Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 171
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bonus, 20 kg jaktgolden testet størrelse Small.

Det var supert att jag kunde åka och testa selen på plats och framförallt, få hjälp med att testa ut den! Jag tror att hade jag inte fått hjälp hade jag inte känt att jag fått den att sitta rätt, den

Så fornøyd med formen til den på Pi at jeg har 2 stk, en i grønn og en i rosa (en i bilen og en hjemme ) Pi i SL grønn, Talli og Lani i Small

Posted Images

Skrevet

Tro kasko har sx? Jeg husker faktisk ikke. Finner den ikke.

Hm. Ok. For Kamar er i størrelsen til SL da jeg så på måleskjema. Men @simira skrev at SL var for stort til Odin på 8 kg i en annen tråd. Kamar er 10 kg ca., men målene stemte. :P Er det en dyrebutikk i Oslo som fører disse, så jeg kan prøve?

Skrevet

Tror de som har butikken i Grimstad er litt svimle :) Jeg kjøpte 2 stk for kr 199 pr stk :) Den ene var for liten så om noen har bruk for en rosa i SL så selger jeg den for det jeg kjøpte den for . Bare prøvd på valpen , ikke brukt

nome eller ikke nome?? :-) Farge?

Rosa står det i innlegget.

Hvor stor er sl i hals og kasse?

For stor til dsg på 8 kg, passer nok en hund på 10+.

Hm. Kan den passe Kamar, tro? @raksha?

Hm. Ok. For Kamar er i størrelsen til SL da jeg så på måleskjema. Men @simira skrev at SL var for stort til Odin på 8 kg i en annen tråd. Kamar er 10 kg ca., men målene stemte. :P Er det en dyrebutikk i Oslo som fører disse, så jeg kan prøve?

Tror den er for stor, men jeg har den og bor jo ikke så langt unna. Skal på kurs på Bredtvedt tirsdag kveld, kan evt møtes i nærheten da?

• Like 1
Skrevet

Når jeg se måletabellen så har kasko s mener jeg. Så sl kan passe Kamar.
  • Like 1
Skrevet

Så fikk man S på plass. Syns den satt mye bedre, men er helt på grensen til å bli for lang :P Skakke værra lett gitt. :P
Krøller seg litt over ryggen når det ikke er drag i selen og han ser opp, men på tur så lå den fint hele veien. :)

11026301_10152676556750423_2247155754906

11058643_10152676556610423_8494691950753

11044500_10152676556475423_5415124922839

11028021_10152676556405423_2378613555690

Skrevet

@Rocket, akkurat sånn bulk over ryggen får knertis også noen ganger, men den ligger veldig bra under bevegelse likevel. :)

Samme får Pi også når hun løper løs etc, men den sitter supert når vi går osv.

• Like 2
  • 4 weeks later...
Skrevet

Når jeg se måletabellen så har kasko s mener jeg. Så sl kan passe Kamar.

Fant Kasko sin, blå Sx står det på den. Knapt brukt. Interessert?

Skrevet

Det skal være litt bulk på selen når den ligger riktig og ikke er i trekk... Seler er jo konstruert for at hunden skal trekke i den, ikke for at den skal løpe rundt løs med sele på :aww:. Så så lenge selen ligger fint i trekk, så er det korrekt.

• Like 2
Skrevet

Kan da umulig være korrekt trekkpunkter når de må krumme ryggen. Ser ikke riktig ut for meg, nei. Hunden vil ikke kunne bruke musklene sine korrekt i den stillingen der, når det ikke er det naturlige for den.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Generelt sett ville jeg forøvrig kuttet ut all hilsing i bånd. Sosialisering foregår enten med båndtur sammen uten hilsing, eller løs med maks to andre hunder om gangen, helst med en båndtur uten hilsing før de slippes sammen. Økt frustrasjon på grunn av forventning til hilsing er sannsynligvis en av de vanligste årsakene til passeringsproblemer og aggresjon mot andre hunder. 
    • Simira har rett – det er stress, ikke rang. Det du beskriver høres ut som en hund som blir overstimulert i møte med andre hunder, og når du tar henne ned, eskalerer frustrasjonen fordi hun ikke fikk gjort det hun ville. Det viktigste nå er å gi henne mindre mulighet til å øve inn adferden. For hver gang hun ypper og hopper på en annen hund, vil hun gjøre mer av det i fremtiden. Så dere må holde større avstand og starte med møter hvor hun kan være rolig. Lang avstand, korte møter(muligens ingen møter), pause FØR hun når det frustrasjonspunktet hvor hun "mister hodet". Jeg skriver mer konkret om å bygge ro her, om dere vil ha en plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/ At den ikke reagerer på ALLE hunder er faktisk greit – det betyr at hun ikke er generelt aggresiv, men at det noen møter trigges frustrasjonen særlig mye. Fokuser på hvilke møter som går bra, og bygg derfra.
    • Dette har absolutt ingenting med rang å gjøre, det er en ren stressfunksjon. Det handler om situasjonen der og da, hva hunden har gjort rett før og tidligere på dagen, hvem som holder i båndet og hvordan de reagerer, den andre hunden og hvordan den reagerer, og sikkert mange andre ting. Igjen, her må hilsing og lek med andre hunder begrenses. Og hvis dette likevel skjer må hunden såklart uansett fjernes fra situasjonen umiddelbart. Jeg ville fått hjelp av en instruktør til å se på og jobbe med dette, så det ikke utvikler seg. Jo flere ganger dette skjer, jo mer øker sjansen for at det vil fortsette, og for at det før eller senere vil bli en konflikt der noen blir skadet.
    • Ja det er pga. stress og frustrasjon. Tror hunden vil opp i rang og finner ikke ut av det. Hunden reagerer ikke på alle hunder. Hvis det hadde skjedd så hadde jeg tatt den med til Vetrinær. Men er usikker på om det er noe fysisk når den kun reagerer på noen av hundene.?
    • Man må såklart ikke, men det kan ofte være greit å utelukke fysisk ubehag ved aggressiv adferd. Når det er sagt høres dette ut som et adferdsproblem. Uavhengig av alder så er det ikke bare å "vente til de vokser det av seg". Hvis en unghund starter med problematisk adferd er det utrolig viktig å jobbe med det, nettopp for å forme den hunden skal bli som voksen. Sånn umiddelbart høres det ut som hunden kan være overstimulert og at dette er et utslag av stress i møte med andre hunder. Hvis dette skjer i hilsesituasjoner eller løs lek med andre hunder så høres det ut som dere må ta ham ut av situasjonen og holde avstand lenge før han når det punktet at dette skjer.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...