Gå til innhold
Hundesonen.no

Tørr hud på hund.


LilleZara
 Share

Recommended Posts

Zara er blitt tørr i huden,og når vi klør/klapper henne så ser vi at det kommer en del "Flass".

Hun klør ikke eller noe,så det er nok bare noe forbigående.

Det jeg lurer på om det finnes en slags "quick-fix"? Noe vi kan blande med shampoen som kan gi fuktighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å gi henne olje i maten vil hjelpe. Og på Laika husker jeg hun fikk utrolig fin og blank pels ved å gi et rått egg i maten av og til.

Dusjing gir vel gjerne bare tørrere hud?

Ja i utgangspunktet. Men tenkte om det fantes en måte å få inn litt fuktighet fort,akkurat som å smøre inn huden med fuktighet. Kan ikke smøre henne inn i A-krem liksom:p Bare tenkte så det ikke eskalerer til kløing. Å smøre innenfra og ut tar jo litt tid.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kokosolje blandet med shampoo og vann istedenfor balsam til min hund, fungerer enda bedre enn balsam jeg har prøvd tidligere. Du kan jo prøve det og massere skikkelig inn mot huden, men skal lite til før pelsen blir fett, jeg bruker en liten ts på 0,5l.

Har god erfaring med Optima pH hudvask som er det jeg bruker som shampoo.

Smører meg også med kokosolje selv og snuten til hunden som har det med å bli tørr, men viktig med nok omega-3 og fett i kostholdet og. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olje i maten. :)

Evt kan du massere inn extra virgin kokosolje i pelsen og la den sitte i litt før du vasker med f eks optima eller en annen shampo for sensitiv, tørr hud. Det finnes også spray for tørr hud, som tilfører fuktighet og fett til pelsen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke quotet.

Da gir jeg litt ekstra olje i et par dager :)

Kommer også til å handle kokosolje! :) Det har jeg tenkt på å kjøpe til meg selv lenge nå uansett,så da får jeg prøve det :)

Takk for tips folkens!

Edit: jeg bruker forresten en mild valpeshampo på henne. Men mistenker at jeg kanskje ikke var nøye nok på å vaske ut skikkelig sist gang. Det kom jeg på nå. Så mulig shampoen har ligget å tørket ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...