Gå til innhold
Hundesonen.no

Utlover dusør etter lammedrap


Malamuten
 Share

Recommended Posts

"Sauebonden fant et to dager gammelt lam hengt i fjøset. Mattilsynet ble også koblet inn i saken, men siden det ikke dreier seg om en dyrevernssak, kan ikke Mattilsynet gjøre noe. Det er opp til politiet å etterforske saken videre."

Syke folk altså :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske at slike ting sjokkerte meg. Men, etter å ha lest alle kommentarer fra folk når det kommer til sau/hund, så hadde jeg ikke blitt overrasket om det var en hundeeier som hadde gjort dette.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Syke folk! Og studier viser igjen og igjen at mennesker som utøver vold mot dyr i mye større grad enn andre mennesker utøver vold mot mennesker også. :(

Mhm, det skulle vært automatisk tvangsinnleggelse på psykiatrisk til evaluering og behandling for alle som blir dømt for vold mot dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske at slike ting sjokkerte meg. Men, etter å ha lest alle kommentarer fra folk når det kommer til sau/hund, så hadde jeg ikke blitt overrasket om det var en hundeeier som hadde gjort dette.

Denne absurditeten mellom sau, hund og ulv har f*** meg begynt å gått for langt i Norge. Hadde brått en person på facebook som sammenliknet ulv med rotter, og diskusjonen tilspisset seg raskt (uten at jeg deltok, jeg satt som tilskuer og måpte til den fullstendige forakten mennesker kan utvise mot hverandre. Fullstendig blåst bort fra alt som heter å møtes på midten, å være respektfull for hverandres sak eller vise empati for de levende individene man snakker om).

Vel, med den utblåsningen ute av vegen.

Jeg fikk umiddelbart følelsen av at dette er et psykisk sykt menneske som får nytelse fra å se "mindreverdige dyr" lide. Tenk katte-drapsmannen i Sverige som sakte druknet katter og fikk glede fra det. Mener det gikk en dokumentar på nrk1 eller tv2 om det for 1-2 år siden. Det blir jo ikke fryktelig mye mer forsvarsløst enn et lite nyfødt lam. Å henge dette opp for å kveles vil skape en "lengre" tids kamp fra lammets side. Jeg håper jeg tar feil, men det var det som slo meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo i luka, er det virkelig bare jeg som reagerer på en slik uttalelse? WTF? Dette er omtrent like grunnt, platt og "rasistisk" som å si: Åja, en voldtekt? Skulle ikke forundre meg om det var en av disse innvandrerene.

Når enkelte i debatter om sau/hund kommer med uttalelser som (kopiert fra et par debatter som har pågått de siste dagene i forbindelse hund/sau):

Skyter du hunden min, skyter jeg deg.

Skyter du hunden min, skyter jeg sauene dine.

Du er f*** i meg syk i hodet som vil skyte en hund som jager sau, fang den i steden.

Jeg skal f*** ta meg kverke alle sauene dine.

J**** sauebønder! Burde slakte alle dyra deres. Dyreplagere!

Da hadde jeg ikke blitt overrasket om det viste seg være en hundeeier. Vel og merke en hundeeier av typen som har uttalt seg slik som ovenfor da. Jeg ser jo at jeg burde tatt med nettopp dette i mitt innlegg, slik at det ikke levnet noe rom for misforståelse.

Dog det nok neppe hadde gjort noen forskjell for deg når du anser meg som en grunn, platt "rasist" som "beviser her at det er en drittslenge-konkurranse, framfor å finne en balansegang mellom alle interessenter som har like forbanna mye rett å være i Norge."

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopiert fra debatter ja. Vi kan hente inn mange eksempler på ting folk skriver i debatter om innvandrere, flyktninger, kriminelle osv. Men er det disse menneskene som står bak drap, voldtekt og kriminalitet? Nope. Det er stort sett syke mennesker, det..... Som er helt isolerte, og irrelevante fra "internet banter". Derfor jeg synes det er DRØYT å mene det skulle vært en hundeeier. Da bruker du feil ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...