetmel

Skrevet

O sonens store orakel, jeg skal på 80tallsfest og siden jeg kun fikk med meg siste del av 80 tallet så er jeg ikke veldig bevandret i klesstilen :P Men dette funker eller? + knæsj grønne joggesko :)

P1020150.jpg

• Like 2
Skrevet

Sikker på at det er mugg og ikke sår?

Skrubb rent med litt mer enn lunkent grønnsåpevann, klipp vekk hår, tørk godt og strø på potetmel

Ja, ganske, for har nok spredd seg. For så store sår som det ville eier reagert på, selv som uerfaren og ikke bare sprayd på blåspray (håper jeg). Tok tak i en skorpe og dro av, for jeg så bare en løs flik. Så ikke hvor stort det var før det. Er "sår"hud under, ikke sår som blør (gav det mening?). Fikk ikke noen bra bilder.

Skrevet

Lurt å lese oppskrift før man hiver det i ovnen :lol: Nøttebrødet er i ovnene nå uten olivenolje, salt eller rosmarin. Men blir sikkert bra!

Skrevet

Oljing av terrasse er kjeeeedeeeeelig!!! Men jeg er godt i gang da.. også er plena klippet, jeg oppdaget også at det ikke var min gamle klipper som hadde havarert - det var en av skjøteledningene mine som var gåen - så nå har jeg to fullt brukbare plenklippere her :aww:. Har også fått luket vekk litt ugress, lirket ut ei søye som brøt seg inn på gårdsplassen i morges (hun tok rennafart og gikk bare rett gjennom porten, hun... synd for henne at lammene ble igjen utenfor), handlet på Europris, kjøpt supergode jordbær, spist frokost men glemte å drikke kaffe... to kjeks til lunch.... og nå skal jeg legge en gjeng reker til tining sånn at jeg får meg rekemiddag i dag :). Det passer fint på en slik flott sommerdag.

Nei, får vel ut og olje litt mer da kanskje....

• Like 1
Skrevet

Olje og male ja, det har jeg bestemt at gjøres til våren siden terrassen og gjerde er satt opp i år. :sleep:

Denne lo jeg av :lol:

11870763_10153404569926187_1650643223255

Nøttebrødet ute av ovnen og spent på hvordan det smaker eller om jeg har for lite bindemiddel i det når jeg skal skjære.

Skrevet

Beising i vind er tålmodighetsprøve :gaah: men begynner å ligne på noe nå da. Og gjør unna knotinga nå, så blir "kosen" etterpå (store, rette flater med rull :heart: ) :)

Skrevet

@Stine - det der funker supert til åttitallsfest :)

Inne fra tur, varm og svett. Smula syntes imidlertid at halvannen time var for lite i dag og har gått og lagt seg foran utgangsdøra. Optimisten :lol: Nå klippe plen, og så en tur på butikken.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...