Gå til innhold
Hundesonen.no

Crufts 2014


Artemis
 Share

Recommended Posts

  • Svar 743
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Norsk dommer på siberian, Karsten Grønås! Mannen har eid, kjørt og oppdrettet SH i en årrekke, så det at han er invitert for å dømme Crufts, er flott!

Jippi!! Pappaen til valpene ble beste hannhund i dag! :D Og hans kullsøster (valpenes tante) ble BIR!! Gjett om jeg må få med meg dette senere i dag

*stolt av gutten sin som ble 3 beste veteran hannhund*

Det er fjollete :lol: fordi at storpuddler er jo virkelig ekstremt elegante, med nydelige bevegelser, synes den klippen tar fokuset bort fra hunden, blir bare masse staffasje. Er jo morsomt å se på, for all del, men jeg skjønner bare ikke hvorfor man skal forstyrre utseendet såpass mye.

Du må høre etter når de snakker vøttø, så hadde du hørt hvorfor de hadde fjollete klipp :P Det er vannapporterende hunder, så de fjollete greiene er der de er for å beskytte ting som lunger og hjerte, nyrer og hode og sånt fjoll :P

...og igjen - jeg er dønn uenig med dommeren, jeg ville ikke plassert noen av dem faktisk - akitaen hadde dårlige bevegelser til aktia å være - puddelen har den styggeste halen jeg har sett på lenge, likte den ikke (og jeg liker vanligvis storpudlene på sånne show) - keesen - vel, den ville jeg nok plassert - men ingen av de andre.

Det er mer ved den storpuddelen enn halen da, jeg syns den var griselekker til tross for dårlig hale jeg, og jeg pleier vanligvis å henge meg veldig opp i sånt :P

Lurer på om mellompuddelen er bror til den andre på Ski? Samme kennel og samme første bokstav i registreringsnavnet - eller har de det teite opplegget med at alle hunder født i det og det året i Russland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Helt enig Jeanette - fy **** å lekre de chiene var - begge to - det er når du ser dem sånn at du tenker at det vi ser her bare er helt tragisk - for helt alvorlig, jeg har ikke syntes de har vært tiltalene overhodet - men de to der var lekre.........

Kineseren, vakker...

Næææ her var det mange søte småtasser altså.... MED utstråling og en Pekingneser som kan bevege seg så det ut som

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må høre etter når de snakker vøttø, så hadde du hørt hvorfor de hadde fjollete klipp :P Det er vannapporterende hunder, så de fjollete greiene er der de er for å beskytte ting som lunger og hjerte, nyrer og hode og sånt fjoll :P

Jeg veeet jo det da, men synes det er fjolleri læll :lol: mest fordi det er synd på meg da, som gjerne vil se hva som er under. For egentlig liker jeg puddler veldig godt, i en jevn klipp. Men skjønner at mange synes det er stilig da, er vel mer at for meg så tar det litt bort hunden for meg, og den blir litt mer en litt grell pyntegjenstand fra løiten lys eller nille :innocent:

Bolognesen var søt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Å hellandussen den bolognesen var skjønn...... *sukk*

Nææææ - jeg kan ikke henge meg opp i disse, de er gørsøte - likte ikke cavaleren, den var forknytt stakkars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pekingeseren ser jo ikke ut, men jeg er enig i at den ved første øyekast er bedre enn en del av det som har blitt vist tidligere (og som har blitt BIS. Grøss!). Beveget seg fortere enn sneglefart for en gang skyld.

Det skrives pekingeser forresten, ikke pekingneser. Av en aller annen grunn har alle lyst til å slenge inn en ekstra N. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første øyekast:

affenpincher

bichon frisè

chinese crested

bichon havanese

løwchen

pomme

mops

cavalier

Står igjen med disse:

Bichon frise

chinese crested

bichon havanese

pomme

chi langhår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...