Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

I dag fikk bestevenninna mi endelig frøkna sin på utsiden av magen. Skal bli så koselig å dele resten av permisjonen sammen med de :ahappy: og vi har bestemt at de også skal bli bestiser :aww:

Åå så koselig å kunne dele med noen så nære!

Har en god venninne som fikk bebis uken etter meg, men med meg her i Røyken og hun i Bergen blir det kun chatting her og der...

Håper dog jeg kan få noe slikt ut av barseltreffene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for å trappe sakte ned amminga.. M har ikke den planen..

I dag prøvde jeg å gi henne flaske istedenfor puppen da vi skulle sove dupp.. Den gleden varte i 15 sekunder kanskje.. Så prøvde jeg å bære, synge osv.. Til slutt var vi så trøtte og slitne begge to at jeg gav opp, gav henne pupp og sovnet :lol:

I natt har jeg en ny ide. Nemlig å ha på meg samboers t-skjorte for å "hindre" mammalukt..

Jeg har mine tvil at noe så enkelt funker på lille virvelvind, men jeg skal ha for optimismen synes jeg :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må fortelle... Guttene fikk sine første skrubbsår i dag. De løp, og datt. På samme sted, og fikk skrubbsår på samme kne... :|

De har lært mange nye ord i det siste, og de kan nøyaktig de samme ordene. Ingen kan flere ord enn den andre.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så koselig å kunne dele med noen så nære!

Har en god venninne som fikk bebis uken etter meg, men med meg her i Røyken og hun i Bergen blir det kun chatting her og der...

Håper dog jeg kan få noe slikt ut av barseltreffene :)

Tror det blir veldig koselig :) vi har alltid sagt at vi må gå gravide samtidig og at vi måtte få samme kjønn, så litt komisk at det faktisk ble sånn :lol:

Ja, blir vel litt langt den avstanden der. Håper det blir noe ut av barselgruppa di :)

I barselgruppa her er det folk fra alle 3 små bygdene i kommunen, vi er totalt 6 stykker men jeg er mest sammen med de 2 fra samme bygd som meg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for å trappe sakte ned amminga.. M har ikke den planen..

I dag prøvde jeg å gi henne flaske istedenfor puppen da vi skulle sove dupp.. Den gleden varte i 15 sekunder kanskje.. Så prøvde jeg å bære, synge osv.. Til slutt var vi så trøtte og slitne begge to at jeg gav opp, gav henne pupp og sovnet :lol:

I natt har jeg en ny ide. Nemlig å ha på meg samboers t-skjorte for å "hindre" mammalukt..

Jeg har mine tvil at noe så enkelt funker på lille virvelvind, men jeg skal ha for optimismen synes jeg :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har sett at flere lar mannen gi flaske på natta når det er nattavenning, og etterhvert vann isteden for melk.

Akkurat det kjenner jeg er litt greit å slippe å måtte styre med senere, hun har jo både avvent seg med pupp og nattmat selv :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, har så lyst på den nye stokkevognen.. Stokke Trailz :) Må bli gravid først da, haha, men den er så stilig :D

Noen med erfaring? Hvilken vogn har dere?

Ikke erfaringer med den, men ved første øyekast ser den ut som en typisk byvogn i mine øyne. Så om vi skulle hatt den måtte vi uansett hatt en ekstra vogn som kommer frem på grove grusveier og slikt :)

Vi har en Emmaljunga citty cross med lufthjul. Veldig fornøyd med den, god demping og god å trille overalt. :)

Har også en liten Quinny som vi kan klikke bilstolen på, kosta 1.500,- og funker inne på kjøpesenter om vi skal en kjapptur innom der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett at flere lar mannen gi flaske på natta når det er nattavenning, og etterhvert vann isteden for melk.

Akkurat det kjenner jeg er litt greit å slippe å måtte styre med senere, hun har jo både avvent seg med pupp og nattmat selv :lol:

Det var det som var planen vår å gjøre, men det er nok ingen mulighet for enda..

Hun vil rett og slett ikke roe seg for tiden hos pappan.. Han skulle legge henne på tirsdagen mens jeg var på hundetrening og havnet over 2 timer på overtid fordi hun ikke ville roe seg..

Så der har man igjen for å ha en mann som har jobbet mye og jeg har tatt alle leggingene og "nattskiftene" selv..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det som var planen vår å gjøre, men det er nok ingen mulighet for enda..

Hun vil rett og slett ikke roe seg for tiden hos pappan.. Han skulle legge henne på tirsdagen mens jeg var på hundetrening og havnet over 2 timer på overtid fordi hun ikke ville roe seg..

Så der har man igjen for å ha en mann som har jobbet mye og jeg har tatt alle leggingene og "nattskiftene" selv..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Usj :hug:

Jeg hadde jo 99% av legging og nattevåkninger frem til nå for et par uker siden, da overtok han legging, da løsnet det heldigvis i kombinasjon med at hun har blitt mer moden og klar over hva soving faktisk er, og at hun er så utslitt på kveldene at vi har dårlig samvittighet...

Nå har jeg overtatt leggingen igjen, han har omtrent 13 timer for lite i døgnet så forvente at han er inne kl 8 om kvelden går ikke. Men det funker når jeg og legger nå! Neste prosjekt er å stoppe natteoppvåkninger, i det siste har hun våknet kl 3. Det er litt ugunstig tidspunkt. Før har det bare vært å ta henne opp i senga vår så har både hun og vi sovet godt videre, men nå er det ingen av oss som får sove, hun sparker og klorer og bruker laaaaaaaaaaang tid på å sovne skikkelig, setter seg opp, sutrer, reiser seg opp, legger seg ned og i det heletatt. Så natt til i går bestemte jeg meg for at nå var det slutt, tok 30 min med vekslende hysterisk gråt og apatisk "bare stå i senga og se fullstendig lost ut" før jeg fikk lagt henne ned og roet henne nok til at hun sovnet. Synes ikke det er så ille. Visste at hun var veldig trøtt da, så det var en reell sjanse for at hun kom til å klare å sovne igjen. I natt våknet hun riktignok kl 3, men var bare å legge henne ned, litt protester var det jo, men hun sovnet innen 5 min. :ahappy: Hååååper vi får det til å vare. Pga omstendigheter så har hun fremdeles ikke fått eget rom :gaah: Men kanskje det er greit å få bort oppvåkningen om natta før hun flytter ut av soverommet vårt. Blir mindre gåing for meg i det minste :lol:

Jeg øyner faktisk håp om å få sove sammenhengende en natt igjen snart, er bare 22 mnd siden sist :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg heldig med lite nattproblemer, men det dukker nok opp en periode etterhvert.

Men vil tro det er lettere å våkne opp noen ganger om natten for amming når man allikevel i permisjon.

Idag var faktisk første økten på 5t og neste 3t og siste 2t, og det er ganske greit med søvn for meg (snek meg attpåtil med på 2 t til med ham inntil meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig har vi motsatt problem her, han sover MYE :P Han må vekkes hver 3. time for å spise, men om natten blir det ofte litt lengre fordi jeg forsover meg. Ikke mye over altså, men må ha på en ekstra vekkerklokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å gjøre ting enda værre her i huset, så har alle rutinene våre kollapset igjen etter jeg drog på hundetrening på tirsdagen og hun ikke la seg til riktig tid..

Så det har endt med at jeg får henne ikke til å sove i dag :(

Ting var så enkelt da hun var baby :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, har så lyst på den nye stokkevognen.. Stokke Trailz :) Må bli gravid først da, haha, men den er så stilig :D

Noen med erfaring? Hvilken vogn har dere?

Stokke-vognen er rålekker! Kjenner ikke til den utover det dessverre. Vi har hatt tfk og vært strålende fornøyd med den. ELSKER håndbrems. Om noen trenger vogn må de forøvrig rope ut, for nå selges den da jeg har kjøpt meg babyjogger City elite, da den er litt mindre og mer praktisk når Tuva er to år. Den er også fantastisk, spesielt sammenleggingen. Det må du Google ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stokke-vognen er rålekker! Kjenner ikke til den utover det dessverre. Vi har hatt tfk og vært strålende fornøyd med den. ELSKER håndbrems. Om noen trenger vogn må de forøvrig rope ut, for nå selges den da jeg har kjøpt meg babyjogger City elite, da den er litt mindre og mer praktisk når Tuva er to år. Den er også fantastisk, spesielt sammenleggingen. Det må du Google ;)

Vi har også city elite. Den er helt fantastisk, både å trille og å pakke i bagasjen ved siden av hundeburet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må fortelle... Guttene fikk sine første skrubbsår i dag. De løp, og datt. På samme sted, og fikk skrubbsår på samme kne... :|

De har lært mange nye ord i det siste, og de kan nøyaktig de samme ordene. Ingen kan flere ord enn den andre.

Det der er faktisk ganske sprøtt!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss og gru, hatt vår første skikkelig nestenulykke. Satt på stellematta som er drøy meter over gulvet og lente seg ut for å se etter noe på gulvet og tipper og holdt på å stupe hodet først i gulvet. Jeg hadde en hånd på henne og fikk grabbet tak i pysjen og et bein og halt henne opp. Helt sjelven enda jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...