Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis meg ditt julehus!


Wanderlust
 Share

Recommended Posts

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi også Mangler stjernen da, men den skal opp lille julaften.

Så koselige adventshjem dere har! Det er ingen statshemmelig at jeg liker desember, så her pyntes det godt til advent, før det er en ny og rausere pynterunde til jul rundt den 20. desember - så få

Sittekroken i stua

Posted Images

Så fint alle har det! Fy søren no vart eg inspirert til å rydde og kome vidare med oppussing. Kjem nok ingen bilder herfrå før tidlegast neste år. :ahappy:

Edit: Me har forresten ikkje pynta noko enno, har heller ikkje så mykje pynt, men skal nok klare å finne fram litt, og få fatt i eit (lite) juletre.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselige adventshjem dere har!

Det er ingen statshemmelig at jeg liker desember, så her pyntes det godt til advent, før det er en ny og rausere pynterunde til jul rundt den 20. desember - så får det stå til godt uti januar hos meg.

Jeg savner et tre å ha juletrebelysning på ute, for det hører hjemme, jeg får se til sommeren om jeg får plantet ei buske da. Men jeg har lys ved inngangspartiet i det minste. Men har visst ikke tatt bilder av det.

Innendørs ser det slik ut:

DSCN0897.jpg

Verandadøra, med mammasydd liftgardin og litt lys, og selvfølgelig en lilla brikke og lilla lys i lillapyntet lysestake på toppen av CD-stativet (så gammel er jeg, at jeg har CD-stativ). Og en rull bæsjeposer, for det er et hundehjem :D

Jeg tror det har sneket seg med noen tørkeruller i bakgrunnen på enkelte bilder også, for nå er det også et valpehjem, og de tisser hvor de vil, og helst ved siden av avisene jeg har lagt ut.

DSCN0900.jpg

Stuevinduet, og jeg kjenner på at jeg kunne ønsket meg større stue, det er ikke plass til så mye. This is it, liksom. Men jeg trenger sjelden mer plass, det er bare når jeg vil pynte mer... :whistle:

Anyway, mammasydde gardiner, og de får være røde, jeg gidder virkelig ikke skifte gardiner to ganger på en måned. Også masse lys, og i ettertid kom det to julestjerner i vinduet også.

DSCN0906.jpg

Kubbelyset til høyre er selvfølgelig et av disse med tall fra 1 til 24, blir aldri for gammel for å telle ned til jul!

DSCN0904.jpg

Disse to står i vinduskarmen, og de må jo settes fram NÅ, for det er for sent til jul for tenk.

Disse husker jeg at jeg kjøpte da jeg var lita jente - da dro familien (jeg er fra Østfold) til Strömstad (dette var før "Svinesund" åpnet) for å handle juleribbe og annen julemat. Søstra mi og jeg fikk en viss sum penger til å handle hver vår julepynt for, også hadde vi spart lommepenger til å shoppe - jeg husker jeg kjøpte en My Little Pony en gang, for eksempel. Og disse to falt jeg sånn for, jeg hadde aldri sett Luciapynt i Norge. Så disse var eksotiske og spennende, og det verste er at jeg er ganske så glad i dem enda.

DSCN0905.jpg

Adventsstaken, med Skomaker Andersen-klementin, og lys formet som snøkrystaller og med masse glitter - har ikke brent disse til jul i mange, mange år nå...

DSCN0914.jpg

Frukt og snopeskål.

DSCN0976.jpg

Og et par dager senere er snopet spist opp, og blomster kommet på plass :P

DSCN0907.jpg

Julesofaputer, også har jeg i resten av sofaen tre lilla puter. Det er ikke den ting i verden som ikke kan adventpyntes! :D

DSCN0973.jpg

Dette er et eksempel på barndomsminner - vi hadde alltid alskens pynt på pinne som ble stukket ned i potteplantene, for eksempel to sånne dompapper. Blomsterpotta har jeg malt på et eller annet juleverksted i familien i gamle dager. Den duger, det er stort sett bare jeg som ser den likevel.

DSCN0974.jpg

Heisann, enda et kalenderlys, for en får ikke nok av lys eller av nedtelling, så hvorfor ikke kombinere mest mulig?

Julestjerner er obligatorisk - tre for hundre på Plantasjen, de lever så lenge de lever.

DSCN0908.jpg

Kjøkkenet mitt må også pyntes, og jeg har en mer bonderomantisk stil, så dette er veldig meg.

DSCN0909.jpg

En pynter med pepperkakeformer!

DSCN0910.jpg

Mamma elsker å hekle, så hun har laget disse til meg - samt noen lilla brikker på stua, og sydd alle gardinene. Hun kan masse sånt; det var ikke arvelig. Ellers på året har jeg identiske grytekluter og gardiner, men i blått og hvitt - handmade by mom.

DSCN0911.jpg

Adventskoselunsj på søndag, spist fra juleserviset mitt.

DSCN0977.jpg

Dette lyset måtte jo bare stå på pianoet mitt!

DSCN0978.jpg

Og dette måtte bare stå på kjøkkenet, men det får ikke brenne uten at jeg ser det, så det er beregnet for mens jeg baker julebaksten og tilbereder julemiddagene, tenker jeg.

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par smålykter, sånn GOD JUL bokstaver i tre :) Men neste fredag er det lønning og litt juleshopping (sa hun som ikke liker jula) :P Tenkte kjøpe en sånn stjerne til å ha i vinduet (burde vel kanskje ha 3 stk, for vi har 3 store vinduer på rad.. hm) også skal vi ha juletre.. Med pynt og greier. I plast. Kjøpt på IKEA. Tror jeg.

Også må vi jo ha litt røde lys, en rød løper kanskje, røde lys, en busk og noe attåt :SantaHappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par smålykter, sånn GOD JUL bokstaver i tre :) Men neste fredag er det lønning og litt juleshopping (sa hun som ikke liker jula) :P Tenkte kjøpe en sånn stjerne til å ha i vinduet (burde vel kanskje ha 3 stk, for vi har 3 store vinduer på rad.. hm) også skal vi ha juletre.. Med pynt og greier. I plast. Kjøpt på IKEA. Tror jeg.

Også må vi jo ha litt røde lys, en rød løper kanskje, røde lys, en busk og noe attåt :SantaHappy:

Jeg har akkurat kjøpt plastjuletre på ikea. Litt stusselig i seg selv, men bra med lys på! Lysene er selvsagt også fra ikea, vet ikke om du har sett det, men de har mange sånne "pyntegreier" man setter på utsiden av lyspærene. Så hos meg er treet kun pyntet med hvite stjerner som lyser :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud da, så julete dere har det :o

Her i huset er "helårsnissen" det nærmeste vi kommer. Dog har han bodd i hullet sitt i veggen i ca 9 år, så jeg skal vel ikke skryte på meg å ha pyntet til jul :P

Folk er jo forskjellig, og feirer på sitt vis.

Jeg pynter for eksempel lite til sommeren - bruker lite tid på å gjøre det pent i hagen, bruker lite tid og penger på hageblomster, har ingen sterke og klare tradisjoner for den årstiden og sesongen, markerer ikke St. Hans eller Olsok, også videre. Mens jeg elsker jula, koser meg skikkelig, og har endelig en årstid med energi og glede etter en for meg altfor lang og kjip sommer ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier ikke å pynte noe særlig tidlig i desember, men i år lurte svigermor på om hun kunne komme og hjelpe til med julevasken (sier ikke neitakk til det :aww: ) så hun kommer en tur til mandag, så da tenker jeg at jeg finner frem julepynten allerede da :ahappy: juetreet kommer siste fredagen før julaften i år :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier vanligvis ikke pynte stort til jul, i fjor (eller var det året før det?) hadde vi et rosa juletre og litt wallstickers, men juletreet ble smadret av kattene og wallstickersene får vi ikke brukt på veggen her. Men i år har jeg kjøpt masse dilldall og jeg ELSKER det :D

Gleder meg allerede til å kunne pynte neste år!

10671317_871630786214593_777854721322680

Stua.

10850257_871630806214591_621388106036825

Badet, legg spesielt godt merke til den knuste lampa på veggen (får ikke bytta den fordi det er så stygt bak :P ) og den heslige grønne vasken. Og nissene som passer på at man har vasket henda godt nok :ahappy:

10850024_871630819547923_638835721512129

Litt av kjøkkenet. Selve kjøkkenbenken er ikke pyntet, for den er så liten og har ikke plass til noe pynt :P Skåla er egentlig til frukt, men Pixie bruker den som sin faste soveplass, så frukten har vi nå på kjøkkenbenken istede. Det ble litt trangt for henne med appelsiner og epler oppi der :lol:

10849905_871630849547920_679227267957535

Høyttalerene til gubben måtte også pyntes.

10730801_871630879547917_365668217234298

Og kommoden i gangen :ahappy:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10850257_871630806214591_621388106036825

Badet, legg spesielt godt merke til den knuste lampa på veggen (får ikke bytta den fordi det er så stygt bak :P ) og den heslige grønne vasken. Og nissene som passer på at man har vasket henda godt nok :ahappy:

OT, men jeg leide en gang en hybelleilighet hvor do, vask, badekar og bidet var i den fargen. LÆKKERT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De soppene! De var veldig fine, hvor har du kjøpt dem? :)

Trooor de ble kjøpt på kremmerhuset for et år eller tre siden :-)

 

OT, men jeg leide en gang en hybelleilighet hvor do, vask, badekar og bidet var i den fargen. LÆKKERT!

Ja det er veldig delikat :P skapdørene er mørkegrønne og døra er lik farge som vasken. Gleder meg til vi kan pusse opp :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det julevask i huset, og da tok jeg like gjerne frem pynten :)

Stuevinduene, tv og høytalere har fått pynt.

DD512D3A-2103-4575-9F65-B39BE99CBD6C_zps

Kjøkkenet har lite pynt, 3 engler, rød duk og hvite/røde lys. Spisestue delen av stua, overse den stusselige planten, alt dør hos oss :P og 3 mus bor på brannmuren ved ovnen.

D787CCDA-2C93-450E-A01D-29DA944A4EEF_zps

Rotehylla har fått besøk av nisseparret i år igjen. Nissefamilien i trapia er på plass :D og stuebordet har minimalt med pynt fordi vi roter så fort på det :P

D7B6F77F-D8D0-4644-8336-26973BA6A735_zps

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT, men jeg leide en gang en hybelleilighet hvor do, vask, badekar og bidet var i den fargen. LÆKKERT!

Samme her! :lol:

Jeg skal legge ut noen bilder av stua når jeg får lagt de inn på pc'n. Har pynta ferdig til jul allerede vi :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En får bare håpe på at Rudolf har gått i avl. Gjerne matadoravl.

Jeg har noen, blant annet et par, men de virker veldig langt unna Rudolf. Mer opptatt av å ha klær på ig holde et lite juletre. Får lete etter en matador oppdretter på rudolfer.

Edit: jeg har jo denne da, men vet ikke helt om han er sertifisert fører-rudolf...

670EA236-1DE1-4014-B123-95FEB201275E_zps

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...