Gå til innhold
Hundesonen.no

Sko til storbyferie?


skilpadde
 Share

Recommended Posts

Skal til Roma i høst, og regner med at det kommer til å bli en del gåing, så har lyst til å kjøpe et par sko som er gode å gå i og samtidig ikke er superstygge. (Har hatt litt for mange storbyferier i converse. :no: )

Noen forslag til ålreite gåsko? Kan nike free funke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig! :D

Joggesko er et must, og heldigvis er jo trendene slik at det er akseptabelt å gå selv i neongule/rosa sko. Peis på med noen lette, deilige joggesko :) Ta på deg finskoene når dere skal ut å spise på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nike Air <3

De er gode nok til at maange bruker dem på trening (inkludert meg), og de ser ikke så alt for ille ut! Jeg har de sorte, og de er diskre og fine, synes jeg :) Som Kanger sier er det jo veldig akseptert å gå med joggesko for tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette: http://www.zalando.no/skechers-performance-division-flex-appeal-joggesko-pink-sk211s003-j11.html

er verdens beste byvandring sko!

Etter å ha vandret i new york noen dager i converse med kjempevondt i ryggen, så fant jeg disse og det er de mest behagelige joggeskoene jeg har hatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo veldig an på hva som sitter godt på foten din. Det aller meste fra Nike er ubrukelig for meg men kan jo være fantastisk for deg. Jeg hadde absolutt gått å prøvd på om du ikke har noen sikre alternativer på lur :)

Jeg er veldig glad i timberland men finner av og til andre merker som funger fint og. Sist jeg var på storbyferie med mye vandring rundt om brukte jeg noen helt sorte, nøytrale viking hikingsko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode sko er viktig på storbyferie! Jeg pleier å ha med (evt kjøpe på tur) et ekstra par gode sko så jeg har to stk å bytte på med. Synes ofte jeg blir sliten i ryggen og føttene om jeg går mye med samme par sko. Nå har jeg teite ben og får gnagsår på de mest utenkelige steder i tillegg.

Nike free 3.0 funker bedre for mine føtter enn de nye nike free 5.0 jeg kjøpte i NYC selv om de skal ha bedre demping osv. Eller synes jeg Ecco har gode sko, men mange av dem ser litt kjærring ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lett litt etter noen nøytrale (svarte) nike free i byen i dag, men har ikke funnet noen i min str så langt, de er vel alt for populære :icon_confused:

Får lete litt til, evt prøve andre merker. Synes New Balance har fine sneakers, og de ser bedre ut å gå i enn converse i alle fall... Har lite lyst til å stresse etter å skulle kjøpe sko på ferie, da vil jeg heller spise is og se på severdigheter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker stort sett mine salomon caliber gtx sko uansett hvor vi drar :P Kjøpte nylig noen litt lettere sko fra Adidas (husker ikke type) som er greie også.

Sist vi dro til Roma skulle jeg prøve å reise i noen helt enkle tøysko (kawasaki?) ettersom det er litt penere litt skjørt. Men for første gang merket jeg at jeg ble støl av all gåinga. Så det kommer jeg ikke til å gjøre veldig ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lett litt etter noen nøytrale (svarte) nike free i byen i dag, men har ikke funnet noen i min str så langt, de er vel alt for populære :icon_confused:

Får lete litt til, evt prøve andre merker. Synes New Balance har fine sneakers, og de ser bedre ut å gå i enn converse i alle fall... Har lite lyst til å stresse etter å skulle kjøpe sko på ferie, da vil jeg heller spise is og se på severdigheter :P

Jeg har New Balance, og de er gode å ha på. De aller fleste skryter av hvor gode de er, og jeg tror at mine er så gode at jeg kunne hatt et par til :-) Enten det eller Skechers.. eller Salomon eller Asics.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par joggesko fra Adidas som er gull verd. Skal jeg gå i by/kjøpesenter så sverger jeg til dem uansett. De er sånn sett nøytrale i fargen - svarte med noe rødt på - men jeg bryr meg lite om hvordan de ser ut der og da. Det betyr ingenting om jeg har verdens kuleste sko på hvis jeg får vondt i bena og ryggen. Så når det kommer til sko går komfort over alt for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får prøvd Nike Free eller noe annet som passer deg i din størrelse, men ikke i den fargen du liker, så kan du jo trygt bestille på nett? Har overhodet ingen forslag til nettbutikker, men det er jo bare å google "skobutikk på nett" elns. :)

Skulle tro det, men har vært forbausende vanskelig å finne noen fine sorte i min str, og jeg har sjekka rimelig mange nettbutikker, utenlandske også. De er vel bare latterlig populære. Fant ett par i går som jeg var litt sen med å bestille, de er borte nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker farger, så her går det stort sett i joggesko med knæsjfarger på jobb :P ikke at jeg har så mange..

Har du noen sko du liker, så kan du jo evt kjøpe en god såle å ha nedi. Mange gjør det med convers o.l :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...