Gå til innhold
Hundesonen.no

Svarte småsnusere på vei - Pied Pipers første kull


xxx12345
 Share

Recommended Posts

  • Svar 497
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I går så tenkte jeg at jeg måtte til veterinær igjen i dag - nå er saken en annen! Våknet av valpene i natt, Smula var borte. Hun sto ved verandadøra og måtte ut og tisse hun. Travet rundt i hagen og

Da har vi vært på UL Så minst 4 store blærer, og vet synes det egentlig så ut som hun var kommet lengre enn dag 29. Vi hadde jo nestenparringer de to dagene før, så det er jo teoretisk kanskje mu

I går kveld da jeg lå i senga og leste kom det plutselig en svær veps krypende opp på skuldra mi. Det var så hyggelig å vite at den hadde koset seg i senga sammen oss andre uten at vi visste det, synes jeg. The more the merrier!

:teehe: Feil tråd?

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tempen er ustabil og går opp og ned mellom 38.7 og 39.3. Hvis den ikke har stabilisert seg til i morgen så får jeg henne sjekket igjen. Men hun har spist nesten to bokser mat, og drikker godt :D Blir interessant å se når hun skal ut nå etterpå før vi legger oss..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra hun spiser, krysser fingrene for at hun fortsetter bedringen.. Vet det hadde gjort vondt for meg å se min frøken være syk sånn etter valping, er vel alle oppdretteres mareritt at noe skal skje med tispene..:(

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det Mali! Men det er utrolig mange som har brydd seg, og fått mye støtte og gode råd, og det er jeg veldig takknemlig for. Det var jo ikke akkurat drømmestarten på oppdretterkarrieren dette :lol:

Tempen har nå vært 38.6-38.7 på tampen av kvelden, så nå er jeg spent på hva som venter meg i morgen tidlig. Luftet henne i bånd i hagen nå i kveld for å få henne til å røre litt mer på seg enn bare å tisse og inn igjen. Første runde var hun uvillig, andre runde gikk hun kvikkere. Nå er det natta, så krysser vi fingre for at en rolig natt gjør underverker :)

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortalt alt om dere til min fine mann (for å forklare han at det ikke bare er å glede seg til at knertisen får bebiser, ting kan skje), så nå er vi to her på Nesbru som tenker på dere og heier veldig. Flott å høre at hun var litt mer i sprett i går, håper du står opp til klart blikk og forsikig logrehale. :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet til en kvikkere Smulemor, og tempen var fin. Dessverre hadde hun ingen krefter og klarte ikke å gå ut av valpekassa selv, så jeg måtte bære henne ut. Hun sjanglet veldig og trengte tid, men vi gikk en runde på plena og da gikk det bedre igjen. Får starte å gå litt rundt på plena med henne mer jevnlig så hun beholder litt av styrken sin, og så til helgen begynne å gå litt rundt kvartalet.

Hun spiser og drikker godt, så alt fortsetter i reiktig retning :)

Nå er forverten dagmamma og jeg er på jobb.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet til en kvikkere Smulemor, og tempen var fin. Dessverre hadde hun ingen krefter og klarte ikke å gå ut av valpekassa selv, så jeg måtte bære henne ut. Hun sjanglet veldig og trengte tid, men vi gikk en runde på plena og da gikk det bedre igjen. Får starte å gå litt rundt på plena med henne mer jevnlig så hun beholder litt av styrken sin, og så til helgen begynne å gå litt rundt kvartalet.

Hun spiser og drikker godt, så alt fortsetter i reiktig retning :)

Nå er forverten dagmamma og jeg er på jobb.

Jeg synes faktisk det er bekymringsfullt at hun må ha hjelp til å komme seg ut, og selv om hun virker kvikkere når hun nå er ute, ville jeg definitivt tatt en tur til veterinæren. Det er ikke normalt at de ikke har krefter og sjangler når de går - du har jo tross alt fått i henne en god del mat og drikke.

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk enig med Siri - X'en var mye kvikkere enn det du beskriver bare få timer etter keisersnittet, og Smula hadde jo en enkel fødsel som ikke burde slite henne ut, hun har jo vært i god form før dette også. Jeg ville undersøkt henne grundigere så relativt mange dager etter fødsel, og vurdert røntgen for å sjekke at det ikke ligger igjen en valp.

Nå er jeg hønemor uten antydning til is i magen om en hund virker syk, men hun skal ikke miste kreftene og evnen til å stå på beina kun fordi hun ligger i valpekassa.

God klem til dere begge, jeg får så vondt av dere!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel hjemme til en Smulemor som ble veldig glad for å se mammen :wub: Hun ble liggende i kasse men når jeg løftet henne ut og ba henne gå og tisse så gikk hun ut uten å sjangle - rett nok ikke så spretten og kvikk som normalt, men ikke sånn som i morres. Temperaturen er innenfor normalen og hun har spist og drukket masse :ahappy:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...