Gå til innhold
Hundesonen.no

Vårt Kortiskull


Perfect Image
 Share

Recommended Posts

  • Svar 385
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ååå ventetiden! Dag 56 fra første parring men vi vet jo ikke om hun tok seg da, så det kan jo enda være en lang uke og litt til igjen! Denne ventetiden er jo så utholdelig på slutten, jeg gleder meg j

Kan love dere at jeg ikke har sett på dere skrive og ledd av dere eller noe lignende Har ikke hatt nett hjemme, itillegg til at Arya var litt treg å få melk, valpene, 5 andre hunder som krever sitt o

"Hajjo? Ej det hej det ej pajty?"

Er det ikke trend med 7 valper for tiden da? Jeg har 7, Jeanette har 7... Jeg tipper 7. Men du kan ikke få samme kjønnsfordeling som oss, det blir feil. Jeg har jo 4+3 og hun har 5+2, så da gjetter jeg 3+4. En tric av hvert kjønn, resten blått (siden jeg fikk så få blå, så får du ta noen fler). :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke trend med 7 valper for tiden da? Jeg har 7, Jeanette har 7... Jeg tipper 7. Men du kan ikke få samme kjønnsfordeling som oss, det blir feil. Jeg har jo 4+3 og hun har 5+2, så da gjetter jeg 3+4. En tric av hvert kjønn, resten blått (siden jeg fikk så få blå, så får du ta noen fler). :P

Åå jeg vil jo ikke ha blå :lol: Da får de to tric jammen meg være pene :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, @!!! Du gjetter samme antall som jeg har gjettet siden hun ble parret! Det er skjebnen, sånn blir det :D

Så:

11 valper. 6 tisper, 5 hanner. To blå av hver, resten tric. (Muligens en ekstra bonusvalp, tric tispe) :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke ha blå ???

Blått er noe jævelsk å finne partner til, siden de kan kunn parres med tric :P Tric derimot, kan parres med alle farger så man trenger ikke å ta det hensynet :)

(Jeg skulle ikke beholde Stella i det Lyra kullet fordi jeg ville ikke ha noe blått. Meeen sååå :lol: )

Jeg skriver alle gjettingene ned, den som vinner får en sjokolade i posten :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått er noe jævelsk å finne partner til, siden de kan kunn parres med tric :P Tric derimot, kan parres med alle farger så man trenger ikke å ta det hensynet :)

(Jeg skulle ikke beholde Stella i det Lyra kullet fordi jeg ville ikke ha noe blått. Meeen sååå :lol: )

Jeg skriver alle gjettingene ned, den som vinner får en sjokolade i posten :D

Men du trenger da bare en veldig god tric, sant? :D

Blått er så pent... :wub:

Jepp, jeg vet det er litt sånn ukorrekt å foretrekke Blue Merle, men hvis jeg noensinne ender med en rase som har det alternativet kommer jeg til å gå etter farge *plystre*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått er noe jævelsk å finne partner til, siden de kan kunn parres med tric :P Tric derimot, kan parres med alle farger så man trenger ikke å ta det hensynet :)

(Jeg skulle ikke beholde Stella i det Lyra kullet fordi jeg ville ikke ha noe blått. Meeen sååå :lol: )

Jeg skriver alle gjettingene ned, den som vinner får en sjokolade i posten :D

Dårligste prisen ever! Synes vinneren kan få en valp i posten :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du trenger da bare en veldig god tric, sant? :D

Blått er så pent... :wub:

Jepp, jeg vet det er litt sånn ukorrekt å foretrekke Blue Merle, men hvis jeg noensinne ender med en rase som har det alternativet kommer jeg til å gå etter farge *plystre*

Neida, er ikke ukorrekt fordi "alle" vil jo ha blått :lol: Tror det er den forespørslen jeg får mest as :P

Jeg synes det kan være fint i korrekt farge, men 75% av kortisene der ute har virkelig stygg blåfarge i mine øyne, så håper avkommene til A blir ok. Men jeg er så drittlei av å finne partner så det må bli en tric :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avsporing, men det handler jo om farge- så jeg kjører på :D Er det vanlig at Tric kortisene holder godt på brunfargen sin, eller blir de tidlig litt blasse og lyse i fargen? Har kun møtt en sånn voksen tric kortis (4 år), synes den var så blass i brunfargen, men vet ikke om dette er typisk eller ikke? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avsporing, men det handler jo om farge- så jeg kjører på :D Er det vanlig at Tric kortisene holder godt på brunfargen sin, eller blir de tidlig litt blasse og lyse i fargen? Har kun møtt en sånn voksen tric kortis (4 år), synes den var så blass i brunfargen, men vet ikke om dette er typisk eller ikke? :)

Har de god farge så beholder de den lenge som regel (Fenris og Twix har begge god tan farge, Mange pappan til kullet også) mens er den blassere så synes det helt fra valpestadiet av og de vil bli blasse veldig fort.

I bunn og grunn betyr det jo ingen ting, men for meg er det veldig sjenerende så prøver å unngå linjer i både kort og land som jeg vet har veldig blasse tanfarger, fordi jeg vil like å se på bikkja :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer en PERFEKT blå gutt med stoooor hvit krage og nyyyyydelig blåfarge.. Han flyr sin vei til Finland,

Også kommer det to perfekt tegnede tric tisper, en til deg og en til finlandiiiiaa :D

Resterende 5 valpene er 3 hannhunder og 2 tisper, 2 blå, og en tric.. Så to merletisper til..

alt i alt.. 8 valper: 4 hannhunder og fire tisper. 2 blå og to tric av hver :aww:

Edit: Forvirret meg selv med alt våset mitt.. men les siste linnje :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst noe feil med meg som synes tric og sobel er penest! :lol:

Jeg skulle ha tric jeg, det var den absolutt peneste fargen. Men nå sitter jeg med verdens fineste sobel, og heller imot at sobel er favoritten. Ikke lett å bestemme seg :P

Jeg gjetter 4 tisper og 4 hanner, 2 av hver farge på hvert kjønn.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå jeg vil jo ikke ha blå :lol: Da får de to tric jammen meg være pene :aww:

Haha, av samme grunn som deg ønska jeg meg ei sort tri tispe denne gangen. Tibra leverte hun, alle tispene var jo sort tri (sist var alle tispene blå). Valpen er jo rød bærer også, så da kan jeg jo velge og vrake i hannhunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...