Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

I dag har jeg hatt så vondt i hodet, og det pleier jeg aldri å ha. Tordenværet sikkert. Nå skal jeg bake brød av økologisk mel. Oppdaget til min glede at de har fått det på nærbutikken min.

• Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Skrevet

I dag har jeg hatt så vondt i hodet, og det pleier jeg aldri å ha. Tordenværet sikkert. Nå skal jeg bake brød av økologisk mel. Oppdaget til min glede at de har fått det på nærbutikken min.

Et tips: ha poser rundt de når du oppbevarer det i skapet.. Det er ikke bestandig det går like mye av dette, og da kan noen av posene være eldre enn andre, som igjen fører til at du får melmidd i skapene...

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 1
Skrevet

Flexiline var lurt! Har ei lita ei som ikke skjønner konseptet "bryggekanter" - så redningsvest blir det definitivt nestegang, helst med tau. :aww:

Skrevet

Flexiline var lurt! Har ei lita ei som ikke skjønner konseptet "bryggekanter" - så redningsvest blir det definitivt nestegang, helst med tau. :aww:

Guttene har redningsvest med fløyte :lol: For den skjønner de sikkert mye av :P Skal på båttur til helga. Tar med flexi.

Skrevet

Da er jeg i leiligheta i kristiansund og har fått ut de aller siste tingene... Jeg tror jeg kommer til å savne den lille, rare leiligheta mi ganske mye etterhvert :)

Skrevet

Guttene har redningsvest med fløyte :lol: For den skjønner de sikkert mye av :P Skal på båttur til helga. Tar med flexi.

Og hanefot :D Ser det for meg...

• Like 1
Skrevet

Et tips: ha poser rundt de når du oppbevarer det i skapet.. Det er ikke bestandig det går like mye av dette, og da kan noen av posene være eldre enn andre, som igjen fører til at du får melmidd i skapene...

Ai, det var lurt. Takk!

• Like 1
Guest Klematis
Skrevet

Hehe. Bizi bruker en evighet på å få kveldsmaten ut av godbitballen,fordi jeg var så kjip at jeg helte litt av hvert oppi der som gjør at hun fikk seg en skikkelig utfordring med å få ut maten.

Skrevet

Noen her som har brult petal cleanse før? Hvordan gjøres det mest effektivt? Bade hundene først og børste? Deretter påføre? Og så skal man "tørke" over de med et håndkle etter påføring? Står så forskjellig om produktet på nett om bruk at jeg ikke skjønner hva som er rett.

Skrevet

Når det har vært 18-20 grader to dager på rad må det veies opp med litt tordenvær. Det slår aldri feil. Jeg satte fjellskoene mine ut på verandaen for å lufte seg i formiddag. Da jeg kom hjem var de våte :( De stinker skikkelig myr fra før og brukte flere dager på å bli tørre. Jeg skal ikke gå spor i myra med dem flere ganger. Tips for å få dem vanntette igjen? Det er lærsko...

Eksen sverger til minkfett til jaktstøvlene sine. Funket som bare det :)

• Like 1
Skrevet

Angående varslende hunder. Akkurat nå har jeg noen som går rundt på tomta mi nedenfor hagen. Det er ikke lov sier voffene og varslet ganske kraftig om at noe var "galt". Visstnok er det en som har mistet bilnøkler, så greit nok de kan få gå der å leite etter de. Hundene er ikke helt enig selv om de roet seg etter at jeg snakket med menneskene. Ikke lett å snike seg rundt på tomta her så lenge hundene er ute :)

Forøvrig har et par av hundene oppdaget at det bare er noen få uker igjen til EDS, og da fikk de en lysende god idé :P

11822470_10153081087607108_3180666515718

• Like 6
Skrevet

Visste dere forresten at en schäfer som har lyst til å spise en mellompuddel, høres akkurat ut som losmålet på en hygen? Nei? Ikke jeg heller, før i dag :P Gubben hørte det hjem også, og var helt sikker på at det var vi som hadde møtt på lukt av vilt :)

• Like 1
Skrevet

Hvem hadde trodd at et vepsesting var så vondt!

Jeg :aww: Men så er jeg allergisk mot dem også da :lol:

Inne fra tur hvor jeg nok ble våtest :P Jentene ble våte på bein og hode - Smula har så tett pels at hun ikke blir våt til skinnet, og Freya hadde dekken. Hun jobbet hardt som anker da :getlost:

Nå har jeg gumlet i meg en kurv med jordbær til kvelds :ahappy:

Skrevet

Jeg fikk skikkelig lyst på lutefisk tidligere i dag, men det var visst ikke helt greit syntes kollegaen min. Lyst på julemat sånn midt på sommeren! :P Spiste torsk til middag da, så jeg var ikke milevis unna.

Er man voksen har man lov til å spise julemat akkurat når man vil :D.

Er vi inne fra tur i et varmt og litt lummert vær, og Willy syntes nok at jeg var personifiseringen av ei hurpe siden han ikke fikk lov til å drikke av ALLE dammene vi gikk forbi.

Skrevet

Lagd prinsessebolle greier, siden vi feirer og det er lille lørdag. Ferie kg'en (e) forsvinner nok ikke denne uka heller :P

Skrevet

Hmmm... Det skjørtet jeg hadde tenkt å bruke på eds driver å sklir opp! Finnes det noen quick fix for å holde det på plass?

Guest janson
Skrevet

Hmmm... Det skjørtet jeg hadde tenkt å bruke på eds driver å sklir opp! Finnes det noen quick fix for å holde det på plass?

Lim? :D

Skrevet

Gaffa-teip...

Skrevet

ta en chanel og sy i små vekter (eller et kjede). Selges som metervare på gode stoffbutikker :)

Skrevet

Burde man kjøpe seg et sånt overspenningsvern tro? Denne er godkjent og koster litt over en tusenlapp.

Postet bilde

Vi har det på tv'n :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Den trenger ikke å bli det, og det avhenger av mange faktorer. Dessverre er jo eurasier også en rase som er litt utsatt for nervøsitet og usikkerhet, så da blir det ekstra nøye med disse tingene. Oppdretter og linjer. Sunne linjer både fysisk og mentalt, og foreldre som er trygge og har tidligere kull der valpene jevnt over er stødige hunder.  God sosialisering og miljøtrening - alene, uten den andre hunden. Vi hadde en fryktaggressiv hund da vi fikk valp, vi gikk ikke tur med dem sammen det første halvåret for at valpen ikke skulle lære av den voksne. Valpen må lære å gjøre alt på egenhånd, og vennes til ulike miljøer og situasjoner. Er du alene, eller har du familie som kan hjelpe til? Hvis ikke kan det bli krevende å lufte, trene og sosialisere både en valp og en voksen hund hver for seg. En annen ting er to hunder av motsatt kjønn. Det er jo en ganske stor risikofaktor med stress under løpetid, og dette kan forverre situasjonen både for tispa og hannhunden. Jeg ville vurdert å få en tispe til, rett og slett for å gjøre hundeholdet veldig mye enklere. Det kan være krevende nok med to ellers stabile hunder under løpetid. 
    • Vurdere å skaffe meg en hund nummer 2. Har en voksen labrador tispe fra før av, hun er en nervøs type, litt skvetten og var på lyder og skygger. Ønsker meg en Eurasier, hannhund, men lurer på om denne rasen er av typen som vil adoptere hennes oppførsel og nervøsitet? Eller vil eurasier valpen, siden det er en ganske egen og sta rase, være nærmest uaffektert av det? Jeg ønsker jo ikke å skaffe en hund til dersom den også blir en nervøs hund..
    • Takk for mange gode tips 😌 Det er ikke noe problem hos veterinær, hun er veldig snill ved håndtering og sånn da  ☺️
    • Hun er ung, og har dårlige erfaringer. Jeg tenker at det kan hjelpe å gi henne tid, og trene i utstillingslignende settinger. Tren uten å stille opp for dommeren, belønn masse, og gå ut igjen av ringen uten å stille opp for visning. Tren også på oppstilling og visning for seg selv uten for ringen og i andre settinger, hjemme, på parkeringsplassen, i parken osv. Gå videre med å trene i utstillingsring og stille opp, men la treningsdommer bare belønne uten å ta på henne. Og selvfølgelig respektere alle signaler på at hun er utrygg, la henne selv ta initiativ. Om utstilling ikke er viktig for dere er det såklart like greit å droppe det, men det kan nok fint gjøres å gjøre positivt igjen med trening og tålmodighet. Og det er viktig at hun f.eks. kan stå på et veterinærbord og bli undersøkt også.
    • Har ei tispe på snart 2 år. vi har drevet litt med utstilling siden hu var valp fra 4 måneder til hu ble ca 1 år. Den første tiden på treninger gikk det veldig bra , hu er sosial hund utad og elsker oppmerksomhet og byliv. Etter en tid begynte hu å rygge fra dommeren i ringen , kunne sette seg og rygge unna men vi fikk allikevel satt hun opp igjen og fikk bra premier på utstillinger . Helt til vi kom til den 5 siste utstillingen, da gikk det bra første dagen men 2 dagen da vi gikk i ringen gikk det bra helt til vi skulle stille henne opp, hode og tenner gikk fint helt til dommer skulle kjenne mot rygg da rygger hun bakover og klappet med tennene mot dommer .  Så jeg tok en avgjørelse med å si vi trekker oss .. her innså jeg kanskje at hun har jo prøvd å gitt oss tegn litt hele veien med å sette seg og rygge unna, men folk rundt trodde det var kun trass siden hu er en bestemt tispe .  etter dette oppsøkte jeg fysioterapeut og tok MR og røntgen av henne og det ble påvist betennelse på begge sider i lysken/ hoften. Det vi så når fysio skulle gå over hu var at det var tydelig vondt . Men nå i dag 1 år etterpå med gjentatte behandlinger og styrke treninger har hu endelig blitt friskemeldt og vi kan gå tilbake til det normale. Vi har vært med 2 ganger på utstillingstreninger , første gangen gikk veldig bra . Men det var folk som hu kjenner i miljøet fra før  .2 gangen oppsøkte vi nytt sted , hu var veldig glad for å komme og se så mange hunder og mennesker og hu hilste og koste med flere .  Men da vi løpte i ringen og skulle stille henne opp før treningdommeren rakk å ta på henne «snappet « hun . Så da gikk vi ut av utstilling posisjonen ,da gikk hun bort til dommer og damen og nusset og koste med dem.. utenfor ringen er det heller ikke noe problem .  Så nå lurer jeg på om jeg bare skal droppe utstilling helt for hennes del, når jeg ser at det minnesbilde fra smerte fra siste utstillingene sitter i henne så sterkt ..  Hun er jo en fantastisk og glad hund ellers. Vi skal vertfall ha en lang pause og fokusere på  noe annet og bare være hund. Har noen opplevd noe lignende, og er det beste å bare droppe utstilling helt ?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...