Khela Skrevet 11. April 2014 Rapporter Skrevet 11. April 2014 Uhm, rhesus? Minus? Noen som har lyst til å forklare? Siter
Zitka Skrevet 11. April 2014 Rapporter Skrevet 11. April 2014 Uhm, rhesus? Minus? Noen som har lyst til å forklare? Jeg velger å si det enkelt: Rhesus er " dingser" man enten har (positiv) eller ikke har (negativ) på blodcellene. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Khela Skrevet 11. April 2014 Rapporter Skrevet 11. April 2014 Jeg velger å si det enkelt: Rhesus er " dingser" man enten har (positiv) eller ikke har (negativ) på blodcellene. Sent from my iPhone using Tapatalk Men hva har det å si? Sånn f.eks i sammenheng med graviditet som det har blitt snakka om her da. Siter
Zitka Skrevet 11. April 2014 Rapporter Skrevet 11. April 2014 Men hva har det å si? Sånn f.eks i sammenheng med graviditet som det har blitt snakka om her da. Hvis jeg er negativ og mitt ufødte barn er positiv, så vil jeg danne antistoffer. Disse antistoffene vil feste seg til blodcellene til barnet. Derfor vil man gjerne behandle mor før hun begynner å danne antistoffer.. I noen av de værste tilfellene, (da krasjer det med ABO osv også), så skifter de blod på barnet.. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Khela Skrevet 11. April 2014 Rapporter Skrevet 11. April 2014 Hvis jeg er negativ og mitt ufødte barn er positiv, så vil jeg danne antistoffer. Disse antistoffene vil feste seg til blodcellene til barnet. Derfor vil man gjerne behandle mor før hun begynner å danne antistoffer.. I noen av de værste tilfellene, (da krasjer det med ABO osv også), så skifter de blod på barnet.. Sent from my iPhone using Tapatalk Åj! Kroppen er underlig av og til altså. Takk for svar 1 Siter
Krilo Skrevet 12. April 2014 Rapporter Skrevet 12. April 2014 Hvorfor beveger folk som spiller piano veldig mye på hodet sitt når de spiller? De er jo nesten gelt nedi pianoet før de veiver det til en annen side, så litt opp og så litt tilbake og til siden og ned... Også videre. Hvorfor? De 5 årene jeg spilte gjorde jeg aldri det, og jeg fikk heller aldri beskjed om at det måtte gjøres Siter
Siri Skrevet 12. April 2014 Rapporter Skrevet 12. April 2014 Hvorfor beveger folk som spiller piano veldig mye på hodet sitt når de spiller? De er jo nesten gelt nedi pianoet før de veiver det til en annen side, så litt opp og så litt tilbake og til siden og ned... Også videre. Hvorfor? De 5 årene jeg spilte gjorde jeg aldri det, og jeg fikk heller aldri beskjed om at det måtte gjøres SIkkert fordi de lever seg inn i det når de spiller (som popstjerner som alltid gjør ett eller annet teit når de står på scenen og synger). Du var kanskje ikke så dedikert til pianospillingen at du levde deg nok inn i det, vøtt . Siter
Krilo Skrevet 12. April 2014 Rapporter Skrevet 12. April 2014 SIkkert fordi de lever seg inn i det når de spiller (som popstjerner som alltid gjør ett eller annet teit når de står på scenen og synger). Du var kanskje ikke så dedikert til pianospillingen at du levde deg nok inn i det, vøtt . Nei kan ikke akkurat skryte på meg det Siter
LinL Skrevet 12. April 2014 Rapporter Skrevet 12. April 2014 Vet ikke om det gjelder bare meg eller mange, men; hvorfor lukter man rart dagen derpå? Fra huden liksom. Jeg kan lukte på armen min og kjenne at jeg var på en kraftig snurr liksom. Lukter ikke alkohol på en måte, men lukter ikke meg heller synes det er så spes.. Siter
Aya Skrevet 12. April 2014 Rapporter Skrevet 12. April 2014 Vet ikke om det gjelder bare meg eller mange, men; hvorfor lukter man rart dagen derpå? Fra huden liksom. Jeg kan lukte på armen min og kjenne at jeg var på en kraftig snurr liksom. Lukter ikke alkohol på en måte, men lukter ikke meg heller synes det er så spes.. Ja, det lukter liksom en blanding av søtt og kjemisk på en måte! Raart. 1 Siter
Siri Skrevet 12. April 2014 Rapporter Skrevet 12. April 2014 Nei kan ikke akkurat skryte på meg det Det ante meg 1 Siter
SunsetYang Skrevet 12. April 2014 Rapporter Skrevet 12. April 2014 Er det egentlig noen praktisk forskjell på BGBkrok og.. den andre typen krok som er på kobbel? Sent fra min GT-I9305 via Tapatalk Siter
Guest 2ne Skrevet 12. April 2014 Rapporter Skrevet 12. April 2014 Selger gullsmeder løse bakdeler til øredobber? Siter
Siri Skrevet 12. April 2014 Rapporter Skrevet 12. April 2014 Selger gullsmeder løse bakdeler til øredobber? Ja, det tror jeg de gjør... Det BØR de gjøre . Siter
Gro Skrevet 12. April 2014 Rapporter Skrevet 12. April 2014 Selger gullsmeder løse bakdeler til øredobber? Enig med Siri om at det bør de gjøre, men hvis ikke kan det kanskje være et alternativ å kjøpe sånne sett med billig-øredobber, for så å bare bruke stopperne? Hvis det ikke er rent gull eller noe sånt du trenger, for det tviler jeg på at disse billig-greiene har Siter
Guest Jonna Skrevet 12. April 2014 Rapporter Skrevet 12. April 2014 Er det egentlig noen praktisk forskjell på BGBkrok og.. den andre typen krok som er på kobbel? Sent fra min GT-I9305 via Tapatalk BGB fryser ikke fast. Siter
Snoffe Skrevet 12. April 2014 Rapporter Skrevet 12. April 2014 BGB fryser ikke fast. nja, har stått mer enn en gang å tint opp BGB kroker som har fryst fast. 1 Siter
Guest Jonna Skrevet 12. April 2014 Rapporter Skrevet 12. April 2014 nja, har stått mer enn en gang å tint opp BGB kroker som har fryst fast. Har faktisk bare opplevd det med den andre greien. (Ellers vet jeg ikke om det er bare hos meg, men de andre har blitt ødelagt flere ganger i den opp og ned delen. Bikkjene har ikke greid det med bgb krokene) Siter
Snoffe Skrevet 12. April 2014 Rapporter Skrevet 12. April 2014 Har faktisk bare opplevd det med den andre greien. (Ellers vet jeg ikke om det er bare hos meg, men de andre har blitt ødelagt flere ganger i den opp og ned delen. Bikkjene har ikke greid det med bgb krokene) Har også opplevd at de andre krokene blir lett ødelagt, kjedelig å stå der å så er kroken knekt og man virkelig MÅ ha hunden i bånd. Ellers så liker jeg best BGB krok, men mor vil nok si det motsatte etter at hun sto med en BGB krok igjennom fingeren Siter
Khela Skrevet 12. April 2014 Rapporter Skrevet 12. April 2014 Har også opplevd at de andre krokene blir lett ødelagt, kjedelig å stå der å så er kroken knekt og man virkelig MÅ ha hunden i bånd. Ellers så liker jeg best BGB krok, men mor vil nok si det motsatte etter at hun sto med en BGB krok igjennom fingeren Helt enig med mamman din, jeg har hatt et par nesten-ulykker og fått noen stygge skrammer etter å ha håndtert ivrig husky og bgb-krok Nå har vi nesten bare sånne bronsekroker, og slike: 1 Siter
Guest 2ne Skrevet 12. April 2014 Rapporter Skrevet 12. April 2014 Ja, det tror jeg de gjør... Det BØR de gjøre . De BØR gjøre det, men jeg er ikke sikker på om de gjør det? Enig med Siri om at det bør de gjøre, men hvis ikke kan det kanskje være et alternativ å kjøpe sånne sett med billig-øredobber, for så å bare bruke stopperne? Hvis det ikke er rent gull eller noe sånt du trenger, for det tviler jeg på at disse billig-greiene har Det ville jo vært greit om det var så enkelt, men det er tydeligvis ikke noen standarisert greie, for jeg har for øyeblikket på meg øredobber (ikke billig-øredobber heller) der bakdelene bare sklir av. Det er svært irriterende Jeg har andre øredobber igjen der det nesten er klin umulig å få bakdelen av øredobben, men jeg kan jo ikke alltid gå med de heller Siter
Pim Skrevet 12. April 2014 Rapporter Skrevet 12. April 2014 Jada Jeg har kjøpt sånne bakdeler til øredobber, i både gull og sølv hos gullsmed flere ganger. Null problem Siter
Siri Skrevet 12. April 2014 Rapporter Skrevet 12. April 2014 Jada Jeg har kjøpt sånne bakdeler til øredobber, i både gull og sølv hos gullsmed flere ganger. Null problem Jeg har også gjort det, men det er jo så himla mange år siden at det kan jo ha forandret seg Siter
Gro Skrevet 12. April 2014 Rapporter Skrevet 12. April 2014 De BØR gjøre det, men jeg er ikke sikker på om de gjør det? Det ville jo vært greit om det var så enkelt, men det er tydeligvis ikke noen standarisert greie, for jeg har for øyeblikket på meg øredobber (ikke billig-øredobber heller) der bakdelene bare sklir av. Det er svært irriterende Jeg har andre øredobber igjen der det nesten er klin umulig å få bakdelen av øredobben, men jeg kan jo ikke alltid gå med de heller Aha! Da foreslår jeg sølvtape! Kan brukes til alt, bare spør mcgyver. 2 Siter
Paranomia Skrevet 16. April 2014 Rapporter Skrevet 16. April 2014 Hva betyr L og V som ofte er grønne, runde merker foran på lastebiler? I dag så jeg en som hadde V på den ene siden og 3 på den andre Siter
Recommended Posts