Gå til innhold
Hundesonen.no

Crufts 2014


Artemis
 Share

Recommended Posts

  • Svar 743
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Norsk dommer på siberian, Karsten Grønås! Mannen har eid, kjørt og oppdrettet SH i en årrekke, så det at han er invitert for å dømme Crufts, er flott!

Jippi!! Pappaen til valpene ble beste hannhund i dag! :D Og hans kullsøster (valpenes tante) ble BIR!! Gjett om jeg må få med meg dette senere i dag

*stolt av gutten sin som ble 3 beste veteran hannhund*

Guest Jonna

Er glad vi ikke trenger å gå med venstrehånda på hofta jeg :P

Jeg som har litt stiv skulder fra før hadde slitt med nakken. Og neida, de har ikke lært å løpe til kjeglen, de løpet fra fører :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Det må være enklere å få en "fin" fvf når bikkja får lov til å gå og lene seg på deg hele øvelsen da?

Trener vel mer eller mindre target og at de ikke får forlate fysisk kontakt. Men fine hunder syns jeg. Misunner de den intensiteten, syns det er skjeldent vare på fvf i Norge.

Det er ukjent apport i LP det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener vel mer eller mindre target og at de ikke får forlate fysisk kontakt. Men fine hunder syns jeg. Misunner de den intensiteten, syns det er skjeldent vare på fvf i Norge.

Det er ukjent apport i LP det.

Men våre hunder får ikke klenge på oss, er ikke det trekk i elite i Norge? Jeg tror Nora ville synes at fvf var mye enklere om hun fikk gå og henge på knærne mine hele tiden, hun foretrekker å trå på foten min i vendinger f.eks (jeg tror hun orienterer seg sånn :P ). Og det må da være en fordel å kunne gå med hånda sånn gjennom hele konkurransen? Det er jo en konstant kommando det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Men våre hunder får ikke klenge på oss, er ikke det trekk i elite i Norge? Jeg tror Nora ville synes at fvf var mye enklere om hun fikk gå og henge på knærne mine hele tiden, hun foretrekker å trå på foten min i vendinger f.eks (jeg tror hun orienterer seg sånn :P ). Og det må da være en fordel å kunne gå med hånda sånn gjennom hele konkurransen? Det er jo en konstant kommando det..

Det er trekk ja. Men intensiteten i seg selv syns jeg mange mangler. Men samtidig så skjer det mindre feil om hunden faktisk får følge "naturlig" og ikke ligge så høyt at de nesten sprekker. Da må de gjerne klenge (feks Ipo) for å klare holde posisjonen.

Derfor trener man gjerne de litt mer i moderat intensitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men våre hunder får ikke klenge på oss, er ikke det trekk i elite i Norge? Jeg tror Nora ville synes at fvf var mye enklere om hun fikk gå og henge på knærne mine hele tiden, hun foretrekker å trå på foten min i vendinger f.eks (jeg tror hun orienterer seg sånn :P ). Og det må da være en fordel å kunne gå med hånda sånn gjennom hele konkurransen? Det er jo en konstant kommando det..

Har fått trekk for det i både kl 1 og 2. :)

(Og i D bruks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trekk ja. Men intensiteten i seg selv syns jeg mange mangler. Men samtidig så skjer det mindre feil om hunden faktisk får følge "naturlig" og ikke ligge så høyt at de nesten sprekker. Da må de gjerne klenge (feks Ipo) for å klare holde posisjonen.

Derfor trener man gjerne de litt mer i moderat intensitet.

Jeg foretrekker moderat intensitet, kjenner jeg :P

Har fått trekk for det i både kl 1 og 2. :)

(Og i D bruks)

Det har ikke jeg, men det kan være at Nora ikke har klenga :lol:

Dalmisen var lekker, og shibaen også, selv om jeg tror halen var feil.. Storpuddelen var selvsagt lekker :P Mellompuddelen fikk jeg bare et glimt av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse la jeg merke til når de løp inn

Amerikan akita

Boston terrier

Dalmatiner

Eurasier

Fransk bulldog

Shiba

Keeshund

Dvergschnauzer

Storpuddel

Toypuddel

Shiperke

Schnauzer

Tibetansk spaniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden @Nymeria var flink å heie på pyrren på D4A, så skal jeg heie på kooikeren i dag :D

Ellers sånn ved første øyekast, fikk ikke med meg de første hundene i rekken:

Tibetansk terrier

Mellompuddel

DS

Tipetansk spaniel

Takk! Jeg er stolt når jeg er så heldig å få se rasen i ringen på Crufts altså. Det er ikke hverdagskost :P

Selv om de ikke akkurat shower :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...