Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis meg ditt julehus!


Wanderlust
 Share

Recommended Posts

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi også Mangler stjernen da, men den skal opp lille julaften.

Så koselige adventshjem dere har! Det er ingen statshemmelig at jeg liker desember, så her pyntes det godt til advent, før det er en ny og rausere pynterunde til jul rundt den 20. desember - så få

Sittekroken i stua

Posted Images

Åå så utrolig koselig @Alzenas! Jeg HATER tradisjonen vi har med å ikke pynte tre før lille julaften, for det er ikke før vi gjør det at julestemning kommer krypende. Og i mitt hode er jula slutt etter ca tredje juledag når alle familiemiddagene er over, så da er det bortkasta å ha julestemning til langt uti januar, og ikke når det faktisk er jul! :sint_01: Nå kjenner jeg at jeg hisser meg veldig opp her, jeg vet hvertfall hvilke tradisjoner jeg skal innføre når jeg flytter for meg selv :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så utrolig koselig @Alzenas! Jeg HATER tradisjonen vi har med å ikke pynte tre før lille julaften, for det er ikke før vi gjør det at julestemning kommer krypende. Og i mitt hode er jula slutt etter ca tredje juledag når alle familiemiddagene er over, så da er det bortkasta å ha julestemning til langt uti januar, og ikke når det faktisk er jul! :sint_01: Nå kjenner jeg at jeg hisser meg veldig opp her, jeg vet hvertfall hvilke tradisjoner jeg skal innføre når jeg flytter for meg selv :lol:

Tusen takk! :-)

Haha, jeg syns heller ikke noe om å vente så lenge med juletreet. Tradisjoner er ikke så nøye for meg, sålenge jeg får julesteming - Den gidder jeg ikke å få uti januaren jeg heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Prøver på nytt med litt mindre bilder..

Jeg er tidlig ute i år, men vil kose meg og slappe av i førjulstiden :P (mangler litt nisser her og der, også skal det jo et tre på plass nærmere jul).

Kjøkkenet:

kjokken_zps9bbdefb5.jpg

«Lesekrok»:

kosekrok_zpsf67a057a.jpg

Stuebordet:

bord_zps93f6c208.jpg

Garderoben:

garderobe_zps0379a3fb.jpg

Soverommet:

soverom_zps82eeb0b6.jpg

Spisestua:

spisestue_zps2f53f0a4.jpg

Og serviettene jeg tidligere har vist i AN-tråden:

serviett_zps6c91590e.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så tidlig ute dere er :P Her blir det julehus når det nærmer seg jul, det er ikke desember engang jo. Faktisk er det ikke sikkert det blir så julete i år, ettersom vi begynner å flytte inn i ny leilighet på mandag. Kommer til å prioritere litt andre ting enn pynting, hehe. Jul = jobb for meg, for det meste, så det er ikke så nøye med huset kjenner jeg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanlige er vel at man pynter til advent 1 Søndag i advent, også julepynter man lillejulaften. Ihvertfall det jeg er vandt til :) Men jeg synes det er kjempefint at alle gjør som man vil, man skal drite litt i regler og sånt når det handler om kos :D

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynte til advent er noe annet enn å pynte til jul, synes jeg. Da henger man opp adventsstjerne og kanskje en krans på døra, liksom, også adventsstaken. Jeg er ikke vant til at man virkelig julepynter, med rødt, før 22. desember. Lilla er adventsfarge, så lilla er innafor fra første søndag i advent. For meg blir jula mer mas og mindre kos for hvert år, for det begynner så tidlig med julepress fra butikker o.l. Jeg står fast på at jeg ikke så mye som smaker på julegodisen som selges før første advent. :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det er tidlig, men det har jo med tradisjon å gjøre. Vi pynter ikke til advent. Vi har pleid å pynte til jul, inkludert å hugge og pynte juletreet, den 23. desember. I år skal vi teste grensene for vi skal pynte til julebesøk den 21. desember. :P

Koselig å se alle bildene av julepyntede hus. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver sin smak. Synd det støter noen at man er tidlig ute, selvom det kun er i sitt eget hjem. Julen er ulik for alle, og man danner sine egne tradisjoner. Og det syns jeg er kjempefint! :)

Du quotet ikke meg, men jeg håper virkelig ikke at folk oppfatter mitt innlegg som at jeg finner det støtende at noen pynter sitt hjem til jul? Jeg synes at det er kjempekoselig å se bilder av julepyntede hjem, selv om jeg ikke pynter så tidlig. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du quotet ikke meg, men jeg håper virkelig ikke at folk oppfatter mitt innlegg som at jeg finner det støtende at noen pynter sitt hjem til jul? Jeg synes at det er kjempekoselig å se bilder av julepyntede hjem, selv om jeg ikke pynter så tidlig. :ahappy:

Nei, var på generelt basis, så ikke hintet til deg :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanlige er vel at man pynter til advent 1 Søndag i advent, også julepynter man lillejulaften. Ihvertfall det jeg er vandt til :)Men jeg synes det er kjempefint at alle gjør som man vil, man skal drite litt i regler og sånt når det handler om kos :D

Nemlig :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi startet alt. Startet faktisk forrige onsdag vi, for vi synes det er kos å ha jula så lenge som mulig.
Lar meg ikke stresse eller irriteres over juleting i butikker. Føler ikke press eller mas med noe, jeg gjør ting som jeg vil, i mitt tempo og når jeg vil. I år feirer vi julaften den 22, siden guttungen skal til faren sin på Julaften. Slik har det vært siden far hans og jeg ble skilt. Dette vet jeg irriterer noen, for; "Julaften er den 24, BASTA BOM og da feirer man den ikke andre dager!" Joda, vi gjør :D

Hvert år drar vi i ulike bruktbutikker og ser om vi finner noe spennende "ny" julepynt. I år fant jeg en nissevinholder, kanskje ikke spesielt julete med Sunrise i den, men den kan da skiftes ut. Nissesleden fikk jeg av sønnen for 3 år siden, den står fremme hele året, men til jul får den en nisse i sleden. Ene nissen på toppen av seksjonen bor også fremme hele året, han følger med på lasset ;) Selv om det ikke ser slik ut, har Josef hode altså, og den lille julekrybba står også fremme hele året. I vinduet har vi stjerner, men de tenner jeg ikke før i morgen.

post-6760-0-10292500-1417279710_thumb.jp

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Julaften er den 24, BASTA BOM og da feirer man den ikke andre dager!" Joda, vi gjør :D  

Syns akkurat det der er litt morsomt, jeg har feiret engelsk jul siden jeg var liten — altså 25. desember. Og da er det åpning av julegaver om morgenen. Julestrømpene oppholder ungene lenge nok til at de voksne får laget seg kaffe og våknet, så er det gaveåpning. Etter det er det god frokost, så pusler man med julemiddag (voksne) eller gaver og juletv (unger). Etter en avslappet ettermiddag blir det da middag og kos hele kvelden.

Med skilte foreldre fikk jeg altså to julefeiringer, først julaften og så Christmas Day. Har alltid synes jeg var heldig som hadde jul som varte så lenge :)

Syns det er fint at man feirer den dagen man har anledning til det!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga denne tråden kom jeg på noe julete porselensgreier jeg fikk til (wait for it...) jul ett år, og som jeg pleier å finne igjen innerst i skapet om jeg skulle slumpe til å strekke meg innerst i det innerste, nederste skapet. :P Så takk, her flekkes det fram ganske snart! :flowers:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...