Gå til innhold
Hundesonen.no

Når bør jeg ta på flåtthalsbånd?


Sofiea
 Share

Recommended Posts

Jeg bor på østlandet nær Oslo og har hørt at Flåtten alt er kommet? Er den det? Har dere tatt på flåtthalsbånd alt? Flåtthalsbåndet mitt er sånn at den kun varer i 6 måneder frem i tid når jeg åpner den. Jeg er redd om jeg åpner den for tidlig og at den da kanskje ikke virker i høst? Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ventet litt tror jeg, en måned eller så, evnt. til hunden fikk første flått. Men bor ikke i oslo da, så vet ikke hvor ille det er... her (3 timer nordover) har jeg ikke hørt om flått enda iallefall, men pleier heldigvis ikke være sååå mye da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke flåtthalsbånd. Om du ikke vet at hunden din lett får flått så ville jeg ventet og sett an om den faktisk får det. Vi er både i Hemsedal og en del på Nesodden i løpet av sommerhalvåret, og jeg tror ikke jeg har plukket mer enn én eller to flått av hundene i løpet av de siste sesongene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på østlandet nær Oslo og har hørt at Flåtten alt er kommet? Er den det? Har dere tatt på flåtthalsbånd alt? Flåtthalsbåndet mitt er sånn at den kun varer i 6 måneder frem i tid når jeg åpner den. Jeg er redd om jeg åpner den for tidlig og at den da kanskje ikke virker i høst? Hva gjør dere?

Dersom virkningen går ut før flåttsesongen er over så går det an å bruke dråper den resterende tiden. 1 påføring varer ca 1 mnd :)

Her i Bergen er våren på vei frem, så i løpet av helgen så skal hundene få seg et bad også en runde med frontline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...