Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvis du hadde fått ny hund i dag, hva skulle den hete?


Lunatic
 Share

Recommended Posts

janei vet ikke jeg! Navn er vanskelig.. Jeg liker uvanlige navn, som ikke nødvendigvis er navn. Har jo hatt en Raptus, og nå en Ymse. Tesh ble "utviklet" av Tess. En vakker dag vil jeg ha en Inaya, men hunden må passe til deg og det gjorde ikke Ymse, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 181
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Glemte å si at hvis jeg får meg ny setter så blir det Fetter.

Hvis jeg noen gang skaffer meg en lagotto skal han hete Dag-Otto, det er hvertfall helt sikkert.

Sånt forundrer meg alltid veldig Jeg kunne ikke engang ha brydd meg mindre, om så noen i min omgangskrets valgte å kalle hunden sin det min skal/skulle/heter. Jeg skal ikke bo med den uansett og hvis

Geo ville jeg ikke kalt noe annet, han passer perfekt til navnet sitt. :ahappy: Hva neste hund blir hetende kommer helt an på rase! Har lyst på en skotsk hjortehund som skal hete Hippodamus eller Eilert. Eller en kelpietispe som skal hete Vega, eller en kelpiehann som heter Pazzo. Theia, Liga, Tellus og Quiz syns jeg også er fine navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har fått dumpet en valp i fanget idag, tispe selvfølgelig, så hadde det nok blitt Vega, Aurora eller Mist (Misty Mountains), hvis det ikke kunne trekkes ut fra stamtavlenavnet. Har veldig lyst på ei Astra, men siden det er en ganske kjent BC-kennel som heter det, så utgår det nok.

Er enda usikker på om jeg ønsker aussie, kelpie eller border collie som neste rase, så det er langt frem i tid. Aussie og kelpie har ofte gode stamtavlenavn man kan hente inspirasjon fra, som absolutt foretrekkes. En ekte border collie skal jo bare ha et navn, hvis jeg fikk bestemme det selv så hadde det blitt et av nevnte, hvis ikke så hadde det nok blitt stamtavlenavnet.

*Gremme seg litt at Keo ikke bare ble hetende Glen*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kommer til å skrive det de egentlig ville kalt bikkja, siden hundenavn er mer hemmeligholdte og større statshemmeligheter enn egen selvutvikling :P Noen kan jo stjele det eksklusive navnet man skulle være alene om, gisp, hyl, etc.... ;)

Sånt forundrer meg alltid veldig :P Jeg kunne ikke engang ha brydd meg mindre, om så noen i min omgangskrets valgte å kalle hunden sin det min skal/skulle/heter. Jeg skal ikke bo med den uansett og hvis det er det de synes er fint så be my guest :P

Neste tispe blir Vienna tenker jeg :) Simi datter har jeg lyst skal hete Alba, men Lars liker ikke. Simi sønn vil jeg skal hete Maestro, det liker Lars heller ikke :lol:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine navn!

Jeg skjønner heller ikke helt det med hemmeligholding av navn. Som Lill så tenker jeg at jeg ikke skal leve med den hunden uansett, og hvis de liker det så er det bare å kjøre på :)

Moriarty hadde skulle den hete hvis jeg hadde fått hannhund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat bruk rundt om 2 år på å komme på navn til min nye hund. Det beste navnet jeg kom på som samboer var enig om, kunne bare brukes på hannhund , mente samboer. (Munti) Men så kom @KristinR på navnet Mynte, og det var jo så fint og enkelt at vips så ble det det. (Takk nok en gang) Syns dog egentlig ikke hun kler navnet så godt, for det høres så søtt og uskyldig ut. Pippi hadde passet bedre tror jeg :sleep: Får håpe hun kler navnet sitt bedre etter hvert :thumbsup:

Å tenke på noen nye hundenavn nå er helt umulig, jeg har lagt hele den jobben på hylla for en god stund nå! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVIS jeg skal ha denne halvsøsteren og ikke en datter :P Så skal hun hete Maelie. Det er fransk (breton) og betyr prinsesse :aww: Det uttales Miley, og hvis noen tror hun er oppkalt etter Miley Cyrus, så er det bare morsomt og delvis sant :P

Miley ruler da :P:D:punk:

Skulle jeg gitt en hund navn i dag så kommer det litt an på hunden, hvordan den ser ut, oppfører seg osv.

Jeg er svak for Chiquett (chikett) etter den nydeligeste fullbloda hoppa jeg har sett.

Hadde det vært en hanne (noe som er lite sannsynlig) så skulle den hete Ceos (keos), denne også etter en fullbloda veddeløper som jeg syntes var så pen, denne var hingst.

Ellers så liker jeg godt litt ordspill som Siouxz, som uttales suzett, dette er jeg 100% sikker på at jeg kommer til å bruke en gang, syntes det er så kult :)

Sofie syntes jeg også er så fint, men jeg ville uttalt navnet som sofi (tykk o) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt forundrer meg alltid veldig :P Jeg kunne ikke engang ha brydd meg mindre, om så noen i min omgangskrets valgte å kalle hunden sin det min skal/skulle/heter. Jeg skal ikke bo med den uansett og hvis det er det de synes er fint så be my guest :P

Neste tispe blir Vienna tenker jeg :) Simi datter har jeg lyst skal hete Alba, men Lars liker ikke. Simi sønn vil jeg skal hete Maestro, det liker Lars heller ikke :lol:

Alba som er så pent, klart valpis må hete det :aww::P

Betyr jo Skottland også, så da passer det jo enda bedre ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke, er fryktelig dårlig på navn. Tror det må bli navnetråd på sonen når den tid kommer...

HVIS jeg hadde fått meg ei polarhundtispe synes jeg Nuka er utroolig fint! Ellers aner jeg ikke, mest sannsynlig ender jeg ikke opp med polarhund, så da må jeg finne på noe annet :P

Nuka er kjempefint, synes jeg! Men jeg blir forvirra hver gang jeg møter tisper som heter det. Alle jeg kjenner som heter det er menn, så for meg blir det litt som om ei elghundtispe hadde hett Bror. :P Men jeg veit at det er et damenavn også, altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine navn!

Jeg skjønner heller ikke helt det med hemmeligholding av navn. Som Lill så tenker jeg at jeg ikke skal leve med den hunden uansett, og hvis de liker det så er det bare å kjøre på :)

Moriarty hadde skulle den hete hvis jeg hadde fått hannhund :D

Kult navnevalg! Synes navnet lød veldig fint når jeg hørte det første gang etter å ha smakt litt på det, hehe.

Jeg er en av de gærningene som ikke deler førsteprioriteringsnavn. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg at det blir noen år til jeg får neste hund, men andre navn som jeg vurderte før jeg fikk Zana var blant annet Zoe, Cali, Via og Jarah :) Navn synes jeg derimot er en vanskelig sak, og jeg skifter ofte mening. Kan være at disse navnene ikke faller i smak om noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg at det blir noen år til jeg får neste hund, men andre navn som jeg vurderte før jeg fikk Zana var blant annet Zoe, Cali, Via og Jarah :) Navn synes jeg derimot er en vanskelig sak, og jeg skifter ofte mening. Kan være at disse navnene ikke faller i smak om noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke om det blir tispe eller hannhund neste gang, jeg føler selv jeg er hanhund menneske, men så har jeg aldri hatt tispe. Og pr nå frister tispe mest iom jeg er lei div hannhund oppførsler. Prøve noe nytt og sånn. :P

- Frost. Har alltid sakt jeg skal ha en hund som heter Frost. Jeg tenker at enten må den ha blå øyne eller så må den være lys i fargen eller en Blue Merle. Kan være både hannhund og tispe.

- Viggo. Har også på tull sakt jeg skal ha en mørk hannhund ved navn Viggo (som i Viggo Mortensen), men vi får se på det da. Om det noen gang dukker opp en hund som passer til det navnet! xD (Kjenner dog ei som har kalt BCn sin for Viggo)

- Lucifer. Jeg elsker navnet Lucifer, men så er jeg bittelitt "overtroisk" og er nesten sikker på at bikkjer lever opp til navnene vi gir dem, så vet ikke hvor lurt det er med Lucifer. Selv om jeg ser for meg å ha en svær kraftig hannhund av noe slag som jeg roper Lucy etter. :lol: (sambo syns forøvrig jeg er fæl pga det siste der xD )

- Sylvester Stallone. Har jo allerede en Rocky og har sakt at mine fremtidige dyr av hannkjønn skal kalles opp etter ham eller en av karakterene hans. Sylvester MÅ være en sort og hvit hannkatt syns jeg. Rambo, Binky, Sly, Cosmo og Cobra kan være både katt eller hund. Tror dog Sly må være en katt og Binky må være en dorky bullehund av noe slag. Mange flere som kan brukes etter han, men disse jeg liker best. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det må være i tillegg til Aro da. Hvis jeg av en eller annen grunn ender opp med en hannhund i tillegg til Aro så skal han selvsagt hete Caius! Meen det blir nok ei labbetispe når tiden kommer, da skal hun hete (labra)Dåra!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste tispe blir Vienna tenker jeg :) Simi datter har jeg lyst skal hete Alba, men Lars liker ikke. Simi sønn vil jeg skal hete Maestro, det liker Lars heller ikke :lol:

Jeg har sett så mye på søppeltv at jeg ikke klarer å la være å mislike det navnet.. :x

_

Selv er jeg fan av korte navn, som Isi, Isa, Irr osv. Men det forandrer seg fra tid til annen, og som flere andre her så burde jeg begynne å skrive opp når jeg kommer over fine navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...