Gå til innhold
Hundesonen.no

Ulvehunden Fant - nye bilder s. 9


Mirai
 Share

Recommended Posts

25kg til på den der, så blir han griselekker!!

Det tror jeg også :wub: ! Mamma har liksom ambisjoner om å få stilt ham ut da, men jeg vet ikke helt jeg :lol: . Får se hvordan han takler verden til sommeren.

Du har helt rett, men allikevel :lol: : "25 kilo til" og "griselekker" i samme setning.... litt sånn "utenfor kroppen opplevelse" å lese innlegget ditt. Vi snakker om schwææær bikkjerase. :ahappy:25 kilo er mye! :D

Hehe, lett å tenke ut ifra eget perspektiv; jeg føler også at det ikke henger helt sammen sånn ved første øyekast!

Bilde som mamma tok i går (rett før han stakk av for å besøke elghundtispa på nabogården... ZZZzzzz!!):

1146767_10153073741812813_28831702860684

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mamma og familien har fått seg ulvehund! Den foreløpige navnløse (eller, han heter Fant, men det skal byttes) er en 2,5 år gammel ulvehund fra Tsjekkia. Han har bodd i Norge hele sitt liv og er

Rask oppdatering, håper å få tatt noen flere bilder hvis været er ok i morgen . Fant har bare sklidd rett inn i familien og vi har ingen problemer enda. Han har merkbart mer energi, og er mye tr

I dag har vi (jeg) kost oss med litt pelsstell . Fått bort en del løs underull og pyntet på den ENE albuen hans. Haha. Han har så mye hår på hodet, men den sitter litt hardt så jeg er redd for å plag

Guest Gråtass

Enkel logikk det, han er en middels stor hannhund av rasen. Han bør veie ca 75 kg, han bør være muskuløs uten å bli tung. I tillegg er han ung enda og skal legge seg ut i bredden hvertfall ett år til. Så 25kg er egentlig ikke så mye, til tross for at det er 50% av hans nåværende kroppsvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner den, Gråtass, og selvfølgelig har du helt rett. :)

Det bare svirrer litt rundt i huet mitt at 25 kilo er mange kilo. Også er det omtrent den mengden kilo som skal legges til allerede mange kilo for at den digre hunden skal bli akkurat passe. :) Jeg har truffet en del av rasen og jeg synes de er knallfine både i utseende og gemytt og det slår meg gang på gang at fy søren, de er digre :shocked::ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg også :wub: ! Mamma har liksom ambisjoner om å få stilt ham ut da, men jeg vet ikke helt jeg :lol: . Får se hvordan han takler verden til sommeren.

Hehe, lett å tenke ut ifra eget perspektiv; jeg føler også at det ikke henger helt sammen sånn ved første øyekast!

Bilde som mamma tok i går (rett før han stakk av for å besøke elghundtispa på nabogården... ZZZzzzz!):

1146767_10153073741812813_28831702860684

Veldig stemningsfullt bilde!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fri idag, så vi dro hjem til mamma og gikk en tur.

Kjekk samboer og Fant:

2015-01-30%2014.35.12.jpg

Prøvde å ta et panoramabilde, men det ble vel ikke sånn helt vellykket, hehe.. Var nydelig himmel idag.

2015-01-30%2014.55.35.jpg

Ikke lov å gå på stua... men tærne på dørstokken er vel lov, vel..?

2015-01-30%2015.14.34.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt diverse fra Instagram og telefonen min fra desember og til nå.

Stefaren min fortalte meg idag at han jogget ca en mil med Fant på tirsdag, så han begynner å bli i heeeelt ok form. Nå veier han 54 kg! :)

Selfie med ulvehund var ikke så lett:

2015-01-19%2021.26.11.jpg

Stefaren min og Fant, vi spekulerer på hvor vi skal lage gapahuk i skogen:

2015-01-24%2016.05.56.jpg

Viktig med refleks i vintermørket!

2015-01-18%2020.03.21.jpg

Kjedelig hos veterinæren... har fått ryddet opp i en infeksjon og fått rens pga. kraftig forhudskatarr.

2015-01-14%2012.48.51.jpg

Traff valper hos veterinæren også, Fant snuste på dem og konkluderte med at det er ikke noe han ønsker seg!

2015-01-14%2014.00.47.jpg

2015-01-14%2013.59.33.jpg

Det er godt å føle seg liten av og til...

2015-01-22%2014.08.04.jpg

2015-01-24%2015.25.24.jpg

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Vi har ikke vært så mye hos mamma i det siste fordi hun var borte i en måned nettopp, men nå er vi litt der igjen.
Fant har lagt på seg enda mer og han ser veldig fin ut. Han trenger fremdeles en god runde napping, men er ellers strålende blond og kjekk som alltid :D . Han er ganske avslappet når det kommer folk på besøk nå, i starten var han jo veldig usikker og litt bjeffete og sky.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...