Gå til innhold
Hundesonen.no

Vårt Kortiskull


Perfect Image
 Share

Recommended Posts

  • Svar 385
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ååå ventetiden! Dag 56 fra første parring men vi vet jo ikke om hun tok seg da, så det kan jo enda være en lang uke og litt til igjen! Denne ventetiden er jo så utholdelig på slutten, jeg gleder meg j

Kan love dere at jeg ikke har sett på dere skrive og ledd av dere eller noe lignende Har ikke hatt nett hjemme, itillegg til at Arya var litt treg å få melk, valpene, 5 andre hunder som krever sitt o

"Hajjo? Ej det hej det ej pajty?"

Er da aldri feil tidspunkt for den perfekte valp :whistle: ? Hehe. Men ja, jeg skulle gjerne egentlig ha ventet til neste løpetid selv, det hadde vært mye mer beleilig mtp været blandt annet, parret i midten av januar, valper født i mars, og deilig vårvær ute når de kan begynne å komme seg ut, og valp om sommeren isteden.... Men, det var enten at jeg hadde dette kullet hjemme nå, eller at hun hadde dette kullet i Finland- Så valget var enkelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg hvorfor du tar det nå, ja :) Jeg bare fikk så veeeldig lyst på en liten Arya-kloning, hun ser jo helt perfekt ut, både i gemytt og utseende! Kan du anbefale en annen oppdretter som avler på de samme egenskapene? Jeg har prøvd å se selv, men jeg har aldri hatt renraset/registrert hund før og vet ikke helt hva jeg skal se etter ... Blir bare forvirret av alle disse titlene og forkortelsene :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopierer hva jeg skrev til ei venninne : " Når jeg kom hit var det ingen hjemme, med lapp om hvor nøklene var, og hvor hundene var. Var litt spent ! :P slapp han ut og han erklarte meg sin nye bestevenn og synes jeg var kjempekul som tok han ut. Veldig glad hund, veldig lydhør og forstår kroppspråk veldig godt. Trekker seg ikke unna for noe, og tok leken med engang jeg prøvde å leke med han :D Ble veldig overivrig med godbit, men jeg liker han så godt!" Han finner på så masse morsomt og tenker veldig masse. Veldig gøy å se :) Han stresser aldri (ikke med løpetispe eller :P) og har en bra avknapp og enda bedre påknapp! Fantastisk hund, og i fantastisk hold. Er med på flere timers rideturer hver dag og har de musklene :)

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ikke 11 altså, 5 er nok :lol: :lol: Leker meg med kallenavn gjør jeg også, gleder meg veldig og håper jeg får brukt dem.

Nå har det gått en uke siden parring! Merker selvsagt ingen forandringer enda, men her er hva som (forhåpentligvis!) i teorien skjer skjer :P

Sun 13 Jul 114

  • First day of mating.
  • The spermatozoa migrate up through the cervix.

Mon 14 Jul 114

  • Sperm travel searching for a mature ripened eggs.

Mon 14 Jul 114 -
Tue 15 Jul 114

  • Spermatozoa reach the eggs in the oviducts.

Tue 15 Jul 114 -
Wed 16 Jul 114

  • Fertilisation occurs in the oviducts which lead from the ovaries to the uterus.

Wed 16 Jul 114 -
Fri 18 Jul 114

  • Fertilised eggs migrate down the oviducts and into the uterine horns.
  • The migration continue to enable even spacing of the embryos.
  • During this migration the eggs will grow into a blastocystes.
  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...