Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundekjøring blir universitetsfag


Ingvild
 Share

Recommended Posts

At det blir universitetsfag syns jeg høres rart ut, men så er jo universitetet som institusjon allerede utvannet og har lite med dens opprinnelige rolle å gjøre. Snart er det vel ingen forskjell på universitet og høyskole, alt blir likt, alt blir "universitet".

Men ikke kritisk til at det blir et fag.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høgskolen i Finnmark har nylig blitt en del av Universitetet i Tromsø, så det forklarer litt.

Ja, det forklarer det, men etter min mening burde høyskolen forblitt høyskole.

Men det er bare mine "elitistiske" meninger om hva universitetet skal være som insitutusjon, og har ikke noe med hundekjøring som fag å gjøre i seg selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det forklarer det, men etter min mening burde høyskolen forblitt høyskole.

Men det er bare mine "elitistiske" meninger om hva universitetet skal være som insitutusjon, og har ikke noe med hundekjøring som fag å gjøre i seg selv :P

Etter å ha studert både på høyskole og universitet, så er min erfaring at det ikke er noe forskjell på hverken nivå/vanskelighetsgrad eller hvordan studiene er lagt opp (praktisk vs teoretisk).

Ene studiet jeg gikk på var samarbeidsstudie mellom HiB og UiB, og det var ingen forskjell i nivå på fagene vi tok på høgskolen kontra universitet. Hørte jo på forhånd at høgskole skulle være mer praktisk rettet enn universitet, men det har ikke stemt på det jeg har studert, her har det gått mer på forskjeller på selve studiene, ikke instituasjonene.

Så jeg vet ærlig talt ikke hva den store forskjellen er og skal være jeg? Annet enn at det høres mer prestisjefylt ut å ha studert ved universitet... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort oppsummert: Universiteter er forskningsbasert, høyskoler ikke.

Jeg er VELDIG spent på hvordan de skal svinge hundekjøring som høyere utdanning. :P

Joda, det er jo greit. Men for en student er jo ikke dette noe man merker noe til, studiehverdagen er lik uavhengig om man studerer på høgskole eller universitet. Nivåmessig stiller de likt. Den største forskjellen i dag er vel at universiteter gjerne er større. Slik jeg har forstått det i alle fall, og det stemmer overens med egen erfaring (bachelornivå).

Ja, det kan bli spennende å se :D Men det bør vel ikke være så veldig forskjellig fra andre idrettsfag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...