Gå til innhold
Hundesonen.no

Absolutt must å ha når valpen kommer hjem?


Recommended Posts

Er 25 dager til jeg henter valpen og nå har jeg plutselig fått litt panikk. Hva trenger jeg, hva MÅ være klart til valpen kommer hjem? Mye må jeg jo kjøpe etterhvert når jeg ser behovet og valpen vokser til, men hva klarer jeg meg ikke foruten de første ukene?

Er en mellompuddel valp ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn egentlig? Mat :P

Se an valpen litt og hva du trenger. Et sted å sove er greit å ha fra starten av. Et sted som hunden kan få som sitt eget. Godbiter som en valp tåler, leker til en rastløs tygge-valp og en helt enkel karde med gummiknotter til å gre pelsen? Klotang som du kan venne valpen til å bruke tidlig.

Det er overraskende lite man MÅ ha når man har hund. Hva gjelder pelsstell etterhvert må du jo ha litt utstyr. Det kan puddelfolket hjelpe deg med vettu. F.eks. @2ne eller @puddellover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat og tørkepapir. Butikkene virker når valpen har kommet hjem også. :)

Enig. Mat og tørkepapir. Greit å ha et halsbånd og et bånd også. Er nok mange som shopper ting de ikke har bruk for. For all del, det er gøy å glede seg og forberede seg, men kan være greit for lommebokens skyld å ikke gå helt banans i butikkene. :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at du skal ha puddel ville jeg absolutt hatt en snute -, halerot - og labbklipper i hus samtidig som valpen kommer fordi det er noe man må trene på daglig. Ikke nødvendigvis å klippe, men å kjenne duringen mot snute og enkle øvelser for å gjøre det lettere for deg å klippe valpen. Ellers trenger du også bare en saks og karde de første månedene da man ikke pleier å barbere ned valpekroppen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant som blir nevnt. Man trenger egentlig nesten ingenting :o Mangler man noe så ordner det seg jo. Om det skulle være mat eller bånd. Slikt får man jo til og med kjøpt på REMA.
Og skål? 2-liters isboks fungerer helt sikkert fint det.

Jeg tror vel at 90% av alt jeg kjøper til hundene sånn egentlig er ganske unødvendig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. En god karde og en barbermaskin er et must med puddel, samme hvor mye man klarer seg med bare luft og kjærlighet og litt mat den første uka. Det er hunder man må stelle jevnt hele dens liv, da er det ikke noe poeng i å vente med å venne den til å bli stelt. Jo yngre de er når man starter, jo enklere er det.

Om man ønsker å lette arbeidet for seg selv, så kan det være greit å ha et ålreit stellebord og en brukbar blåser. Vi hadde ingen av delene de første 2 årene, og jeg tenker fortsatt med gru på at vi sto og føna pelsen til Leah i 4 timer etter bad på et halvvinglete, knøttlite stellebord. Hun er ikke spesielt begeistra for pelsstell i dag, selv om det tar en times tid nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har seler, skåler, leker, bæsjeposer, seng, bilbur etc...og så har jeg en aesculap exacta som jeg håper er bra nok den første tiden til jeg får kjøpt en skikkelig klippemaskin. Har kam og børste fra chris christensen og må nok bytte ut karden min som er litt slitt. Klotang har jeg også. Trimmebord gidder jeg ikke investere i nå, har et digert heve/senke arkitektbord som jeg skal prøve ut, mulig det duger like greit. Må jeg ha føner/blåser i begynnelsen eller går det greit med vanlig hårføner? Jeg kommer til å holde sportsklipp året rundt og ingen utstillingsplaner. Fri fra jobb har jeg desverre ikke, men valpen skal være med gubben på kontoret ei og ei halv uke før han tar ferie. Regner med det går greit ð Jeg har kjøpt digre ruller tørkepapir på europris. Gubben får med seg sånne engangs tisselaken på jobb som han kan ha på gulvet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja er gøy men jeg flippet helt ut kjøpte så mye greier og over halv parten var ikke intri lekker dyre kong nei skulle han ikke ha pinner og en 20 kr kannin tøy dukke med pipe lyd det var det jeg egentlig trengte og mat og litt godis for og lære basics sitt ligg og att han/hun skal gjøre fra seg ute

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå når valpen er i hus ser jeg jo at det er MYE som er "et must". Klipper og skjær er jo selvfølge med puddel, og saks, karde og kam så klart. Føner er et must og jeg er veldig glad jeg kjøpte superabsorberende håndkle, klotang så klart, skåler, sele og lenke, masse masse leker, gnage greier, klikker, bæsjeposer, shampoo, bilbur.... ja det er vel mine absolutte "must" med valpen.... utstyret koster med andre ord omtrent like mye som puddelen B) Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...