Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015

Raksha
 Share

Recommended Posts

Tror du har misforstått, tørre engangsservietter er uten såpe ;)

Og btw så fungerer sprayflaske supert. Siden det er 25 grader inne på stellerommet holder også vannet den temperaturen og blir ikke for kaldt for lillegutt.

Også lurer jeg på om vi har hatt økedøgn allerede idag. Føler jeg har ammet hver time i ettermiddag :P

Kan godt være at han har det alt ja. Vi hadde også det gsnske fort, og over flere dager :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Kan godt være at han har det alt ja. Vi hadde også det gsnske fort, og over flere dager :P

Fikk ihvertfall sove tilslutt og sov 4 t før jeg måtte vekke ham nå for nattmat. Så noe godt gjorde det :)

Men det er godt amming bare er kos (ihvertfall syntes jeg det nå) så om jeg må utsette powernapen min 1 time eller 4 så gjør det ikke no :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ihvertfall sove tilslutt og sov 4 t før jeg måtte vekke ham nå for nattmat. Så noe godt gjorde det :)

Men det er godt amming bare er kos (ihvertfall syntes jeg det nå) så om jeg må utsette powernapen min 1 time eller 4 så gjør det ikke no :P

Må du vekke han på natta? Vi fikk beskjed om å ikke gjøre det på natta, om hun spiste godt på dagen. På dagen skulle vi vekke etter 4 timer de første ukene. Men vi trengte ikke å tenke på det da hun så og si alltid har 2-3 timers intervall på matinga selv :P

På kvelden skal hun gjerne ha mat hver time da, spiser seg opp for natta, da kan hun sove en del lenger før hun våkner å vil ha mat. Også er melka tregere og tykkere da, så hun må jobbe mer for å få den ut :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du vekke han på natta? Vi fikk beskjed om å ikke gjøre det på natta, om hun spiste godt på dagen. På dagen skulle vi vekke etter 4 timer de første ukene. Men vi trengte ikke å tenke på det da hun så og si alltid har 2-3 timers intervall på matinga selv :P På kvelden skal hun gjerne ha mat hver time da, spiser seg opp for natta, da kan hun sove en del lenger før hun våkner å vil ha mat. Også er melka tregere og tykkere da, så hun må jobbe mer for å få den ut :)
Pga gulsotten hans fikk jeg beskjed om å ikke la det gå mer enn 3 t mellom måltidene. Selvom jeg lar det gå 4 t noen ganger nå når jeg vet han har spist godt. Vi skal på sjekk/kontroll imorgen så da får jeg sikkert klarsignal til å la ham sove lengre, ihvertfall om natta. Kanskje det er spise opp for natta han driver med ja, det er jo mulig han begynner å merke litt av døgnrytmen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga gulsotten hans fikk jeg beskjed om å ikke la det gå mer enn 3 t mellom måltidene. Selvom jeg lar det gå 4 t noen ganger nå når jeg vet han har spist godt.Vi skal på sjekk/kontroll imorgen så da får jeg sikkert klarsignal til å la ham sove lengre, ihvertfall om natta.Kanskje det er spise opp for natta han driver med ja, det er jo mulig han begynner å merke litt av døgnrytmen.

Ah, ja da skjønner jeg :)

Er i hvertfall veldig vanlig å bli sittende med puppen ute store deler av kvelden. Hos oss begynner det i 7-tiden og varer til vi legger oss like før 11 :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart vi har hatt endel tiss utenfor bleia. Jeg har jo latt tissefanten hans peke oppover da jeg syntes det var det barnepleier så at man måtte passe på.

Tydeligvis hørt helt feil etter hva jeg forstår, siden den skal peke nedover? Det virker jo mest logisk men ble så usikker.

Utenom det er det bare kos :)

Men sånn lite spørsmål, jeg har ikke plass til stellebord på badet så det står på soverommet hans. Noen som har gode tips til hvordan jeg kan løse det med vann til vask ved bleieskift?

Er det beste å bruke tørre engangsservietter og en bolle med vann? Og hvordan bolle er best, som da ikke velter så lett? Eventuelt andre råd?

Hjemmelagde våtservietter av mesoft, vann og en god babyolje og ha i lufttett boks :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelagde våtservietter av mesoft, vann og en god babyolje og ha i lufttett boks :)

Det bruker vi også, funker så godt.

De har pakketilbud på apoteker med 5 for 100 på serviettene. Husker ikke merket, tror de heter vidi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen dum idé nei! Bare finne en egnet lufttett boks ;)

Det bruker vi også, funker så godt.

De har pakketilbud på apoteker med 5 for 100 på serviettene. Husker ikke merket, tror de heter vidi?

Det er de serviettene vi har kjøpt faktisk :)

Fy søren så vondt det gjør i mammahjertet når lillegutt gråter og vi virkelig sliter med å forstå hva han prøver å fortelle. Men vi lærer litt hver dag så det kommer seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuæ, i morgen er det 3 mnd.ers kontroll og vaksine. Gruer meg til hun skal få sprøytene og evt. bivikninger :-/

Jeg gruet meg også til det, det er liksom noe unaturlig over det å gi fra seg babyen til en annen som du vet skal gjøre den litt vondt (selv om det går fort over). Jeg måtte gråte en skvett faktisk, og det var visst ikke uvanlig.

Men det gikk helt fint! Resten av vaksinasjonsprogrammet fullførte vi uten dramatikk! :P

(Ingen bivirkninger på noen av sprøytene.)

Vi har vært på hytta i helgen og Johanne har lekt med lastebilen fra oldefar (min avdøde elskede farfar). :heart:

11193230_10153224595831399_2633486740205

Også to bilder til! :wub:

11205171_10153224643656399_2077858371801

11138615_10153224643841399_6241858591677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt bøker om det å få småsøsken. Håper lillemor skjønner noe av det som skal skje. Hun kikker stadig inn i navlen min og sier at det er tomt :icon_confused::P Veldig kjekt å få anbefalinger fra div mammablogger om temaet iallefall. "Tassen får en søster" feks ble stemt nord og ned!

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klipp*

Så stor og fin jente! :)

Nå har jeg bestilt bøker om det å få småsøsken. Håper lillemor skjønner noe av det som skal skje. Hun kikker stadig inn i navlen min og sier at det er tomt :icon_confused::P Veldig kjekt å få anbefalinger fra div mammablogger om temaet iallefall. "Tassen får en søster" feks ble stemt nord og ned!

Hvilke bøker har du kjøpt? Jeg hadde jo planer om det, men har bare kikket i bokhandlene, og de har ikke hatt noen inne whatsoever.

Jeg tror egentlig H er greit inneforstått med det hele, men kunne jo vært koselig å få i storesøster-gave kanskje..

Nå begynner jeg å bli klar for at hun kan komme, disse to siste ukene har gjort utrolig godt. Ei uke til termin imorra :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stor og fin jente! :)

Hvilke bøker har du kjøpt? Jeg hadde jo planer om det, men har bare kikket i bokhandlene, og de har ikke hatt noen inne whatsoever.

Jeg tror egentlig H er greit inneforstått med det hele, men kunne jo vært koselig å få i storesøster-gave kanskje..

Nå begynner jeg å bli klar for at hun kan komme, disse to siste ukene har gjort utrolig godt. Ei uke til termin imorra :ahappy:

Jeg kjøpte "Emma får en lillebror" I serien jeg husker fra da jeg var liten om Emma og Thomas, "Babyen vår" fra serien til smarte små og så kjøpte jeg "mamma har en baby i magen" som har ekte bilder og ikke bare tegninger :)

De hadde en med klaffer og sånt også, men det var litt tullete og jeg måtte jo begrense meg litt :icon_redface:

Lykke til med innspurten!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er fødselsvekten passert og gulsotten er bra (altså bilirubin verdiene mer enn lave nok).

Tetris fortsetter å være en veldig fin storebror og det er veldig greit å kunne ha han inne på soverommet om natta :)

Du skal se han blir verdens beste storebror :ahappy:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var 3 mnd.s kontrollen tatt, og vaksiner. Vaksinene gikk nokså greit, litt hyling men ble fort blid igjen. Litt urolig og litt feber på kvelden, lite matlyst når feberen var på det høyeste. Men trengte ikke å gi febernedsettende :)

Så litt kjipt, hun hadde ikke gått opp sånn som hun liksom skulle, var ikke mye hun manglet (170 g ca) men helsesøster vil da ha en veing til til uka. Og ba meg drikke amme te. Har jo egentlig nok melk trodde jeg, men hun blir jo fort ferdig og illsint om jeg prøver mer når hun ikke vil ha :-/ hun hadde noen uker ved påske hvor hun nesten ikke ville ha noe, det har jo løsnet nå da. Så håper bare det er fra da hun mangler noen gram og er på vei oppover nå som helsesøster sa.

Hun spiser jo ca hver 2. Time hele døgnet og noen ganger hver time, så ser ikke helt hvor jeg skal få puttet inn mer amming heller :-/ blæh altså. Og hun har både tissebleier og fortsatt masse bæsjebleier hver dag.

Men noen kvelder har hun skikkelig sprutgulp hvor "alt" kommer opp. Er ikke hver kveld men hvert litt fler den siste uka..

Gleder meg til vi kan begynne med litt grøt/velling jeg.

Lengde og hodeomkrets var akkurat som det skulle.

Utenom det fikk hun masse skryt for veldig våkent og med blikk, og sterke armer, bein og nakke. Og veldig blid og fornøyd. Så det er i hvertfall noe :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var 3 mnd.s kontrollen tatt, og vaksiner. Vaksinene gikk nokså greit, litt hyling men ble fort blid igjen. Litt urolig og litt feber på kvelden, lite matlyst når feberen var på det høyeste. Men trengte ikke å gi febernedsettende :)

Så litt kjipt, hun hadde ikke gått opp sånn som hun liksom skulle, var ikke mye hun manglet (170 g ca) men helsesøster vil da ha en veing til til uka. Og ba meg drikke amme te. Har jo egentlig nok melk trodde jeg, men hun blir jo fort ferdig og illsint om jeg prøver mer når hun ikke vil ha :-/ hun hadde noen uker ved påske hvor hun nesten ikke ville ha noe, det har jo løsnet nå da. Så håper bare det er fra da hun mangler noen gram og er på vei oppover nå som helsesøster sa.

Hun spiser jo ca hver 2. Time hele døgnet og noen ganger hver time, så ser ikke helt hvor jeg skal få puttet inn mer amming heller :-/ blæh altså. Og hun har både tissebleier og fortsatt masse bæsjebleier hver dag.

Utenom det fikk hun masse skryt for veldig våkent og med blikk, og sterke armer, bein og nakke. Og veldig blid og fornøyd. Så det er i hvertfall noe :)

Ammer du så ofte, så kan det bety at hun ikke får spist seg mett..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammer du så ofte, så kan det bety at hun ikke får spist seg mett..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Åssen da mener du?

Hun vil tydelig ha mat hver gang hun våkner, hun sover ca 2 t av gangen med 1 time våken tid i mellom. På natta er det opp for mat hver 2 time, da sovner hun når hun er ferdig.

De ukene hvor hun spiste lite sutta hun MYE på hendene, det har hun slutta med nå som hun spiser oftere igjen.

Og hun vil sjelden ligge mer enn 5-10 min under hver amming. Kveldene kan hun bli liggende lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men noen kvelder har hun skikkelig sprutgulp hvor "alt" kommer opp. Er ikke hver kveld men hvert litt fler den siste uka..

Liker ikke at du må til ny veiing, men håper hun er på vei opp :)

Og ville ikke tatt noen sorger på forhånd, kanskje er hun på normalen igjen neste uke.

Her er største problemet at han sovner på puppen. Så nå har jeg en gullegutt sovende med puppen som hodepute :P

Tenkte jeg skulle prøve å se om det går an å amme med Ergobabyen, for om han sovner kan jeg fortsatt flytte på meg. Noen som har erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen da mener du?

Hun vil tydelig ha mat hver gang hun våkner, hun sover ca 2 t av gangen med 1 time våken tid i mellom. På natta er det opp for mat hver 2 time, da sovner hun når hun er ferdig.

De ukene hvor hun spiste lite sutta hun MYE på hendene, det har hun slutta med nå som hun spiser oftere igjen.

Og hun vil sjelden ligge mer enn 5-10 min under hver amming. Kveldene kan hun bli liggende lenger.

Sikker på at det ikke kan være suttebehov? Prøvd med smokk? Da kan det hende hun spiser mer til hvert måltid i stedenfor såpass ofte og mindre :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag måtte gå hjem fra jobb fordi jeg begynte å kaste opp. Jeg trodde jeg var ferdig med sånt nå :( Det som er like kjipt er at jeg traff legen min på kjøpesenteret i går, så hun kommer sikkert ikke til å tro meg om jeg går til henne og sier jeg føler meg dårlig igjen. Jeg må jo framskynde timen jeg har om to uker om dette vedvarer. Dritt altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag måtte gå hjem fra jobb fordi jeg begynte å kaste opp. Jeg trodde jeg var ferdig med sånt nå :( Det som er like kjipt er at jeg traff legen min på kjøpesenteret i går, så hun kommer sikkert ikke til å tro meg om jeg går til henne og sier jeg føler meg dårlig igjen. Jeg må jo framskynde timen jeg har om to uker om dette vedvarer. Dritt altså!

Hvis legen er ordentlig burde de jo vite at slikt kan snu på kort tid da, tenker jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider