Helianthus Skrevet 18. August 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. August 2014 Sikksakk er greit for meg, men hvordan ser den ut ferdig? Kan vi ha utgangsstilling også? Eller i hvertfall kasse? Edit: Eller jeg er åpen for forslag. Hva skal til for å få med flere? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snorken Skrevet 18. August 2014 Rapporter Share Skrevet 18. August 2014 Jeg er med på utgangsstilling i alle fall! Sikksakk er også moro! vi hiver oss med 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 18. August 2014 Rapporter Share Skrevet 18. August 2014 Sikksakk og utgangsstilling er vi og med på. Begge deler kan vi, men jeg må fortsatt lokke mye på sikksakken, så der har vi meeeget med forbedringspotensiale! Utgangsstillinga kan alltids bli bedre. Skal prøve å huske å legge ut film fra "før og etter" så får vi se om det er noe forskjell 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 18. August 2014 Rapporter Share Skrevet 18. August 2014 Jeg er med på utgangsstilling! Den skal jeg ha inn nå uansett. Slalom mellom beina kan vi, men kan godt friske opp den også. Sent from my SM-N9005 using Tapatalk 4 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helianthus Skrevet 19. August 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19. August 2014 Nå har jeg tatt meg den frihet og opprettet en ny ukens utfordringstråd som inneholder begge utfordringene i samme tråd; både sikksakk/slalåm og utgangsstilling. Hvis det ikke funker å ha to utfordringer i samme så vet vi det til neste gang. Jeg satte den til å gå over to uker. Håper det ser greit ut Her er ukens utfordring - uke 34-35. Håper mange blir med 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snorken Skrevet 29. August 2014 Rapporter Share Skrevet 29. August 2014 Selv om uken ikke er over enda kommer jeg med noen forslag til neste ukes utfordring, mener ikke alle på en gang, men jeg kunne tenkt meg en av disse i alle fall - stå, sitt, ligg - altså overgangen mellom disse, som forløperen til avstandskommandering - holde fast uten å tygge - fvf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 29. August 2014 Rapporter Share Skrevet 29. August 2014 Jeg er også interessert i overganger stå /sitt/dekk! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helianthus Skrevet 29. August 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29. August 2014 Jeg stemmer for disse to: - fvf - holde fast (og egentlig alle deler av apportering har jeg lyst til å begynne med) Men det er selvsagt bare fint med avstandskommando/overganger så lenge en nybegynner-aktivitet er med også 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tekopp Skrevet 29. August 2014 Rapporter Share Skrevet 29. August 2014 Jeg tror det er greit å begrense seg til ett tema om gangen. Virker som om de fleste uansett bare har fokusert på ett av momentene (og at man bør spare på ideene så man ikke går tom så fort), 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snorken Skrevet 29. August 2014 Rapporter Share Skrevet 29. August 2014 Jeg er også interessert i overganger stå /sitt/dekk! Jeg stemmer for disse to: - fvf - holde fast (og egentlig alle deler av apportering har jeg lyst til å begynne med) Men det er selvsagt bare fint med avstandskommando/overganger så lenge en nybegynner-aktivitet er med også Kanskje vi kan kjøre fvf + apport denne runden og fvf + overganger mellom stå,sitt,ligg neste runde? bare et forslag - jeg er med på det meste som heter grunnfedigheter uansett edit: fvf begge ukene, for det er liksom en øvelse som krever mye utholdenhet og presisjon og det kan jo være spennende å se utviklingen på 4 uker, kontra 2? 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 30. August 2014 Rapporter Share Skrevet 30. August 2014 Ja, jeg er også med på fvf. Apport/holde fast tror jeg at jeg legger på hylla en liten stund, jeg har jobbet lenge med det uten noen fremskritt. Med tanke på at jeg har en eksamen om noen uker, så har jeg ikke tid til å bruke altfor mye tid på bare èn ting lenger. Men fvf trenger jeg alltid! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 22. September 2014 Rapporter Share Skrevet 22. September 2014 Mitt forslag til neste utfordring: Target. Det kan inkludere så mye, så her kan hver og en legge opp til akkurat hva de ønsker selv. Nese-target, labbetarget, frys-target, triks lært inn med target (f.eks lukke skuffe) osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 22. September 2014 Rapporter Share Skrevet 22. September 2014 Mitt forslag til neste utfordring: Target. Det kan inkludere så mye, så her kan hver og en legge opp til akkurat hva de ønsker selv. Nese-target, labbetarget, frys-target, triks lært inn med target (f.eks lukke skuffe) osv. Vi er med. Driver og trener nesetarget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 22. September 2014 Rapporter Share Skrevet 22. September 2014 Monti ikke skjønne target Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 22. September 2014 Rapporter Share Skrevet 22. September 2014 Target er vi med på! Glemte hele ryggetreningen og de andre har vært litt for avanserte for oss. Så vi vil gjerne være med på target. Tror ingen av mine kan det fra før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tekopp Skrevet 22. September 2014 Rapporter Share Skrevet 22. September 2014 Frisker gjerne opp target litt Lyst til å forklare frystarget forresten @Tabris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snorken Skrevet 22. September 2014 Rapporter Share Skrevet 22. September 2014 vi er med på target! trenger å trene mer på labbetarget… og gjerne frystarget! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helianthus Skrevet 22. September 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22. September 2014 Jeg er også med på target ... lager du en egen tråd med en oppramsing av mulige targets, Tabris? Og ja, forslag til innlæring av frystarget vil jeg gjerne ha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 22. September 2014 Rapporter Share Skrevet 22. September 2014 Target er gøy, jentene kan en men kan jo prøve flere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 22. September 2014 Rapporter Share Skrevet 22. September 2014 Frystarget vil si at hunden holder posisjonen i flere sekunder. Ved nesetarget skal hunden da aktivt holde nesen på target i flere sekunder uten å røre seg, "fryse" på target. Ved labbetarget skal den stå i ro og "fryse" med labben på target i flere sekunder osv. Dette kan man lære inn ved shaping. Først klikke og belønne for snute på target. Når hunden forstår det, så holder man igjen klikket når hunden tar snuten mot target. Dette vil ofte føre til en liten frustrasjon hos hunden og den vil kanskje trykke snuten litt hardere mot targeten - da klikker man og belønner for det. Holder den snuten et halvt sekund lenger enn forrige gang, så klikker man for det. Og fortsetter slik. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 22. September 2014 Rapporter Share Skrevet 22. September 2014 'Hvordan motivere til trening i hverdagen?' syntes jeg er spennende og stiller som forslag til en litt annerledes utfordring til senere runder Target er noe fillerier for vår del, da ender han med å sette snuta i absolutt alt (låret, trynet mitt, apporten, døra, sofaen osvosv), det orker jeg ikke flere omganger med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PixinaCollie Skrevet 10. November 2019 Rapporter Share Skrevet 10. November 2019 Kunne dette vært spennende og gjøre igjen? ?? 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tins Skrevet 10. November 2019 Rapporter Share Skrevet 10. November 2019 14 hours ago, LinsorCollie said: Kunne dette vært spennende og gjøre igjen? ?? Jaaa!! Jeg er med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PixinaCollie Skrevet 11. November 2019 Rapporter Share Skrevet 11. November 2019 Hvordan går man evt frem? ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyttebæra Skrevet 15. November 2019 Rapporter Share Skrevet 15. November 2019 On 11/11/2019 at 5:56 PM, LinsorCollie said: Hvordan går man evt frem? ? Noen må vel avgjøre hva vi skal trene på? Jeg blir med da. Flisa kan ingenting annet enn innkalling, så kanskje på tide å trene på noe mer. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts