Gå til innhold
Hundesonen.no

Gave til hannhundeier


SandyEyeCandy
 Share

Recommended Posts

Jeg skal få låne verdens fineste hannhund til mitt første kull, og vi henter han på en utstilling i Sverige nå på søndag. Jeg skal selvsagt betale både sprangavgift og penger for hver valp, men jeg er så utrolig takknemlig og stolt over denne muligheten og ikke minst tilliten som blir vist meg, at jeg har lyst til å ta med noe fint til de som eier hunden. :)

Men så er jeg bare helt blank... :rolleyes: Disse menneskene er glad i god mat og drikke, men bor i Sverige hvor alt er mye billigere og mer tilgjengelig. De har flere hunder og sikkert alt masse greier til dem.

Det jeg veit jeg skal ta med, er et fint armbånd jeg lager til henne. Men noe felles de kan få? Eller noe...?

Sukk. Jeg setter pris på tanker, spesielt fra de av dere som kanskje eier en hannhund som har blitt brukt i avl. Hva ville dere likt å få?

:flowers:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal få låne verdens fineste hannhund til mitt første kull, og vi henter han på en utstilling i Sverige nå på søndag. Jeg skal selvsagt betale både sprangavgift og penger for hver valp, men jeg er så utrolig takknemlig og stolt over denne muligheten og ikke minst tilliten som blir vist meg, at jeg har lyst til å ta med noe fint til de som eier hunden. :)

Men så er jeg bare helt blank... :rolleyes: Disse menneskene er glad i god mat og drikke, men bor i Sverige hvor alt er mye billigere og mer tilgjengelig. De har flere hunder og sikkert alt masse greier til dem.

Det jeg veit jeg skal ta med, er et fint armbånd jeg lager til henne. Men noe felles de kan få? Eller noe...?

Sukk. Jeg setter pris på tanker, spesielt fra de av dere som kanskje eier en hannhund som har blitt brukt i avl. Hva ville dere likt å få?

:flowers:

Jeg har stort sett fått ting/mat/sjokolade fra det landet tispeeier kommer fra. Når det er Sverige/Norge så blir det ikke store forskjellen, da... Selbuvotter kanskje;p eller noe sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok jo med selbuvotter til oppdretter og hannhundeier i Tsjekkia da jeg hentet Yasmine :lol:. Som hannhundeier har jeg aldri fått noe - annet enn betaling da :). Men jeg hadde nok satt pris på det meste, men gjerne noe spesielt fra landet eier kommer fra - evt noe spesielt fra rasens hjemland :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med skikkelig Norsk spekepølse i en eller annen variant?

Så gøy at dere henter han snart, blir gøy å følge med på bebisene :)

Jeg har stort sett fått ting/mat/sjokolade fra det landet tispeeier kommer fra. Når det er Sverige/Norge så blir det ikke store forskjellen, da... Selbuvotter kanskje;p eller noe sånt...

Jeg tok jo med selbuvotter til oppdretter og hannhundeier i Tsjekkia da jeg hentet Yasmine :lol:. Som hannhundeier har jeg aldri fått noe - annet enn betaling da :). Men jeg hadde nok satt pris på det meste, men gjerne noe spesielt fra landet eier kommer fra - evt noe spesielt fra rasens hjemland :)

Det "naturlige" å ta med er selvsagt noe typisk norsk mat, men det føler jeg er veldig typisk svensk også, men jeg tar kanskje feil? De har jo feks falukorv, det har jo ikke vi... Hm. Hvor får en kjøpt ei spekepølse, da? :blink: Er det sånt de har på velassorterte matbutikker? Hadde også lyst til å kjøpe litt sånne gøyale shibaartifakter fra et sted i HongKong, men pga frakt vil jeg vente til det evt blir noe valper, for da skal valpekjøperne få med seg det, og ikke hadde jeg rukket det nå uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var på parringsferd, tok jeg ikke med noen ting. Men jeg kjenner folka, og trodde at jeg bare skulle kjøre ned, parre, kjøre hjem (mens det ble overnatting, matservering, to parringer og litt mer bry, så jeg synes de skal få noe når vi prøver igjen neste gang).

I fjor var jeg hos ukjente mennesker i Danmark, og da tok jeg med tre bøker om norsk bernerhistorie - den ene har bilder av flest mulige championer med stamtavle, den andre har bilder av mange andre bernere med stamtavle (det er to tjukke-tjukke bøker), og den tredje er en ren historieberetning fra rasen kom til landet i 1956. Bøkene ble utgitt til jubileet i 2006, men de er jo interessante for å se hvilke hunder som ligger bak det som er i ringen i dag.

Da Foenix ble laget i Sverige, tok jeg med de samme bøkene, samt en fire-fem bokser nugatti, fordi jeg vet hannhundeier elsker nugatti. Så det får hun hver gang jeg ser dem :D

Første hannhunden X'en var hos, der tok jeg med diverse tyggebein og godsaker til hannhunden, for jeg kjente ikke menneskene, de var helt "gjennomsnittlige" hundeeiere uten stor interesse utover å ha en trivelig familiehund (som tilfeldigvis hadde en del av det jeg ønsket i mitt avlsarbeid), og det var begrenset hva en kan finne på til fremmede og ta med på fly blant alt annet en trenger.

En må ikke gi noe, det er jo ikke som at hannhundeier får mye bry når du tar med deg hannhunden - det er jo forskjell på å få besøk av tispa fire dager på rad hvor en også serverer middag, og det opplegget dere har.

Aktive oppdrettere har jo gjerne "alt" fra før av når det gjelder hundeting.

Brunost er forresten en ting jeg vet mange svensker liker, og som de ikke har i Sverige. Det, og Bretagne Kyllingsaus, det finnes ikke i svenske butikker, og jeg kjenner noen som kjøper det hver gang de er i Norge :D Og vår melkesjokolade er superior til deres... Det samme med isen...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En må ikke gi noe, det er jo ikke som at hannhundeier får mye bry når du tar med deg hannhunden - det er jo forskjell på å få besøk av tispa fire dager på rad hvor en også serverer middag, og det opplegget dere har.

Aktive oppdrettere har jo gjerne "alt" fra før av når det gjelder hundeting.

Takk for svar, håpa du ville titte innom. :) Jeg veit jeg ikke MÅ gi noe, men hallo, den generøsiteten og tilliten hun viser meg gjør meg så glad at NOE skal de få. Jeg kjøper med pølse, melkesjokolade og brunost. :thumbs:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det har jeg også tenkt på :) Jeg kjenner ikke hannhundeier i det hele tatt, men har tenkt at jeg vil også gi noe. Men så vanskelig når man ikke kjenenr dem!

Jeg kjenner dem jo, og nettopp derfor blir det litt vanskelig. De har jo mye mer shibapryler enn meg, mye mer erfaring enn meg, og de bor i Sverige... :P Er grenser for hvor eksotisk og stas de synes ting fra Norge er da, men jeg liker tanken på å gi noe "typisk" norsk likevel.

Hadde jeg dukka opp, parra knertis, betalt i dyre dommer og reist igjen hadde jeg nok nøya meg med det, men nå starter vi på en måte en langvarig relasjon, og det er derfor jeg vil vise dem at jeg ser på dette som noe ekstra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig når en ikke kjenner folk, for de kan være diabetiker (ikke sjokolade), avholds (ikke akevitt) og ha andre faktorer som påvirker gaven. Men samtidig bør jo hannhundeier være glad - bikkja får et nummer, eier får penger, også en gave på toppen? Kan det bli bedre?

I så måte er kanskje blomster safe, om en ikke må drasse det på fly og tog og drosje og rickshaw. Jeg blir i hvert fall ALLTID glad for ei pen plante eller en søt bukett, jeg tar meg sjelden råd til å kjøpe ting jeg dreper, men elsker å ha det i hus når jeg har fått det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig når en ikke kjenner folk, for de kan være diabetiker (ikke sjokolade), avholds (ikke akevitt) og ha andre faktorer som påvirker gaven. Men samtidig bør jo hannhundeier være glad - bikkja får et nummer, eier får penger, også en gave på toppen? Kan det bli bedre?

I så måte er kanskje blomster safe, om en ikke må drasse det på fly og tog og drosje og rickshaw. Jeg blir i hvert fall ALLTID glad for ei pen plante eller en søt bukett, jeg tar meg sjelden råd til å kjøpe ting jeg dreper, men elsker å ha det i hus når jeg har fått det.

Jeg kjenner dem jo, og nettopp derfor blir det litt vanskelig. De har jo mye mer shibapryler enn meg, mye mer erfaring enn meg, og de bor i Sverige... :P Er grenser for hvor eksotisk og stas de synes ting fra Norge er da, men jeg liker tanken på å gi noe "typisk" norsk likevel.

Hadde jeg dukka opp, parra knertis, betalt i dyre dommer og reist igjen hadde jeg nok nøya meg med det, men nå starter vi på en måte en langvarig relasjon, og det er derfor jeg vil vise dem at jeg ser på dette som noe ekstra. :)

Ja, her er hun jo "bare" hannhundeier og ikke oppdretter, men jeg vet hun gleder seg veldig til å følge med, besøket og følge opp valpene med årene som kommer. Men siden hun ikke er oppdretter har hun sikkert ikke så mye dill :lol: Kanskje jeg skal bestille noe Kortis greie og gi det og en blomsterbutikk :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her er hun jo "bare" hannhundeier og ikke oppdretter, men jeg vet hun gleder seg veldig til å følge med, besøket og følge opp valpene med årene som kommer. Men siden hun ikke er oppdretter har hun sikkert ikke så mye dill :lol: Kanskje jeg skal bestille noe Kortis greie og gi det og en blomsterbutikk :)

Hun trenger kanskje ikke en hel butikk, men en bukett blir hun nok glad for. :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her er hun jo "bare" hannhundeier og ikke oppdretter, men jeg vet hun gleder seg veldig til å følge med, besøket og følge opp valpene med årene som kommer. Men siden hun ikke er oppdretter har hun sikkert ikke så mye dill :lol: Kanskje jeg skal bestille noe Kortis greie og gi det og en blomsterbutikk :)

Damn, en hel butikk? Jeg skjønner det er penger i korthårscollieavl :D

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenalår...ekkelt? :|:cry:

Neida, sånn seriøst, syns det er flott tenkt jeg SEC! Jeg ville vært glad for nesten hva som helst om det blir noe på fluffen min, så syns blomster, sjokkis og brunost høres mer enn toppers ut, virkelig, på alle måter :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør man det med mat til annet land? F eks Tyskland

Det er ikke noe problem med mindre det er innføringsregler til landet. Stort sett gjelder det kun øyland som Storbritannia og Australia. :)

Jeg syntes det høres ut som en kjempeide og gi en bok om rasens historie fra eget land. @SandyEyeCandy - finnes det noen bok om shibaen eller japanske raser i Norge?

Niks, det gjør det ikke. Og alle andre bøker (fra Japan eller USA) har disse allerede, garantert. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde satt stor pris på raserelaterte gaver, jeg er sjelden imponert over mat som gave, vin er alltid greit(med mindre man er avholds som det nevnes)..

Men som sagt er ikke det et alternativ her, da disse menneskene har alt jeg måtte finne på å komme opp med allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...