Krilo Skrevet 25. September 2015 Rapporter Share Skrevet 25. September 2015 Det stemmer at det nye setet er litt lenger i ryggen, 105 om jeg ikke husker feil. Men det vil bli endel dyrere for dere siden det på en måte er laget sånn at det blir billigere om man kjøper alle tre. Tror basen ligger på 2500-ish og setet på 3199? Her selger vi i alle fall besafe plus for 4199, så endel i prisforskjell. Men hvis ikke er det nye setet et godt valg. Blir antagelgivis lettere å selge igjen også ja, det blir nok litt dyrer, også siden vi vil ha hver vår base i hver vår bil, også må svigers kjøpe seg en base også føler meg litt tryggere om de bare trenger å klikke det på plass nårde skal kjøre med ho tenkte å ønske oss det til jul.... ene butikken her så kommer 1 base og sete på 5.500,- ca. Skal vurdere det og det andre du snakket om nærmere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 25. September 2015 Rapporter Share Skrevet 25. September 2015 Gratulerer @soelvd !!!! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 25. September 2015 Rapporter Share Skrevet 25. September 2015 Bare slik at det er sagt: isofix går ikke lengre enn 18kg på setene.. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 25. September 2015 Rapporter Share Skrevet 25. September 2015 Bare slik at det er sagt: isofix går ikke lengre enn 18kg på setene.. Sent from my iPhone using TapatalkSånn for å være flisespikker så får du isofix helt opp til 36 kg I forhold til de nye til besafe så vil hun jo antageligvis fint kunne sitte i setet til hun er 4 uten å overskride 18 kg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 25. September 2015 Rapporter Share Skrevet 25. September 2015 Gratulerer Soelvd.Vi byttet til Besafe ved påsketider og det var redningen for oss som har ei som ikke likte (liker) å kjøre bil. Hun sitter i passasjersete foran og der har vi ikke iso fix så det ble Besafe som man fester i bilbelte. Husker ikke helt hva den heter. Kjøpt en til sambo sin bil også, der sitter hun bak. (han kjører til bhg). De tar mye plass, men det viktigste er at stolen er bra og at barnet trives. Jeg har stor bil så det er ikke noe problem hos meg. I sambo sin bil må setet tas ut om noen skal sitte i passasjersete foran, evt får man sitte bak sammen med frøkna.Det er sikkert lurt å prøve den i bilen først.Virker som det er slutt på amming her og det føles litt vemodig. Hun som ikke vil mer, jeg kunne tenkt meg å ammet litt til, men det er ikke jeg som bestemmer Ja ja, ikke verdens undergang, men litt rart og uvant.Og i går kom Tula'n min. Den er litt stor enda, men prøvde den litt og virker veldig bra. Den er like nydelig, om ikke mer, enn på bilde og hva jeg hadde forestilt meg Håper vi får til ryggbæring bedre i den enn i Ergobabyen. Har safet med å kjøpe en Bergans bæremeis som var på tilbud på XXL i går. Så får bytte på litt hva vi bærer i. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 25. September 2015 Rapporter Share Skrevet 25. September 2015 @raksha begynner å kjenne litt at vi vil ha en til alt nå jeg! og jeg som var så sikker på at vi bare ville ha ei I KNEW IT!!! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 25. September 2015 Rapporter Share Skrevet 25. September 2015 Sånn for å være flisespikker så får du isofix helt opp til 36 kg [emoji14] I forhold til de nye til besafe så vil hun jo antageligvis fint kunne sitte i setet til hun er 4 uten å overskride 18 kg.Men jeg fikk jo beskjed om at isofixfestene var kun godkjent på 18kg.....? Men igjen, jeg har sikkert fått hørt det på butikken "min".. Den vi begge er imponert over Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krilo Skrevet 25. September 2015 Rapporter Share Skrevet 25. September 2015 I KNEW IT!!! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 25. September 2015 Rapporter Share Skrevet 25. September 2015 Men jeg fikk jo beskjed om at isofixfestene var kun godkjent på 18kg.....? Men igjen, jeg har sikkert fått hørt det på butikken "min".. Den vi begge er imponert over Sent from my iPhone using TapatalkHehe, fine butikken din Det stemmer det de sier altså, men man får isofix-seter helt opp til 36 kg, men over 18 kg har de en annen funksjon, nemlig å holde setet på plass når det ikke er festet i beltet. Feks på de største setene så fester man jo barna med vanlig bilbelte. Men når barnet ikke er oppi vil setet stå løst og må festes da også. Med mindre man har isofix, da slipper man det 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 25. September 2015 Rapporter Share Skrevet 25. September 2015 Hehe, fine butikken din [emoji14] Det stemmer det de sier altså, men man får isofix-seter helt opp til 36 kg, men over 18 kg har de en annen funksjon, nemlig å holde setet på plass når det ikke er festet i beltet. Feks på de største setene så fester man jo barna med vanlig bilbelte. Men når barnet ikke er oppi vil setet stå løst og må festes da også. Med mindre man har isofix, da slipper man det [emoji4]Hahhaha ja, det kaller jeg flisespikkeri Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 25. September 2015 Rapporter Share Skrevet 25. September 2015 (endret) Hentet kaka. Tipper han blir fornøyd jeg. Den bortskjemte lille...Håper bildene kommer med. Synes bildene? De synes ikke hos meg.. Prøve videre.. Endret 25. September 2015 av Mud bildetull 13 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lo:co Skrevet 25. September 2015 Rapporter Share Skrevet 25. September 2015 Bare et lite innspill i isofixdiskusjonen; jeg har Concord Reverso seter til tvillingene. Det er iSize og går opp til 23kg/105 cm og festes kun med isofix Belastningsgrensa på isofixen går på den totale vekta av sete+unge.Sent fra min SM-G925F via Tapatalk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 25. September 2015 Rapporter Share Skrevet 25. September 2015 Gratulerer @soelvd Sa jo at det ikke var noen tvil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krilo Skrevet 25. September 2015 Rapporter Share Skrevet 25. September 2015 Hentet kaka. Tipper han blir fornøyd jeg. Den bortskjemte lille...Håper bildene kommer med. Synes bildene? De synes ikke hos meg.. Prøve videre..herregud! Så stilig kake! Heldige Ask! (også ser den jo innmari god ut også ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 25. September 2015 Rapporter Share Skrevet 25. September 2015 Kjempe stilig kake Mud, Ask er heldig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martine Skrevet 25. September 2015 Rapporter Share Skrevet 25. September 2015 Ingen tvil om at barna våre blir passet på av hundene! Hundene derimot, og spesielt Stella er ikke så sikker på at vi passer på L. Hun blir helt fra seg om vi legger han på gulvet og feks legger sammen klær i samme rom. Eller om han ligger i sengen sin (på kvelden) på soverommet mens vi er i stuen. Vi har på babycallen, men likevel ser vi nesten ikke Stella resten av kvelden da. Vi er helt forferdelige foreldre som lar babyen være HELT alene På tur gir hun høylydt beskjed til fremmede hunder om at de kan drite i å så mye som nærme seg babyen hennes. Hun kan fint leke med hunder vi møter på tur, men kommer de for nærme vogna så får hun de raskt vekk derfra igjen 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fillerya Skrevet 25. September 2015 Rapporter Share Skrevet 25. September 2015 Gratulerer så mye @soelvd @Mud For ei kake! Heldige Ask! Vi hadde et BeSafe sete, men det gikk istykker pga røff behandling av frustrerte foreldre som ikke fikk det ut og inn som vi ville Vi kjøpte et Cybex Serona, som kan snurres sånn at man kan sette inn ungen uten og måtte vri seg så mye selv, veldig kjekt da jeg var gravid og hadde problemer med slike bevegelser. Problemet er at ungen har utrolig liten plass til bena (Selve setet ta overraskende liten plass). Nå vurderer vi å kjøpe et nytt BeSafe sete, selv om de krever MYE plass. Vi ender nok med iZi Plus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 25. September 2015 Rapporter Share Skrevet 25. September 2015 Gratulerer soelvd! Jeg blir babysyk bare av å lese om det!Mud: Wow for en flott kake!! Dere kan jo ikke spise den!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krilo Skrevet 25. September 2015 Rapporter Share Skrevet 25. September 2015 Gratulerer så mye @soelvd @Mud For ei kake! Heldige Ask! Vi hadde et BeSafe sete, men det gikk istykker pga røff behandling av frustrerte foreldre som ikke fikk det ut og inn som vi ville Vi kjøpte et Cybex Serona, som kan snurres sånn at man kan sette inn ungen uten og måtte vri seg så mye selv, veldig kjekt da jeg var gravid og hadde problemer med slike bevegelser. Problemet er at ungen har utrolig liten plass til bena (Selve setet ta overraskende liten plass). Nå vurderer vi å kjøpe et nytt BeSafe sete, selv om de krever MYE plass. Vi ender nok med iZi Plus.var innom det serona setet men slo det fort fa oss når neaen alle vi snakket med sa at ungen vokste ut av det på 1-2-3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 25. September 2015 Rapporter Share Skrevet 25. September 2015 Kaka er rå! Men jeg kjenner litt på at den er litt " mye" for en 5 års dag Jeg er egentlig tilhenger av vanlig sjokoladekake med seigmenn liksom .Men sånn går det når man har flinke kollegaer og ungen er mye med på jobb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cloudberry Skrevet 25. September 2015 Rapporter Share Skrevet 25. September 2015 Gratulerer @soelvd Veeldig kos med to altså ikveld satt H og I og skrattlo sammen ved kveldsmaten, fordi I syntes det var så artig at vi liksom-nøs til henne. I lo av nysinga, H lo av I 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 25. September 2015 Rapporter Share Skrevet 25. September 2015 Gratulerer @soelvd Veeldig kos med to altså ikveld satt H og I og skrattlo sammen ved kveldsmaten, fordi I syntes det var så artig at vi liksom-nøs til henne. I lo av nysinga, H lo av I Smelt! Herlig, håper det blir sånn her og :) hvir stor er aldersforskjellen der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 25. September 2015 Rapporter Share Skrevet 25. September 2015 Gratulerer @soelvd Veeldig kos med to altså [emoji813] ikveld satt H og I og skrattlo sammen ved kveldsmaten, fordi I syntes det var så artig at vi liksom-nøs til henne. I lo av nysinga, H lo av I Nysing er slager her også [emoji14]C lo tilogmed da Chico nøs 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cloudberry Skrevet 25. September 2015 Rapporter Share Skrevet 25. September 2015 Smelt! Herlig, håper det blir sånn her og :) hvir stor er aldersforskjellen der?ganske nøyaktig 3 år Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krilo Skrevet 26. September 2015 Rapporter Share Skrevet 26. September 2015 Finnes det noe hemmelig super triks for å få ungen til å sove lengre enn 05.30-06.00? Siste ukene har det vært trenden, likte mye bedre når hun sto opp 06.30-07.00... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts