Gå til innhold
Hundesonen.no

Et godt ulldekken


Poter
 Share

Recommended Posts

Noen som vet om et ulldekken som sitter godt på hundene? Kjøpte et på Felleskjøpet, tror jeg det var, for noen år siden, men passformen er dårlig og sitter ikke bra nok på Eine. Så er på utkikk etter et nytt. Gjerne et som ikke er så tungt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det likte jeg. Kanskje Onkel skal få seg dekken? Hvilken størrelse har Casper på seg der, Lola? Det er ca. fra overgang til nakke og til halerot man skal måle?

Har aldri hatt dekken til hundene så jeg har ikke peiling. Ja, og så var det ikke meningen å kuppe tråden din, Poter. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De Richo-dekkenene er kjempefine. Er det noen andre enn Tropehagen som fører den? Har helt sluttet å bruke dem etter at de gikk inn i samarbeid med denne wannabe-hundehviskeren.
Bare Tropehagen som selger det, Richo er dems merke ;) Har til Staffen min også, sitter kjempefint :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det likte jeg. Kanskje Onkel skal få seg dekken? Hvilken størrelse har Casper på seg der, Lola? Det er ca. fra overgang til nakke og til halerot man skal måle?

Har aldri hatt dekken til hundene så jeg har ikke peiling. Ja, og så var det ikke meningen å kuppe tråden din, Poter. :icon_redface:

Casper har 60cm :) Ja nakke til halerot.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Richo jeg har og jeg synes det sitter dårlig på Eine. Nå er det for stort, str 65, så det har nok noe å gjøre med saken, også synes jeg det er tungt. Om noen er interessert i å kjøpe det, kan jeg selge det til en høvelig penge. Det er brunt og lite brukt. Skulle vært og prøvd om ett i passe størrelse er bedre.

Hundeeierbutikken sine syns jeg ser ut til å ha en veldig bra passform.

De så gode ut! Har du prøvd dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Richo jeg har og jeg synes det sitter dårlig på Eine. Nå er det for stort, str 65, så det har nok noe å gjøre med saken, også synes jeg det er tungt. Om noen er interessert i å kjøpe det, kan jeg selge det til en høvelig penge. Det er brunt og lite brukt. Skulle vært og prøvd om ett i passe størrelse er bedre.

De så gode ut! Har du prøvd dem?

Ikke personlig, men hørt mye posetivt om de. Så når behovet kommer så kommer jeg til å shoppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt rart da, for dekkenet er jo PRIKKLIKT... Og bildet fra hundeeierbutikken (vist under) er i en canelana-brosjyre?

ISA21web_0_2.jpg

:lol: Jeg har ikke tenkt å krangle på det, du har helt sikker rett. Men de selger det som to forjellige dekken i nettbutikken, og på stand. (canalana og det andre merinoulldekken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også dekkenet frå hundeeierbutikken, har ikkje prøvd det ute enda, men det verkar veldig varmt og godt :) Einaste minuset er at dei er litt små i størrelsen. Bestillte 50cm til Catania, som normalt brukar 40-45 i dekken, men i lengda på ulldekkenet kunne ho gjerne hatt det ein størrelse større. Ser ellers ut til og sitte bra då :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også dekkenet frå hundeeierbutikken, har ikkje prøvd det ute enda, men det verkar veldig varmt og godt :) Einaste minuset er at dei er litt små i størrelsen. Bestillte 50cm til Catania, som normalt brukar 40-45 i dekken, men i lengda på ulldekkenet kunne ho gjerne hatt det ein størrelse større. Ser ellers ut til og sitte bra då :)

Høres bra ut! Skal maile dem og høre angående størrelse. Litt synd jeg ikke får sett og klemt på det først og ikke minst prøvd det på Eine.

Noen som vet hvor de får merinoulla si i fra? Kjedelig om det er en skadet sau Eine skal varme seg på...

Har/hadde richo sitt til kas og lup, men ubrukelig i bevegelse, alt for stor i halsen i forhold til lengden.

Det er det som er problemet med Eine sitt også. Alt for stort i halsen og i front hemmer det for bevegelse. Men som sagt, hans er for stort, så hadde nok vært bedre om det var et par størrelser mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...