Gå til innhold
Hundesonen.no

Endring i intervallet for revaksinering av hund mot rabies


Ingidano
 Share

Recommended Posts

Guest Jonna

OBS: den du har tatt "i fjor" er kun påført med gyldighetstid 1 år (I Norge) gyldighetstiden i passet er det som er gjeldene, så det er evt neste vaksine som vil ha en 3 års gyldighetstid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide! Dette har tollerne kommentert flere ganger (ut fra Danmark) at vaksinen har en varighet på 3 år, og at det er merkelig at det har vært annerledes i Norge. Hvor mye er det vaksinen koster igjen? Bra for lommeboken til de som har flere hunder :) Og fint å slippe å sprøyte inn noe i hunden oftere enn det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide!

For denne vaksinen har hatt en variet på 2 eller 3 år (varierende fra land til land) i maaaaange år andre steder. Jeg har importert katter fra nesten hele verden føles det som og ikke ett eneste land har skrevet gyldigheten til 1 år. Nå var det riktignok ikke rabisin alle ble vaksinert med i stitt opprinnelsesland, men ganske mange av dem faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre av mine har gyldig vaksine i 3 år da man følger reglene for der hunden er vaksinert. Veterinæren min fortalte at det var mange som vaksinerte hundene sine i Danmark for da holdt vaksinen i 3 år og ikke bare i 1 som her i landet.
Kjenner det er litt kjipt at jeg må revaksinere ene til neste år siden jeg tok ny rabiesvaksine nå i April så den gjelder bare 1 år. Men men, sånn er det å være hundeeier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Når dyrlegen min i fjor ikke skrev noe som helst i feltet for "varer til" , så holder rabisin i tre år fra vaksinedato? Ja?

Nei, og når datoen ikke står der så regnes det ett år.

Den nye fristen kan føres ved nye revaksineringer på hund fra og med 17. juni. Det er ikke åpnet for å endre dokumentasjonen for allerede gjennomførte og dokumenterte revaksinasjoner i hundens pass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og når datoen ikke står der så regnes det ett år.

Den nye fristen kan føres ved nye revaksineringer på hund fra og med 17. juni. Det er ikke åpnet for å endre dokumentasjonen for allerede gjennomførte og dokumenterte revaksinasjoner i hundens pass.

Søren... Men,den tid, den sorg :P Skal ikke over noen landegrenser å nevne med det første uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...