Synnikken Skrevet 27. November 2014 Rapporter Share Skrevet 27. November 2014 Jeg er desperat! Jeg finner ikke julegave til min farmor.. Hun liker ikke noe særlig godteri, hun liker ikke gå ut, alt er fælt og livet er alltid usj. Vel.. kjapt om henne: 86 år gammel enke. Bor i hus for seg selv, men har hjemmehjelper som kommer innom å hjelper med det meste, samt hushjelp som vasker og vi i familien drar henne ut på middager/kaffe 3-4 ganger i uken.. Etter minst 20 min overtaling HVER gang.. Hun VIL bare sitte inne og sture virker det som. Hun har varmepledd, "smarte" kniver, lys som tenner seg selv, huset er overfyllt med blomster osv.. Jeg kommer ikke på NOE snirket meg igjennom hele "enklere liv" og googlet.. finner nada. Ca 400 kr tenker jeg.. hjøøølp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perfect Image Skrevet 27. November 2014 Rapporter Share Skrevet 27. November 2014 Siden hun liker å sitte inne og sture, abonnent på noe blad feks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 27. November 2014 Rapporter Share Skrevet 27. November 2014 Tøfler . Jeg kjøpte tøfler i julegave til pappa i dag - kr 399,- . 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enits Skrevet 27. November 2014 Rapporter Share Skrevet 27. November 2014 Liker hun te? Honning, honningpinne og god te. Eller noe forbruksvarer sånn som god håndsåpe, krem, shampo, balsam osv? Min mormor på 93 får relaxation massage lotion, dusjgel og håndsåpe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justisia Skrevet 27. November 2014 Rapporter Share Skrevet 27. November 2014 Liker hun å ta seg en dram, vin eller likør så kan det være noe å kjøpe. Kaffe, te, ost og kjeks, spekepølse. Bestemora mi er 92, hun har vel så og si alt, så der blir det engelsk konfekt og vin, for det vet jeg hun blir glad for. Ei venninne lagde bilde til bestemoren sin. Samlet nyere bilder og barnebilder av bestemoras barnebarn, satte dem i en pen ramme og gav henne. Det ble hun kjempe glad for. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 27. November 2014 Rapporter Share Skrevet 27. November 2014 Min første tanke var også en kurv med forbruksvarer. Kaffe, te, håndkrem, lys, noen blader, eller annet som du vet hun liker og kommer til å bruke. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baskerville Skrevet 27. November 2014 Rapporter Share Skrevet 27. November 2014 Har hun en veldedig organisasjon hun ville satt pris på at fikk en pengegave? Om så en donasjon til det lokale sykehusets barneavdeling el.l? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 27. November 2014 Rapporter Share Skrevet 27. November 2014 Jeg gir en kurv med forskjellig syltetøy og nektar fra et lokalt sylteri (?) her vi bor. Like populært hvert år Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Feline Skrevet 27. November 2014 Rapporter Share Skrevet 27. November 2014 - Fotobok med bilder fra året som har gått -alltid en slager her Eventuelt fotokalender om du ikke har så mange bilder, da holder det med 12 stk. - Bok - Kurv med kaffe, sjokolade eller annet julegodt - Ulltrøye - Billett til en konsert eller teaterforestilling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 27. November 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27. November 2014 Takktakk!! Masse gode forslag her nå! Tror jeg prøver meg på en liten kurv med håndkrem, en lett håndskrubb, noe god dusjsåpe osv.. Hun abbonerer på mange blader og gir mye til veldedige formål. Er bare så vanskelig når hun absolutt ikke vil ut. Hun VIL bare være hjemme hele tiden *sukk* *vet altfor godt hvor vanedyrgenet mitt kommer fra* 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aya Skrevet 28. November 2014 Rapporter Share Skrevet 28. November 2014 Jeg tror en kurv er en kjempegod idè! Hvis hun liker kryssord (som min mormor elsker) så kan det også være en fin ting å putte oppi - samme med en hyggelig bordkalender eller lignende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
puddellover Skrevet 28. November 2014 Rapporter Share Skrevet 28. November 2014 Erfaringsmessig ser jeg at veldig mange eldre nedprioriterer kremer, kjøper billigere deodoranter og annet selvpleie. Min farmor pleier å bli veldig glad for kremer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuvane Skrevet 28. November 2014 Rapporter Share Skrevet 28. November 2014 Høres litt ut som min bestemor... ganske sær, og hvis hun ikke liker ting, så sender hun det tilbake. Noe som selvfølgelig blir oppfattet som veldig frekt, men i hennes tankegang så er det bedre at ting blir brukt. Vi pleier å kjøpe inn gode kremer, deodoranter osv fra apoteket, i tillegg til diverse syltetøy, marmelader, gode oster osv, og i tillegg har vi pleid å lage en fotokalender. Til sammen blir det masse smågaver, og hun har stor glede av å pakke opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 28. November 2014 Rapporter Share Skrevet 28. November 2014 Her får besteforeldre en "kurv" med litt div oppi, en fin bok, et sitteunderlag i ull, en kalender fra dyrebeskyttelsen + en fin pynteting. Så skal jeg lage litt konfekt, marsipan og kjeks til dem og putte oppi fine poser (dropper krukker siden de har alfor mye av det allerede, "kurven" er ogå en fin gavepose siden de også har nok kurver fra før av) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 28. November 2014 Rapporter Share Skrevet 28. November 2014 Min bestemor skal få ramme med bilder av barnebarn og oldemor... Til tross for st jeg synes det er litt kleint å gi bilde av seg selv til gave.. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
puddellover Skrevet 28. November 2014 Rapporter Share Skrevet 28. November 2014 Skikkelig OT, og @puddellover, jeg skjønte poenget ditt, men en ting: Er ikke billigere deodoranter noe bra? (Feks Neutral roll on 45 kroner som "noen" er veldig fornøyd med.... ) Billige deodoranter er skikkelig ut, så for å passe på at farmor er hipp så bør du kjøpe et års forbruk som hun kan få til jul Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Supersnuppi Skrevet 28. November 2014 Rapporter Share Skrevet 28. November 2014 Min farmor blir hvertfall veldig glad for ting som kremer, dusjsåper, skrubber o.l. Eventuelt er sånne skrubbevotter eller svamper også supre gaver. Bodyshop har masse fint, både single produkter og ferdig lagde kurver. (Også er det jo ingen av produktene som er testet på dyr! ♡) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeleneFS Skrevet 28. November 2014 Rapporter Share Skrevet 28. November 2014 Min bestemor fikk en liten kurv med kosesokker, glassneglefil, 2 typer håndkremer + noe hjemmelaget snop fra en butikk der jeg studerer, så hun kan ikke få tak i det hjemme og det gjør det litt ekstra spesielt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plutte Skrevet 28. November 2014 Rapporter Share Skrevet 28. November 2014 Pakke med kryssordløysar, kryssordpenner og kryssordblad? Denne boka? Gjerne med inkludert besøksintervju(er). Garn, strikkepinner, og oppskrift på dukkeklær ( i størrelse prematur), så kan ho strikke/hekle til sjukehus? Lag ein fotokalender med berre bilder av deg sjølv i? Eller med dei vaksne familiemedlemmane? (Det blir veldig fort nok bilder av dei yngste.) Ein tv-serie de kan sjå saman? Ingen av mine besteforeldre/svigerbesteforeldre har vore særleg interessert i kremer, lotions og slikt, det hadde berre blitt rart, men har satt pris på noko å gjere på, og helst ting dei kan gjere i lag med slekta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts