Gå til innhold
Hundesonen.no

Permanent - var det et forbigående fenomen?


Helianthus
 Share

Recommended Posts

Jeg synes ikke det var et godt bilde av permanent. Det var heller et godt (dårlig) bilde av tupering. :P

Jeg er en av dem som er miljøskadet av å ha vokst opp på 80-tallet. Jeg elsker permanent, og tar perm ca annenhvert år selv. (Men det ser ikke ut som det over. :P )

På meg ser det da sånn ut:

25485_395245631720_3361006_n.jpg?oh=c14a

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var populært når jeg var ung på 80 tallet. Jeg fulgte aldri trenden da, men mange av mine venner/klassekamerater gjorde det :) Kreppet hår derimot..det synes jeg var så fint :P Så det hadde jeg et par ganger :)

Det finnes sikkert folk som gjør det enda, men det er nok ikke så populært lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg avsluttet min permanentkarriere etter at jeg kom ut fra frisøren som en kloning av Dan Børge Akerø... :aww:. Det var på 80-tallet en gang :lol:

:D:D

MIn første perm ble gjort hjemme, såkalt hjemmepermanent. Og da visste man ikke om dette med ulike størrelser på rullene alt etter hvor på håret man rullet. Jeg hadde virkelig langt hår da, så jeg endte opp med vakre bølger i håret - og en dott med saueull i panna. :D

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg avsluttet min permanentkarriere etter at jeg kom ut fra frisøren som en kloning av Dan Børge Akerø... :aww:. Det var på 80-tallet en gang :lol:

Et slikt utsagn burde være inkludert bildebevis :aww:

Jeg tok en del permanent i ungdommen, i håp om en helt annen type krøller enn det jeg alltid endte opp med. Kusina mi som var frisør tok hjemme på meg en gang og kom med et gullkorn etter at hun var ferdig: Jeg skal ikke si hva du ligner på, men sauene går rett utenfor :aww: (Burde vel også medfølge bilde, men det tror jeg ikke at jeg har :lol: )

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det var et godt bilde av permanent. Det var heller et godt (dårlig) bilde av tupering. :P

Jeg er en av dem som er miljøskadet av å ha vokst opp på 80-tallet. Jeg elsker permanent, og tar perm ca annenhvert år selv. (Men det ser ikke ut som det over. :P )

På meg ser det da sånn ut:

[..]

Hehe .. bildet er nok av permanentet hår .. been there, done that, og gråt da jeg kom ut fra frisøren :D Det var nok de minste spolene, ja... Din permanent er noe helt annet! Kanskje teknikken har blitt bedre?

Jeg har prøvd å fiske litt hos frisøren noen ganger, men de bare ler av meg ... håper liksom at de skal foreslå store, myke krøller :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et slikt utsagn burde være inkludert bildebevis :aww:

Jeg tok en del permanent i ungdommen, i håp om en helt annen type krøller enn det jeg alltid endte opp med. Kusina mi som var frisør tok hjemme på meg en gang og kom med et gullkorn etter at hun var ferdig: Jeg skal ikke si hva du ligner på, men sauene går rett utenfor :aww: (Burde vel også medfølge bilde, men det tror jeg ikke at jeg har :lol: )

Bilde skjer ikke. Ferddi snakka :lol:.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror teknikken har blitt bedre. :) Jeg har krøller selv, så har aldri hatt behov for å prøve. :P Men kjenner noen stykker som jeg trodde hadde naturlige krøller, hvor det etter hvert har vist seg at det egentlig er permanent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det selges home kit for permanent på butikkene, så det er åpenbart folk som tar permanent fremdeles :P

Jeg har overrasket mange når jeg må fortelle at mine krøller kommer fra boks, og ikke gener.

Jeg tar permanent to-tre ganger i året, og har gjort det siden konfirmasjonen. Det sitter ikke så godt i mitt hår, som er glatt, og fort blir tungt, livløst, fett og hengete om jeg ikke gjør noe. Permanenten gjør at det tørker litt ut, skaper litt mer liv og struktur, og jeg synes håret mitt er penere med krøller enn når det bare henger der.

Nå blir det ikke mange dagene det varer med åpenbare krøller, før det går over til noe som ser mer ut som fall, antar jeg. Det til tross for at jeg bruker dobbelt mengde permanentvæske, så det skal sitte lenger...

Her er permanenten min fremdeles rimelig ny:

10609569_10152608285595225_2225414730775

Jeg er ikke naturlig rødhåret heller, jeg! :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i det herrens år i 1992 at det kom over en ung og lovende Sandy, at om en skulle telle med i manntallet og bli EyeCandy, så var permanent veien å gå. På den tida hadde jeg en meter langt hår i hel lengde så tjukt at jeg jevnlig hadde hodepine og blødde neseblod, så tenk DE korketrekkerne jeg ville få, tenkte jeg, 12 år gammel. Mamma ga etter av en eller annen grunn, og to damer rulla i mange, mange timer (senteret stengte og det rakk å bli mørkt. Dritflaut) med armene strukket helt ut, stakkars. Det kosta 600kr, noe som var helt insane på den tida.

Jeg hadde kjempefine krøller dagen etter, og så tok tyngdekraften over, og jeg hadde slappe, tørre bølger, omtrent som dem du får gratis ved å rulle håret inn i en strikk, resten av tida. Mamma var ikke imponert, kan jeg love. :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt det en gang, og syntes det ble helt nydelig (litt store bølger/krøller, ikke massevis av bittesmå krøller som ofte brukes som skrekkeksempler...). Hadde definitivt tatt det ofte om det hadde vart lenger, på meg gikk det ut nesten med en gang. Mulig det varer lengre om man bruker sterkere permanentvæske (?), men da blir vel håret mer slitt også. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok permanent i tenårene, og vurderer og gjøre det igjen.

Men, se neste avsnitt:

Nei har aldri tatt det.

Men jeg har lyst til å prøve. Jeg har helt rett hår , med tynne hårstrå, men mange, så jeg ser ikke skalla ut heller. Usikker på om permanent sitter såpass på meg, at det er verdt pengene...

Jeg har også rett hår, og ba om store krøller. De skled ut etter en uke, så jeg gikk tilbake og klaget. De lagde da mindre krøller enn det jeg egentlig ville ha, men det ble da pga glatt hår og tyngdekraft fine bølger som varte i ca 4 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg avsluttet min permanentkarriere etter at jeg kom ut fra frisøren som en kloning av Dan Børge Akerø... :aww:. Det var på 80-tallet en gang :lol:

Haha, du får det sagt! :afro: Jeg fikk akkurat samme sveisen på nittitallet. Jeg tok antipermanent dagen etterpå. Frisørskrekken sitter i fortsatt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde da jeg var 16. Elsker krøller! Har kjempe lyst på, men er litt redd for at håret skal bli veldig krisete når det begynner å gå ut :/

Jeg hadde sånn bølgekrøller da :) veldig fine. Synes selv jeg kler krøller mye bedre enn stritt hår. Bare synd det tar 2 timer å krølle håret med bølgetang :P hvis ikke hadde jeg hatt det mye oftere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...