Gå til innhold
Hundesonen.no

Korthårsrøyting


ingvildoline
 Share

Recommended Posts

Jeg bruker sånn gummibørste. Det fungerer fint. :-)

Jeg fikk nesten litt sjokk over hvor mye Lizzy røyter. Boris var jo også korthåra, men han hadde så dårlig pels, så kroppen hans hadde kanskje aldri noe den kunne avse..

 

Klart korthåra hunder røyter. Ellers hadde de jo vært langhåra! Til gjengjeld får man en tove-, sørpe-, snø-, strøsand- og gjørmefri hund.

Den korthåra drar med seg mye mer møkk inn en Shibaen!

Sent from my C6603 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furminator for kort pels. Dyr er den, men har prøvd både gummibørster av forskjellig slag og sånn skrape som ble linket til, og problemet med de er at hårene faller av børsten mens jeg holder på.

Vi børster ute med gummibørsten, enkelt og greit. Jeg har prøvd Furminator, men synes den var veldig hard mot pelsen, og det er vel egentlig en underullsbørste som ikke er laget for å ta dekkhår. Så den skal fungere bra på korthåra hunder med underull (Labrador f.eks), mens Whippeten som ikke har noe underull (og Staff, som jeg har) ser jeg ikke helt vitsen med å bruke den på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En grundig skrubb i dusjen pleier å hjelpe her, det og gummibørste :)

Jeg sverger også til dusj :)

Ellers er han vel i alder for røyting nå? Penny hadde en periode på den alderen hvor hun røytet mye. Nå røyter hun minimalt - kan ha henne liggende på fanget selv om jeg bruker svarte klær uten å få hår på klærne :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig den ikke fungerer på whippet, jeg svarte ut i fra korthårsrasen jeg selv har brukt den på, nemlig boxer. Der fungerte furminatoren gull!

Før brukte jeg gummibørste utendørs, men jeg sluttet faktisk helt med børstingen fordi jeg ble så allerigsk av alt håret som kom flygende. Da var det bedre å gi hunden en dusj og ta røytingen med støvsugeren etterhvert, så slapp jeg å få alt sammen i ansiktet og på klærne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furminator ødelegger pelsen på både dalmisen og kelpien :-) Den er ment på underull... Men selv på kelpie og rottweiler kutter den dekkhår i prosessen!

gummibørste eller gummihanske funker greit :-)

Jeg har en slik:

precioustails.com/item_288/Dog-Shedding-Blade-For-Hair-Removal.htm

den funker bra :-D Må ikke overdrive bruken bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furminator ødelegger pelsen på både dalmisen og kelpien :-) Den er ment på underull... Men selv på kelpie og rottweiler kutter den dekkhår i prosessen!

gummibørste eller gummihanske funker greit :-)

Jeg har en slik:

precioustails.com/item_288/Dog-Shedding-Blade-For-Hair-Removal.htm

den funker bra :-D Må ikke overdrive bruken bare.

Furminator fungerer på underull på kelpiene mine. Dro av kjempe mye på lani uten å ta med dekkhår. Samme med Issi når hun først røytet ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke er fine til dp'er? Synes mange virker så store og harde.

Kong har en gummibørste beregnet på katter og valper, den er mindre og mykere enn den vanlige Zoom groomen som jeg viste bilde av tidligere i tråden, kanskje den hadde vært noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der har dere grunnen til at jeg aldri mer skal ha korthåret hund...

jeg orker ikke den pelsen som fester seg OVERALT og de blir like møkkete som langhårede :aww:

Hehe, jeg har helt annen oppfatning. Men det henger kanskje sammen med at ingen av våre korthårede har vært så ivrig på å skitne seg veldig til da :P Men passa kooikeren til søsteren min mye, det var et herk hver gang det var regn eller generelt fuktig på vegen og i skogen :P De andre var det bare å dra over med en klut, men han måtte jeg stå lenge med :P

@bie Har du link eller noe til et sted man kan kjøpe på nett ? :) Google feiler meg i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og shit, det var jo helt vill frakt der :P Får se om jeg får mamma eller pappa til å stikke innom å kjøpe for meg istedet, og sense den hit :)

Det er gratis frakt om du bestiller til en av butikkene og henter der, men det hjelper jo lite om du ikke bor i nærheten av en butikk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røytefri korthårshunder? Nei. Og det er ganske utrolig hvor mye gjørme og skitt som kan gjemme seg i kort pels også.... For å ikke snakke om hvor vanskelig det er å få den korte pelsen ut av sofa, sofaputer, etc..... Men elsker mine korthårshunder da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...