Gå til innhold
Hundesonen.no

Vaskeanvisning for din rase

bardmand
 Share

Recommended Posts

Pigg ble badet med såpe for første gang idag. Han forsøkte å rase forbi Turbo i stor fart, mens Turbo listet seg rundt kanten på en leiredam. Pigg sklei da gjennom hele leiredammen på skinka - i tillegg tok vi en pause på en liten bålplass og da la han seg midt i et gammelt bål og tygde kull...

Det var så deilig å bære ham siste biten hjem når han var sliten :P

Så da ble han torturert i badet - bivirkning av badet var at pelsen ble så glatt at han sklei ned av sofaen når han sovna ;)

• Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nakenhunden blir ikke skitten, min unngår t.o.m. våt asfalt som pesten. :lol:

Den andre er det verre med, vasser igjennom alt av søle. Hun liker heldigvis ikke bekker. Vasking består av å dra eller bære hunden inn i dusjen. Når vi er ferdige avslutter hund med å tørke seg på alt av møbler, tepper, senga mi og selvfølgelig bortover veggen!

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papillon:

Putt i dusjen og få den til å se ut som en miserabel, mishandla nakenhund, søl litt shampoo når du prøver å både holde dusjhodet, hunden og shampooflaska, skyll av og fnis litt av drep-meg-blikket, gjenta med balsam. Hold klart håndkle og la nakendyret få raptus inni det før du frotterer og ler av hvor teit hunden din ser ut. La enten hunden lufttørke og få 80's sveis, eller føn og børst ut til fluffball med silkehår :D

Husky: Ut i skauen! Tequila skal få sitt første bad evurr i morgen (teller da ikke med bading i vann o.l. (meget ufrivillig!!!!)) fordi hun har fått en plutselig røyting som klør litt + skikkelig ekkel fettepels (så ekkel og røytete at hun har fått karantene av mamma og forvist til hundegården under låvetrappa :P ), så tar henne med i fjøsgangen i morgen og spyler av henne med litt grønnsåpe ellno :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...