Gå til innhold
Hundesonen.no

Banzai og Ori


Sanne
 Share

Recommended Posts

  • Svar 665
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har jeg fått bilde av hannene, så da kan jeg vel egentlig opprette en tråd for lillemannen, selv om jeg ikke vet hvilken som blir vår enda! De er født 12 august, så de er 3 uker i dag og fantast

Da har fineste julegaven entret heimen!  Vi er forelska så det holder! Han er helt ufattelig kul  Banzai er også forelska, men det var ventet, han digger jo valper! Fineste lille

Ellers var det litt underholdning når jeg og Banzai var inne til bedømming Han er jo litt vel ape, har ekstremt kort konsentrasjon og liker best å rulle rundt og klovne seg om vi står stille Bare

Posted Images

Akkurat nå, Poter skrev:

Godt han kan være der for dere og gi dere støtte. Hunder, altså :heart:

Hunder er virkelig enestående ja :heart: Og Banzai... Herlighet for en hund :heart: 

 

Akkurat nå, mushi skrev:

Gratulerer med fritt! :) 

Tusen takk :D  
 

Akkurat nå, Siljus skrev:

Weeee! :jump:

Jaaa :D:D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

http://lundehund.no/index.php/om-norsk-lundehund-klubb/ras/986-krysningsprosjektet-ny-paring-august

Vi krysser for valper etter kjekkasen vår :wub: 

Forresten: Jeg er ikke interessert i negativitet rundt krysningsprosjektet i denne tråden. Det er ikke alle som er enig i dette så jeg vil bare unngå at tråden til Banzai blir fylt av kritikk og slikt, for det er en tråd om livet hans i hovedsak, ikke om krysningsprosjektet :P (ikke at jeg har opplevd noe av det her inne tidligere altså, men ja... :P

Saklige spørsmål etc ang prosjektet er helt ok selvfølgelig :) 

14203538_10154357836446425_251437455_o.jpg
Bilde tatt av samboer

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Perfect Image skrev:

Så hva folk skrev på fb.. Synes bare det viser lite kunnskap. Dette er veldig spennende!! Masse lykke til!

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Ja, det er en del motstandere altså... Jeg har helt ærlig lite lyst å dele noe om dette i det hele tatt lengre og det ble et passe stort skår i gleden over potensielle Bassevalper... 
Det er veldig spennende! Tusen takk :D  

 

57 minutter siden, Heidihj skrev:

Veldig spennende! Lykke til :D

Tusen takk :D 

 

51 minutter siden, Toril skrev:

Veldig spennende,et flott par!!:D

Ja sant de er fine?!:wub: Og så han glisegutten da, så fornøyd med seg selv :lol: 


Og hvem vet, kanskje blir det født en ny liten håpefull til oss om et par mnd!:wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Tinkie skrev:

Det hadde jo vært dødsgøy. Fy søren, jeg heier så sykt på det prosjektet her! :D 

Ja det hadde vært superstas! :heart: 
:D:D
 

6 minutter siden, Rocket skrev:

Så gøy! :D Krysser fingrene for valper! :D 

:D:D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende :)

Som Sprettballen kan jeg ikke skjønne hvordan noen kan være negative til dette prosjektet. Man gjør jo ikke dette for å få "søte valper" eller fordi "tispa fortjener å bli mor og hannen hadde så lyst til å bli far" osv. Det ligger en god del arbeide bak dette prosjektet og det er for å forsøke gjenoppbygge en av de norske rasene som vi risikerer miste.

Er han så langbeint som han ser ut som på bildet med lundehund tispa?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, måtte inn og lese kommentarene... Ja ja, ikke rart selskaps og eksteriøravl fører til sjuke bikkjer når folk har sånne holdninger. Ingen som snur på hodet en gang, av innkryssninger i tre andre Norske raser, mens dette er liksom sååå spesielt og forferdelig :icon_confused:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sprettballen skrev:

Skjønner ikke at noen kan være negative til dette prosjektet jeg. Det er jo fantastisk! Jeg tror de neste generasjonene kommer til å være veldig takknemlig for at dette prosjektet ble satt i gang jeg :)

Ja jeg synes også det er helt fantastisk! Og det kommer fra en av de største lundisentusiastene man kan finne. Jeg elsker den rasen med hver eneste celle i kroppen og har aldri noensinne kunne sett for meg en annen rase overhodet. Men nettopp derfor, fordi jeg brenner sånn for rasen min, så ser jeg jo at dette trengs så veldig. Fine rasen min :heart: 
Og ja det tror faktisk jeg også :)  Det er jo heldigvis en overflod av folk allerede som støtter prosjektet, men de forsvinner litt bak all kritikken altså... 
 

23 minutter siden, Justisia skrev:

Så spennende :)

Som Sprettballen kan jeg ikke skjønne hvordan noen kan være negative til dette prosjektet. Man gjør jo ikke dette for å få "søte valper" eller fordi "tispa fortjener å bli mor og hannen hadde så lyst til å bli far" osv. Det ligger en god del arbeide bak dette prosjektet og det er for å forsøke gjenoppbygge en av de norske rasene som vi risikerer miste.

Er han så langbeint som han ser ut som på bildet med lundehund tispa?

Ja ikke sant?! Det er så rart at de ikke skjønner det..

Hahaha, jeg har ikke tenkt over hvor underlig fronten hans ser ut på det bildet. Han er langbeint altså, men ikke så ille som det ser ut der :lol: Han står som en krakk :lol: Litt bedre bilder av han:
12400639_10153694203721293_3909521994395

12717652_10153756248556293_6290522502725
 

18 minutter siden, Pringlen skrev:

Ha ha, måtte inn og lese kommentarene... Ja ja, ikke rart selskaps og eksteriøravl fører til sjuke bikkjer når folk har sånne holdninger. Ingen som snur på hodet en gang, av innkryssninger i tre andre Norske raser, mens dette er liksom sååå spesielt og forferdelig :icon_confused:

Vet du, akkurat det har jeg tenkt på selv. Jeg fatter ikke hvorfor det er så mye hysteri og forferdelse rundt dette, for det er ikke noe nytt :P For meg er det naturligvis stas å få ta del i innkrysningsprosjektet så nært og å faktisk eie en av hundene fra første kull. Men mest av alt er jeg bare superhappy med en frisk, sunn og herlig hund :heart: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sanne skrev:


Hahaha, jeg har ikke tenkt over hvor underlig fronten hans ser ut på det bildet. Han er langbeint altså, men ikke så ille som det ser ut der :lol: Han står som en krakk :lol: Litt bedre bilder av han:
12400639_10153694203721293_3909521994395

12717652_10153756248556293_6290522502725
 

Vet du, akkurat det har jeg tenkt på selv. Jeg fatter ikke hvorfor det er så mye hysteri og forferdelse rundt dette, for det er ikke noe nytt :P For meg er det naturligvis stas å få ta del i innkrysningsprosjektet så nært og å faktisk eie en av hundene fra første kull. Men mest av alt er jeg bare superhappy med en frisk, sunn og herlig hund :heart: 

Så litt annerledes ut der ja :)

Hvor er det dere finner kommentarer hen da? *nysjgerrig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Justisia skrev:

Så litt annerledes ut der ja :)

Hvor er det dere finner kommentarer hen da? *nysjgerrig*

Norsk lundehundklubb på facebook - måtte inn å lese selv. En del folk som ikke skjønner så mye om genetikk iallefall... sukk...

Supert prosjekt og skikkelig bra gjort av lundehundklubben :D håper flere raseklubber ser og lærer

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Turb skrev:

Norsk lundehundklubb på facebook - måtte inn å lese selv. En del folk som ikke skjønner så mye om genetikk iallefall... sukk...

Supert prosjekt og skikkelig bra gjort av lundehundklubben :D håper flere raseklubber ser og lærer

Jaa, jeg synes virkelig dette er helt fantastisk gjort av klubben! :D 
 

51 minutter siden, Pringlen skrev:

He he, på støverrasene er det mer sånn: ohhh, kryssningskull, det må vi ha valp fra. Og ingen tenker på bikkjene som noe som helst annet enn renrasede, selv om de har x-er både her og der i stamtavlene...

Ja jeg sliter litt med å omtale Banzai som lundehund altså, det innrømmer jeg glatt. men jeg omtaler han i såfall som lundehund/buhund etter krysningsprosjekt, og så forklarer jeg :) Mest fordi det tross alt ikke er så mye lundehund å spore i han den ene eller andre veien, og de som lurer som regel har interesse for lundehunden spesifikt. Men oftere og oftere sier jeg faktisk bare ja når hvermansen spør om det er lundehund :) Det er tross alt det han er registrert som :)
 

11 minutter siden, Justisia skrev:

Offer gikk jeg inn og leste der da?
Nå har jeg lyst til å klaske panner rundt om.
"Kan bli en flott hund, men det er jo ikke lenger renraset"
:vegg:

Det er foretatt en parring til så jeg. Er det søster til Banzai som er parret?
 

Ja, det er virkelig synd at så mange har så negativt syn på krysningsprosjektet...

Jepp, det er søstra hans :) Oppdretteren til Banzai som eier henne :ahappy:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sanne skrev:

http://lundehund.no/index.php/om-norsk-lundehund-klubb/ras/986-krysningsprosjektet-ny-paring-august

Vi krysser for valper etter kjekkasen vår :wub: 

Forresten: Jeg er ikke interessert i negativitet rundt krysningsprosjektet i denne tråden. Det er ikke alle som er enig i dette så jeg vil bare unngå at tråden til Banzai blir fylt av kritikk og slikt, for det er en tråd om livet hans i hovedsak, ikke om krysningsprosjektet :P (ikke at jeg har opplevd noe av det her inne tidligere altså, men ja... :P

Saklige spørsmål etc ang prosjektet er helt ok selvfølgelig :) 

14203538_10154357836446425_251437455_o.jpg
Bilde tatt av samboer

Skal dere ha en valp ? hadde vært veldig artig å fulgt banzai og hans etterkommer i samme tråd liksom.

Jeg støtter prosjektet fult ut! Det er seriøst, godt planlagt og gjennomtenkt og ikke minst er det god oppfølging. Dette er den riktige måten å gjøre det på ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg bare hatt nok sansen for Lundis som maskott så skulle jeg gjerne hatt en Banzai valp! Jeg støtter prosjektet fullt ut og mener det er et eksempel til etterfølgelse for alle andre raser som sliter med lite tilgjengelig genmateriale :)

Masse lykke til med drektighet og valper (satser på at det blir noen).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shlush skrev:

Skal dere ha en valp ? hadde vært veldig artig å fulgt banzai og hans etterkommer i samme tråd liksom.

Jeg støtter prosjektet fult ut! Det er seriøst, godt planlagt og gjennomtenkt og ikke minst er det god oppfølging. Dette er den riktige måten å gjøre det på ??

Vi håper veldig på det ja :D Vi må jo ha en liten basseluskesønn:wub: Så vi krysser for minst en hannvalp! 

Ja, det er liksom ingen tvil om at det er seriøst heller. Jeg er så glad man i det minste prøver, for fine rasen sin del :heart: 
 

Akkurat nå, Raksha skrev:

Åååh fineste Banzai! :wub: Dette er et prosjekt jeg virkelig kunne tenkt meg å støtte, for jeg syns det er helt genialt! 

Jaa, bestebasselusken :heart: Virkelig helt supert ja! Synes flere av dere her inne kan sende inn ønske om valp fra prosjektet jeg:whistle:
 

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Hadde jeg bare hatt nok sansen for Lundis som maskott så skulle jeg gjerne hatt en Banzai valp! Jeg støtter prosjektet fullt ut og mener det er et eksempel til etterfølgelse for alle andre raser som sliter med lite tilgjengelig genmateriale :)

Masse lykke til med drektighet og valper (satser på at det blir noen).

Man må nesten ha interesse/sansen for lundis om man skal ha valp etter disse hundene ja, helt klart:ahappy: Absolutt, dette er i mine øyne utelukkende positivt!:ahappy:

Tusen takk! Vi håper virkelig på små Bassetroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...