Gå til innhold
Hundesonen.no

Stasjonsvogn til 30.000 - 40.000 kr med stort bagasjerom.


bikkjene
 Share

Recommended Posts

Skal kjøpe meg en gammel stasjonsvogn til 30.000 - 40.000 kroner. Skal ha fem seter bil. Hvilke biler i den prisklassen har stort bagasjerom? Jeg skal ha et Herkules dobbelt hundebur størrelse Large inn der.

Hvordan finner man ut hvor stort bagasjerommet er på biler på finn.no. på nett? Er litt kjipt å kjøre langt for å se på forskjellige biler så det er lettere å se på nett.

Har dere en billiste over de gamle bilene som det passer en Herkules Dobbelt Large? Biler fra år 1998-2004 ? Jeg har kun funnet en billiste over de nye bilmodellene men jeg finner ikke for gamle biler.

Noen her som har en stasjonsvogn til ca. den prisen her? Hva slags bil har dere? Gjerne biler av bagasjerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mondeoen har stort bagasjerom iallfall. Jeg har en toyota avensis, litt mindre bak pga hjul -buene som tar i forhold til mondeo, men fortsatt rikelig med plass til stort bur (jeg skulle egentlig ha grind, men har egentlig konkludert med at jeg må ha bur fordi det er så stort)

Sent from my LG-P880 using Tapatalk 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Volkswagen Passat stasjonsvogn?

Takk for link. Men det er biler fra kun 2006 og 2008 der. Er det mye likt for biler fra (1998-2003) som fra 2006 og 2008 som den linken der viser?

Passaten har jo stort bagasjerom.

Hvor mye som er likt varierer nok fra bil til bil. Passaten har jeg et inntrykk av at har vært veldig lik, mens en toyota yaris har endret seg.

Du kan lete etter spesifikasjoner på de modellene du er intr i, og sammenligne?

Evnt kan du spørre selgere om innvendige mål i bagasjerommet? :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Spør bileier om dem kan måle bagasjeromet for er det over den og den størrelsen så er du intressert i bilen. Du må si du skal ha et hundebur inni så dem må måle mellom hjulbuene på bredde og det korteste på lengden.

Størrelsen på bagasjerommet varierer fra modell til modell og er forskjellig innenfor samme modelll men forskjellige års. Det siste jeg ahdde stasjonsvogn opel astra, husker ikke årene men så kkjjøpte jeg en ny opel astra stasjonsvogn noen år nyere ogden hadde mindre bagasjerom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Passat :)

2000-modell.

Målene i bagasjerommet er (ca.):

Bredde v. hjulbuer 100 cm, ellers 115 cm.

Dybde 100 cm

Høyde 83 cm (på det laveste)

Legge til: Vi kikka hovedsaklig på BMW 5-serie, Audi A6 og Saab 9-5.

Disse er romslige, men kjenner ikke nøyaktige mål i bagasjerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Volvo 945, meget stor plass til det meste. Den er også billig å vedlikeholde, og er generelt solide bilder som tåler litt på en parkeringsplass. Har gått nå 450 000 km og går enda langt. Ville også vurdert Volvo 850, stor plass men mer moderne enn 945. Mange biler har avrundet form bak, som kan vanskeliggjøre å få inn buret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har A6 99 mod. og Herkules condor str. L Og har vel ca. 20 cm +- med plass på siden. Ser at lengden/dybden og høyden er den samme på mitt bur og dobbeltbur i str. L, så er vel ikke utenkelig at A6 fra 1998 mod og oppover kan passe til ditt bur :)

Edit: Ville bare legge til at bagasjerommet på A6 kan se litt mindre ut pga. bagasjenett"dings" som er festet øverst på baksetene, denne er det bare til å ta vekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi en helt annen type bil.

Men vi reiser mye med hund, og har da hatt en hel del leiebiler hvor vi trykker inn flykassene, bagasje osv.

Så vi har gjort oss en del erfaringer på den måten.

Har dere sett på Skoda Oktavia?

Ok bil med romslig bagasjerom, og for i underkant av 40 000 kroner finner man på Finn.no 2004 modeller, og eldre enda billigere.

Denne klarte "burtesten" vår, altså to Atlas 50 i bredden.

Det klarte derimot for eksempel ikke WW Passat.

En annen som er veldig romslig er Citroen C5.

Er selv litt skeptisk til eldre Franske biler, men alle er jo ikke det.

Vi hadde en slik som leiebil i fjor, og den var utrolig romslig.

Denne finner man også en hel del av til i underkant av 40 000, nyeste jeg så i et kjapt søk var 2005 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Kan noen skrive måla bak i baksetet deres hvis dere har en stasjonsvogn i den prisklassen der? Eller om dere evt. har Herkules Dobbelt bur Large som buret passer inn i.?

Er så vanskelig å se målene bare ved å se på bagasjen på bilde på finn.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...