Sona Skrevet 2. Mai 2015 Rapporter Skrevet 2. Mai 2015 Brownies med ostekrem: 100 g smør, smelt, slå av varmen og ha i 2 pl mørk kokesjokolade, rør forsiktig 2 egg og 1 3/4 dl sukker, pisk til eggedosis 2 ts vaniljesukker 4 ss kv.mjøl, bland alt og ha i form. Ostekrem: 100 g kremost, naturell 3 ss sukker 1 egg, legg kremen i klattar oppå og dra ein gaffel gjennom, evt. bare la ligge i klattar. Steik ved 170 gr.(viss du steiker i rund form, i 35-40 min) Avkjøl Glasur: 1 pl kokesjokolade 2 ss smør 2 ss vatn el kaffi, smelt og hell over kaka. Sånn her ble min seende ut i dag (uten glasur): Litegranne brent i kanten, stekte bare 25 min så ser at instruksen om 35-40 min kan være i meste laget Men kommer vel helt an på ovnen. Siter
Frida og fuglehundene Skrevet 2. Mai 2015 Rapporter Skrevet 2. Mai 2015 På benken min. I hate you all... Haha, jeg er glad jeg har klart å frelse sonen med den kaka 1 Siter
SiriEveline Skrevet 3. Mai 2015 Rapporter Skrevet 3. Mai 2015 På benken min. I hate you all... Jeg tar første tog til Trondheim!! Bare å glede seg nå! Siter
Lillekrapyl Skrevet 3. Mai 2015 Rapporter Skrevet 3. Mai 2015 Jeg vil ha sjokoladekake... Jeg også.. Siter
Mardina Skrevet 3. Mai 2015 Rapporter Skrevet 3. Mai 2015 Skulle aldri gått inn på denne tråden..... Siter
Ozzy Skrevet 3. Mai 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 3. Mai 2015 Jaja så satte Margrethe igang med kakebakst i går. Ting ble jo som det alltid blir, jeg huska det meste men glemte noe. Så når jeg skulle starte fant jeg ut at jeg ikke hadde mel. Måtte råne bort før stengetid og fikk kjøpt det og satte igang. Jeg er jo en sånn person at jeg ikke leser hele oppskriften. Byr ofte på problemer. Så jeg starta på en bolle, og når melken og melet var oppi fant jeg ut at jeg måtte bytte. Så bytta til en større bolle som også viste seg å være for liten. Alt dette sto forsåvidt i oppskriften. Men endte opp med å lage ferdig kaka i en kjele. Fikk den ferdig og satte den i ovnen og møtte på et nytt problem. Skulle hatt 700 gr melis, jeg hadde kanskje 350 gr. Men da ble det å kutte ned på andre ting og lage mindre glasur. Den ble god men hadde nok vært bedre med riktig glasur . Veldig saftig og veldig veldig kraftig. 1 Siter
Ingvild Skrevet 3. Mai 2015 Rapporter Skrevet 3. Mai 2015 @Ozzy Du må jo lese hele oppskriften før du setter i gang! Det er jo omtrent det første man lærer i heimkunnskaptimene. Jeg har forresten utrolig lyst på sjokoladekake nå. Siter
Ozzy Skrevet 3. Mai 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 3. Mai 2015 @Ozzy Du må jo lese hele oppskriften før du setter i gang! Det er jo omtrent det første man lærer i heimkunnskaptimene. Jeg har forresten utrolig lyst på sjokoladekake nå. Jeg vet, men klarer aldri å gjøre det må starte på nytt noen ganger men stort sett går det greit Siter
Orca Skrevet 3. Mai 2015 Rapporter Skrevet 3. Mai 2015 Jeg får så sykt lyst på sjokoladekake hver gang jeg går inn på Nytt innhold og jeg ser denne tråden Siter
Lica Skrevet 3. Mai 2015 Rapporter Skrevet 3. Mai 2015 Skulle uansett lage kake til navnefest imorgen - så ble kvikklunsjkake 11195540_983246218352203_936011547_n (1).jpg Jeg syns denne kaka virker såå god, men har aldri skjønt meg på den. Hvordan deler man den opp i mindre stykker? Ramler ikke hele kaka fra hverandre med en gang båndet rundt fjernes og første stykke kuttes ut? Ser for meg non-stop over hele stuegulvet Siter
SiriEveline Skrevet 3. Mai 2015 Rapporter Skrevet 3. Mai 2015 Jeg syns denne kaka virker såå god, men har aldri skjønt meg på den. Hvordan deler man den opp i mindre stykker? Ramler ikke hele kaka fra hverandre med en gang båndet rundt fjernes og første stykke kuttes ut? Ser for meg non-stop over hele stuegulvet Nonstopen som ikke får feste i glasuren ramler nok ut, men da han man jo hatt på ganske mye og kaken vil jo fortsatt være dekket til. Forutsatt at man heller på nonstop før glasuren stivner Siter
Gro Skrevet 3. Mai 2015 Rapporter Skrevet 3. Mai 2015 Okei, jeg er svak! Kroppen min trenger denne sjokoladekaka i dag, sier den. Dens ord, min lov eller noen sånt... Men, den er jo himla stor. Har noen prøvd å halvere røra og har noe begrep om hvor stor form man da trenger? En liten rund, springform? Stor, rund springform? Liten langpanne? Siter
Synnikken Skrevet 3. Mai 2015 Rapporter Skrevet 3. Mai 2015 Okei, jeg er svak! Kroppen min trenger denne sjokoladekaka i dag, sier den. Dens ord, min lov eller noen sånt... Men, den er jo himla stor. Har noen prøvd å halvere røra og har noe begrep om hvor stor form man da trenger? En liten rund, springform? Stor, rund springform? Liten langpanne? Den kan fryses uten problem Siter
Gro Skrevet 3. Mai 2015 Rapporter Skrevet 3. Mai 2015 Den kan fryses uten problem Du er jommen meg løsningsorientert! 1 Siter
Ganzie Skrevet 3. Mai 2015 Rapporter Skrevet 3. Mai 2015 Ble visst sjokoladekake her i huset i går Og siden den er stooooor, så er det sjokoladekake i fryseren, og masse på bordet enda *gumle* Siter
Betty Skrevet 3. Mai 2015 Rapporter Skrevet 3. Mai 2015 Hvorfor går jeg inn i denne tråden stadig vekk?? *stappe eple i kjeften og tusle slukøret ut igjen*. Godt TJ har bursdag denne måneden, perfekt unnskyldning til kake. Må kanskje prøve den ondskapsfulle greia lengre opp her. 1 Siter
Monab88 Skrevet 3. Mai 2015 Rapporter Skrevet 3. Mai 2015 Jeg lager Brownies med ostekrem... Jeg også 1 Siter
Lica Skrevet 3. Mai 2015 Rapporter Skrevet 3. Mai 2015 Nonstopen som ikke får feste i glasuren ramler nok ut, men da han man jo hatt på ganske mye og kaken vil jo fortsatt være dekket til. Forutsatt at man heller på nonstop før glasuren stivner Men hva med kvikk lunsjen? Tenker jo at tyngdekraften gjør sitt med muren av sjokolade etter at barrieren (båndet og første rad av "muren" er brutt. Må nesten lage kaka selv og se hva som skjer Siter
Synnikken Skrevet 3. Mai 2015 Rapporter Skrevet 3. Mai 2015 Jeg også Brukte dessverre 70% kakao kokesjok, da ble den litt heftig. Litt konfektkakeaktig. Men knallgod fordiom Siter
Gro Skrevet 3. Mai 2015 Rapporter Skrevet 3. Mai 2015 Nei uff og huff så vond den sjokoladekaka var *plystre plystre* Forøvrig var halv porsjon masse! Trengtes ei stor springform for å få plass, og det var faktisk litt i meste laget med kake for to pers... Utrolig nok! Siter
SiriEveline Skrevet 4. Mai 2015 Rapporter Skrevet 4. Mai 2015 Men hva med kvikk lunsjen? Tenker jo at tyngdekraften gjør sitt med muren av sjokolade etter at barrieren (båndet og første rad av "muren" er brutt. Må nesten lage kaka selv og se hva som skjer Nja, skjedde ikke med min, glasuren holdt fast. 1 Siter
Recommended Posts